عرضهٔ جتا VS5 به بازار چین، اولین محصول برند اقتصادی فولکس‌واگن

جتا که به‌تازگی به برند اقتصادی فولکس‌واگن برای بازار چین تبدیل شده است، کراس‌اوور VS5 را به‌عنوان اولین محصول خود راهی بازار این کشور کرده است. این خودرو که توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن-فاو در کارخانهٔ چنگدو تولید می‌شود، در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ (تغییر برند داده‌شده) سئات آتکا است. این کراس‌اوور کامپکت 4,419 میلی‌متر طول، 1,841 میلی‌متر عرض و 1,616 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن‌ برابر با 2,630 میلی‌متر است.

بنابراین ابعاد VS5 تقریباً با سئات آتکا و اشکودا کاروک یکسان است که البته تعجب‌برانگیز نیست زیرا هر سهٔ این کراس‌اوورها روی پلت‌فرم MQB فولکس‌واگن ساخته شده‌اند. VS5 در چین با یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ عرضه می‌شود که 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما امکان سفارش یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک هم وجود دارد که ساخت شرکت آیسین است.

نکتهٔ جالب اینکه سئات آتکا در اروپا با پیشرانه‌های مختلفی مثل 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ TSI و گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه عرضه می‌شود اما به‌احتمال‌زیاد به خاطر کاهش قیمت، فولکس‌واگن در VS5 از این گزینه‌ها استفاده نکرده و آن‌ها را با نمونه‌های ارزان‌قیمت‌تری جایگزین کرده است چراکه این غول خودروسازی آلمانی با برند جتا در چین خریداران خودرو اولی را هدف قرار داده و به همین دلیل سعی دارد قیمت محصولات این برند را تا حد امکان پایین نگه دارد. به همین دلیل است که قیمت VS5 از 89,800 یوآن (13,000 دلار) آغاز شده و در بالاترین نسخه به 119,800 یوآن (17,400 دلار) می‌رسد.

به گفتهٔ فولکس‌واگن-فاو، این اولین کراس‌اوور ساخت آلمان است که قیمتی زیر 100 هزار یوآن دارد. برند جتا در چین شبکهٔ توزیع خودش را دارد و تا پایان امسال بیش از 200 نمایندگی را در این کشور افتتاح خواهد کرد. تحویل اولین نمونه‌های VS5 به خریداران نیز از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. بعد از این کراس‌اوور، مدل بزرگ‌تر VS7 (نسخهٔ هفت‌نفرهٔ VS5 که به‌احتمال‌زیاد بر اساس سئات تاراکو ساخته می‌شود) و سدان کامپکت VA3 (نسخهٔ ری‌بج شدهٔ فولکس‌واگن جتا) هم به سبد محصولات برند جتا اضافه خواهد شد.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

  1. AMANTE
    سوابق: (300 دیدگاه) ,

    هر جور حساب کنی این ماشین خوبه.
    پشتوانه فولکس واگن.
    ظاهر زیبا و شیک.
    هندلینگ و سواری خوب، با احتساب به اینکه نسخه ی ریبج شده ای سئات اتکا است.
    موتور با قدرت مناسب.
    قیمت بسیار رقابتی در چین.
    و…..

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (1324 دیدگاه) ,

      خدایش با این قیمت خیلی عالی هست.
      رگه های آلمانی تو همه جای ماشین دیده میشه
      موتور خیلی خوبی داره .

      پاسخ
  2. رضا
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    این فاو هم کاری کرد طراحی های فولکس واگن از چشممون بیفته. از بس که روی فولکس کپی کرد

    پاسخ
  3. -
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    حتی با پول بی ارزش ما هم فوق العادس
    از یه استپ وی که مفت نمیارزه ارزون تره

    پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (1676 دیدگاه) ,

    این محصول میتونه وارد کشور بشه؟ 100 هزار یوآن قیمت عالی ای هست. آریزو5 تقریبا با 95000 یوآن وارد کشور شد که در برابر این صفر مطلقه. موتور این خودرو هم دقیقا موتور ساخت فولکس که در جتای نسخه اصلی هم استفاده میشه.

    پاسخ
  5. me84
    سوابق: (1673 دیدگاه) ,

    .
    اون چینیهای خوشبخت تو عکسها رو نگاه کنید.
    ماشین اولیشون اینه.
    حالا پی به میزان بدبختی خودمون ببریم که ماشین اولیمون پراید صفر “””بود””” الان دیگه اونم برای خیلیها از دسترس خارج شده
    موتور هوندا 125 تکنولوژی 40 سال پیش با قطعات چینی درجه3 صفرش دور و بر 8 تومن شده با حقوق پایه 1800.
    لعنت به اونی که هنوز به یه چیزایی تو این سیستم اعتقاد داره.

    پاسخ
    1. پویان
      سوابق: (284 دیدگاه) ,

      کدوم خوشبخت!! به جای اینکه مال خودشون رو سوار بشن مجبورن پول بریزن تو جیب خارجی ها

      پاسخ
  6. نیما
    سوابق: (282 دیدگاه) ,

    قیمت پایه 13000 دلار با دلار 15 حساب کنید میشه 195 میلیون. حدودا قیمت استپ وی.

    پاسخ
  7. نوید جهرمی
    سوابق: (2830 دیدگاه) ,

    فولکس، اینو بیار ایران دوبرابر گرونتر بفروش. ما هم قول میدیم بریم تو صف ازت بخریم. اگه بدونی چه مردم خوبی هستیم ما.

    پاسخ
  8. ،r
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یعنی میشه با یه قیمت معقولی بیاد تو ایران ما هم بشه بخریم؟😔😔😔

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.