رونمایی از خودروی زرهی طوفان وزارت دفاع

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، خط تولید و رونمایی از خودروی زرهی ضدمین و ضدکمین طوفان ساخت سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت انجام مأموریت‌های پشتیبانی رزمی و تردد در مناطق جنگی و عملیاتی با حضور امیر سرتیپ حاتمی و فرمانده مرزبانی افتتاح و تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.


امیر سرتیپ حاتمی در آئین رونمایی خودروی زرهی «طوفان» با تقدیر از تلاش متخصصان عرصه صنعت دفاعی که با تلاش شبانه‌روزی تأمین تجهیزات پیشرفته نیروهای مسلح را وجهه همت خویش قرار داده‌اند گفت: خدا را شاکریم که تخصص در زمینه صنعت را با سلاح ایمان و عمل بهرهنمود های حکیمانه فرمانده معظم کل قوا در مقام عمل و با تولید دستاوردهای دفاعی به منصه ظهور گذاشتیم.


وی با بیان اینکه امروز قدرت «بازدارندگی» و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به اوج خود رسیده است، افزود: راهبرد وزارت دفاع روزآمدسازی تجهیزات دفاعی مورد استفاده نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و عدم وابستگی به سایر کشورها است.


وزیر دفاع در تشریح ویژگی‌های این نفربر تاکتیکی گفت: طراحی و ساخت خودروی «طوفان» براساس نیازمندی نیروهای مسلح برای دستیابی به محصولی با قابلیت سرعت بالاتر، حرکت در شیب‌های طولی و عرضی تند و عبور از موانع انجام شده است.


امیر سرتیپ حاتمی ادامه داد: خودروی طوفان یک خودروی 4×4 با قابلیت مقاومت در برابر انفجار مین و تله‌های انفجاری با قدرت چندین کیلوگرم TNT و سطح حفاظت در برابر گلوله‌های مختلفِ هسته فولادی است.


وی در تشریح قدرت مانور این خودرو اظهار داشت: «طوفان» به‌گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر تحرک بالا و توانمندی عبور از موانع ذوعارضه، قابلیت عبور از کانال آب با عمق 1.5 متر و عبور از موانع عمودی 50 سانتی‌متری را دارا می‌باشد.


امیر حاتمی با بیان اینکه نفربر ضدمین و ضدکمین طوفان قابلیت حمل 10 سرنشین را داراست گفت: این خودرو با تجهیز به چرخ‌های پنچررو قادر است عملیات را ادامه داده و نیز برای ترک محل درگیری در حالت پنچری چرخ‌ها تا شعاع 50 کیلومتری حرکت کند.


وزیر دفاع با تشریح ویژگی‌های دیگر این نفربر، قابلیت نصب سلاح‌های نیمه‌سنگین، بهره‌مندی از دریچه‌های تیراندازی از کابین عقب، حفاظت بالستیکی برای حفاظت از نفرات کابین و سرعت 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو را از دیگر مشخصات نفربر طوفان عنوان کرد.


امیر حاتمی با اشاره به قیمت تولید نفربر طوفان نسبت به نمونه‌های خارجی گفت: قیمت این کلاس خودرو در سطح بازارهای جهانی تا 500 هزار دلار بوده که بحمدالله با تلاش متخصصان صنایع زرهی سازمان صنایع دفاع بهای تمام‌شده این خودروی بومی با قیمتی به‌مراتب کمتر تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود.


خودروی ضدمین و ضدکمین طوفان در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت انجام مأموریت‌های پشتیبانی رزمی و تردد در مناطق جنگی و عملیاتی ساخته شده است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

121 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (2107 دیدگاه) ,

    واقعا خوندی؟
    قشنگ اسم رادار رو هم نوشته!
    راهنمایی ات میکنم ، با “گ” شروع شده!

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (601 دیدگاه) ,

      خیلی چیزا میشه نوشت و‌مینویسن مثلا رادار گریز بودن قاهر ولی باید دید در واقعیت چی از اب در میاد بعیده بشه یه پلت فرم بسیار قدیمی اف ۵ در حد یه نسل چهار کامل رسوند مگه تغییر در ساختار پرنده که اونم کار هرکسی نیست نمونش در ارتقا فبلی اف ۵ دو تا کانارد داشت ولی دیدن جنگنده ناپایدار میشه برگشتن طرح قبلی این طرح ها جنبه نمایشی داره کشوری مثل هند با شرکای عظیم تجاری و قدرت اقتصاد سالهاست در تلاش برای ساخت تجاس هست و هنوز موفق نشده اون وقت در ایران هر چهار سال یه پرنده رو نمایی میشه جک هستش واقعا

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (2107 دیدگاه) ,

        اولا شما میدونی سایت معظم جنگاوران یکی از معتبرترین سایت های نظامی ایران هست؟
        دوما ، شما اگه میشناختی نویسندشو این حرف های بی پایه رو نمیزدی!
        سوما ، صاعقه دوتا کانارد داشت؟ شما تفاوت کانارد و فین رو نمیدونی ، بعد راجب هواپیما نظر میدی؟
        چهارما ، علت اینکه صاعقه دوتا ورتیکال فین داشت مانور بهتر بود و علت اینکه کوثر نداره سیاسی هست!
        بنظر من شما راجب چیزی که ازش تخصص نداری ، نظر نده دوست عزیز!
        البته اونجایی که گفتی خیلی چیزا مینویسن درسته ، البته امثال شما مخاطب اصلی این حرف اند!
        شما سعی کن خودت یه گوشه از مشکلات کشور رو حل کنی ، صنعت هوایی رو بی خیال بشو!

        پاسخ
        1. سعید
          سوابق: (9 دیدگاه) ,

          مودب تر و سنجیده سخن بگو

        2. علی
          سوابق: (55 دیدگاه) ,

          اگر از یک کشور دیگه بودم و خارجی بودم نمیتونستم باور کنیم کشوری ک اینو ساخته همون کشوریه که پراید رو میسازه و سالانه جون هزاران جوان رو میگیره

  2. حسین
    سوابق: (2107 دیدگاه) ,

    یه نکته ای رو باید دوستان بدونن ، در دنیا امروز تولید به معنی ساخت همه قطعات نیست!
    بعنوان مثال میبینی یک کشور در اروپا ارابه فرود برای ارباس ۳۵۰ میسازه اما وارد کننده خازن ، چوب بستنی و … هست!
    و همچنین یک کشور همه قطعات رو نمیسازه!!
    الان ساختن یعنی توان طراحی!

    پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (601 دیدگاه) ,

    خیلی چیزا میشه نوشت و‌مینویسن مثلا رادار گریز بودن قاهر ولی باید دید در واقعیت چی از اب در میاد بعیده بشه یه پلت فرم بسیار قدیمی اف ۵ در حد یه نسل چهار کامل رسوند مگه تغییر در ساختار پرنده که اونم کار هرکسی نیست نمونش در ارتقا فبلی اف ۵ دو تا کانارد داشت ولی دیدن جنگنده ناپایدار میشه برگشتن طرح قبلی این طرح ها جنبه نمایشی داره کشوری مثل هند با شرکای عظیم تجاری و قدرت اقتصاد سالهاست در تلاش برای ساخت تجاس هست و هنوز موفق نشده اون وقت در ایران هر چهار سال یه پرنده رو نمایی میشه جک هستش واقعا

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (2107 دیدگاه) ,

      واقعا خیلی چیزا میشه نوشت!
      یه بچه بی سواد (در بحث هوایی) که تفاوت کانارد و فین رو نمیدونه می‌یاد نظر میده!
      واقعا حیف عمر و نت که ادم خرج جواب دادن به شما کنه!

      پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (601 دیدگاه) ,

    نکته جالبتر اینکه تقریبا تمام مسیولین معاصر مملکت سوار این پیر مرد اسمان ها شدن و یک عکس یادگاری هم باهاش انداختن از محمد رضا گرفته یا محمد محمود و حسن

    پاسخ
  5. metti
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    اینم یه چیزی تو مایه های هواپیمای رادارگریزمونه، این کارا تکنولوژی میخواد که به همت دوستان اون جنه و ما بسم الله

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.