متفرقه

لادا نیوای 6 چرخ، مرسدس G کلاس فقرا!

خودروهای ۶ چرخ در سال‌های اخیر محبوب زیادی پیدا کرده‌اند. ما هر نوع خودروی ۶ چرخی همچون مرسدس ۶×۶ G63 AMG کارخانه‌ای تا پروژه‌های دیوانه‌واری همچون هنسی ولوسی رپتور ۶ چرخ را دیده‌ایم. حتی خودروی باهوشی همچون سوزوکی جیمنی ۶ چرخ هم تولید شده است؛ اما تاکنون پروژه‌ی ۶ چرخی که از روسیه معرفی شده باشد را ندیده بودیم. فقدان چنین خودرویی در روسیه کاملاً تعجب‌برانگیز است چراکه این کشور وطن پروژه‌های خودرویی دیوانه‌وار‌ می‌باشد. خوشبختانه دست‌اندرکاران گاراژ ۵۴ این خلأ را با تولید لادا نیوا ۶ چرخ پر کرده‌اند.


این تیم که در تولید لادای مورد بحث از سایر محصولات مشابه روسیه‌ای الهام گرفته‌اند یک دستگاه نیوا چهار چرخ محرک طویل را انتخاب کرده و اکسل عقب ساده و جالبی را ساخته‌اند که از فنرهای تخت، اکسل مرکزی و اتصالات پایینی تشکیل شده است. به منظور اطمینان از صحت کارکرد قطعات، برخی اتصالات اضافی لادا روی ریل‌های فریم نصب شده‌اند.


البته چالش اصلی که قبلاً هم درباره‌ی آن فکر شده انتقال گشتاور بوده است. لادا هرگز طراحی اکسل با دو دیفرانسیل را نداشته بنابراین راه‌حل کارخانه‌ای برای این مورد وجود ندارد. مکانیک‌های گاراژ ۵۴ باید روی طراحی منحصربه‌فردی کار کنند که ارتباط شفت بین دو دیفرانسیل عقب را برقرار کند. خب ماحصل این تغییرات چه خواهد بود؟ در اپیزود بعدی نتیجه‌ی آن را خواهیم دید.

به همین ترتیب اولین تست‌های جاده‌ای و آفرود لادا نیوای ۶ چرخ نشان داده‌اند که سیستم تعلیق عقب خودرو به خوبی با مسیرها هماهنگ شده و فضای کافی برای بازی سیستم تعلیق وجود دارد. این اکسل عقب عالی به نظر می‌رسد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    چیه این ماشینِ لادا ، آدم رو یاد جنگ جهانی دوم و فضای سرد اون روزها میندازه .
    اینا دیگه رو دست ویرانخودرو ، سایپا را آوردن .
    سه دِف کردن ، شده بچه بازی که احتمالاً در آینده روی پراید هم انجامش میدن .

    راستی وضعیت اقتصاد جهانی داره رو به عقب و اُفول میره ، بیشتر بورسهای جهانی کاهش ارزش داشتند که عجیبه ، داره میشه بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی که بوش داره میاد . بیشتر هم اقدامات ترامپ را باعثوبانی این کار میدونند ، که احتمالاً آمریکا را میبلعه و روسیه را به جلو هول میده.

    سخرانی چند وقت پیش پوتین که میگفت ، روسیه را میکنه جزو ۵ کشور ثروتمند جهان که مردم روسیه حال کنند ، مثل اینکه درسته که میگن ترامپ توسط روسیه اومده روی کار ، سیاست خیلی کثیفه ، اما چقدر خوبه یکی مثل پوتین آب زیر کاه را داشته باشی تا ترامپ پول پرست را بکنه دست مایه کشور خودش .

    این جور که بوش میاد ، آینده اقتصاد ایران در پشت پرده ، بسیار قدرتمنده ، فقط امیدوارم .

    تو این دنیا هیچ چیز بَعید به نظر نمیرسه و احتمال همه چیز میره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      اصولا خصوصیت روسیه شعاری عملکردن انهاست رسد اقتصادی تازه به مدد تحریم های ایران جایگزین شدن روس های در بازار نفت و‌افزایش تولید و بالا بودن نسبی قیمت نفت رسیده به یک درصد بیشتر شعارها هم برای عوام فریبی خصوصا مناطقی مثل کریمه و وعده به انهاست ترامپ هم دارای تعدادی زیادی مشاور هستش و حرف و عملش نتیجه مطالعه برسی و‌کار تیمی هستش نه نظر شخصی اقتصاد ایران دیگر حواله میکنیم به قیمت پراید و حقوق قانون کار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظر حرکت جالبی میرسه این نشون میده که چقدر یه گاراژ میتونه قدرتمند تر از یه خودروساز عمل کنه که بتونه انقدر خوب یه محصول ساخته شده رو باز مهندسی کنه
    کاش مام چهارتا مهندس اینجوری داشتیم و قوانینی داشتیم که جلوی خلاقیت اونا رو نگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Archi KHAN

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    مرده شور روسیه و محصولاتش را ببرن …
    راستی شاهین جان :
    یه جا نوشتی گاراژ 56 یجا نوشتی گاراژ 54

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مسعود

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (222 ديدگاه)

    بابا پول دارا بابا متمول ها بابا لاکچری سوارا …..!!!! این چه تیتریه زدی بالاغیرتاً ؟؟؟!!!! میتونستی ده تا تیتر بهتر استفاده کنی جناب نویسنده گرامی فقیر آه نداره با ناله سودا کنه حالا بیاد کلی هزینه کنه شش چرخ و سه محور کنه ماشینش رو از سر عشق و حال ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا