بله، فرمول یک بعد از سالها دوباره رقابتی شده است. این حتی برای طرفداران مرسدس و همیلتون هم هیجانانگیز و ارزشمند است.
مکس ورشتاپن، روی دور موفقیت قرار گرفته و باز هم در ادامه پیروزیهای خود، پول پوزیشن دومین مسابقه اتریش را کسب کرد. شگفتانگیزتر، عملکرد نوریس بود که در رده دوم قرار گرفت. لندو در این فصل عملکردی تحسینبرانگیز داشته و فراتر از انتظارها ظاهر شده است. فقط کافیست امتیازات و موفقیتهای او را با همتیمی بسیار باسابقهاش، دنیل ریکاردو مقایسه کنید.
سومین جایگاه تعیین خط باز هم به راننده دیگر ردبول رسید. سرجیو پرز توانست جلوتر از همیلتون و بوتاس قرار گیرد. در این میان عملکرد جرج راسل از تیم ویلیامز هم با کسب رده هشتم جالب بود. این یعنی در تعیین خط، او عملکرد بهتری از رانندگان بسیار نامدارتر فراری، آستون مارتین و آلپاین داشت.
اولین دور با تصادف خودروی اوکون و خروج او از مسابقه همراه بود. این موضوع باعث ورود خودروی ایمنی به پیست شد. در استارت دوباره، نوریس در یک نبرد دوشادوش با پرز، او را از پیست خارج کرد. از این زمان به بعد، فاصله گرفتن بیش از پیش مکس ورشتاپن و تلاش همیلتون برای عبور از نوریس تنها موارد قابل پیگیری بودند. همیلتون با وجود DRS بارها برای عبور از نوریس ناکام ماند. البته همزمان با اعلام جریمه ۵ ثانیهای نوریس، همیلتون نیز توانست از او عبور کند. پنالتی نوریس همچنین باعث شد تا بوتاس نیز جلوتر از او قرار گیرد.
اما کمی بعدتر همیلتون با مشکل آسیبدیدگی خودرو روبرو شد که باعث لرزش خودرو و افت سرعت او میشد. سرانجام بوتاس و نوریس به ترتیب از همیلتون عبور کردند. در این زمان رقابت جدیتری بین بوتاس و نوریس شکل گرفت.
سرجیو پرز هم دو بار با خطا روی لکلرک، او را از پیست خارج کرد و هر بار ۵ ثانیه پنالتی دریافت کرد. همتیمی او ورشتاپن آنقدر در جلوی مسابقه، فاصله باز کرده بود که بدون نگرانی، یک پیتاستاپ اضافی انجام داد تا امتیاز اضافی سریعترین دور را هم به دست آورد و با این حال همچنان فاصله زیادی با نفرات بعدی داشت.
این یک پیروزی بسیار آسان و شیرین دیگر برای ورشتاپن بود. بوتاس و نوریس هم سکوهای دوم و سوم را کسب کردند. نوریس همچنین برترین راننده از نگاه تماشاگران شناخته شد. جالب اینکه در دور آخر، کیمی رایکونن با برخورد به خودروی سباستین فتل، باعث آسیب شدید هر دو خودرو و ناتمام ماندن مسابقه برای آنها شد.
این مسابقه در پیست اسپیلبرگ با حضور تماشاگران پرشور نارنجیپوش هلندی برگزار شد و این هم یکی از جذابیتهای این مسابقه بود. آیا در مسابقات آینده مرسدس میتواند امتیازات از دست رفته را جبران کند؟
محمد امین
۱۳ تیر ۱۴۰۰پرز گند زد به رانندگی لکلرک ، جایگاه پنج برای لکلرک بود ، خدا لعنتش کنه
فکر میکنم اختلاف ماشین مکس بابویه خیلی زیاد شده ،کم مونده بود فقط خودش رو هم لپ کنه ، باید رسیدگی بشه
Zakaria
۱۳ تیر ۱۴۰۰پرز کلا رو فرم نبود از رانندگی امروزش خوشم نیومد. اول اون سبقت مزخرفی که از نوریس میخاست بگیره و باعث شد خودش بره بیرون و نورس هم پنالتی بگیره بعدشم لکرک بیچاره. اگه این گند رو نمیزد نوریس دوم میشد. اما یه چیز مسابقه خیلی برام جالب بود، اینکه نمیشد جیاگاه های دوم به بعد رو پیشبینی کرد، همه خیلی به هم نزدیک بودن و با یه بار پیت 5 جایگاه افت میکردن.
ارشیاSVJ
۱۴ تیر ۱۴۰۰تا زمانی که همیلتون خودشو لپ میکرد مشکلی نبود.
ولی الان…
محمد امین
۱۴ تیر ۱۴۰۰ارشیا جان مگه من به مکس توهین کردم
دوما ، پارسال چه موقع مرسدس پنج بار پشت سر هم برد و گرند اسلم گرفت در صورتی که رقیبش چند با ret شد و در باکو هیچ امتیازی نگرفتن 😊
اختلاف امسال ردبول مرسدس بیشتر از اختلاف پارسال مرسدس ردبول هست
Iman99
۱۵ تیر ۱۴۰۰تفاوت امسال ردبول و مرسدس دلیلش خواست برگذار کنندگان بود برای کند کردن عمدی مرسدس یعنی عملا دست و بال مرسدس رو بستن چون صدای تیم های دیگه درومده بود و ناراحت بودن که چرا مرسدس ۷ ساله با فاصله زیادی بهتر از تیمای دیگست درنتیجه عمدا واسه امسال قوانینی وضع کردن که به ضرر مرسدس باشه تا هیجان به رقابت ها برگرده نتیجش این شد که آئرودینامیک ردبول الان خیلی خوب شده تازه ردبول بال عقب منعطف رو هم اضافه کرده و باعث شده که مرسدس که بهترین و قویترین موتور و یا انجین و پاور یونیت رو داشته و داره بازم واسش مشکل ایجاد شه. اگه همین امسال هم قوانین رو یکسان کنن طوری که آئرودینامیک خودروهای هر تیم برابر باشن بازم میبینید که مرسدس بهترین عملکرد رو داره چون بهترین و قوی ترین موتور و انجین و پاوریونیت روداره و تو موارد دیگه هم برتری خودش رو ثابت کرده و مرسدس راحت میتونه تو سال ۲۰۲۱ هم مثل سال های قبل قهرمانی خودش رو قطعی کنه اونم بافاصله زیاد تو همه موارد.
یوسف
۱۳ تیر ۱۴۰۰دمت گرم ورشتاپن
حال کردم 😁😁😁
Amirreza
۱۳ تیر ۱۴۰۰خیلی این خرابیای همیلتون رو مخمه ، انقد رو مخمه که قابل توصیف نیست
Amirreza
۱۳ تیر ۱۴۰۰آلونسو خیلی راننده خوبیه ولی توی تیم مزخرفیه ، انتظار خیلی بیشتریم از فتل داشتم
محمد امین
۱۳ تیر ۱۴۰۰من خودم تمام مسابقه های دوران اوج الونسو در رنو که ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ بود دیدم، زمانی که حدود ۲۴ سالش بود و به این نتیجه رسیدم هیچ کسی در کل تاریخ فورمول یک ریسک پزیر تر و خشن تر از الونسو نیست ، ماتادور لغب خوبیه
Amirreza
۱۳ تیر ۱۴۰۰قبول دارم ، تو آلپاین داره حروم میشه ، من جای تیمای بزرگتر بودم هر کاری میکردم بیاد تو تیمم