موتورسیکلت

واکسان واتمن، سریع‌ترین موتورسیکلت الکتریکی جهان

اگر با دیدن واکسان واتمن (Voxan Wattman) به یاد گلوله می‌افتید، باید بدانید که این موضوع عمدی است و هدف طراحان رسیدن به بهترین نتیجه آئرودینامیکی برای کسب رکورد سریع‌ترین موتورسیکلت الکتریکی جهان بوده است.

موتورسیکلت برقی واتمن در سال ۲۰۱۳ پا به عرصه وجود گذاشت. قدرت ۲۰۳ اسبی و گشتاور ۲۰۳ نیوتن متری آن شتاب ۳.۴ ثانیه‌ای را به همراه داشت. حال بعد از هفت سال این محصول پایایش و به‌روزرسانی شده و قصد دارد تا رکورد سرعت موتورسیکلت‌های الکتریکی را از آن خود نماید.

واتمن جدید مجهز به موتوری ۳۶۷ اسبی شده که از باتری‌های ۱۴۷۰ سلولی بهره می‌برد. برای خنک نمودن باتری و موتور از یخ خشک استفاده می‌شود. طراحی بدنه موتورسیکلت در تونل باد انجام شده و به گفته گروه ونتوری (حامی واکسان در این پروژه) آماده است تا به سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

این رکوردشکنی در دریاچه نمک بولیوی و توسط مکس بیاجی، قهرمان موتورسواری جهان برای ابتدای ژوئیه امسال تعیین شده بود اما همه‌گیری کرونا آن را به تعویق انداخت. اما شرکت واکان امیدوار است بتواند در سال ۲۰۲۱ این رکورد را ثبت نماید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    دهه شصتی ها اگه یادشون باشه یک کارتونی بود به اسم دانی که یک قسمتی از این کارتن پیش بینی هایی از اینده داشت یکیشون موتور سیکلت برقی بود یکی پزشک که بصورت انلاین ویزیت میکرد واقعا جالبه اونا با طرح این تخیلات سعی میکنن پیشرفت کنند و ما با تخیلات خودمون پیشرفت اونا منکر میشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امین قلی پور

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    همین مونده بود تا کم کم صدای موتور هارو هم به فنا بدن مرگ بر الکتریکی بی روح

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. آرش

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    حالا مونده تا به کاوازاکی نینجا H2R برسه با تاپ اسپید ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت. از انجین کمتر از یک لیتری (۹۹۸ سی سی) با سوپرشارژ 310 اسب بخار استخراج کردن تو دور ۱۴۰۰۰ با گشتاور ۱۵۶ نیوتن متر. شما اعداد رو داشته باش. نسبت اسب بخار به حجم رو ببین! صدای انجینشو تو ویدئوها گوش کن. شتاب وحشتناکش رو ببین. صفر تا ۱۰۰ تو ۳.۱ – صفر تا ۲۰۰ تو ۶.۵ ثانیه و صفر تا ۳۰۰ تو حدود ۱۳.۵ ثانیه. نمیشه موتورباز بود و عاشقش نبود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا