رونمایی از هیوندای سوناتا فیس‌لیفت 2018 در کره جنوبی

پس از انتشار تعدادی از اسکچ های طراحی، هیوندای سوناتای فیس لیفت شده به‌صورت رسمی در سئول پایتخت کره جنوبی معرفی شد.

facelift-hyundai-sonata-1
سوناتای مخصوص بازار آمریکا در ماه آوریل و در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی خواهد شد و انتظار می‌رود طراحی آن با خودرویی که در تصویر می‌بینید یکسان باشد. در کل این خودرو از ظاهر تیزتر و گیراتری برخوردار بوده و البته نسبت به نسخه‌ی قبل از فیس لیفت سعی شده رفاه و آسایش، ایمنی و پیشرانه‌ ها بهبود یابد.

facelift-hyundai-sonata-2
در نمای جلو به وضوح می‌توان تأثیرپذیری سوناتای فیس لیفت از زبان طراحی این روزهای هیوندای را دید. از شاخصه‌های این بخش می‌توان به جلوپنجره‌ی گوشه‌دار، چراغ‌های LED روز روشن عمودی، چراغ‌های جلوی نازک و کاپوتی با خطوط زیاد اشاره نمود.

facelift-hyundai-sonata-5
از دیگر تغییرات بصری خودرو می‌توان به رینگ‌های 17 و 18 اینچی بازطراحی شده، گرافیک منحصربه‌فرد چراغ‌های عقب و تغییر مکان قرارگیری پلاک عقب اشاره کرد.

facelift-hyundai-sonata-8
کابین سوناتای فیس لیفت نیز دربردارنده‌ی سیستم تهویه‌ی به‌روز شده، کنترل‌های گرما و سیستم صوتی و همچنین صفحه لمسی 7 اینچی رنگی می‌باشد. تمامی این تجهیزات به‌صورت استاندارد سوناتای خاص بازار کره وجود خواهند داشت. البته صفحه‌نمایش 8 اینچی را می‌توان به‌صورت سفارشی دریافت نمود.

2018-hyundai-sonata-fl-9
غربیلک فرمان نیز بسته به تریم انتخابی تغییر کرده است. تمامی مدل‌ها دارای فرمان سه پره بوده و فرمان مدل 2 لیتری توربو از نوع D شکل می‌باشد. این سدان همچنین از پورت شارژ USB جدید در کنسول مرکزی، توانایی شارژ بی‌سیم اسمارت فون ها و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو برخوردار است.

2018-hyundai-sonata-fl-8


اما سوناتا از نظر تجهیزات ایمنی نیز به‌روز شده و حالا سیستم هشدار خروج از خط، تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، دستیار نوربالا، چراغ‌های پویا و دستیار حفظ خودرو بین خطوط را ارائه می‌کند.


در بحث پیشرانه نیز شاهد ارائه‌ی پیشرانه‌های 1.7 لیتری VGT با قدرت 139 اسب بخار، پیشرانه‌ی 1.6 لیتری T-GDI با قدرت 177 اسب بخار، 2 لیتری 160 اسبی و 2 لیتری توربو با قدرت 241 اسب بخار هستیم.

2018-hyundai-sonata-fl-1


انتظار می‌رود جزئیات قیمتی و مشخصات بیشتر سوناتای بازار آمریکا پس از معرفی آن در نیویورک اعلام گردد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

32 دیدگاه

      1. shahin
        سوابق: (534 دیدگاه) ,

        الان از گود رقابت با اپتیما افتاده بیرون.رنو تلیسمان اومده تو رقابت مستقیم.ولی فکر کنم این مدل تلیسمانو شکست میده و برمیگرده سر جایگاهش مثل مدل yf

        پاسخ
    1. Mehran
      سوابق: (178 دیدگاه) ,

      اینو اپتیما باهم رقیب نیستن.تو یه تیم توپ میزنن.

      پاسخ
      1. ASTON MARTIN
        سوابق: (1214 دیدگاه) ,

        رغیب اوبتیما آزراس نه سوناتا
        اونی که شما سعی داری بگی سراتو هست

        پاسخ
        1. Mohammadreza
          سوابق: (203 دیدگاه) ,

          جناب ASTON MARTIN برای اطلاعتون عرض کنم که این خودروها در یک کلاس قرار دارند:
          آزرا = کادنزا
          سوناتا = اپتیما
          سانتافه = سورنتو
          توسان = اسپورتیج
          آی ۲۰ = پیکانتو
          اکسنت = ریو
          الانترا = سراتو
          آی ایکس ۵۵ = موهاوی
          و …

        2. سروش شیرازی
          سوابق: (70 دیدگاه) ,

          ببخشید پس رقیب کادنزا چیه؟

        3. Hj
          سوابق: (83 دیدگاه) ,

          داداش دوباره تحقیق کن!!سوناتا و اوپتیما توی کلاس هستن ازرا و کادنزا توی کلاس و سراتو و النترا توی کلاس هستن

    2. Mehdi
      سوابق: (150 دیدگاه) ,

      بخش عقبیش یه جورایی آدمو یاد کادنزا و اپتیمای جدید میندازه.من چراغ های عقبی نسخه ی فعلی رو بیشتر دوس دارم

      پاسخ
  1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
    سوابق: (2098 دیدگاه) ,

    ای جانا ……….
    خدایی کابینش خیلی خوب شده ……..
    عالی عالی …………
    خدا قسمتمون کن از دم قسط ماهی هزار تومن ……به قول یاس …

    پاسخ
  2. سامان اذری
    سوابق: (2345 دیدگاه) ,

    امسال تو سدان های مید سایز تویوتا با کمری سنگ تموم گذاشته
    خداییش کمری جدید حرف نداره

    پاسخ
  3. حسین وی
    سوابق: (113 دیدگاه) ,

    چهرش به دلم نشست … حس میکنم یه چیزه تکراری دارم میبینم تو این مدل سوناتا yf از همه زیبا تر بود به نظرم و پرستیژ بالاتری داشت

    پاسخ
  4. shelby_1969
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    نظر شخصیم اینه که نسخه قبل فیس لیفتش بهتر بود.
    اما یه چیزی خیلی خوبه که کره ای ها تقریبا دارن به یه ثباتی تو زبان طراحیشون میرسن و این مشتری های ثابتشونو راضی نگه میداره. دیگه خبری ازون زیر و رو کردن اتاق ماشین نیست و بیشتر تغییرات کاربردی هست.

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    پشتش تازه شده نسل قبل لنسر. بعد بگید میتسوبیشی قدیمیه

    پاسخ
  6. سیاوش
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    هیوندا به طور کل رشته کار از دستش در رفته هی ازین شاخه به اون شاخه

    پاسخ
  7. sunmartin
    سوابق: (1786 دیدگاه) ,

    نمای زیباتری بخود گرفته بخصوص گرافیت سورئال چراغ های عقب هواکش بزرگ کیفیت هم که بالاتر رفته اما امسال بهترین سدان میدسایز اپتیما شد

    پاسخ
  8. Mehran
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    فک کنم نسل قبلی به سلیقه ما ایرانیا سازگارتر بود این یکم جلفه

    پاسخ
  9. TRX
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    ماشین زیبایی هست ، اما خیلی کوچیکتر از سایز واقعیش دیده میشه!
    خیلی عجیبه سوناتای سال ٢٠١١-٢٠١٣ به طرز جالبی عضلانی بود حتی با نگاه اول متوجه تفاوت سایز سوناتا و آزرا نسل قدیم نمیشدیم، اما برخلاف طراحی فوق العاده عضلانی آزرا نسل جدید ، سوناتا یه طراحی آرام و خنثی رو داره هرچند به نظر این نوع طراحی بدون سیاست نیست شاید میخواد کلاس خودشو با برادر ناتنیش جدا کنه!

    پاسخ
    1. ناشناس
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      دوست عزیز. در واقع سیاست شرکت های هیوندای و کیا این هست که بین این دو تا، هیوندای به عنوان برند لوکس باشد و کیا به عنوان برند اسپرت. برای همین هست که سبک طراحیشون متمایزتر از همدیگه هست. در واقع می خوان که همه نوع مخاطبی چه لوکس پسند و چه اسپرت پسند رو از هر گروه سنی داشته باشن.

      پاسخ
      1. TRX
        سوابق: (177 دیدگاه) ,

        الته در مورد لوکس بودن هیوندایی نسبت به کیا با حرفتون موافق نیستم ولی در کل سعی کلی بر اینکه در دو جبه مختلف نیاز بازار رو تامین کنن دقیقا مانند النترا و سراتو.
        النترا دارای اتاقی کوچکتر و موتور ضعیفتری هست اما چهره اسپرت و زیبا تری داره
        در مقابل سراتو دارای موتور قوی تر و بدنه کمی بزرگتری هست .

        پاسخ
    2. مهیار
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      بنظرم این طراحی سوناتا خیلی شبیه النترا شده.حتی ابعاد ماشین هم کوچیکتر به چشم میخوره.اپتیما خیلی سریع داره فاصلشو با سوناتا زیاد میکنه.بنظر تو این کلاس کیا خیلی بهتر عمل کرد

      پاسخ
  10. احمد
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    خوبه در کل طراحیش جدید تر شده آپشنای جدید اضافه شده ولی طراحی های هیوندا داره یکسان میشه این اصلا بنظرم خوب نیست مثلا این سوناتا با اکسنت جدید یا النترای جی تی خیلی شبیه به هم هستند یکی از مزیت نسبی های هیوندا تنوع در طراحی بود که داره از دست میده

    پاسخ
  11. فرزام
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    به نظر من (سلیقه ی من) یه ایراد خیلی اساسی داره : اینکه جای پلاک عقب روی سپر رفته و این طراحی دیگه منقرض شده .
    مدل قبلی کاملا ظاهر سنگین تر و یکپارچه تر و پخته تری داشت . این یکی یه جوریه . به دل نمیشینه .

    پاسخ
    1. ناشناس
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      دوست عزیز. طراحی پلاک روی سپر به هیچ عنوان منقرض شده نیست. پورشه که همچنان از همین استایل استفاده می کنه، و حتی یک سری از مدل های جدید بنز هم مثل کلاس S کوپه و GLE، هم از این استایل استفاده می کنن.

      پاسخ
  12. ASTON MARTIN
    سوابق: (1214 دیدگاه) ,

    واقعا باید بگم که زیباست.. سوناتای 18 رو به ازرای 2016 ترجیح میدم اینقدر که به روز شده این نسخه. هرچند که قطعا هیوندای برای آزرای جدید هم قطعا سورپرایزهای زیادی رو اماده کرده
    روز به روز هیوندای داره بهتر میشه و باید بپذیریم که به زودی با بزرگان گلاویز خواهد شد

    پاسخ
    1. ناشناس
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      یک سری عکس از آزرای نسل جدید خیلی وقت پیش تو اینترنت منتشر شد. انصافا اون هم خیلی خوب شده.

      پاسخ
  13. فيصل.
    سوابق: (354 دیدگاه) ,

    این رفیق کره ای مون هم مرتب جوایز سال خودرو رو به کره ایها میده تو پستهای ماشینهای کره ای.

    پاسخ
    1. فقط تویوتا و هوندا
      سوابق: (428 دیدگاه) ,

      اشکال نداره. بذار دلش خوش باشه 🙂

      پاسخ
  14. جنوب
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    دوست داشتنیه. منکه از هیوندای کلا لذت میبرم. کارش خوبه. هرچند که قبلا مخالفش بودم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x