هیوندای

معرفی هیوندای توسان 2025 با تغییرات بیرونی و داشبورد جدید

فیس‌لیفت هیوندای توسان با تغییراتی در طراحی جلو، کابین کاملاً جدید با نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی و پیشرانه‌های هیبریدی راهی بازار خواهد شد.

هیوندای نسخهٔ فیس‌لیفت نسل چهارم توسان را در نوامبر ۲۰۲۳ در کره جنوبی رونمایی کرد اما حالا این خودرو برای بازار آمریکای شمالی در نمایشگاه نیویورک به نمایش درآمده است. اصلی‌ترین تغییرات ظاهری این کراس‌اوور کره‌ای در قسمت دماغه با سپر جلوی جدید و دی‌لایت‌های متفاوت در جلوپنجرهٔ بروز شده صورت گرفته است. توسان ۲۰۲۵ از صفحات محافظ در جلو و عقب با روکش آلومینیومی هم بهره می‌برد اما کسانی که خواهان توانایی‌های بیشتر در آفرود هستند باید سراغ تیپ XRT با روکش‌های پلاستیکی بیشتر و ریل‌های سقفی بلندتر بروند.

علاوه بر این، هیوندای نسخهٔ N Line را هم ارائه می‌کند که به لطف تریم همرنگ بدنه نمای اسپرت‌تری دارد. ارائهٔ رینگ‌ها و رنگ‌های بیرونی جدید هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی توسان فیس‌لیفت هستند. مهم‌تر از این تغییرات اما بازطراحی کامل داخل کراس‌اوور کامپکت هیوندای است. در اینجا سازندهٔ کره‌ای یک صفحه‌نمایش منحنی پانوراما را ارائه کرده که از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی تشکیل شده است. علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی هم ارائه شده که سریع‌تر بوده و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور را دارد. همچنین خریداران می‌توانند یک هدآپ دیسپلی رنگی ۱۲ اینچی را هم سفارش دهند.

علاوه بر نمایشگرهای جدید، هیوندای کنترل‌های لمسی قبلی برای سیستم تهویه و تنظیم صدا را دوباره با کنترل‌های فیزیکی جایگزین کرده است. غربیلک فرمان جدید، تغییر مکان پد شارژر بی‌سیم و انتقال انتخاب‌گر دنده به روی ستون فرمان هم از دیگر تغییرات داخلی توسان ۲۰۲۵ هستند. هیوندای همچنین به لیست امکانات ایمنی تمام تیپ‌های توسان هم هشدار توجه به جلو را اضافه کرده است. این سیستم نگاه راننده را از طریق دوربین مادون‌قرمز کنترل می‌کند و اگر راننده واکنشی نشان ندهد، کروز کنترل هوشمند، خودرو را متوقف و ترمز پارک برقی را فعال می‌کند.

توسان ۲۰۲۵ مثل قبل با همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۸۷ اسب بخار قدرت عرضه می‌شود که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است و در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود. نسخه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی توسان نیز هردو از همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی استفاده می‌کنند اما حالا کمی قوی‌تر شده‌اند. در نسخهٔ هیبریدی به لطف افزایش ۶ اسب بخاری قدرت موتور الکتریکی، مجموع خروجی به ۲۳۱ اسب بخار رسیده درحالی‌که قدرت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم با ۷ اسب بخار افزایش به ۲۶۸ اسب بخار رسیده است.

مدل‌های هیبریدی به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و از گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کنند. ویژگی جالب این نسخه‌ها اما اضافه شدن حالتی بنام کودک است. این حالت که برای خریداران دارای نوزاد یا حیوانات خانگی طراحی شده، از تندی شتاب اولیه خودرو می‌کاهد و احساس نرم‌تری به درخواست‌های راننده می‌بخشد. نسخهٔ بنزینی هیوندای توسان در ژوئن امسال راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد درحالی‌که نسخه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی در اواخر تابستان ارائه می‌شوند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4927 ديدگاه)

    از سانتافه جدید خیلی خوشکلتره

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. پیام

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1585 ديدگاه)

      آره. حسابی بهینه شده. طراحیشم عالیه

      موافقم 10
      مخالفم 11
    2. Amirreza.M

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (273 ديدگاه)

      به نظرم من نیازی نبود سانتافه جعبه ای بشه چون مدل بزرگتر پالیسید بود
      اما خب تصمیم هیوندای بر این بود که سانتافه رو جعبه ای کنه و از توسان متمایز تر کنه هر چند تو طراحی قسمت عقب خوب کار نکرده اما یکی دو سال دیگه با یه فیس لیفت حل میشه
      در کل کیا این چند سال بهتر کار کرده هم از نظر طراحی هم سیاستش در مورد مدل های مختلف

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. زیزیگولو

        ۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4927 ديدگاه)

        نسل قبلش و همینطور دو نسل قبل ترش خیلی، خیلی بهتر بودن ولی این مدل جعبه ای یه جور عجیبو غریبی شده

        موافقم 8
        مخالفم 0
  2. net

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    رینگ بد هست. زه سفید بالای شیشه دربها قطع نشده و زه سفید در قسمت ستون شیشه عقب پهن شده خیلی بد هست و پایین شیشه دربها زه سفید نداره بد هست . سه چراغ سه طبقه ای روی هم داخل جلوپنجره و چراغ مربعی داخل سپر زیر چراغ جلو بد هست. سقف سانروف بزرگش که تا صندلی عقب اومده خوبه. طراحی داخلی یکپارچه مشکی خوبه اگر صفحه نمایش به جای منحنی فلت بود بهتر میشد. چراغ عقب و محافظ پلاستیکی اطراف گلگیر بد هست. زیباترین و محبوب ترین ماشین هیوندای، مدل ازرا گرنجور نسل پنجم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۶ رنگ مشکی و مدل سانتافه اسپرت نسل سوم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ رنگ مشکی، در ایران این دو ماشین طرفدار زیادی داشت

    موافقم 6
    مخالفم 12
    1. MASOUD 0099

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      میخوای بدن از نو طراحی کنی؟

      موافقم 8
      مخالفم 2
  3. Ehsan

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (537 ديدگاه)

    شیکه

    موافقم 2
    مخالفم 10
  4. mercedes

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (327 ديدگاه)

    چی میشد ایرانم یه برند در حد هیوندای داشت.

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. Habib

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (56 ديدگاه)

      داداش خیلی زیاده خواه نباش. آرزوی فناوری ۱۲ سال قبلش هم خیلی زیاده.

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. JUST GERMANY

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      تو ک داری ارزو میکنی خب حداقل خوب ارزو کن، این همه برند پدر مادر دار …
      بنزی بی ام و چیزی

      موافقم 6
      مخالفم 2
    3. آرین

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (237 ديدگاه)

      داره
      همه برند ها در حد هستند

      موافقم 2
      مخالفم 1
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (975 ديدگاه)

    همه چیش خوبه فقط با اون غربیلک فرمونش مشکل دارم قبلی خیلی بهتر بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    بنظرم نسبتا شیکه. طراحی جلوش واقعا خوبه. کابین هم جذابه. اما نمای چراغهای عقب جالب نیست. ضمنا خطوط بدنه از نمای بغل اصلا خوب نیست. چنین خطوط شکسته و تیزی را برای خودروهای اسپرت میزنن. موتور هم جالب نیست. ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی با ۱۸۷ اسب شاید در حد ایران خودرو باشه!! گرچه به شوخی گفتم ولی مهندسی منطقی از این موتور حداقل ۲۱۰ اسب میده. ضمن اینکه این پرفورمنس ده سال پیش هیونداست که همچنان تغییر نکرده. در کل بنده نمره کاملا متوسط بهش میدم. شما بنز را نگاه کنید. در هر لحظه به دنبال ارتقای فنی هست. بهیچ وجه توقف در کارش نمی‌بینیم.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  7. yaghoub

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (297 ديدگاه)

    خیلی طراحیش رو دوست دارم . تو ایران هم ماشین محبوبی بود.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  8. مهدی

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خیلی زیباتر از کیا اسپورتیج هست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. سالار فصل

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (367 ديدگاه)

    از در عقب به بعد فاجعس 😅

    موافقم 4
    مخالفم 5
  10. Dariush

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (88 ديدگاه)

    این الان طراحی داخلی جدیده؟!
    نمی‌دونم این کارو کی مد کرده ولی چیزی که زیاد تو بازار و نت دیدن خسیس بودن بی ام دبلیو داره به تمام برند ها وارد میشه
    برای مصرف کننده از لحاظ طراحی دو چیز اهمیت داره که طبیعیه یک داخل ماشین و خارج ماشین
    بی پدر ها شماها که تمام مدل هاتون طراحی داخلی یکسانی دارن؟ الان چشاتون و ببیند بزارنتون تو مدل های مختلف بی ام دبلیو که تو ایرانه یا همینی که داره الان سایت نشون میده خدایی متوجه نمیشی تو چه ماشینی نشستی همه طراحی داخلی ها یکیه یعنی چی؟ خمس ملت و میکشین سالی یکبار نمی‌تونین یه چی بسازیم حس تفاوت و کاربر حس کنه؟ اینجا قضیه فرق داره ولی خارج کشور چرا؟!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 5
  11. رهام

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اقا یک سوال روی فرمان اون خط برای چی هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. Navid A J

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    توسان رو سوار شدم. متریال داخلی از RAV4 بهتره. طراحی کابین شیکتری هم داره و یه خروار آپشن ریختن توش. صندلیش راحت تر از RAV4 نیست ولی دربرگیرندگی بهتری داره. سیستم تعلیقش از اسپورتیج نرم تره. شتابش از RAV4 کمتره. ایزوله ی کابینش هم از تویوتا بهتره. مخصوصا صدای تایرها خیلی کمتر از RAV4 میاد. اولش برات جذابتره ولی زود تکراری میشه فضاش. اگر یه ماشین متفاوت تر میخوای، گزینه ی خوبیه. خانم ها بیشتر اینو میپسندن.
    اما به صورت کلی به نظرم بهترینِ این کلاس، CRV هست و بعد RAV4.

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. فرزند ایران

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (93 ديدگاه)

      نوید منظورت کدوم نسله؟
      چون این نسل که تازه معرفی شده

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Navid A J

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        این یکی فیس لیفته. منظورم قبل از فیسلیفتشه.

        موافقم 1
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا