چشم اندازهفته نامه

معرفی 10 خودرو با ظاهری جذاب و باطنی کُند!

چند دلیل اصلی برای موفقیت خودروها در بازار وجود دارد که یکی از آن‌ها پرفورمنس مناسب می‌باشد. البته نصب یک پیشرانه‌ی کم‌توان روی خودرویی که معمولاً به خاطر قدرت بالای خود شناخته می‌شود روش مناسبی برای فروش آن خودرو به افرادی است که به ظاهر و طراحی بیش از پرفورمنس اهمیت می‌دهند. انتخاب خودرویی با شتاب و سرعت پایین‌تر همچنین می‌تواند افرادی را راضی کند که خودرو را دوست دارند اما بودجه‌ی کافی برای خرید نسخه‌های فول تر و قوی‌تر را ندارند. البته قدرت پیشرانه همه‌چیز نیست چراکه مزدا MX-5 نمونه‌ی بارز این موضوع بوده ولی خب تصویری که یک خودرو ایجاد می‌کند به همان اندازه مهم است.


از دیگر دلایل می‌توان به خودروهایی اشاره کرد که تأثیر زیادی از قوانین آلایندگی دهه ۷۰ میلادی و تکنولوژی‌های دهه ۸۰ میلادی گرفته‌اند. در طول تاریخ خودروسازان زیادی بوده‌اند که تصمیم‌های عجیب برای تولید خودروهایی با قدرت کم گرفته‌اند. در ادامه ۱۰ خودرویی را خدمت شما معرفی می‌کنیم که شاید با دیدنشان فکر کنید محصولی پرسرعت هستند اما در واقع باطنی کند دارند!

  • دلورئون DMC-12

Delorean DMC-12
داستان این خودروساز کاملاً خاص بوده و ارزش مطالعه کردن دارد اما خلاصه‌ی داستان این است که دلورئون زاییده‌ی فکر فردی بوده که در پشت‌صحنه‌ی پونتیاک GTO نمادین حضور داشته است. جان دلورئون مدیریت بخش‌های متفاوت جنرال موتورز را بر عهده داشت و در سال ۱۹۷۳ این شرکت را ترک کرد تا روی پروژه‌ی خود کار کند. او قول ساخت خودرویی ویژه را داده بود و به دنبال تولید آن با بدنه‌ی فولاد ضدزنگ، درب‌های گالوینگ و مهندسی برگرفته از دانش کالین چپمن مؤسس لوتوس بود.

DMC-12 تنها خودروی جان دلورئون بوده اما پس از حضور در چند فیلم مشهور حالتی نمادین یافت. البته پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری فرانسوی این خودرو اصلاً با ماهیت آن سازگار نبود و تنها شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱۰.۵ ثانیه‌ای ایجاد می‌کرد.

  • کرایسلر کراس فایر
کراس فایر خودرویی بسیار زیباست که آمریکایی محسوب شده اما خب کار ساخت آن توسط کارمن و در آلمان صورت گرفته و ۸۰ درصد قطعاتش با مرسدس SLK آن زمان مشترک است. البته استایل همیشگی این خودرو کار اندرو دایسون بریتانیایی است. به هر حال کراس فایر خودرویی جذاب بوده و زیرساختی از مرسدس را دارد بنابراین می‌تواند پرفورمنس خوبی هم داشته باشد نه؟!

البته که نه! پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری این خودرو تنها ۲۱۸ اسب بخار قدرت داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۲ ثانیه‌ای می‌شود. این پرفورمنس خیلی بد نیست اما برای خودرویی که می‌خواست به جنگ ب‌ام‌و سری ۳ برود اصلاً جالب نبود. تنها گزینه‌ی پیش روی طرفداران نسخه‌ی SRT6 بود که از اصلاحاتی در سیستم تعلیق و ترمز سود می‌برد و دارای پیشرانه‌ی ۳۳۵ اسبی AMG بود. شایعات زیادی درباره‌ی بازگشت کراس فایر به گوش می‌رسد اما فعلاً چیزی مشخص نیست.

  • فورد موستانگ V6 (نسل پنجم)


این روزها فورد از نصب پیشرانه‌ی ۶ سیلندر روی موستانگ خجالت نمی‌کشد. هرچند این خودرو در سال ۲۰۰۵ از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۴ لیتری با قدرت خنده‌دار ۲۰۵ اسب بخاری استفاده می‌کرد. این پیشرانه تا سال ۲۰۱۱ روی موستانگ وجود داشت تا آنکه پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ بلوک آلومینیومی با قدرت ۳۰۵ اسب بخار معرفی شد. افرادی که پول کافی برای خرید موستانگ ۸ سیلندر را نداشتند می‌توانستند این نسخه را انتخاب کنند.

  • شورولت کامارو (نسل چهارم)


اگرچه ما روی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر حساسیت زیادی داریم اما درصورتی‌که نامی از موستانگ ببریم و کامارو را یاد نکنیم منصفانه نخواهد بود. پیشرانه‌ی پایه‌ی کامارو بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ از نوع ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری بود که عملکرد آن اصلاً مناسب چنین نامی نبود. این پیشرانه با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک همراه می‌شد تا یک چهار چرخ کند حاصل شود. ویژگی‌های این خودرو کاملاً مناسب خودروهای اجاره‌ای بود.

  • پونتیاک فیه رو
تویوتا با تولید MR2 ایده‌ی تولید خودروهای اسپورت پیشرانه وسط و ارزان‌قیمت را در ذهن خودروسازان زیادی روشن کرد. پونتیاک ولی… متأسفانه فیه رو از پیشرانه‌هایی استفاده می‌کرد که قدرت ناچیزی داشتند. پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری ۹۴ اسبی و ۶ سیلندر ۱۳۵ اسب بخاری جای هیچ‌گونه تحسینی نداشتند. سیلندرهای اضافی هم چیزی جز سروصدای بیشتر نداشتند.

  • فراری موندیال ۸


موندیال یک خودروی اسپورت پیشرانه وسط بود که از نظر چسبندگی و هندلینگ انتظارات ما از یک فراری را برآورده می‌کرد؛ اما خب در دل آن یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳ لیتری قرار داشت که تنها ۲۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. موندیال ۸ در حدود ۱۰ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسید که به عنوان محصول فراری بسیار شرم‌آور بود؛ اما موندیال T در اواخر دهه ۸۰ میلادی و با پیشرانه‌ی ۳۰۰ اسبی و شتاب قابل‌احترام ۶.۳ ثانیه‌ای عرضه شد که وضعیت این خودرو را تاحدی بهبود بخشید.

  • شورولت کوروت C4


بجای عرضه‌ی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ضعیف، شورولت پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ضعیفی را زیر کاپوت کوروت C4 قرار داد. پیشرانه‌ی ۵.۷ لیتری این خودرو که با کد L83 شناخته می‌شد تنها ۲۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و در سال ۱۹۸۵ قدرت آن به ۲۳۰ و در سال ۱۹۸۷ به ۲۴۰ اسب بخار رسید.

  • پونتیاک فایربرد (نسل دوم)


فایربردهای دهه ۷۰ میلادی با پیشرانه‌های متعددی عرضه می‌شدند. در واقع ۱۴ پیشرانه برای این خودرو در نظر گرفته شده بود اما پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۱۱۲ اسب بخاری شورولت که با گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک همراه می‌شد جای تعریفی باقی نمی‌گذاشت. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری این خودرو صدایی بسیار ترسناک اما قدرت شرم‌آور ۱۸۰ اسبی تولید می‌کرد. هر لیتر این پیشرانه قدرت ۲۷.۲ لیتری تولید می‌کرد که بسیار دردناک بود.

  • میتسوبیشی FTO


یک زمانی میتسوبیشی می‌دانست چگونه دل‌های طرفداران را برباید؛ اما FTO چنین کاری را انجام نداد. این خودرو در ابتدا برای بازار ژاپن تولید شد اما بعداً سر از بازار خاکستری درآورد. FTO در سال ۱۹۹۴ جایزه‌ی خودروی سال ژاپن را تنها به خاطر ظاهر خود به دست آورد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری این خودرو قدرت ۱۲۳ اسبی داشته درحالی‌که قلب آهنین ۶ سیلندر ۲ لیتری آن قدرت پذیرفتنی ۱۶۸ اسب بخاری داشته است. نسخه‌های فول این خودرو با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۱۹۷ اسبی عرضه شده‌اند.

  • هیوندای ولوستر
نام ولوستر تداعی کننده‌ی خودرویی سریع است و استایل آن‌هم بر همین حس تأکید دارد اما پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری این خودرو قدرت ۱۲۸ یا ۱۳۸ اسبی دارد که کمتر از قدرت مدل پایه‌ی هوندا سیویک می‌باشد. ولوستر توربو در آمریکا خروجی ۲۰۱ اسبی داشته که با سیویک Si قابل‌مقایسه است. مدل جدیدتر ولوستر N با قدرت ۲۵۰ تا ۲۷۵ اسب بخاری تولید می‌شود و قیمت آن کمی زیر ۲۸ هزار دلار است.

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    ظاهرا از همه بهتر کرایسلر کراس فایر بوده و قدرت و شتاب نسبتا معقولی داشته تو‌زمان خودش
    بنظرم در زمان خودش یه همکاری خوب بین بنز و کرایسلر بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      هرچی خاکِ ، بریزه تو سر مدیران حال حاضر میتسوبیشی .
      ببین سال۱۹۹۴ چی زده که هنوز هم زیباست .
      اما امروزه داره برای زنده ماندن تلاش میکنه .

      جالبتر از همه ، قدرتیه که از موتور ۶.۶ لیتری و ۸ سیلندر پونتیاک فایربرد نسل دو میاد بیرون ، فاجعه به کنار ، خودشون خجالت نکشیدن ، آبروی هرچی ماسل کار بوده را بُردن .

      ولوستر هم اگر در نسخه N وارد ایران میشد با چنین قدرت و ظاهر زیباش ، خیلی حرفها برای گفتن داشت که رقبا را بیچاره میکرد ، با قیمت زیر ۲۸هزار دلار یعنی اگر در زمان دلار ۳۷۰۰ وارد میشد ، قیمتش چیزی حدود ۲۰۰ میلیون در میومد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      نمیدونم چجوری میان یه عده از خوندن چنتا عدد نظر میدن.گل پسر من خودم نوای 6 سیلندر داشتم خدا شاهده تو گردنه آهوان سمنان وقتی پدال رو تخت میکردم به هیچ ماشینی رحم نمیکرد هیچ وقت تو هیچ سربالاییه تندی تو شتاب کم نمیزاشت.تو بزرگراه چمران که سر بالاییه جوری موسوی 6 سیلندر که موتور 220 اسبی بنز روشه رو پودر کردم که روش نمیشد تو ترافیک نزدیکم بشه.آره نوا با4 لیتر فقط 115 اسب براش اعلام کردن.جدا تو نمیدونی همون موتور 6.6 پونتیاک 10 سال قبلش بیش از 400 اسب نیرو داشته و گشتاورش به 650 نیوتن متر میرسیده.و جرا مجبور میشن قدرت کاهش بدن.همین نیسان جونیور 100 اسب بود ولی برا یورو 4 مجبور شدن کاتالیز اضافه کنن و تغیراتی بدن و قدرت شد 95 اسب.الان همون موتور 6.6 رو فقط با تعویض سنگ وسط و یه کاربرات هولی 750 cfm میکنن قاتل بی ام و z4 .یه سر به مسابقات درگ بزن تا از نزدیک متوجه بشی قدرت امریکایی یعنی چی.وقتی پورشه کیمن جلو یه بیوک اسکای لارک پودر میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رنو 5 زرد قناری

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (143 ديدگاه)

        به نظر من که نه تنها این ماشینها کند نیستند به نقل از سرتیتر مطلب بلکه با توجه به مدل و تکنولوژی اون زمان دهه 80 بسیار هم قوی هستن این ماشینا یعنی به نظر شما شورولت کوروت c4 با موتور 5/7 لیتری و قدرت 240 اسب قدرتش کمه اونم تو سال 1987

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. me84

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    کامارو نسل 4 چه طراحی مضحکی داره. اصالت نسلهای قبلشو برد زیر سوال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. هادی نجفی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    یادش بخیر دلورئون DMC-12 تو فیلم Back to the Future چقدر باکلاس بود
    حس نوستالژی داشت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      اقا هادی دو روزه — 10 تا کامنت گذاشتی ولی تعداد دیدگاهت رو 74 قفلی زده / عامل نفوذی نیستی؟ :) ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امین

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما از ولستر 1.6 لیتری تنفس طبیعی توقع قدرت بیشتر از 130 اسب داشتید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      یه ماشینی هس به اسم پرشیا با 100 اسب بخار و شتاب 14ثانیه لقب سلطان و سالار به خودش گرفته
      اونوقت تو متن به 200 اسب میگه شرم اور =)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mehran911

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    معرفی 10 خودرو با ظاهری جذاب و باطنی کُند!
    .
    این مصداق جوجه رنگ کردن جای قناری فروختن نیست ؟!؟!؟! (صد البته استثنا هم وجود داره )
    .
    ی عده که چند وقت پیش با علم نداشته به قدرت بازده پیشرانه ی BMW اعتراض داشتن و همونجا جوابشون رو هم گرفتن اما الان کجا هستن ( قصد جنجال به پا کردن ندارم اما به اعداد زیر توجه کنید )
    .
    کپی شده از همین متن :
    موستانگ:
    ((( هرچند این خودرو در سال 2005 از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 4 لیتری با قدرت خنده‌دار 205 اسب بخاری استفاده می‌کرد )))
    .
    کامارو :
    (((( پیشرانه‌ی 5.7 لیتری این خودرو که با کد L83 شناخته می‌شد تنها 205 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد )))
    .
    پونتاک :
    (((( پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.6 لیتری این خودرو صدایی بسیار ترسناک اما قدرت شرم‌آور 180 اسبی تولید می‌کرد. هر لیتر این پیشرانه قدرت 27.2 لیتری تولید می‌کرد که بسیار دردناک بود.)))) به کلمه شرم آور و دردناک توجه کنید !
    .
    یاد بگیریم جوری حرف نزنیم و چیزی نگیم که انقدر راحت زیر سوال بریم ( هر چند کلا ی عده از رو نمیرن و گنجایش زیادی دارن و در بدترین شرایط هم بلافاصله اکانتشون رو عوض میکنن و به خیال خودشون با شخصیتی جدید ظاهر میشن )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahrukh

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (51 ديدگاه)

      باید آبو ریخت همون جایی که میسوزه
      کسایی که چشم دیدن اوج گرفتن دوباره کمپانی های امریکایی بعد از //جنگ اقتصادی و بحران چندسال قبل// رو ندارن…
      به کوری چشم همشون، فعلا که تو اوجن…بیشترهم صعود میکنن…
      بقیه هم به جای خاله زنک بازی،فکری به حال خودشون کنند::((((((

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کوروش

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        بابا تو اوج بپا هایپوکسیا نشی یه یک وقت ….

        ما که خیلی ساله به فکریم پراید شده ۵۰ میلیون شما یه دیمن سواری یکم از اوج کمپانی های امریکایی بگو ، اینقدر تو اوج هستند دارند بازار انحصاری درست می کنند و پیش بینی ورشکسته گی دارند یا پرزیدنت فکر اینجا ها هم بوده فقط شما تا تو اوجی بهشون بگو امریکا با اقتصاد ازاد امریکا شد نه بمب اتم ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mehran911

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        ((((( باید آبو ریخت همون جایی که میسوزه)))))
        اتفاقا صد در صد با این جمله موافقم
        البته اشتباه گرفتی با پونتاک ۶.۶ لیتری ۱۸۰ اسبی من نباید جاییم بسوزه !
        نمیدونم شاید اکانت شما هم از اون دسته اکانت های اشخاص قدیم سوخته باشه که با رابط کاربری جدید فعالیت میکنن
        ولی جدای از شوخی اگر با کامنتم منطقی بر خورد می کردی نیازی به سوخت و سوز نبود
        کامنت بالا پیشنهادی بود برای افرادی از هر چیزی چه دروغ چه راست برای ضربه زدن به برند های دیگه استفاده میکنن
        .
        (((( فعلا که تو اوجن…بیشترهم صعود میکنن…))))
        امیدوارم بر خلاف آمار و ارقام و فروش و اتفاقات اخیر همینطور باشه که شما میگی
        میزان سود خالص میزان فروش تعطیلی ها و عدم بودجه کافی برای توسعه با ظهور رقبای جدید هموطن و تقسیم بازار و نابسامانی های سیاسی کلا چیز دیگه ای رو نشون میده قطعا من از این موضوع خوشحال نیستم چون خودروسازی یک پازل یکپارچه است اما داستان با تصورات شما متفاوته
        .
        ((((( بقیه هم به جای خاله زنک بازی،فکری به حال خودشون کنند))))
        بقیه فکری به حال خودشون کردن البته مدتهاست
        کلا در حال حاضر قیاس درست نیست کما اینکه همه میدونن برتری با کجاست فقط و فقط با دوتا عدد میشه خیلی چیز ها رو اثبات کرد اتفاقا بدم نمیاد اگر فرصت شد یکی دوتا آمار بدم
        .
        باور کن حقیقتا لذت میبرم از وضعیت الان خودروسازی آلمان

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          آقا مهران در خیلی از رقابت ها نتیجه یه طوری میشه که انگار اسب بخار خودروهای آلمانی با اسب بخار خودروهای آمریکایی تفاوت داره?
          برای مثال پورشه911GT3 با قدرتی حدود 500اسب بخار در پیست میتونه ازکوروت با قدرتی بیش از 750 اسب بخار وگشتاوری بیش از960نیوتن‌متر میتونه سریع ترباشه.حتی اگه دقت کرده باشید توی درگ ها آمریکایی ها زمانی فقط پیروز هستن که چندصداسب قدرت بیشتری نسبت به رقیب دارن. وخیلی از مواقع هم شکست میخورن.
          پس آیا اسب بخار آلمانی با اسببخار آمریکایی تفاوت داره?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          GT3 rs خیلی چیز ها رو ثابت کرد
          ی نگاه به موتور اسپرت هم همه چیز رو اثبات میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Khosrow

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        ولی امریکا همبرگراش خوبه ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      آقا مهران جواب اونایی که به پیشرانه هایBMW انتقاد میکردن افتخاراتBMW بود. پرافتخارترین خودروسازجهان در زمینه دریافت جوایز بهترین پیشرانه سال.
      مهران جان JD POWER هم البته بازم جوابشون رو داد.میدونی چرا.چون امتیازات خودروسازان را در بخش مهندسی موتور وکیفیت واستهلاک پیشرانه رو داد.که به این شکل بوده امتیازات خودروسازان در بخش فنی وپیشرانه.
      BMW با امتیاز 10/10
      پورشه با امتیاز 9/10
      آئودی با امتیاز 9/10
      مرسدس با امتیاز 9/10
      مینی با امتیاز 10/10
      فورد با امتیاز 8/10
      لینکن با امتیاز 8/10
      جی ام سی با امتیاز7/10
      کادیلاک با امتیاز 6/10
      دوج با امتیاز 6/10
      جیپ با امتیاز 6/10
      رم با امتیاز7/10
      بله همونطور که میبینیم این بررسی های JD POWER 2019 هستش از خودروسازان وامتیازات خودروسازان در زمینه بخش فنی وپیشرانه وکیفیت واستحلاک پایین پیشرانه ها.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        درود
        دقیقا مهدی جان
        هر روز که اخبار دنبال میکنم حقیقتا همیشه پر از این اتفاقات هستش مثلا همین دو روز پیش بود آمار کانسومر در مورد اتوپایلوت منتشر شد یا اخبار سخنرانی جدید ایلان ماسک و حاشیه هاش و یا خبر جدید توسعه باتری فولکس و … تقریبا هر روز هر چی اخبار مهم هست رو چک میکنم مثلا کلا چند ساعته خبر فراخوان میلیونی فورد اومده همینطور که احتمالا چند وقت دیگه همچین خبری در مورد مرسدس یا فولکس و هوندا و … میاد حقیقتا قصدم تشویش نیست چون این داستان همیشه ادامه داره و خواهد داشت چیزی عوض نمیشه … حقیقتا برای من و همه هیییییچ کاری نداره در هر پست یکی دوتا از خبر ها رو نوشتن و اعصاب مردم رو خورد کردن
        اما متاسفانه ی عده در مورد درک این موضوع مقاومت نشون میدن و برای گندزدن به فضای سایت با هم دیگه مسابقه میدن
        حالا جالبه ی مدته آلمانی ها نیستن اینا دارن به هیوندای و حتی ژاپنی ها گیر میدن کلا از این موضوع لذت میبرن
        شخصا دوست دارم این سختی و اصطکاک بین بچه ها کمتر بشه و همه بتونن از علایقشون لذت ببرن اما با وضع الان شدنی نیست…
        .
        مهدی جان در مورد این آمار JD هم همه چیز مشخصه کلا حدود ۷ یا ۸ تا موسسه و وبسایت معتبر هستن که در مورد کیفیت و قابلیت اطمینان و هزینه تعمیرات و … اطلاعات منتشر میکنن که در اکثرشون وضعیت آمریکایی ها بخصوص فیات کرایسلر خوب نیست اما حقیقتا علاقه ای به دادن آمار هاش ندارم اکانت پریموم چندتا از این سایتا رو دارم که اخبار خوبی میذارن که میشه همینجا نوشت اما به جنجالش نمیارزه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. porschesport

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      عزیز دل , بنظرم بحث با این افراد فایده ای نداره و نخواهد داشت , کلا این افراد خودرویی به جز خودروی امریکایی به چشمشون نمیاد و در هر جایی که یه امریکایی با هر برند از کشور دیگه ای مقایسه بشه بدون فکر و داشتن منطق معمول طرف امریکایی رو میگیرن , ما اینجا در یکی از بهترین سایت های خودرویی ایران هستیم کاش روزی برسه که همه به سلایق هم احترام بزاریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Ahmad

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (566 ديدگاه)

    بَه بَه از ده تا هفتاش آمریکایی ، چجوریه که همیشه آمریکاییها تو همه چیزای بد رکورد میزنن ، آتش سوزی ، فراخوان ، شکستن شاسی ، کیفیت ، نا ایمنی ، طراحی های نامتقارن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Abbas

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    فقط پونتیاک??
    ۸ سیلندر
    ۶.۶ لیتر
    ۱۸۰ اسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یاشار اسدی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    البته اقا مهران بر خلاف حرف شما فورد و تسلا در خبری که خودروبانک گذاشت جزو خودروسازان معتبر 2019 قرار گرفتن
    این سیاه نماییهای که شما در 2 کامنتتون کردین دلیلش فقط مقابله به مثل با چند نفره وگرنه به این شوری که شما میگی نبوده و نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      ((((( البته اقا مهران بر خلاف حرف شما فورد و تسلا در خبری که خودروبانک گذاشت جزو خودروسازان معتبر 2019 قرار گرفتن))))
      خلاف حرف های من !
      برادر من منبع وجود داره اینا تحلیل من نیست ی سر بزن به autonews و justauto و… اخبار رو بخون ….
      فقط یاد گرفتید جواب بدید
      شما داری در مورد آمار سایت brandZ صحبت میکنی تو همون آمار جایگاه آلمانی ها رو ندیدی ؟!؟!؟! ford در این رنکینگ ها قبلا آمار بهتری داشته
      ی سر به آمار سایت brandirectory هم بزن آمار ford رو ببین با پورشه مقایسه کن
      برو interbrand برند رو هم ببین ….
      بعدش برو statista رو هم حتما ببین
      بعدش برو آمار معتبر forbes رو هم ببین
      اصلا برو سرچ کن Most Valuable Brands همه ی سایت هایی که گفتم رو چک کن کاملا متوجه میشی و حتما جایگاهش رو با سال ۲۰۱۸ مقایسه کن حتما
      .
      دیدی و مقایسه ات تموم شد بیا نظرت رو بگو …
      .
      برو سود خالص سال گذشته فورد رو ببین با بقیه مقایسه کن برو بستن کارخونه هاش رو هم ببین برو التماسشون به سیاست های ترامپ رو ببین
      برادر من چقدر لینک می خواهی بدم بری ببینی ؟!!؟؟!
      ی لطفی بکن بیا به بگو سود خالص تسلا در این چند ساله چقدر بوده ؟!؟!؟ ببین بدهی ۱۰ میلیارد دلاریش رو تونسته پرداخت کنه یا نه ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. سرووش

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خداییش من از درک کردن ی سری ادم عاجزم که عمرشون رو با کل‌کل سر استقلال و پرسپولیس و رئال و بارسا و بنز و کادیلاک میگذرونن. سر ماشینهای ساخت امریکا و المان و انگلیس و غیره ی جوری رگ گردنشون میزنه بیرون …
    بنظرم ادم هم میتونه طرفدار المانی ها باشه هم امریکاییها. از بچگی یادم میاد طرفدار ی خواننده خواص نبودم. هر اهنگی رو که قشنگ بود گوش میدادم. هم از فورد اف خوشم میاد هم از تویوتا سوپرا . هم از بنز اس‌ال‌اس خوشم میاد هم از تسلا
    نمیدونم. شابد من اشتباه میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ADAK

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    به این لیست لَش ها
    سانتافه نیو را هم اضافه کنین لطفا !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا