مقایسه کادیلاک XT4 با رقبای مطرح جهانی

با نگاه به کلاس کراس اوورهای لوکس کوچک، کادیلاک XT4 قطعاً در مقایسه با رقبای صاحب نامی همچون ب‌ام‌و X1، آئودی Q3، لکسس NX و مرسدس بنز GLA برجسته خواهد بود اما خب کار سختی نیز برای جلب‌توجه خریداران پیش رو خواهد داشت.


اما کادیلاک دارای برخی فاکتورهای حیاتی و کاملاً قابل‌شناسایی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی منحصربه‌فرد چراغ‌های جلو، بدنه‌ای شیک و جذاب و کابینی لذت‌بخش و جادار اشاره کرد. تمامی این‌ها باب طبع خریدارانی هستند که به دنبال خودروهایی کراس اوور و نسبتاً کوچک می‌گردند.


اما از آنجایی که زیبایی یک سلیقه شخصی است، روش بهتری برای مقایسه XT4 با برخی رقبای مطرح یاد شده موردنیاز است.


جدای از کادیلاک XT4 که کاملاً جدید است تمامی محصولات دیگر این کلاس قدیمی بوده یا به تازگی به‌روز شده‌اند. از جمله این خودروها می‌توان به لکسس NX و مرسدس بنز GLA فیس لیفت اشاره کرد.


در بحث سن خودروها این آئودی Q3 است که پیرمرد کلاس لقب می‌گیرد. فیس لیفت این خودرو که در سال 2016 صورت گرفته کمک زیادی به زیبایی بیشتر نکرده و فرم کلی آن هنوز هم سن بالایش را نشان می‌دهد. Q3 برای سال 2018 خودرویی کاملاً بزرگ و زمخت به نظر می‌رسد. در روزگار مدرن کنونی اکثر خودروها فرمی روان و صیقلی دارند.


خب اگر بخواهیم خودروها را از نظر ظاهر اسپورت و جذابیت بیشتر رتبه‌بندی کنیم این ب‌ام‌و X1 و لکسس NX خواهند بود که برای قرار گرفتن در رتبه اول خواهند جنگید شاید در این میان کادیلاک XT4 هم در رتبه سوم قرار بگیرد. البته تشخیص استایل زیباتر یک امر کاملاً شخصی بوده و شاید XT4 خودروی کاملاً مدرنی به نظر برسد بنابراین همه‌چیز به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.


اگر این 5 کراس اوور را در شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت شرکت دهیم نتیجه به دست آمده قطعی خواهد بود. ب‌ام‌و X1 sDrive28i با شتاب 6.5 ثانیه‌ای در رده اول قرار می‌گیرد. دیگر خودروها شتاب بالاتر از 7 ثانیه داشته و آئودی یک ثانیه کامل کندتر از NX 300 و GLA 250 می‌باشد.


سقف سرعت تمامی خودروها کاملاً نزدیک به هم بوده به جز لکسس که سنگین‌ترین کراس اوور جمع می‌باشد. از نظر مصرف سوخت این کادیلاک و مرسدس هستند که با مصرف ترکیبی 8.7 لیتر در رتبه اول قرار می‌گیرند.

لکسس NX300
افرادی که این‌گونه خودروها را می‌خرند انتظار فضای بیشتری را دارند به همین دلیل است که خودروسازان تا حد امکان تلاش دارند محصولات جاداری را بسازند.


از نظر ابعاد این کادیلاک XT4 است که طویل‌ترین و پهن‌ترین بدنه را داشته و از نظر ارتفاع نیز دومین خودروی بلندقد است. این خودرو بیشترین فاصله بین محوری را داشته و از نظر حجم فضای بار نیز در رده دوم قرار می‌گیرد؛ بنابراین به نظر می‌رسد کادیلاک از این نظر دست برتر را در میان رقبا دارد.


اگر دوستدار سرسخت خودروها بوده و درباره ارزش باقی مانده خودرو یا خرید خودرو با بهترین پیشنهاد ممکن نگرانی کمتری دارید پرداخت 35490 دلار برای کادیلاک XT4 به آسانی توجیه‌پذیر خواهد بود.


برخی افراد لکسس NX 300 را انتخاب می‌کنند که گران‌ترین خودروی این مقایسه بوده و پس از آن نیز کادیلاک با فاصله کمی قرار دارد. در طرف دیگر آئودی Q3 قرار دارد که 32900 دلار قیمت داشته اما به یاد داشته باشید که این خودرو کوچک‌تر، کندتر و پرمصرف‌تر از ب‌ام‌و X1 است که تنها 1 هزار دلار گران‌تر از آئودی می‌باشد. این خودرو همچنین کاربردی‌تر از مرسدس GLA است.


از طرف دیگر باید گفت شاسی بلندها طرف نظر از ابعاد خود همیشه منطقی‌ترین انتخاب نیستند. با این تفاسیر آیا کادیلاک XT4 می‌تواند رقبای مطرح و تثبیت شده این کلاس را شکست دهد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: carscoops

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

40 دیدگاه

  1. سامان
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    با عرض سلام و خسته نباشید …
    فکر میکنم با توجه به قیمت و طراحی داخلی و همچنین مصرف سوخت و…..
    1-مرسدس
    2-کادیلاک
    3-بی ام و
    4-آئودی
    باتشکر از زحمات جنابتان

    پاسخ
    1. shirko
      سوابق: (55 دیدگاه) ,

      هر چند خودم طرف دار المان شدم ، اما بخدا خز شده همه جا بنز بابا یه کم تعصب و کنار بزارید !؟

      پاسخ
    2. پارسا
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      من خیلی بنزو دوس دارما 😐
      به نظرم اصن یه چیز دیگس این برند اصن!

      ولی داداش 😐😐 خود مالک مرسدس بیاد اینجا بین اینا عمراً بنز دو تا گزینه اولش نیست 😑

      پاسخ
  2. سياوش
    سوابق: (148 دیدگاه) ,

    از نظر مشخصات فنی و کاربردی x1 ازهمه سرتره اونم بااختلاف
    ظاهر هم که سلیقه ایه

    پاسخ
  3. فرامرز
    سوابق: (1036 دیدگاه) ,

    همه انتخاب های خوبی هستن ولی ایکس ۱ منطقی ترین گزینه هست چون هم طراحی داخلی و خارجی قابل قبولی داره و هم عملکرد فنی و کاربردی بالاتری ارائه میده. از نظر من نکته منفی خاصی تو ایکس ۱ وجود نداره ولی مثلاْ چراغ های عقب مرسدس و کادیلاک (تو یکی از عکس ها) ناامیدکننده هستن و طراحی داخلی آئودی و لکسس میتونست خیلی بهتر باشه.

    پاسخ
  4. #ali.m#
    سوابق: (1655 دیدگاه) ,

    به نظرم بهترین طراحی بیرونی برای لکسس و بهترین طراحی داشبورد برای کادیلاکه .
    در کل به نظرم جذاب ترین خودروها ب ترتیب اینا هستن :
    1_nx
    2_x1
    3_xt4 و gla
    4_q3

    پاسخ
  5. ایلیا
    سوابق: (255 دیدگاه) ,

    طراحی داخلی و خارجی کادیلاک بی نظیره واقعا.
    X1 هم که تمام فاکتورها رو در کنار زیبایی مثال زدنیش داره.

    پاسخ
    1. کارل شلبی
      سوابق: (288 دیدگاه) ,

      محصولاتی مثل بی ام و یا مرسدس یا کادیلاک
      طراحیشون جوریه که ناخواسته به دل میشینه
      مثل یه سری ماشینا نیست که به زور بخوای خودتو متقاعد کنی که قشنگه.

      پاسخ
    1. کارل شلبی
      سوابق: (288 دیدگاه) ,

      دمت گرم نظرمنم همینه داش
      چه بیرونی چه درونی خدای ابهته اصلا استایل محصولات کادیلاک شکوه داره.
      همینطوری یه طراحی دست و پا افتاده نیست روش فکر شده.

      پاسخ
  6. ساسان
    سوابق: (404 دیدگاه) ,

    واقعا” زیبا وبا ابهته..البته انتظار طراحی کابین بهتریو داشتم..چند روز پیش یهCTSعین فشنگ تو جاده لاهیجان رد شد واقعا”ظاهر متفاوتش جلب توجه میکنه.ای کاش سرعتش کمتر بود بیشتر نگاهش میکردم

    پاسخ
  7. F۲۲RAPTOR
    سوابق: (985 دیدگاه) ,

    بنز و آیودی بیشتر هاچ بک مانند هستن تا کراس اوور درین بین بی ام و ان ایکس ظاهرشون خیلی از بقیه بهتره،ولی کدیلاک یه گزینه خاص و محشره به شخصه کدیلاکو زیبا ترین و‌خوش استایل ترین میبینم بعدشم x1

    پاسخ
  8. BMW
    سوابق: (384 دیدگاه) ,

    انصافا بی تعصب بخوام بگم nx طراحیش خیلی بهتره نسبت به بقیه مخصوصا عقبش بعدش x1 و کادیلاک.
    ولی طراحی داخلی اول کادیلاک….مرسدس و آئودی هم بیشتر شبیه هاچ بکن.

    پاسخ
      1. BMW
        سوابق: (384 دیدگاه) ,

        قربونت داداش لطف داری…
        البته من از t.h.m معذرت خواهی کردم بابت اون حرفم اما نمیدونم چرا ثبت نشد یه لحظه جوگیر شدم….
        درکل از این به بعد میخوام نظر واقعیمو بگم بنظرم فقط اینطوری میتونیم جو سایتو به روزهای اولش برگردونیم. اینجام واقعا nx خیلی رخ خوبی داره البته اگه گرافیک جلو پنجرش مثل این مدلهای جدیدش خطوطش ضربدری می بود زیباترم میشد.

        پاسخ
  9. net
    سوابق: (331 دیدگاه) ,

    این مدل چراغ جلو و عقب برای کادیلاک واقعا زشته

    پاسخ
  10. امیرمحمد
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    XT4 و X1 از نظر من بهترین انتخاب های این سگمنت هستند خودروهای ساخت کادیلاک مخصوصا رنگ مشکی واقعا استایل مردونه و باابهتی دارن و خودروهای المانی هم که در عین سادگی شیک و زیبان

    پاسخ
  11. Saman
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    1کادیلاک ولکسس 2بازهم کادیلاک و لکسس 3 بازهم کادیلاک و لکسس 🙂 مابقی واسه من مهم نیستش چون استهلاک و افت قیمت زیادی دارن در ضمن آئودی پیرمرد گروه نیستش بلکه پیرزن گوژ پشت گروه هست 😀

    پاسخ
    1. امیرمحمد
      سوابق: (140 دیدگاه) ,

      خیلی حرفه کسی که صنعت کشور خودش خودروهایی تولید میکنه که استاندارد ۲۰ سال پیشم به زور دارن به اعودی بگه پیرزن گوژپشت😐😐😐رو که نیست…

      پاسخ
  12. آرمان
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    با اختلاف Nx،نه فقط به خاطر برند لکسوس که همون نامش یه دنیا ارزش داره بلکه به خاطر این طراحی ساختار شکنانه اش که ادمو میخکوب میکنه

    پاسخ
  13. Maximus
    سوابق: (298 دیدگاه) ,

    ائودی
    بنز
    ب ام و
    کادیلاک

    این 4 تا رو به یه اندازه دوست دارم

    به NX علاقه ای ندارم

    پاسخ
    1. Maximus
      سوابق: (298 دیدگاه) ,

      NX عالیه ها
      من نظر شخصی خودم رو گفتم
      فقطم منظورم ظاهرشه
      وگرنه باقی موارد حرف نداره

      پاسخ
  14. Azad
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    انتخاب اول و آخر من کادیلاک(((با ابهت زیبا خاص)))

    پاسخ
  15. Senior f22raptor
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    کادیلاک
    کادیلاک
    کادیلاک
    Wow طراحی بیرونی و داخلی فوق العاده است تا حالا چنین طراحی داخلی دیده نشده ببینید صفحه لمسی چه ارگونومی داره چقد به دست راننده نزدیکه و حالت خوابیده داره ظاهر کلی داشبورد هم که در هماهنگی کامل با ادوات کنترل و تجهیزات هست حس می کنی تو کاکپیت یک فضاپیمای اسکرام جت نسل آینده آمریکایی نشستی و می خوای به فضای بیکران سفر کنی واقعا از ساخته های آمریکا لذت میبرم چقد چشم نواز ؛ بیرونو نگاه کنید شیشه ها بزرگ و دلباز خط پایین شیشه ها مستقیم تا آخر رفته بدون کج شدن الکی رینگ لاستیکها با بدنه همخوانی دارند متین و باوقار از جلو خشمگین تو عکس دوم لامپهای ال ای دی ادم یاد شمشیرهای لیزری جنگ ستارگان میندازه از عقب هم اتفاقا خیلی خیلی زیباست باید عاشق آمریکا باشی تا اینارو درک کنی
    از اونطرف با عرض پوزش لکسس تو عکس ششم شبیه پشه شده بنظر من و تو عکس ۱۱ طراحیش از عقب شبیه کاغذ مچاله شده هس
    طراحی پشت ائودی هم بنظرم قشنگه همین

    پاسخ
  16. فرهاد كرمستجی
    سوابق: (243 دیدگاه) ,

    بیمر واقعا همه موارد رو به اندازه ی کافی داره، پرفورمنس و ظاهر جذاب ولی کادیلاک واقعا گل کاشته، اینکه تو این کلاس بیای ماشین با ابهت بسازی خیلی حرفه طراحی داخل هم که کاملا منقلب:)) کنند ست. بعد از این دو بنز رو خیلی دوست دارم ولی آئودی کیو3 دیگه خیلی قدیمی شده طراحیش، نمی دونم کی می خواد این طراحیش رو بروز کنه بلکه یاد جک نیوفتادیم تو نمای از بغلش:)) اینم از بخت بد آئودیه که ماشین کپیشو بیشتر از خودش باس بببینیم.البته شایدم بخت بد ماست.

    پاسخ
  17. محمدرضا
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    فکر میکنم لکسوس یه سگمنت بالاتره چون من همشونو جز ائودی و کادیلاک از نزدیک دیدم.بنز خیلی کوچیکه در حد هاچبکه اما انتخابم اول بی ام و لکسوس بعد بنز هست

    پاسخ
  18. حسین
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    کادیلاک رو دوست دارم البته بقیه هم چیزی کم ندارن ولی طبق صحبت نویسنده محترم زیبایی یک امر کاملا سلیقه ای و شخصیه و خب از نظر من کادیلاک قشنگتره به امید روزی که همه قدرت خرید یکی از این ماشینها رو داشته باشند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.