کیاهیوندای

شکایت از کیا و هیوندای به خاطر عدم اطلاع‌رسانی مشکل ایربگ

علیه دو شرکت کره‌ای کیا و هیوندای دادخواستی ارائه شده که ادعا می‌کند این دو شرکت به خریداران خود اطلاع نداده‌اند که ایربگ محصولات آن‌ها مشکل دارد. به گزارش اتونیوز، در این دادخواست ادعا شده درحالی‌که ایربگ‌های تعدادی از محصولات کیا و هیوندای ایراد و مشکل دارد، فراخوانی برای تعمیر یا تعویض این ایربگ‌های معیوب صادر نشده نشده است. گفته شده این مشکل به خاطر واحد کنترل ایربگ است که این قطعه توسط شرکت آلمانی ZF فریدریشسهافن ساخته شده است.

شاکیان ادعا کرده‌اند که تعدادی از محصولات کیا و هیوندای به ایربگ‌هایی مجهز شده‌اند که به دلیل نقص واحد کنترل ممکن است در تصادفات باز نشوند. علاوه بر این، ادعا شده که این نقص می‌تواند از عمل کردن کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده هم جلوگیری کند. در این دادخواست دو نفر بنام‌های «مایکل هرناندز» و «تامی تایلر» به‌عنوان شاکی ذکر شده‌اند. این دو نفر گفته‌اند که اگر از نقص واحد کنترل ایربگ در محصولات کیا و هیوندای باخبر بودند هرگز این خودروها را نمی‌خریدند. گفته شده خودروهای کیا فورته (همان سراتو) مدل ۲۰۱۳، اپتیما مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹، اپتیما هیبریدی مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، سدونا مدل ۲۰۱۴ و سوناتا مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ از مشکل واحد کنترل ایربگ رنج می‌برند.

وکیل این پرونده آقای «دیوید استلینگ» در این رابطه گفته است:

هر زمانی که ما یا اعضای خانوادهٔ ما با یک خودرو رانندگی می‌کنند یا سرنشین آن هستند، همه انتظار داریم که ایربگ‌ها و کمربندهای ایمنی به‌درستی کار کنند. رفتار شرکت ZF و همین‌طور کیا و هیوندای بیشتر به این خاطر انسان را عصبانی می‌کند که ایربگ‌ها و کمربندهای ایمنی تنها برای یک دلیل در خودروها نصب می‌شوند و آن محافظت از سرنشینان از آسیب در تصادفات است. ایربگ‌ها و کمربندهای ایمنی معیوب ZF که در محصولات کیا و هیوندای نصب شده‌اند، در هنگام تصادف عمل نمی‌کنند

 

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. AMIR / ARMI

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (422 ديدگاه)

    جنرال موتورز و فورد هم قبلا این مشکل داشتن
    ولی فراخوان داده بودن
    کیا و هیوندای چون مسئولیت پذیر نبودن
    و فراخوان ندادن ازشون شکایت شده
    اینو گفتم اون دوست عزیز اینارو با هم اشتباه نگیره

    1. hasan

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      واقعیت اونکه کیا و هیوندا همون جور که قبلا هم پدال گزارشش رو گذاشت تو قضیه فراخوانهاشون نمیتونن کنترلی داشته باشن
      بعد اتیش سوزی محصولاتشون چندین بار فراخوانهای مکرر دادن ولی هنوزم پابرجاست
      این مشکل ایربگ هم عینه همون فراخوانها از دستشون کنترل در رفته

    2. Mad.z.Max

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (567 ديدگاه)

      جالب اینجاس اینجور وقتا محو میشه.
      یدونه دیسلایک داری البته که اصلا تابلو نیس کی زده 😂

  2. امیر

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    کیا و‌هیوندای مدت زیادیه دست و پنجره نرم میکنن با این قییل مشکلات اما از شرکت بزرگی مثل zf بعید بود واقعا!!

    1. Wolllf

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عزیز من چه ربطی به zf بی چاره داره ؟ ، این کمپانی بسیاری از قطعات کمپانی های مطرح تری همچون بنز و بی ام دبلیو و …. رو میزنه چرا برای اون ها کوچکترین مشگلی پیش نمیاد ؟؟؟! ، دلیل اصلی این مشگلات خود کمپانی هیوندای و کیا هستند که بخاطر سود بیشتر و ارزان تر تمام شدن طوری سفارش گذاری میکنن که از کیفیت پایین تری برخوردار باشه و کیفیت پایین تر و ارزان تر تمام شدن برای سود بیشتر داستان هم به دنبال داره عزیزم 😊

      1. امیر

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2351 ديدگاه)

        حرف شمام درسته منم تعجبم از همین بابته ولی حتی این قضیه ک جنسی با کیفیت پایینتری میزنه اونم برای همچین موضوع مهمی،بازم خودش یه مشکل کوچیک بوجود میاره

        1. Wolllf

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (3 ديدگاه)

          نظر شخصی بنده : اگر خیلی به خودروی کره ای ارغ دارید برید سراغ برند بی حاشیه ای همچون سانگ یانگ ، ولی اگر اینطور نیست برند های خوش اوازه ی چینی همچون سایک موتور و هاوال و جیلی و بی وای دی جای گزین های مناسبی هستن ، البطه با این شرایط کشور کم کم دویست و شش و ال نود هم داره خودروی لوکس به حساب میاد و از دسترس اکثریت خارج میشه !!

  3. hasan

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (68 ديدگاه)

    بعد اتیش سوزی محصولات کیا و هیوندا این شکایت به قول معروف غوز بالا غوز هستش
    باید این مشکل رو اعلام میکردن که نکردن و مشتری هم شاکی شده

    1. عرفان

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (462 ديدگاه)

      جدا نتیجه اون آتش سوزی های کره ای ها و شکایاتش چیشد؟
      اینکه تو کره یورش بردن به مرکز بی ام و چیشد؟
      فقط خبرشون پخش میشه نتیجش معلوم نیست!

  4. ahmad

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (66 ديدگاه)

    اوه اوه
    کیا هیونده رقابت سختی تو قتل عام و نا امنی رو با سایپا شروع کردن
    نقطه مشترکشون هم سراتو سایپایی هست
    دیگه نهایتا اگر در آتش سوزی موتور کره ای ها نسوزید بازنشدن ایربگ کار رو تمام میکنه
    تا اینجا سایپا ۲=کره ۲
    مساوی

  5. Sajjad

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1689 ديدگاه)

    مشتری های ایرانی باید چیکار کنن این وسط؟
    حالا این مشکل تهش با فراخوان حل میشه و نهایتا بخاطر کشته هایی که این قضیه داده جریمه میشن (البته جون آدمیزاد بازیچه دست نیست و باید جریمه سنگینی بشن)
    ولی اونایی که ایرانن واقعا راهی ندارن
    امیدوارم یه روز این محدویت از کشور برداشته بشه

    1. تویوتا موتورز

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (60 ديدگاه)

      فکر نکم نمایندگی ها زیره بار این موضوعات برن تو ایران

    2. ahmad

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (66 ديدگاه)

      هیچی
      مگر اون سانتافه ها و توسان هایی که تو ایران آتیش گرفت رو نمایندگی زیر بار رفت؟؟؟خیلی راحت گفتن آپشن غیر استاندارد نصب کردید

    3. مرتضی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (50 ديدگاه)

      سیستم برق سراتو ایرانی قطعاتش کنتیننتال هست… فک نکنم مشکلی پیش بیاد. البته ممکنه ایربگاش مال ZFباشن….

  6. mazda-MX5

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اونوقت کره ای ها سودای رسیدن و رقابت با آلمانی ها و ژاپنی ها رو دارند
    شما فعلا یه کاری بکن علی الحساب مردم تو خودروهاتون کشته نشن رقابت با آلمان و ژاپن پیشکش

  7. تویوتا موتورز

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    بازم فراخوان کیا و هیوندا؟
    از اول امسال چند بار دیگه هم این اتفاق افتاده براشون

  8. amin

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    عجب افتضاحی
    پشت سر هم میاد براشون.البته قانون همینه.هرچقدر سریعتر بری بالا باسرعت بیشتری هم سقوط میکنی
    عاقبت بلند پروازی بدون پشتوانه فنی و علمی و تکیه بر صرفا طراحی و ظاهر زیبا همینه
    بلاخره دم خروس یه جایی میزنه بیرون

  9. بختیاری

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام دوستان تویه کشور هایه خارجی،،، کلا مثل ایران وکیل ها انحصاری و کم نیستند و برایه کسب درآمد خودشون دست به کار میشن و دنبال سوژه میگرند به عنوان مثال این سوژه خوبی بوده و وکیل خوبی پشت کاره یا مثلا وکیل هایه مبتدی میرن تویه فرودگاه ها و تاخیر هوا پیما هارو اندازه میگیرن حتی یک دقیقه و از این طریق شاکی خصوصی جمع می‌کنند(تعداد بالا) و با یه شکایت از شرکت پرواز و گرفتن خسارت برایه شاکی ها چند صد هزار دلار به جیب می‌زنند و… دیگر نتایج خوبی که دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن