آئودی

2020، سالی ویژه برای گرامیداشت لحظات تاریخی آئودی

آئودی تا همین چند سال پیش جایگزین درجه‌دو مرسدس بنز و ب ام و شناخته می‌شد اما با تغییرات عظیمی که در این برند رخ داد حالا شاهد عرضه بهترین محصولات لوکس توسط ارباب حلقه‌ها هستیم. برای طرفداران این برند، سال ۲۰۲۰ سال واقعاً مهمی خواهد بود زیرا چندین سالگرد تاریخی و مهم در سال جاری جشن گرفته می‌شوند. در واقع آئودی هم‌اکنون کتابچه تاریخ سالگردهای ۲۰۲۰ خود را برای اطمینان از عدم فراموشی اهمیت این سال را منتشر کرده است. کتابچه مذکور شامل همه‌چیز از رونمایی سیستم کواترو گرفته تا آماده‌سازی ساختمان توسعه فنی این برند می‌باشد.

اولین واقعه مهم این لیست به ۴۰ سال پیش و معرفی سیستم آئودی کواترو در نمایشگاه ژنو مربوط می‌شود. این سیستم چهار چرخ محرک برای یک کوپه پرفورمنس کاملاً ناشناخته بود ولی باعث شد آئودی به عنوان یکی از برجسته‌ترین سازندگان خودروهای چهار چرخ محرک مطرح شود.

ویژگی‌های سواری کواترو در شرایط مختلف آب و هوایی به حدی برجسته بود که به نسخه تولیدی آئودی ۸۰ نیز راه یافت. امروزه خودروهایی همچون RS6 آوانت همچنان از سیستم کواترو استفاده می‌کنند.

کمی جلوتر که بیاییم به ۲۰ سال پیش می‌رسیم که آئودی AG برای اولین بار با پروتوتایپ مسابقه‌ای R8 برنده مسابقات ۲۴ ساعته لمانز شد. این خودرو را با سوپرکار R8 امروزی اشتباه نگیرید. مسابقات لمانز قدیمی‌ترین مسابقات استقامتی است که کماکان برگزار می‌شود.

دیگر سالگرد مهم و تاریخی آئودی به معرفی اولین نسل TT در ۲۵ سال پیش مربوط می‌شود. با وجود استایلی دراماتیک، پیشرانه‌هایی توربو و کابینی بسیار جذاب، اولین نسل TT خودرویی شگفت‌انگیز بود.

از آنجایی که آئودی با تولید خودروهای تمام الکتریکی همچون e-tron اسپورت بک در حال ورود به دنیای جدید حمل‌ونقل پایدار است، به نظر می‌رسد فرصتی عالی برای نگاه به گذشته و خط استارت دست داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
audi

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. آریا ماشین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    آئودی فقط A6 . لوکس ، راحت ، به روز ، مناسب برای رانندگی روزانه مخصوصا مدل هیبرید آئودی A6 55 TFSI E

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3541 ديدگاه)

    نکته جالب توجه اینجاست که خود آلمانیها خیلی آئودی میخرند و قبولش دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ائودی از اون شرکتاییه سدانهاشو چهارچرخ متحرک تولید میکرد. هنوز که هنوزه چهار خودروساز رو با بهترین سیستمای چهارچرخ میشناسن. ائودی ولوو سوزوکی سوبارو. این چهارتا واقعا شاهکار کردن و سیستم چهارچرخ متحرک رو دو سه پله جلوتر بردن. چهارچرخ متحرک منظور همون دو دیفرانسیل هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا