آئودی

نسل آیندهٔ آئودی RS3، یک مگا هاچ‌بک با بیش از 400 اسب قدرت

آئودی اسپرت در حال کار روی نسل جدید هاچ‌بک اسپرت RS3 است تا به جنگ قوی‌ترین خودروی این بخش یعنی مرسدس-آام‌گ A45 S برود. حال یک پروتوتایپ از این خودرو در حال آزمایش دیده شده که البته استتار کاملی دارد و حتی پنجره‌های جانبی عقبی آن‌هم پوشیده شده‌اند اما بااین‌حال هنوز هم می‌توان برخی از ویژگی‌های آن‌را تشخیص داد. در بخش جلویی خودرو چراغ‌هایی جدید با طرحی مشابه دیگر محصولات تازهٔ آئودی، سپر برجسته با ورودی‌های هوای جدید در طرفین و جلوپنجرهٔ جدید به چشم می‌خورد.

در بخش جانبی می‌توان دید که سقف به سمت عقب شیب بسیار کمی دارد که این باعث کاهش فضای سر نمی‌شود. در این قسمت همچنین گلگیرها عریض‌تر شده و رکاب طراحی تیزی دارد. زیر این گلگیرها رینگ‌های بزرگ‌تری نسبت به A3 معمولی قرار گرفته که از پشت آن‌ها دیسک‌های ترمز خنک‌شونده با کالیپرهای قرمزرنگ قابل‌مشاهده است. در عقب خودرو نیز چراغ‌های باریک LED جدید و همین‌طور دو سر اگزوز بیضی‌شکل بزرگ دیده می‌شود.

هرچند از داخل نسل جدید RS3 تصویری نداریم اما از کابین نسخهٔ ضعیف‌تر S3 تصاویری گرفته شده که تقریباً به‌طور کامل با برادر قوی‌ترش یکسان است و RS3 تنها از صندلی‌های تهاجمی‌تر و تریم متفاوت برخوردار خواهد بود. با توجه به این تصاویر، آئودی با دریچهٔ هوای لامبورگینی مانند در سمت راننده، صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک انتخاب‌گر دندهٔ کوچک، کابین نسل جدید خانوادهٔ A3 را متحول کرده است. غربیلک فرمان D شکل و نشان‌های معمول RS هم از دیگر ویژگی‌های کابین RS3 جدید خواهد بود.

نسل جدید RS3 به نسخهٔ بروز شدهٔ پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی مجهز خواهد بود که انتظار می‌رود افزایش قدرت کمی را نسبت به نسخهٔ کنونی ۴۰۰ اسب بخاری تجربه کند؛ بنابراین گمان می‌شود نسل جدید این هاچ‌بک داغ ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. البته شاید بعداً نسخهٔ پرفورمنس آن‌هم با ۴۵۰ اسب بخار قدرت ارائه گردد. در RS3 جدید نیروی موتور توسط یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود درحالی‌که شایعاتی در مورد وجود حالت دریفت در آن‌هم مطرح شده است. ممکن است نسل جدید مدل‌های A3 و S3 در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شود و سپس RS3 جدید هم تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMAD.n.r

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    ما هم نسل جدید ۲۰۶ تیپ۲ با کمپرس روغن بیشتر(جوری که هنوز ماشین رو تو نمایندگی استارت نزدی و با موتور خاموش کمپرس رو داشته باشه) رو تولید میکنیم تا چششون درآد‌.
    ۱۱۱ و کوییکR که دیگه هیچی. RS3 باید از خجالت آب شه جلوی R ساخته شده توسط کارخانه لوکس ساز سایپا(پارس خودرو).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Farzad

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    هیولای هاچبک ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مانی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    البته مرسدس قراره موتور ۲لیتری AMG رو با موتور الکتریکی‌ کوپل کنه
    و به قدرت بالای ۵۰۰ اسب برسه،هرچند شانس کاربردش روی A کلاس خیلی‌ کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا