نسل جدید آکورا TLX 2021 قول داده یکی از جذابترین و هیجانانگیزترین سدان های این خودروساز ژاپنی در سالهای اخیر باشد.
اگرچه این خودرو به ویژه در نسخه تایپ S هندلینگ و پرفورمنس را اولویت خود قرار داده اما تأکید قابلتوجهی نیز روی ایمنی دیده میشود. آکورا میگوید با این خودرو بالاترین امتیازهای ایمنی از NHTSA و IIHS را هدف گرفته که دلیل آن استفاده از نسل جدید کیسه هوای جلوی سرنشین، بسته ایمنی آکورا واچ استاندارد در همه مدلها و… میباشد.
آکورا TLX 2021 برای اولین بار از کیسه هوای سرنشین جلویی استفاده کرده که مشکل ترومای شدید مغزی را حل میکند. معمولاً در برخوردهای شدید از جلو و گوشه چنین آسیبهای مغزی دیده میشود. در ویدئوی جدیدی که این برند منتشر کرده میتوانیم کیسه هوای جدید و دیگر تکنولوژیهای ایمنی این خودرو را مشاهده کنیم.
این کیسه هوای جدید که با همکاری مرکز تحقیق و توسعه هوندا آمریکا و کمپانی تأمین کننده سیستمهای ایمنی اتولیو تولید شده به منظور مدیریت بهتر نیروهای برخورد جانبی که میتوانند باعث چرخش شدید سر با سرعت بالا شده و آسیبی جدیدی به وجود آورند طراحی گردیده است.
بجای اینکه این کیسه هوای جدید از یک محفظه باد شدنی ساده مشابه سایر نمونههای سنتی استفاده کند شبیه دستکش بیسبال عمل میکند. ابتدا پانلی بدون تورم با نیروی کمتری سر سرنشین را گرفته و آن را بهطرف دو محفظه باد شدنی هدایت میکند تا به این ترتیب از سر سرنشین محافظت شود.
این کیسه هوای جدید از چهار قطعه اصلی استفاده میکند که شامل سه بخش باد شدنی متشکل از محفظه اصلی و دو محفظه جانبی است که باعث میشود فضای زیادی در داشبورد پوشش داده شود. به این بخشها باید پانل بدون تورم را اضافه کرد که بین دو حفره جانبی باز میشود.
علاوه بر این تکنولوژی جدید، آکورا TLX 2021 دارای کیسه هوای زانوی راننده و سرنشین جلو است. این سدان در کل هشت کیسه هوا دارد که شامل کیسههای هوای جلو، جانبی و زانو برای راننده و سرنشین جلو و کیسههای هوای پردهای با حسگر چپ شدن است.
همچنین تمامی مدلهای TLX 2021 بهصورت استاندارد با بسته ایمنی آکورا واچ عرضه میشود که از جمله آنها میتوان به سیستم پیشگیری از برخورد، پایش توجه راننده و دستیار ترافیک اشاره کرد.
نهایتاً نیز به ایمنی ساختاری میرسیم که TLX 2021 با سطح پیشرفته از حفاظت برخورد از طریق ساختار بدنه ACE طراحی شده است.
[دانلود ویدئو]
Joker
۱ تیر ۱۳۹۹خیلی زیبا شده نسل جدیدش، شمشیر تیز سامورایی…
Hadi
۱ تیر ۱۳۹۹تکنولوژی ایربگاشون به کل خودروسازی ما میارزه…
NAVID۰۰۹۸
۱ تیر ۱۳۹۹مگه ما خودروسازی داریم !!!
ما ک……سازی داریم نه خودروسازی .
علیx76
۱ تیر ۱۳۹۹اونوقت کسایی که تو پراید کمربند میبستن ، خفه میشدن ( کمربند روی گلو رو میگرفت )
اوناییم که تو ۴۰۵ میبستن ، ماشین آتش میگرفت و میسوختن
کلا تو ماشین ایرانی باید زره جنگ های صلیبی پوشید + کل اتاق رول کیج + سیستم اطفای حریق + چند بسته خون O+ +محدودیت سرعت روی ۶۰
مزدا
۱ تیر ۱۳۹۹فوق العاده جذاب هست از جمله کابینش که جزئیات زیبای داره.
به نظرم یکی از بهترین سدان های تاریخ آکورا خواهد بود
و برا آکورا سود خوبی خواهم آورد
حسن
۱ تیر ۱۳۹۹ازالمانیاخیلی سره
M3csl
۲ تیر ۱۳۹۹اگه واقعا از آلمانیا سره،
پس باید برای آمریکایی ها رقص تابوت کرد،،،
البته آمار فروش لوکس سازان بازار آمریکا خودش با آدم عاقل و منطقی حرف میزنه مثل بلبل…..
حسن
۲ تیر ۱۳۹۹البته بلبلش متوهم هست
Nikzad
۲ تیر ۱۳۹۹بعد اونوقت میان رو ماشین های تولید داخلabsمیزنن و تو سرعت کار نمیکنه و مجبورن سیمشو قطع کنن و الکی پول ملتو بخورن . ایربگ های توی ماشین داخل هم گه اصلا ارگونومیک نیستن من ماشینو که سوار میشم (اسمشو نمیبرم) خط باز شدن ایربگش رو زانومه بعد برای تصادف فقط باید خدا بهم رحم کنه. البته وقتی ماشین عین کاغذ له میشه دیگه ایربگ بیچاره چه کاری از دستش بر میاد؟