اوپل

معرفی اوپل فرانترا، شاسی‌بلند جدید بر پایه سیتروئن C3

فرانترا یک کراس‌‌اور بزرگ‌تر از اوپل موکا است که بر اساس نسل بعد سیتروئن C3 ایرکراس ساخته شده تا همراه پیشرانه‌های  هیبریدی و الکتریکی عرضه شود‌

اوپل اولین تصاویر رسمی از کراس‌اوور کاملاً جدید فرانترا (Frontera) را منتشر کرده است. این خودرو که جایگزین اوپل کراس‌لند قدیمی خواهد شد، اشتراکات فراوانی با نسل آیندهٔ سیتروئن C3 ایرکراس دارد. هرچند این خودرو کراس‌اوور جدیدی است اما از نامی قدیمی استفاده می‌کند. اوپل اولین بار از نام فرونترا بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ برای شاسی‌بلندی بر اساس ایسوزو MU استفاده کرد. سپس نسل دوم این خودرو به بازار آمد و تا سال ۲۰۰۴ عرضه شد؛ بنابراین، این مدل جدید نسل سوم فرونترا محسوب می‌شود که از شخصیت آفرودی پیشینیان خود فاصله گرفته و بیشتر روی کارایی تمرکز دارد.

فرانترا روی پلت‌فرم CMP استلانتیس ساخته شده و بدنهٔ یکسانی با نسل بعدی سیتروئن C3 ایرکراس خواهد داشت. بااین‌حال، اوپل با طراحی خاص خود در جلو و عقب، ظاهر فرونترا را به موکا شبیه کرده است. در جلوی خودرو شاهد چراغ‌های LED ساده‌ای هستیم که در کنار جلوپنجرهٔ موسوم به ویزور کلاه کاسکت، نمای آشنای محصولات جدید اوپل را ایجاد کرده است. طراحان اوپل برای عقب فرونترا هم با ستون‌های C پهن و چراغ‌های دوقسمتی، نمای جذابی را ایجاد کرده‌اند. سپر مشکی و خاکستری هم تکمیل‌کننده نمای این قسمت است.

مثل اکثر خودروهای مدرن، فرانترا در داخل از فضایی ساده بهره می‌برد اما هنوز هم برخی دکمه‌های فیزیکی را حفظ کرده است. دو نمایشگر ۱۰ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه غربیلک فرمان سه پره، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، پلاستیک سیاه فراوان و پد شارژر بی‌سیم هم از دیگر ویژگی‌های کابین این کراس‌اوور آلمانی هستند. صندوق بار فرونترا ۴۶۰ لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۶۰۰ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

اوپل فعلاً فقط خبر از عرضهٔ فرانترا با پیشرانه‌های درون‌سوز هیبریدی خفیف و تمام الکتریکی داده و مشخصات کامل اعلام نشده است ولی با توجه به دیگر محصولات استلانتیس روی پلت‌فرم CMP، به‌راحتی می‌توانیم موتورهای این کراس‌اوور جدید را حدس بزنیم. به‌احتمال‌زیاد، نسخهٔ پایهٔ فرونترا با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری بنزینی توربوشارژ هیبریدی خفیف عرضه خواهد شد درحالی‌که نسخهٔ الکتریکی به یک موتور الکتریکی در جلو مجهز خواهد بود. این خودرو که در سبد محصولات اوپل بین موکا و کراس‌اوور بزرگ‌تر گرندلند قرار خواهد گرفت، تابستان امسال راهی بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. XCell

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این گروه های خودروسازی هم بعضی مواقع گندشو درمیارن . یه پلتفرم میزنن با ۷ تا برند میفروشن . همینو سیتروئن میزنه ، پژو میزنه ، اپل میزنه ،‌ جیپ میزنه ، …

    موافقم 2
    مخالفم 7
    1. علی

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (246 ديدگاه)

      بخدا در مقابل خودرو های ساخت چین هیچی نیست همش تبلیغ الکی استالنتیس جان خدا حافظی باید کنی با تولید خودرو بزن تو کار مونتاژ چینی ها🤭

      موافقم 1
      مخالفم 11
      1. amir

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2351 ديدگاه)

        کاش لاقل اول اسم یاد میگرفتی!

        موافقم 10
        مخالفم 2
    2. ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3321 ديدگاه)

      عزیزم اوپل با شاسی یه ماشین دیگه ماشین میزنه
      مثلا یه مدل کادیلاک بود که اپل امگا بر اساس اون پرورش یافت
      یا خود کادیلاک هم بر اساس اپل امگا درست شد
      فکنم ذات اوپل کلا همینه😐

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4986 ديدگاه)

    برند اوپل از قدیمی‌ ترینا بین خودروسازای آلمانیه و حدوداً ۱۶۰ ساله هستش ولی آوازه ش نسبت به مرسدس بنز و بی ام و کمتر شنیده شده و مسیر پر فرازو نشیبی تو این ۱۶۰ سال داشته …….. بعد از آلمان این برند از سال ۱۹۲۹ تا ۲۰۱۷ متعلق به کمپانی آمریکایی جنرال موتور بوده و از سال ۲۰۱۷ تا الآنم بخشی از گروه خودروسازی پژو هستش

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3321 ديدگاه)

      چرا جنرال موتور فروختش؟

      موافقم 5
      مخالفم 2
  3. KAIZEN

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    طراحی شسته رفته و تر و تمیزی داره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. آرش آمریکایی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    یه اُپل کورسا 94 دارم واقعا ماشین محکمیه
    کلا برندی مثل اُپل میتونست خیلی برا جی‌ام خوب باشه که تو اروپا بازار داشته باشه
    داشت خوب جلو میرفت با بیوک
    بجای ارتقا دادنش فروختش به استلانتیس
    خود بیوک هم الان داره لاماری میزنه
    اصلا ماری بارا گند زد به جی‌ام وقتی مدیریت خودرو سازی رو میدی به زن همین میشه

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا