ایستگاه خبر

ام جی چرا خاص است؟

رپورتاژ: خودروهای لوکس آپشن‌هایی دارند که همین‌ها آن را لاکچری جلوه می‌دهد. آپشن‌هایی مانند سانروف برقی، فرمان الکتریکی، بسته شدن اتوماتیک شیشه‌ها، گرم‌کن آینه‌های جانبی، چراغ‌های خوش‌آمدگویی و بدرقه و … خودروهای لوکس گویی با انسان سخن می‌گویند و می‌شود با آن‌ها تا سال‌های سال زندگی کرد و سرگرم بود.


ام جی یکی از برندهایی است که در ایران قیمتی متوسط دارد، اما امکاناتی که خودروهای این کمپانی دارا هستند به هیچ عنوان با قیمتشان هم‌خوانی ندارد. شاید به همین دلیل باشد خرید ام جی صفر اتوماتیک و در مدل‌های محدودتری دنده‌ای، سالانه در حال رکورد زدن است، آن هم نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی. بیایید با چند آپشن خاص به کاررفته در خودروهای ام جی آشنا شویم.

توربو شارژ

ام جی ۳۶۰ توربو و GS به توربوشارژ مجهز هستند. توربوشارژ در موتور خودرو به کار می‌رود که در ابتدا برای هواپیماهای جنگنده استفاده می‌شد. سال ۱۹۶۲، جنرال موتورز این جسارت را به خرج داد که توربوشارژ را از هواپیما به یکی از وسایل نقلیه‌اش انتقال دهد، پس از آن نیز بی ام و توربوشارژ را به اروپا آورد. این نوع موتور، با مکش بالای هوا به سمت موتور، قدرت آن را بالا می‌برد. چینی‌ها در ام جی GS از این موتور بهره برده‌اند. البته گروه خودروسازی آذربایجان نیز با مونتاژ ام جی ۳۶۰ توربو نیز توانست به همین دلیل (موتور توربوشارژ) آمار خرید ام جی صفر اتوماتیک را به سطح قابل قبولی برساند.

نور خودکار

سیستم الکترونیک هوشمند نور خودکار، از آپشن‌هایی است که در حال حاضر برندهای گران‌قیمت بر روی خودروهای خود نصب می‌کنند. این سنسور نور به صورت اتوماتیک، چراغ‌های خودرو را با توجه به روشنایی یا تاریک بودن محیط، کم‌نور یا پرنور می‌کند. شاید فکر کنید سیستم نور خودکار تنها جنبه تزئینی دارد اما وقتی به اهمیت آن پی خواهید برد که با کابردهای چندگانه و عجیب آن مواجه شوید. به عنوان مثال در هنگام شب، به صورت اتوماتیک نور تنظیم می‌شود و از تصادفات کاسته خواهد شد. همچنین دیگر به دلیل عدم استفاده از چراغ در جاده جریمه نخواهید شد! رد پای این سنسور باز هم در GS دیده می‌شود، با این وجود در دیگر خودروهای گروه ام جی مانند ام جی ۳ نیز به چشم می‌خورد. خرید ام جی صفر اتوماتیک در مدل ۳ در سایت دیوار چند آگهی دارد. برای مثال در این سایت ام جی ۳ مدل ۲۰۱۵ اما بدون کارکرد و وارداتی، به قیمت ۱۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

صندلی برقی

تا چند سال پیش کسی گمان نمی‌کرد با دکمه‌هایی فشاری و ساده بتوان صندلی را در جهت‌های مختلفی تنظیم کرد. ام جی علاوه بر این امکان، صندلی‌ راننده را بر اساس ارگونومی بدن انسان نیز طراحی کرده است که قابلیت ماساژدهی دارد! ام جی ۳۵۰ این قابلیت را دارد که صندلی راننده را در ۶ جهت به صورت الکترونیکی تنظیم کند. حتی بعضا صندلی طوری قرار می‌گیرد که با آینه‌های بغل نیز تلاقی داشته باشد. احتمالا قیمت ۱۱۵ تا ۱۴۵ میلیون تومان برای داشتن خودرویی با چنین امکانی به علاوه دیگر آپشن‌هایش، پول زیادی نباشد. اگر چه در سایت دیوار خرید ام جی صفر اتوماتیک ۳۵۰ به دلیل وارد نشدن مدل‌های جدید آن امکان‌پذیر نیست، اما در میان آگهی‌ها مدل‌های در حد نو به چشم می‌خورد. مثلا یک ۳۵۰ وارداتی به همراه یک سال گارانتی و تنها با ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد که عملا صفر کیلومتر محسوب می‌شود، به قیمت ۱۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

منبع : ویرلن

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (336 ديدگاه)

    ام جی اصلا خاص نیست!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۱۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (969 ديدگاه)

      خداییش ام جی واقعا خاص هست هر مدلیش خصوصا ام جی ۶ و ۳ و شاسی بلندش خیلی طراحی یونیک و فوق العاده ای دارن
      مخصوصا ام جی ۶ نیو با سقف پانو مشکی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جنوب

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (322 ديدگاه)

    عجب تبلیغی پدال جان…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. saeed

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    الان باید نتیجه گرفت ام جی لوکسه!!!!!!!
    ولی واقعا جالب بود من هنوزم نمیتوانم گمان کنم با فشردن دکمه هایی ساده بتوان صندلی را در جهتهای مختلفی تنظیم کرد…..
    تبلیغات دنیا داره به سمتی میره که توش شوخی با ریزترین مسائل هست، خودمونی بودن ،راحت بودن برای ارتباط با مشتری…اونوقت رپورتاژ آگهیهای ما عین فیلمای دهه 40-50 هنوز مرور صرفا یه متن اتو کشیدس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آرمین

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    تغییر صندلی در ۶ جهت؟ مگه داریم؟ مگه میشه؟ عجب ابتکاری زدننن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    ام جی خاص هست البته نه به این دلایل …..
    ام جی خاص هست چون اولین خودرو توربو داری بود که وارد ایران شد..
    اولین خودرویی بود که در رنج قیمت زیر 150 میلیون شاسی داینامیک با تعلیق بازوهای چندگانه مستقل ارئه داد…
    اولین خودرویی بود که با طراحی اروپائی آبشنهای فراوان و قیمتی متوسط ارئه شد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Adak

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    وای چقدر ام جی لوکس است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سینا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چقدر ناشیانه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا