ایستگاه خبر

قطارهای مسیر شیراز تهران

رپورتاژ: سفر به شیراز یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهاست. شیراز ریشه در ادبیات و تاریخ دارد و طبیعت دلنشینش با بوی بهارنارنج و عطر گل‌های باغ جهان نما آمیخته شده است. در این مقاله قصد نداریم شیراز را وصف کنیم و زیبایی‌هایش را یک یک برای شما بشماریم. آوازه بلند شیراز بی شک به گوش هر ایرانی که عاشق سفر است رسیده. در این مقاله می‌خواهیم قطارهایی برای مسیر شیراز تهران به شما معرفی کنیم. اگر هنوز بلیط قطار شیراز تهران را رزرو نکرده‌اید در ادامه با ما همراه باشید تا قطارهایی که در این مسیر رفت و آمد می‌کنند را بهتر بشناسیم. اگر شما هم از طرفداران سفر زمینی با قطار هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

چرا قطار را برای طی مسیر شیراز تهران انتخاب کنیم؟

پاسخ ساده به این سوال این است که سفر با قطار امن و راحت است. اگرچه طبق آمار سفرهای هوایی به عنوان امن‌ترین روش سفر شناخته می‌شوند؛ اما با در نظر گرفتن فاکتور هزینه و بدون در نظر گرفتن فاکتور زمان، قطار بهترین گزینه برای سفر به شیراز خواهد بود. 

 

با قطار از شیراز به کدام شهرها می‌توان سفر کرد؟

اگر قصد دارید پس از گشت و گذار در شیراز به سفرتان ادامه دهید و بلیط رفت و برگشت قطار شیراز تهران را نخریده‌اید، خوب است بدانید راه‌آهن شیراز که در سال ۸۸ به شبکه حمل و نقل ریلی کشور پیوست به جز تهران به اصفهان، تبریز، اهواز، قم و کرمان متصل است. 

معروف‌ترین سوغاتی‌ های شیراز کدامند؟

برای رسیدن به راه آهن شیراز می‌توانید از خطوط اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. فاصله راه آهن تا حافظیه حدود ۲۵ کیلومتر است. این ایستگاه در ورودی شهرک صدرا به سمت پلیس راه سپیدان در بزرگراه شیراز واقع شده است. برای اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با شماره ۱۵۳۹ تماس بگیرید.

 

چه قطارهایی برای مسیر شیراز تهران خدمات می‌دهند؟

از آنجا که شیراز یکی از قطب‌های مهم گردشگری در ایران به شمار می‌رود، قطارهای زیادی در این مسیر در رفت و آمد هستند که از جمله آنها می‌توان به قطار فدک، قطار پلور و قطار نور اشاره کرد.

امکانات و خدمات هر کدام از این قطارها را در ادامه شرح خواهیم داد.

قطار فدک

 قطار فدک تهران شیراز

قطار فدک از جمله قطارهای لوکس در مسیر شیراز تهران است. این قطار که حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد در ۳ کلاس ویژه، بیزنس و عادی بلیط‌های خود را عرضه می‌کند. با انتخاب قطار ۵ ستاره فدک حدود ۱۰ ساعت و نیم در مسیر تهران شیراز مهمان این قطار خواهید بود. 

اگر بلیط قطار شیراز تهران شرکت فدک را خریده باشید علاوه بر استقبال از شما با فرش قرمز و خوش‌آمدگویی با سرو نوشیدنی باید آماده سرو عصرانه یا صبحانه طبق ساعت حرکت قطار نیز باشید. سرویس خواب با کیفیت، سیستم صوتی و تصویری پیشرفته با قابلیت انتخاب فیلم و موسیقی نیز از دیگر امکانات قطار فدک است.

در کنار همه این‌ها مهمان‌داران همواره آماده خدمات رسانی به مسافران قطار فدک هستند و شما می‌توانید در صورت لزوم با سیستم صوتی تعبیه شده در کوپه مهمان‌دار را فرابخوانید و درخواست خود را مطرح کنید.

 

قطار پلور تهران شیراز

قطار ۴ تخته پلور شرکت رجا یکی دیگر از قطارهایی است که در این مسیر فعالیت می‌کند. واگن‌های پلور سبز سیستم تهویه هوا، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، نمایشگر LCD، شیشه و بدنه عایق، پریز برق و کتابخانه دارد. مسافران این قطار با یک وعده غذای رایگان پذیرایی می‌شوند و مهمانداران آموزش‌دیده همواره آماده خدمات‌دهی و پاسخ به درخواست‌های مسافران هستند.

قطار نور تهران شیراز

قطار نورالرضا یکی دیگر از قطارهایی است که در مسیر شیراز تهران تجربه سفری لوکس و به یادماندنی را برای مسافران این مسیر رقم می‌زند. این قطار ۴ تخته با ارائه خدماتی همچون امکان استفاده از ماکروفر برای مسافران در طول مسیر تلاش کرده خدمات خود را از سایر قطارها متمایز کند. اگر بلیط قطار شیراز تهران را از نورالرضا گرفته باشید امکان سفارش غذا هنگام خرید بلیط برای شما فراهم است. از دیگر نقاط قوت این قطار می‌توان به لرزش کمتر واگن‌ها نسبت به قطارهای سایر شرکت‌ها اشاره کرد.

معرفی باغ‌های معروف و زیبای شیراز

برای خرید بلیط چه چیزهایی لازم است؟

برای خرید بلیط قطار شیراز تهران رفت و برگشت، باید اطلاعات لازم مانند نام و نام خانوادگی مسافران، کد ملی و تاریخ تولد را در بخش مشخصات مسافران وارد کنید اما پیش از آن لازم است در مورد تاریخ رفت و برگشت سفر شیراز، خدمات درخواستی مانند غذا و نوع قطار تصمیم گرفته باشید.

 

در این مقاله تلاش کردیم قطارهایی برای مسیر شیراز تهران معرفی کنیم. طی مسیر ۹۳۵ کیلومتری شیراز تهران با اتوبوس کمی خسته کننده است. از آنجا که قطارهای لوکسی همچون قطار فدک، نورالرضا و پلور در این مسیر رفت و آمد می‌کنند می‌توانید سفری راحت و بی درد سر با قطار از شیراز به تهران را تجربه کنید. برای چک کردن قیمت بلیط قطار شیراز تهران می‌توانید به سایت علی بابا سر بزنید و از برنامه حرکت و قیمت بلیط‌ها در هر لحظه با خبر شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا