ایستگاه خبر

لپ‌تاپ دست دوم لنوو را با دقت انتخاب کنید

رپورتاژ: گزارش‌ها نشان می‌دهند لنوو پرفروش‌ترین‌ برند بازار رایانه ایران است. اما با افزایش قیمت‌ها، برای عده‌ای گزینه جز خرید لپ‌تاپ لنوو کارکرده باقی نمی‌ماند. اما باید حواستان باشد لپ‌تاپی نخرید که هزینه‌های اضافی روی دستتان بگذارد. بنابراین ظاهر، باتری، شارژر، وضعیت فن و صدا، سیستم خنک‌کننده، صفحه کلید و موس پد  … را به دقت چک کنید. توصیه می‌شود دستگاه‌هایی که دچار عیب و ایراد در صفحه نمایش مانند پیکسل سوخته، خط و خش، شکستگی یا … هستند را بزنید. چون هزینه تعویض صفحه بسیار بالا خواهد بود.

برای خرید لپ‌تاپ لنوو کارکرده اول از همه چیز، کیبورد را به دقت چک و ارزیابی کنید. به گفته کاربران یکی از مشکلات رایج لپ‌تاپ‌های کمپانی لنوو این است که کلیدهای کیبورد آن فرو می‌روند و تایپ کردن را دشوار یا غیرممکن می‌کنند. مورد رایج دیگر گرم شدن بیش از اندازه برخی دستگاه‌ها است که مصرف‌کنندگان نسبت به آن هشدار داده‌اند. بنابراین لازم است پیش از خرید از فروشنده بیشترین مهلت تست ممکن را بگیرید و از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

لنوو در ایران لقب جان‌سخت گرفته است چراکه قطعات استفاده شده در محصولات این کمپانی، قطعاتی هستند که ماندگاری بالایی دارند و به راحتی دچار مشکل نمی‌شوند. مشکلات مربوط به مادربورد و هارددیسک در محصولات عموما لنوو آن‌قدر جدی و حاد نیستند و با تعمیرات ساده رفع می‌شوند. البته اگر لپ‌تاپ لنوو کارکرده مورد تعمیرات یا تعویض قطعات قرار گرفته حتما از فروشنده درباره اینکه به نمایندگی معتبر مراجعه کرده یا نه سوال بپرسید. چرا که سلبقه داشته مراکز غیرمجاز تعمیرات لپ‎‌تاپ قطعات اصلی را با قطعات تقلبی تعویض کرده و مشتری هم متوجه نشده باشد.


مورد دیگری که باید به آن دقت کنید عمر لپ‌تاپ مورد نظر است. به طور میانگین طور عمر مفید یک لپ‌تاپ بین ۳ تا ۵ سال است. بنابراین اگر دستگاهی بیش از ۳ سال مورد استفاده قرار گرفته به کمترین قیمت‌ها هم ارزش خریداری ندارد. لپ‌تاپ‌های لنوو هم حدودا تا ۵ سال بازدهی و البته گارانتی‌های طولانی مدتی دارند. پس بهتر است گزینه‌هایی را انتخاب کنید که هنوز از مهلت گارانتی آنها باقی مانده است. و البته حتما چک کنید که گارانتی از سوی شرکت معتبر صادر شده باشد.

نمایندگی‌های لنوو در ایران، پرسنل و کارشناسان بسیار حرفه‌ای در زمینه خدمات پس از فروش به کار گرفته‌اند که بعضا در دوره‌ای بین‌المللی در خارج از کشور شرکت‌کرده‌اند. این نمایندگی‌ها از جمله مجهزترین مراکز تعمیر در ایران هستند که کیفیت خدمات‌دهی آنها با استاندارد های بین‌المللی مطابقت دارد. بنابراین فرآیند عیب‌یابی، تعمیر و تحویل دوباره لپ‌تاپ به مشتری در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. از طرفی دیگر تمامی تجهیزات، لوازم جانبی و لوازم یدکی لپ‌تاپ‌های لنوو در ایران موجود است و از این بابت خیال خریداران می‌تواند راحت باشد. البته برای خرید دستگاه‌هایی که تولید آنها متوقف شده است با احتیاط بیشتری عمل کنید. از این موارد در میان آگهی‌های سایت دیوار هم دیده می‌شود. لپ‌تاپ لنوو کارکرده بدون باتری به قیمت بسیار پایین آگهی شده اما مدل دستگاه قدیمی است و اگر باتری آن قابل خریداری نباشد با همین قیمت پایین هم ارزش خریدن ندارد.

 

پایان رپورتاژ آگهی

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا