ایستگاه خبر

با کمتر از ۲ میلیون تومان لپ‌تاپ لنوو بخرید

رپورتاژ: با افزایش نرخ ارز، قیمت‌ها در بازار رایانه حدودا ۳ برابر شد. لپ‌تاپ‌هایی که حول و حوشپ ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شدند در عرض مدتی کوتاه به بالای ۳ میلیون تومان هم رسیدند. با کاهش قدرت خرید مردم، حتی بازار دست دوم هم تا حدودی کساد شد چرا که مردم قیمت لپ‌تاپ‌های دست دوم خود را با نرخ جدید ارز  تعیین کردند و به فروش گذاشتند. در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از افزایش متقاضیان اجاره لپ‌تاپ است.

شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند اعلام کرده‌اند که اخیرا بر تعداد مشتریانشان افزوده شده است و اکثر متقاضیان را دانشجویان تشکیل می‌دهند که توانایی پرداخت قیمت‌های جدید برای خرید لپ‌تاپ را حتی در بازار دست دوم ندارند. اما در سایتی مانند دیوار، هم‌چنان امکان خرید لپ‌تاپ با قیمت‌های مناسب وجود دارد. به ویژه برای دانشجویانی که برای کاربری‌های معمولی و روزمره دنبال خرید لپ‌تاپ هستند و نیازی به دستگاه‌های بسیار مجهز با مشخصات فنی خارق‌العاده ندارند. در ادامه مروری خواهیم داشت بر گزینه‌های خرید لپ‌تاپ لنوو دست‌ دوم در سایت دیوار.

Ideapad S12

یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های آگهی شده،  لنوو مدل Ideapad S12 است که ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد  Ideapad S12دستگاهی ۱۲ اینچی است که کیبورد عالی، بلندگوهای بسیار خوب و حدود ۶ ساعت دوام باتری دارد. البته به گفته فروشنده این دستگاه در نگه‌ داشتن شارژ باطری مشکل دارد که با هزینه‌ای کم قابل تعمیر است. وزن این لپ‌تاپ ۱.۵ کیلوگرم است و حمل‌پذیری آسانی دارد‌. این لپ‌تاپ از یک پردازشگر ۱.۳ GHz Via     Nano  ULV2250 بهره می‌برد

Thinkpad R61

این دستگاه یکی دیگر از گزینه‌های ارزان‌قیمت در میان آگهی‌هاست و سه کیلوگرم وزن دارد و از پردازنده Intel CORE 2 DUO T7300 ، حافظه رم ۲ گیگابایت قابل ارتقاء تا ۴ گیگابایت (DDR 2)، کارت گرافیک Intel GMA X3100 تا ۱ گیگابایت و صفحه نمایشگر ۱۴ اینچی بهره می‌برد. قیمت خرید لپ‌تاپ لنوو دست دوم Thinkpad R61 در سایت دیوار ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است. به گفته فروشنده دستگاه کاملا تمیز و سالم است

Lenovo T500

قیمت خرید لپ‌تاپ دست دوم لنوو T500 هم در دیوار ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده است. T500 بدنه‌ای مشکی رنگ و بسیار قوی دارد و دور بدنه و صفحه نمایش آن با پلاستیک ضخیم پوشانده و مقاوم‌سازی شده است. این دستگاه از پردازنده Intel core 2 duo P8600 2.40GHZ و گرافیک ATI Radeon HD 3650 بهره می‌برد و صفحه کیبورد و صفحه نمایشگر آن کیفیت بسیار بالایی دارد.

Lenovo X200

در رنج قیمت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، لنوو X200 از بهترین گزینه‌های موجود است که صفحه نمایشگر ۱۲ اینچ و تنها ۱.۳ کیلوگرم وزن دارد. این دستگاه علی‌رغم ۱۲ اینچی بودنش مجموعه‌ای کامل از پورت‌ها و اتصالات را دارد. روی لبه سمت چپ پورت‌های   USB, VGA, LAN, USB, ExpressCard قرار گرفته‌اند و روی لبه سمت راست پورت‌های USB 2.0, Modem, Kensington Lock وجود دارند. لبه جلو هم جایگاه Cardreader می‌باشد. این لپ‌تاپ از پردازنده مرکزی  Intel Core 2 Duo SL9400 1.86 GHz (Intel Core 2 Duo)  و ۲۲ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد که تا ۴ گیگابایت قابل ارتقا است. هارددیسک موجود در داخل دستگاه هم ۱۶۰ گیگابایت است که سرعت خوبی دارد.

 

پایان رپورتاژ آگهی

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا