مرسدس بنز

بررسی مرسدس‌بنز CLS400 فورماتیک مدل ۲۰۱۵

وقتی مرسدس‌بنز در سال ۲۰۰۵ سرمایه‌گذاری زیادی بر روی مدل «چهار در کوپه» با عنوان CLS550 انجام داد، بحث‌های زیادی را برانگیخت. با این که اندکی زمان لازم بود تا آئودی و ب‌ام‌و نیز به این نتیجه برسند، ولی امروز مفهوم یک خودروی چهار در جمع‌وجور و در عین حال، با کارایی کمتر، حتی به کلاس‌های خودرویی دیگر نیز کشیده شده است.

2015 Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
۲۰۱۵ Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
به گذشته که برگردیم، CLS550 سطح اولیه مرسدس‌بنز CLS بود که موتور توربوی V-8، آن را از نظر عملکرد کاملاً از آئودی با موتور سوپرشارژر V-6 متمایز می‌کرد. با این حال، قیمت بسیار بالاتر و عطش آن برای مصرف سوخت بیشتر، بر بسیاری از مزیّت‌های دیگر غلبه می‌کرد.

2015 Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
۲۰۱۵ Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
برای مدل ۲۰۱۵، مرسدس‌بنز یک مدل در پایین‌ترین سطح CLS اضافه کرده است: CLS400. در این مدل که به جای موتور V-8 از موتور دو توربوشارژر V-6 استفاده شده، با قیمتی ارزان‌تر، قدرتی کمتر و مصرف سوختی بهتر نسبت به CLS550، بیشتر آئودی هدف قرار داده شده است. همچنین مدل ب‌ام‌و ۶۴۰i گرن کوپه با موتور شش سیلندر نیز در تیررس این خودرو قرار دارد. CLS400 برای انتقال قدرت از یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند و سیستم دیفرانسیل نیز از نوع فورماتیک تمام‌چرخ متحرک است.

2015 Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
۲۰۱۵ Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
همان‌طور که انتظار می‌رود، شتاب موتور ۳ لیتری توربوشارژر شش سیلندر به‌اندازه موتور «القای اجباری» یا تنفس طبیعی V-8 نیست. در پیست، نمونه تست‌شده سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را در مدت ۵/۱ ثانیه ثبت می‌کند؛ یعنی حدود یک ثانیه بیشتر از زمان مشاهده شده برای CLS550 و در عین حال، معادل زمان آئودی. البته در اینگولشتات کار متوقف نشده و آئودی A7 مدل ۲۰۱۶ قدرتی به اندازه ۳۳۰ اسب‌بخار پیدا کرده است؛ این قدرت به اندازه ۲۰ اسب‌بخار نسبت به مدل قبلی بیشتر است.

2015 Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
۲۰۱۵ Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
این مدل با سیستم فورماتیک با وزنی به اندازه ۱۹۳۴ کیلوگرم، به اندازه ۴۵ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل قبلی V-8 با دیفرانسیل عقب است. با این حال، شرایط هندلینگ و سیستم ترمز به شکلی قابل‌توجه بهبود یافته است. استفاده از سیستم تعلیق گازی به اندازه ۱۶۱۰ دلار و چرخ‌های ۱۹ اینچی با تایرهای تابستانی کانتیننتال به اندازه ۵۰۰ دلار هزینه اضافی دارد. با کمک این آپشن‌ها، چسبندگی جانبی برابر ۰.۹۴g در تست لغزش در پیچ از این خودرو مشاهده شد که ۰.۰۵g نسبت به مدل قبلی با دیفرانسیل عقب افزایش نشان می‌دهد. توقف کامل از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت نیز در فاصله ۴۶/۶۳ متر رخ می‌دهد که نسبت به قبل، حدود ۳ متر کوتاه‌تر است.

در مصرف سوخت خودرو در تست نیز میزان ۱۱/۸ لیتر مشاهده شده که اندکی از برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف در شهر کمتر است. البته شاید موضوعی مانند هزینه‌های سوخت برای خریداران خودروهای لوکس و گران‌قیمت چندان مهم نباشد.

در حالی که این CLS از بسیاری جهات با معادل خود در آئودی مطابقت دارد، از لحاظ قیمت نیز می‌تواند رقابت بیشتری داشته باشد. قیمت مدل فورماتیک از نزدیکی‌های ۷۰ هزار دلار شروع می‌شود که آپشن‌ها قیمت مدل تست را تا ۸۶ هزار و ۲۸۰ دلار بالا برده‌اند. آپشن عمده، پکیج «پرمیوم ۲» است که با هزینه ۶۹۰۰ دلاری‌اش، قیمت کلی را به اندازه ۱۰ درصد افزایش داده است. در این پکیج، تجهیزاتی مانند سیستم COMAND مجهز به سیستم راهبری، تلماتیک، کنترل صوتی و …، استارت بدون کلید، تهویه صندلی‌های جلو، دستیار نور بالای انطباقی و چراغ‌های جلوی LED با «منحنی روشنایی هوشمند» و آینه‌های جمع‌شونده خودکار دیده می‌شوند. ۲۸۰۰ دلار دیگر صرف پکیج «دستیار راننده» شده است که در آن مجموعه‌ای از سیستم‌های حفظ خودرو در بین خطوط، هشدار برخورد و تشخیص نقطه کور به CLS اضافه می‌شوند. سیستم دستیار پارکینگ با دوربین پیرامون نیز هزینه‌ای اضافی دیگری برابر ۱۲۹۰ دلار داشته است. طرح چرم سیاه‌رنگ به ارزش ۱۳۷۰ دلار، صندلی‌های عقب جمع‌شونده به ارزش ۴۴۰ دلار و گرم‌کن صندلی‌های عقب به ارزش ۶۲۵ دلار از دیگر آپشن‌های مورد استفاده در خودروی تست بوده‌اند. سیستم «اکتیو مولتی‌کانتور» برای صندلی راننده از چیزهایی است که می‌بایست به صورت استاندارد در این خودرو ارائه شود، ولی در حال حاضر هزینه‌ای برابر ۶۶۰ دلار داشته است.

2015 Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
۲۰۱۵ Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
البته شاید بهتر بود بسیاری از این سیستم‌های مداخله‌گر در رانندگی انتخاب نمی‌شدند، چرا که برای لذت بیشتر از رانندگی، آنها را باید خاموش کرد. همانند خودروهای کلاس E که CLS نیز دارای پلتفرمی مشترک با آن است، این خودرو نیز از تکنولوژی «رانندگی هوشمند» استفاده می‌کند که گامی بلند در جهت تکنولوژی راننده خودکار در آینده است. این تکنولوژی‌ها در بین گزینه‌های محبوب خریداری خودروهای جدید هستند و می‌توانند در شرایط بزرگراه‌های شلوغ و حواس‌پرتی‌هایی مانند دریافت پیام می‌توانند استرس و نگرانی را از رانندگان دور کنند. البته در حال حاضر در محیط شهری، نمی‌توان ۱۰۰ درصد به این سیستم‌ها اعتماد کرد؛ چرا که شرایط پیش‌بینی‌نشده‌ای می‌تواند برای خودرو در خیابان‌های شهر پیش بیاید که سیستم نتواند به خوبی آن را بخواند.

2015 Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
۲۰۱۵ Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
یک دهه پیش، هنگامی که CLS اولین بار به کوپه‌های چهار در موجودیت بخشید، یک گزینه جمع‌وجور و فوق‌العاده نسبت به کلاس E سدان و واگن به نظر می‌رسید. قیمت این مدل نیز بالا بود، ولی آن‌قدر ویژگی‌های متمایز در خود داشت که این قیمت بالا را جبران می‌کرد. امروز نیز مدل V-6 در سطح اولیه قیمت CLS، سطح عملکردی مناسب در رانندگی از خود نشان می‌دهد. این شرایط باعث می‌شود که خریداران تمایل بیشتری به داشتن تمام تجهیزات آپشن در این خودرو داشته باشند. رانندگی با CLS400 نیز از هیجان خوبی برخوردار است؛ البته اگر اندکی وقت بگذارید و جایگاه خود را به‌عنوان «راننده» برای آن مشخص کنید!

2015 Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
۲۰۱۵ Mercedes-Benz CLS400 4MATIC
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۸۶۲۸۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۶۹۴۱۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6، با خنک‌کننده داخلی و دو توربوشارژر، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۲۹۹۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۲۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۴۸۰ نیوتن‌متر در ۱۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۸۷۵ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۴ متر.
  • عرض: ۱/۸۸۲ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۱۷ متر.
  • وزن کلی: ۱۹۳۴ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۲/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۸ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۵/۷۶ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۱۰/۸۲ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۶۳۴ متر.
  • چسبندگی جانبی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۹۴g.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    عشقه اول و آخر مرسدس بنز

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Erfan . McLaren

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (246 ديدگاه)

      خدا وکیلی از نزدیک یه ابهت دیگه داره بنز اصلا با عکس ها زمین تا آسمون فرق میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. "Amir"

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (728 ديدگاه)

      دلبرترین مدل بنز همینه ، البته sl هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرید

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (787 ديدگاه)

    با اینکه این نسخه فیس لیفت جدید سی ال اس هستش باز کنسول وسط تکراری هستش…چندین و چند ساله که بنز از این کنسول با اون دکمه های دایره ای تکراری استفاده میکنه (بعد این متعصبین از فقر در طراحی سایر برند ها صحبت میکنند)…شکل سیستم صوتیش هم برای سالیان پیشه…حالا اگه کمپانی دیگر بود با سیل از انتقادات روبرو میشد ولی نمیشه چون بنزه اگه این مارکش برداشته میشد ونوقت انتقادا دیدنی بود…جلوش هم که شده مثل بقیه مرسدس ها…خدا به داد نسل جدیدش برسه…با اس کلاس اشتباه نگیریمش صلواااات :-D :-D :-D :-D

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مهران72

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (232 ديدگاه)

      سلام.من به شدت از این ماشین خوشم میاد .ولی حرف شمارو راجع به اون اسکرول قبول دارم.جدیدا تو اس کلاس کوپه بنز یه تغییراتی تو ظاهرش داده وزیبا ترش کرده.
      یه تاچ پد هم رو قسمت استراحتگاه آرنج نصب کرده که بشه تو مانیتور راحت اینور و اونور رفت که احتمالا تو نسل بعد همه ماشینایه سطح بالاش استفاده میشه

      ولی درمور قیافش نگووووووو
      انصافا با همه بنز ها دیگه فرق میکنه،شما چطور با اس کلاس و سی کلاس اشتباهش میگیری؟
      تو سواری ها الان فقط اس کوپه،ای ام جی و اس ال کا یکم متفاوت ان.
      در ضمن الان سیاست همه خودروسازا به غیر از آمریکایی ها همینه!
      شما میتونی پاسات و سی سی رو راحت تشخیص بدی؟
      سری چهار و سه بی ام و رو چی؟
      سری های آئودی رو چی؟
      حتی آواتارتون!اگه ابعاد رو در نظر نگیریم لکسوس rc ,gs,وisچه تفاوت محسوسی دارن؟
      یا nxوrx؟
      واسه یه آدم عادی خیلی سخته
      وگرنه واسه شما و کاربرای پدال که تشخیص مدلهای مختلف سخت نیست

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. فرید

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        درسته مهران جان…شما به اسکرولر هم اشاره کردی…من اون قسمتی که مربوط به تهویه هستش و کم و زیاد میشه و درجه رو تنظیم میکنی و هم قسمت ضبطش که سالیان ساله که بنز اینهارو حتی در مدل های جدید استفاده میکنه رو میگم.
        شما سی کلاس و اس کلاس و میباخ رو با هم اشتباه نمیگیری؟؟؟؟؟؟من این رو گفتم اگه نسل جدیدش بیاد اشتباه نگیریم خوبه…این هنوز شکل بقیه نشده ولی جلوش داره میشه کم کم…در نسل بعد ه میشه شکل اون یکی ها.
        خوب به نظر شما این سیاست درسته؟؟؟؟کاری نداره واسه برند ها،دیگه طراحی نمیکنند…و اینها هم از خداشونه…یه مدل میزنند بقیه هم شکل هم فقط کوچیک بزرگش میکنند…بعد این متعصبین میگن اصالت طراحی تا سال پیش هم مدل ها با هم فرق داشتا ولی الان که شبیه هم زده و از فقر طراحی رنج میبرند ادعا میکنند اصالت…و جالبیش هم اینه که لکسس و تویوتا رو مسخره میکنند با اینکه مدل های خودشون دقیقا شکل همه ولی توی تویوتا و لکسس در قدیم حتی یه چراغش با هم فرق میکرد ولی در نسل جدید الان بنز مدل ها دقیقا شکل همه فقط اندازه ها فرق میکنه…در بی ام دبلیو هم که نمای داخلی همه دقیقا شکل همه…
        شما در مدل های لکسس یه مدل رو به من نشون بده که شکل هم باشند؟؟؟؟دقیقا شکل هم…چراغ های آرسی کجا و آی اس کجا…من میگم شما اس کلاس رو از سی کلاس میتونی تشخیص بدی باید عقبش رو نگاه کنی بعد شما آرسی و آی اس رو مثال میزنی؟؟؟؟؟یعنی کسی این دو رو نتونه تشخیض بده که خیلی تعطیله…
        NX و RX میشه بگی کجاش شبیه همه؟؟؟؟؟چراغ هاش؟؟؟کنسول داخلیش؟؟؟؟چراغ های عقبش؟؟؟؟…هیچ چیزش شبیه هم نیست؟؟؟؟ولی در بنز چرا…بی ام دبلیو که هیچی…یکیرو چشمش رو ببندی داخل یکیشون بزاری نمیتونه تشخیص بده اون ماشین چیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mamas

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (113 ديدگاه)

          در مورد طراحی bmw این حرف و نزن که تا پارسال همه فرق داشتن الان همه شبیه همن … این مقاله فقط عکس اولشو نگاه کن می فهمی طراحی اصیل یعنی چی

          چهار دهه و شش نسل با ب‌ام‌و سری 3

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      نیسان و تویوتا فراخوان دادند
      شرکت های خودروسازی تویوتا و نیسان بیش از شش میلیون خودرو در سراسر جهان را به سبب احتمال ترکیدگی کیسه هوای آنها فرا خواندند.

      تویوتا به عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی جهان اعلام کرد پنج میلیون خودرو از 35 مدل خودرو تولید این شرکت در سراسر جهان را که در حدفاصل مارس سال 2003 تا نوامبر سال 2007 تولید شده اند فراخوانده است.

      نیسان نیز یک میلیون و 500 هزار خودرو در سراسر جهان را به سبب نقص در عملکرد ایربگ های آنها فراخوانده است.

      سخنگوی شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد این فراخوان شامل بسیارهای از بازارهای این شرکت ها از جمله ژاپن، اروپا و آمریکای شمالی می شود و خطر ترکیدگی از جمله مشکلاتی است که در کیسه هوای این خودروها مشاهده شده است.

      نقص در عملکرد کیسه هوای خودروهای این دو شرکت تاکنون جان پنج تن را گرفته است.

      به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، تویوتا اعلام کرد این فراخوان یک میلیون و 350 هزار خودرو را در ژاپن، 637 هزار خودرو را در آمریکا و یک میلیون و 260 هزار خودرو را در اروپا شامل می شود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. David

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (76 ديدگاه)

        خب ب ام و هم فراخوان داده ! چرا هیچوقت فراخوان های خودتون رو نمیگین ؟! چند وقت پیش هم بنز واسه مشکل موتوری فراخوان داده بود !

        http://www.autoblog.com/2015/04/10/18k-bmw-models-recall-fuel-pump-failure/

        http://www.donya-e-eqtesad.com/news/862831/

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. صادق

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          آقا دیوید شما این فراخوان ها رو یکی میکنید

          تویوتا 5 میلیون و خورده ای فراخوان داشته
          BMW حدود 18 هزار تا داشته

          !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. David

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (76 ديدگاه)

          بحث تعداد نیست ! بحث سر اینه که شما دوستان تا همین دیروز ماشینای آلمانی رو بی عیب و نقص میدونستین و معتقد بودین که اینا اصلا فراخوان نمیدن !!!! بعدش مشکل ایربگ خطرناک تره یا مشکل آتش سوزی و پمپ سوخت بنز و ب ام و ؟!؟!؟!؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. صادق

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          راستش آقا دیوید من هیچوقت بنز و بی ام رو بدون مشکل نمیدونم
          اصلا مگه میشه یه خودروساز بی عیب باشه؟!؟

          نکته اینجاس که وقتی جون انسان در خطر باشه، موضوع اول همین میشه
          و اینجا هم با ایربگ جون انسان به خطر میوفته و هم با آتش سوزی

          با این حال اگه دقت کنید توی این مشکلات بنز و بی ام کسی فوت نکرده، در صورتی که در مشکل ایربگ ها طبق خبر جون 5 نفر گرفته شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          بهتره به فراخوان های قبلی تویوتا هم نگاه بیندازید و علت هاشو ببینید .
          حالا گیریم که بنز و ب ام و و ائودی ماشیناش اشغال .
          تویوتا که بزرگترینه چرا ؟؟؟
          سبزترینه چرا ؟؟؟؟
          باکیفیت ترینه چرا ؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. مصطفی

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      من کاری به به سی ال اس ندارم ولی در کل گوردن واگنر با طراحی های اغواکننده و دور از واقعیات یک برندی به نام مرسدس بنز دقیقا داره برخلاف گذشته کارخانه مرسدس حرکت میکنه، اگه تا 2005 میشد یک بنز را فقط با یک بنز مقایسه کرد الان به راحتی طراحی یک بنز را میشود با هیوندای مقایسه کرد. طرح های مرسدس کاملا آسیایی شده، من خودم از طرفداران پروپاقرص مرسدس هستم اما واقعا برای طراحی های چندساله مرسدس هیچ دفاعی نخواهم داشت. برای مثال: یک لحظه کنار خیابان کلاس “بی” مرسدس رو دیدم به اشتباه خیال کردم ماشین جدید کیا هستش!!!
      همچنین هم طراحی داخل اتاقش… گند زدند با طراحی اخیر

      بی ام و الان بیشتر به اصالت خودش وفادارتر هستش تا مرسدس بنز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حسین

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      آفرین
      واقعا حرف حق رو زدی
      ولی بعضیها انقدر متعصبن و بی منطق که هیچ جوره این معایب رو نمیبینن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    آخه یه ماشین چقد میتونه قشنگ باشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      آخه یه آدم چقدر میتونه متعصب باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. saeed

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    عقبش قشنگ نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. دکتر داریوش

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    اوج کیفیت و تکنولوژی و زیبایی بنز
    از نزدیکه که میفهمید چقدر خواستنیه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    یکی از زیباترین بنزهاست،طراحی فوق العاده ای داره.
    رنگ سفیدش خیلی قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. saji

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (119 ديدگاه)

    آقای محترم روزانه صد ها نفر از این سایت بازدید میکنن که خیلی از اونا خانم هستند خودت شخصیت نداری حداقل جلو اونا رعایت کن . مسءولین لطفا این آقا رو بن کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شاهین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4526 ديدگاه)

    واقعا روح انسان با دیدن این چنین خودروهایی به وجد میاد.
    دست مریزاد به بنز.امروز اتفاقا نسل اول CLS رو دیدم،هنوز که هنوزه یه شیره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (221 ديدگاه)

      عاشق نسل اول CLS هستم. خییییییلی خواستنیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مسعود

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (221 ديدگاه)

    ببخشیدآ، یه سوال بی ربط
    فردا پس فردا که ایران 99 هم تموم شد، پلاک چی میخوان بدن؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. afish

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (32 ديدگاه)

      با عرض سلام بعد از 99 تهران میشه 10 20 30 40 50 60 70 80 90

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (221 ديدگاه)

        فونتش فرق میکنه؟
        فونتی که پلاکای الان دارن، صفرش شبیه میخ پرچ دیده میشه آخه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. حسین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    موتورش که ۳۰۰۰ سی‌سی هست و
    قدرتش هم که ۳۲۰ اسب بخار ، چرا اسمش
    Cls400 هست؟
    کی‌میدونه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهران72

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (232 ديدگاه)

    آییی قلبم!
    ننه،من زن نمیخوام!
    اینو میخوام
    :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    جدا از فروش بد این ماشین واقعا با ارزشه.یکی از بهترین هاست و یکی از ماشین هایی هست که باید سوار بشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mohsen

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    640i قورتش میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    تقلُب بی‌شرمانه لینکلن از روی دست بنتلی!
    در اینکه اکثر طراحان از طرح های رقبای خود الگو می گیرند و کمتر طرحی می تواند یک طرح ناب و کاملا اصیل باشد، شکی نیست اما بعضی وقت ها میزان این الگوبرداری ها از مرز هایی نانوشته، فراتر می روند و پای به قلمرو سرقت هنری می‌گذراند. این همان مرزی است که لوک دونکروُلک، سرطراح شناخته شده بنتلی مدعی است لینکلن با مفهومی جدید خود، کانتنیننتال پا را از آن فراتر گذاشته است.

    دونکروُلک از این کپی‌برداری آشکار لینکلن از بنتلی فلایینگ‌اسپور آنقدر به خشم آمده که در صفحه فیسبوکش گفته: “اگر با من بود،‌آن را مفهومی فلایینگ‌اسپور می نامیدم و چهار چراغ گرد بنتلی را هم در چهره اش حفظ می کردم!” حتی پیامی کاملا طعنه‌آمیز نیز روی صفحه فیسبوک دیوید وودهاوس، سرطراح لینکلن گذاشته با این مضمون که “می خواهید ابزار و ماشین های ساخت را هم برایتان ارسال کنیم؟!” اما پشت این کپی‌برداری بی‌شرمانه که اتفاقا از نمای عقب، به طراحی پرولوگ، مفهومی سال گذشته آئودی نیز بسیار نزدیک است، سدانی پر هیبت و تنومند قرار دارد که با همنشینی دوباره نام های لینکلن و کانتیننتال، می خواهد آینده ای باشکوه تر را برای این زیرمجموعه لوکس‌ساز فورد مجسم کند.
    لینکلن می گوید تمرکز اصلی در کانتیننتال بر روی تجمل بوده و به همین دلیل، کابین این مفهومی را با مرغوب‌ترین مواد ممکن،‌فرم‌داده مثل چرم ونیزی صندلی ها و رودری ها، آلکانتارای بکار رفته در زیر آرنجی ها و جزئیات صندلی ها، پوشش اطلسی سقف و کفپوش چوبی. برای تضمین راحتی کامل سرنشینان نیز صندلی هایی با قابلیت تنظیم در 30 جهت (با قابلیت تنظیم زاویه پشتی در صندلی‌های عقب) بکار رفته که لینکلن مدعی است کاملا با سایز و هیکل سرنشینان تطبیق می یابند. این مفهومی همچنین دارای سانروف دودی SPD SmartGlass است که با استفاده از آن، می تواند گرمای حاصل از تابش مستقیم خورشید را کنترل کرد. سامانه پارک به روز شده، همیار پیش‌بینی تصادف با قابلیت حفاظت از عابرین پیاده و نمایش دید 360 درجه از اطراف خودرو در صفحه نمایش لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی MyLincoln Touch نیز از جمله سامانه های ایمنی مدرن مفهومی کانتیننتال هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمد باقری

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بنز دیگه واقعا گل کاشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    من که چهره قبل از فیس لیفتش رو بیشتر دوست داشتم .
    طرف اومده از داخل بنز ایراد گرفته . هنوز نمی دونه این ماشین چند ساله که در خط تولید قرار گرفته . آخرهای عمرشه . نسل جدیدش یواش یواش داره میاد .
    حداقل بنز اینو ثابت کرده که در طراحیه داخلی انقلابی عمل میکنه .
    المانی ها ازوناش نیستن که تویوتا رو فیس لیفت کنند و جای لکسس بفروشند .
    نسل جدید E کلاس هم در راهه .
    درضمن ، راه های زیادی برای اظهار وجود و جلب توجه است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      میلاد گفتی تویوتا رو فیس لیفت میکنن و جای لکسس میفروشن
      جالب اینجاس که همون لکسس هم 2 بار 2بار فیس لیفت میکنن و میندازن به مردم!!!!!!!!!!!!
      :) :) :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      دقیقا آقا میلاد منم خیلی منتظر نسل بعد e کلاس هستم.این cls هم سلطانیه واسه خودش. از یه چیز بنز که همیشه عاشقشم همین وجه تمایز بین ماشین هاشه دقیقا بر عکس bmw که میگیره یه داشبورد رو تو 6 تا مدل میزاره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مایکل جکسون thriller

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا میلاد و آقا صادق واقعا ازتون بعید بود این حرف را بزنید . حالا چند نفر اومدن و یه دروغ و دونگی گفتن . چرا حرفاشون رو باور میکنید ؟ اون فیس لیفت نیست و بهش rebadge میگویند . برای اینکه ببینید من راست میگم یا دروغ کار ساده ای هست که انجامش بدید . تحقیق و مراجعه کردن از سایتهای معتبر .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مایکل جکسون thriller

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        یه اشتباه پیش اومد و اصلاحش میکنم : درباره نظرم تحقیق کنید چون این کار واقعا بهترین کاره . آقا میلاد چرا لکساس و تویوتا را میگی فیس لیفت کارند ولی نمیگی bmw و رولز رویس و مرسدس بنز و میباخ و volkswagen و بنتلی و … را نمیگی ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مایکل جکسون thriller

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا میلاد چرا لکساس و تویوتا را میگی فیس لیفت کارند ولی نمیگی bmw و رولز رویس و مرسدس بنز و میباخ و volkswagen و بنتلی و … فیس لیفت کار هستند ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          ایا رولز رویس فیس لیفت ب ام و است ؟؟؟
          ایا بنتلی شبیه فولکسه ؟؟؟
          شبیه کدام محصول هستند ؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        در جواب شما باید بگم که مرسدس بنز شبیه یک مرسدس بنز .
        آئودی شبیه یک آئودی .
        ب ام و شبیه یک ب ام و .
        یعنی برند لوکس شبیه برند لوکس . در تاریخ خودروهای ب ام و و آئودی اگر نگاه بیندازید ، متوجه خواهید شد که این امر همیشه همراه این دو برند بوده .
        مرسدس میباخ که از گردونه تولید حذف شد و فقط از امکانات بیشتر و پسوند
        میباخ استفاده میکنه . مرسدس بنز هم خودروی جدیدی بیرون نداده .
        فقط برای خالی نبودن عرضه .
        حالا یک سوال ؟؟؟
        کدام محصول آئودی شبیه و یا فیس لیفت محصولات فولکسه ؟؟؟
        یا شباهت 80 درصدی با محصولات فولکس داره ؟؟
        کدام کادیلاک شبیه دیگر محصولات جنرال موتورز است ؟؟؟
        ایا محصولات اینفینیتی شبیه محصولات نیسانه ؟؟؟
        ایا این مساله در مورد هوندا و اکورا صدق میکنه ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مایکل جکسون thriller

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          من از این جهت گفتم مرسدس بنز و می باخ یا volkswagen و بنتلی فیس لیفت کارند چون زیر نظر آقای احمد باقری گفتی : المانی ها ازوناش نیستن که تویوتا رو فیس لیفت کنند و جای لکسس بفروشند . مگه از این جهت نگفتی تویوتا رو فیس لیفت میکنند { فیس لیفت درست نیست . rebadge صحیحه } و جای لکساس میفروشند چون خودروهای لکساس از پلتفرم و دیگر قطعات ساخت تویوتا استفاده میکنند ؟ چرا رولز رویس و بنتلی و لامبورگینی و میباخ را نمیگی که مثل لکساس از پلتفرم و سیستم انتقال قدرت و پیشرانه و دیگر قطعات فولکس و مرسدس بنز و bmw و آئودی استفاده میکنند ؟ حیف که زبان انگلیسیم خیلی ضعیفه و الا چند لینک درباره این موضوع میگذاشتم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. احمد باقری

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا ماشینهای بنز معرکه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فرید

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (787 ديدگاه)

    پدال اون دوتا کامنت دیشبم کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چون سوتی بی ام دبلیو رو گفتم و خرج بالاش رو نشون دادم چاپ نکردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یعنی تا این حد آلمانی هستی پدال؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. emperor of power

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در جواب کاربری که پرسید چرا اسمش CLS 400 در صورتی که حجم موتورش 3000 :
    موتوره این خودرو 6 سیلندره Biturbo هست و به علت داشتن توربوشارژرهای دوقلو ، می تونه قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به یک 3000 سی سی بدون توربو ( تنفش طبیعی ) تولید کنه و میزان اسب بخار تولیدی این موتور 329 است که چون تقریبا به اندازه یک موتور 4000 سی سی تنفس طبیعی به همین دلیل اسم مدلش CLS 400 میشه نه CLS300 .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. بهزاد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    شرکت هوندا موتور هم این فراخوان رو دادهالبته تا بحال گویا منجر به مرگ نشده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. غولو

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وای من که شیفته و واله و حیرانشم. اخره طراحی وکلاسه . هر دونسلشو عاشقم من.
    دلت میخاد سرتو بکنی توی کاپوتش و بگی هی گاز بدین گاز بدین تا سمفونی صداش تا اعماق وجودت بره . میبینمش شنگولش میشم. واااای که این چی هست و المان چه میسازه.از هر زیبارویی زیباترو جذابتر و هات تره بخدا. زیباترین باسن رو داره.
    واااااااااااااای خوبههههااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ALiHidden

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    خیلی عالی…….!

    ولی کابینش چون یکنواخته دل آدمو میزنه!

    ولی در کل محشره!

    مخصوصا با جلوش خیلی حال کردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. AHMADREZA

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    زشته سری 6 بهتره کلا توی محصولات بنز همهمه هست اصلا معلوم نیست کی با کی رقابت می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا