مرسدس بنز

اعلام قیمت مرسدس EQS برای آمریکا، ارزان‌تر از S کلاس

مرسدس بنز EQS از همین پاییز راهی بازار ایالات‌متحده می‌شود و حالا قیمت مدل‌های مختلف آن برای این بازار اعلام شده است. قیمت پایهٔ این سدان پرچم‌دار الکتریکی از ۱۰۲,۳۱۰ دلار آغاز می‌شود که برای مقایسه، ۷,۴۹۰ دلار از قیمت پایهٔ ۱۰۹,۸۰۰ دلاری S کلاس کمتر است. این خودرو در دو مدل SQS450 تک موتوره و EQS580 4Matic دو موتوره به بازار عرضه می‌شود که اولی ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور و دومی ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

هرکدام از این مدل‌ها در سه تیپ مختلف بنام‌های پریمیوم، اکسکلوسیو و پیناکل ارائه می‌شوند. قیمت EQS450 پریمیوم از ۱۰۲,۳۱۰ دلار و قیمت EQS580 پریمیوم از ۱۱۹,۱۱۰ دلار شروع می‌شود. EQS450 پریمیوم به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۸ اینچی معمولی مجهز است اما EQS580 پریمیوم از هایپراسکرین بهره می‌برد که شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۷.۷ اینچی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سرنشین جلو می‌شود. گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، سقف پانوراما، سیستم صوتی برمستر و نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ هم از دیگر تجهیزات تیپ پریمیوم است.

کسانی که خودروی لوکس‌تری می‌خواهند اما می‌توانند سراغ تیپ اکسکلوسیو بروند که قیمت آن در مدل EQS450 از ۱۰۵,۷۱۰ دلار و در مدل EQS580 از ۱۲۲,۵۱۰ دلار آغاز می‌شود. در این تیپ، ماساژور و گرم‌کن سریع صندلی‌های جلو، کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای، هدآپ دیسپلی و سیستم پخش عطر ایر بالانس به لیست تجهیزات اضافه می‌شود.

و درنهایت بالاترین و گران‌ترین تیپ هم پیناکل با قیمت ۱۰۸,۵۱۰ برای EQS450 و ۱۲۳,۳۱۰ برای EQS580 است که بیشتر روی سرنشینان عقب تمرکز دارد و برای کسانی در نظر گرفته شده که رانندهٔ شخصی دارند. به همین دلیل، در این تیپ گرم‌کن، تهویه و تنظیم برقی پشتی صندلی‌های عقب با حافظه و پشت‌سری‌های راحت‌تر به همراه پد شارژر بی‌سیم در زیر آرنجی عقب و پورت‌های بیشتر USB-C ارائه می‌شود.

سازمان EPA آمریکا هنوز برد نسخه‌های مختلف EQS را اعلام نکرده اما حداکثر برد آن طبق آزمایش‌های WLTP اروپا ۷۸۵ کیلومتر اعلام شده است. صرف‌نظر از میزان برد، پرچم‌دار الکتریکی مرسدس از قابلیت شارژ سریع برخوردار است که می‌تواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف ۳۰ دقیقه شارژ کند. همچنین همهٔ خریداران EQS به مدت دو سال از شارژ سریع ۳۰ دقیقه‌ای رایگان در همهٔ جایگاه‌های شارژ آمریکا بهره‌مند خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (141 ديدگاه)

    جلوپنجره ش خیلی زشت نیست؟

    موافقم 21
    مخالفم 28
    1. Audi rs e_tron gt

      ۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      نه اصلا خیلی هم زیباست
      چرا انقدر به این ماشین ایراد می گیرید خداییش این نقطه ضعفی نداره
      حالا یخورده سنگینه که این موقعی که پشت فرمان می شینیم حس میشه
      البته اینم نمی تونم قبول داشته باشم چون بعضی چیز ها که در این سایت ها می بینم احساس می کنم اشتباه هستن
      ما یک بی ام و x4 2015 داشتیم تو سایتا زده بود که حداکثر سرعتش ۲۳۲ کیلومتر بر ساعته اما ما تونستیم تا ۲۴۰ تا هم باهاش بریم!
      بعد از اون یک کاین ۲۰۱۲ داشتیم گفته قبل از اینکه بخریم مشخصاتشو و آپشن هاش نگاه می کردیم مثلا زد چراغ دیلایت نداره اما ما گرفتیم داشت
      برای همین دیگه این ها رو دیدم احساس می کنم یه سری چیز هام می تونه اشتباه باشه
      در کل که این ماشین عالیه من عاشق eqs هستم به نسخه های پایه ی اس کلاس ترجیحش می دم اما به نسخه مایباخ اس کلاس خیر

      موافقم 25
      مخالفم 8
      1. ممد ژانگولر

        ۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        منم با آئودی موافقم
        به نظرم ماشین موفقی خواهد شد

        موافقم 17
        مخالفم 2
        1. Audi rs e_tron gt

          ۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          ممنون داداش محمد 🙏😁

          موافقم 6
          مخالفم 1
    2. Nima RST

      ۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      داخل عکسای تو روزش معلوم نیست، یسری چراغ داره جلو پنجرش که وقتی روشن میشن خیلی قشنگ میشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
    3. Reza Waffen SS

      ۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      اتفاقاً خیلیم زیباست

      موافقم 10
      مخالفم 0
  2. مسعود

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    یعنی باید گرون تر میشد؟
    اس کلاس اصلا یه چی عجیب غریبه
    تازه این خیلی زشته به نظرم، اصلا و ابدا با طراحیش کنار نمیام سر و تهش باهم فرق نذگداره 😄

    موافقم 9
    مخالفم 6
  3. ARAZ

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    خیلی زشته از بیرون شبیه تخم مرغ شانسی میمونه
    داخلش هم هیچی نداره فقط تحت تأثیر تسلا قرار گرفتن سه چهار تا تبلت چسبوندن
    نکته منفی ترش اینه که سیستم اطلاعات سرگرمی با گرافیک خیلی بدی داره انگار تم کارتونی نصب کرده باشی سیستم تسلا خیلی شکیل تر و رسمی تر و باکیفیت تر به چشم میاد
    به نظرم لوسید ایر خیلی خوبه هم لوکسه هم طراحی بیرونی خیلی شکیلی داره

    موافقم 13
    مخالفم 17
    1. Audi rs e_tron gt

      ۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      این ماشین جایگاه متفاوتی با لوسید ایر داره این eqs است
      همان طور که از اسمش می دونید پس یک ماشین لوکسه
      اما لوسید ماشین سری و لوکس قراره با هم باشه منم اونو ترجیح می دم ولی به طور کلی جایگاه متفاوتی دارن
      تسلا رو که عاشقشم معلومه قطعا بهتره ولی کلا این هم عالیه هر کی بد میگه از حرصه

      موافقم 4
      مخالفم 5
  4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    لوکس ترین خودروی الکتریکی هست ولی لوکس ترین خودروی بنز نیست و من به نظرم s کلاس یه چیز دیگس ، پرستیژ و ابهت s کلاس غیر قابل انکاره

    موافقم 7
    مخالفم 3
  5. زیزیگولو

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4781 ديدگاه)

    مرسدس بنز EQE  مدل ۲۰۲۲ تو سگمنت سدانها با پیشرانه تموم برقیه که با هر بار شارژ میتونه ۶۰۰ کیلومترو طی کنه و با وجود اینکه یه ماشین برقیه ولی تو رده ماشینای سطح بالا و لوکس هستش که روی پلتفرم MEA  تولید شده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. سهند

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    eqs خیلی عالیه، این ماشین به دلیل الکتریکی بودن از s کلاس هم ساکت تر است و تکنولوژی هایش هم که بی رقیب است.
    بهترین سدان های فول سایز از نظر من:
    ۱ رولز رویس فانتوم
    ۲ رولز رویس گوست
    ۳ بنتلی فلایینگ اسپور و مرسدس میباخ s650
    ۴ مرسدس eqs
    ۵ مرسدس s کلاس
    ۶ بی ام و سری ۷ و آئودی a8
    ۷ لکسوس LS

    موافقم 9
    مخالفم 2
  7. میثم

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    طراحی جلو زار میزنه
    افتضاح
    ولی ظاهرا انقدر تکنولوژی توش ریختن که کسی به طراحیش فکر نکنه

    موافقم 5
    مخالفم 6
  8. Sina10

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    خب معلومه که اس کلاس گرونتره
    این ماشین با اینکه خیلی خوبه ولی نصف اس کلاس زیبایی طراحی نداره
    همین EQS رو اگه ببری به ۱۰ سال قبل ، بهش میگن رقیب X6 !!!
    با این ابعاد عجیب فرم خوبی نداره ، دو تا عکس آخر بخوبی نشون میده که عدم تناسب داره دلیلشم ، اینه که خیلی بزرگ و پهنه و ابعادی تخم مرغی داره و شبیه کراس اوور های کوپه شده
    جدا از این بحث ها ، ولی انصافا عجب کابینی داره!!
    من نسل قبل اس کلاس کابینشو خیلی بیشتر دوست داشتم ولی این EQS هم کابینش فوق العاده اس

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. Hamid

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    یکم بیشتر ماهیت الکتریکی می‌داشت عالی تر میشد
    منظورم طراحی بیرونی
    الان هم عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. ماهرخ

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر خواستنی ، عاشقش شدم. کاش بهم هدیه داده بشه از طرف کائنات. من که خیلی دوسش دارم.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. کیانوش

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    کی بود میگفت نمیتونه زیر دویست هزار دلار خودروی برقی بده مرسدی یا بقیه کمپانی ها
    میگفت هیچکی غیر تسلا نمیتونه خودروی برقی با قیمت مناسب بده !!!!یکی نبود بپرسه واقعا قیمت تسلا ها مناسبه تسلا 3 اگه بنزینی بود با توجه به کیفیتش خیلی خیلی میخریدنش بیست و پنج تا بود ولی چون برقی با این قیمت میده البته واسه اتوپایلوتشم که هنوز بتا هستش دوازده هزار دلار میگیره باید ماهانه اشتراکشم بدی
    ی راننده بگیری واسش ارزون تر در میاد

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا