مرسدس بنز

محصولات بعدی مایباخ چه خواهند بود؟

مرسدس بنز در سال ۱۹۹۷ مایباخ را به‌عنوان یک برند مستقل لوکس برای رقابت با بنتلی از فولکس‌واگن و رولزرویس از ب‌ام‌و احیا کرد اما در سال ۲۰۱۳ به دلیل عدم موفقیت و فروش مناسب، مایباخ منحل شد؛ اما چندی بعد دایملر این نام را بار دیگر احیا نمود؛ ولی مایباخ این بار در قالب یک زیر برند لوکس به فعالیت می‌پردازد که در کنار آام‌گ قرار گرفته و به عرضهٔ نسخهٔ لوکس‌تری از محصولات مرسدس بنز می‌پردازد. دوران جدید مایباخ با عرضهٔ نسخهٔ کشیده و لوکس‌تر مرسدس بنز S کلاس آغاز شد و سپس با معرفی مدل‌های S650 کابریولت و G650 لانداولت به راه خود ادامه داد؛ اما هردوی این خودروها بسیار منحصربه‌فرد و گران‌قیمت هستند و در تعدادی محدود ساخته می‌شوند؛ بنابراین گام‌های بعدی مایباخ چه خواهد بود؟ هرچند ما گوی شیشه‌ای در اختیار نداریم که با نگاه در آن آینده را پیشگویی کنیم اما در این مطلب چند ایده را برای محصولات آیندهٔ مایباخ ارائه کرده‌ایم که مرسدس بنز می‌تواند با عمل به آن‌ها خودروهایی حتی لوکس‌تر را ارائه نماید.

S650 سدان

چندی پیش مرسدس بنز در نمایشگاه شانگهای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ خانوادهٔ S کلاس را رونمایی کرد که شامل نسخهٔ مایباخ هم می‌شود؛ اما مایباخ S600 در بخش پیشرانه تغییری را تجربه نکرده است؛ بنابراین مرسدس بنز می‌تواند یک نسخهٔ برجسته از S کلاس را مانند مایباخ S650 کابریولت و G650 لانداولت تولید نماید. این مدل که S650 سدان نام خواهد داشت، می‌تواند از پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو آام‌گ استفاده کند که به‌صورت دست‌ساز در آفالترباخ ساخته می‌شود. این پیشرانه که در مدل‌های S65، G65 و SL65 هم بکار می‌رود، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

SL650 رودستر

اگر به سبد محصولات کنونی مرسدس بنز دقت کنید متوجه می‌شوید که تنها خودرویی که در سبد محصولات این شرکت از پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو استفاده می‌کند و هنوز نسخهٔ مایباخ آن عرضه نشده است، رودستر SL است. این خودرو که در کنار G کلاس و S در صدر محصولات مرسدس بنز قرار دارد، یک نامزد محتمل برای ساخت نسخهٔ مایباخ خواهد بود. اگر این اتفاق روی دهد، SL نخستین خودروی دونفرهٔ مایباخ لقب خواهد گرفت. البته نسل کنونی SL با کد R231 در سال ۲۰۱۱ معرفی شده و به‌زودی با نسل جدید جایگزین خواهد شد؛ بنابراین باید ساخت نسخهٔ مایباخ آن سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

S650 کوپه

با وجود ۶۵۰ کابریولت و سدان (احتمالی) در سبد محصولات مایباخ، نامزد منطقی بعدی برای پیوستن به این جمع، نسخهٔ کوپهٔ S650 خواهد بود. خوشبختانه تمامی شرایط و موارد موردنیاز برای تولید این خودرو محیا است و دایملر فقط باید تصمیم تولید آن‌را اتخاذ کند. این تصمیم می‌تواند به‌صورت یک نسخهٔ تولید محدود (مانند کابریولت) و یا یک نمونهٔ تولیدی (مانند سدان) باشد. البته ممکن است بعداً به دلیل تقاضای بالا تصمیم بر تولید انبوه آن گرفته شود. بدین ترتیب درصورتی‌که این ایده به واقعیت تبدیل شود، مایباخ S650 کوپه می‌تواند به رقیبی برای رولزرویس ریث و بنتلی کانتیننتال تبدیل گردد.

پولمن لانداولت

هرچند امروزه سبک کابریولت جدیدی توسط خودروسازان بکار گرفته می‌شود اما مایباخ نسخه‌ای از خودروهای کابریولت که به مدت طولانی در گذشته تولید می‌شدند اما به‌طور کامل فراموش شده‌اند را احیا کرده است. این خودروهای عجیب که لانداولت نام دارند، اساساً یک نیمه کابریولت هستند به‌گونه‌ای که در آن‌ها سقف قسمت جلویی ثابت است و سقف قسمت عقب باز می‌شود. این خودروها در گذشته توسط افراد مشهور و مهم جهت حضور در راهپیمایی‌ها و میان طرفداران و مردم مورداستفاده قرار می‌گرفتند. چند سال پیش دایملر این نوع از خودروها را با ساخت نسخهٔ لانداولت از سدان فوق لوکس مایباخ ۶۲S احیا کرد. این خودرو یک نمونهٔ تولید محدود بود که تنها در هشت دستگاه ساخته شد و با قیمت ۱.۳۵ میلیون دلار یعنی نزدیک به سه برابر نسخهٔ سقف ثابت ۶۲ S به فروش رسید؛ بنابراین با توجه به اینکه مرسدس بنز به‌تازگی با معرفی مایباخ G650 لانداولت بار دیگر به سراغ این سبک رفته است، انتظار می‌رود در آیندهٔ نزدیک نسخهٔ لانداولت بسیار منحصربه‌فرد از S کلاس (به‌احتمال‌زیاد نسخهٔ پولمن) را نیز تولید نماید.

GLS

مدت‌ها است که شایعات و گزارشاتی مبنی بر ساخت نسخهٔ مایباخ از کراس‌اوور مرسدس بنز GLS برای رقابت با بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولیان مطرح شده است. البته ممکن است در این خودرو ردیف سوم صندلی‌ها حذف شده و بجای آن‌ها دو صندلی فرست کلاس با فضای پای بسیار زیاد نصب گردد. چیزی که به‌ویژه در بازارهای حیاتی خودروهای لوکس مانند خاورمیانه می‌تواند علاقه‌مندان زیادی را به مایباخ GLS جذب کند؛ اما بزرگ‌ترین سؤال در مورد این خودرو پیشرانهٔ آن است. در حال حاضر مرسدس بنز GLS با پیشرانه‌های V6 و V8 عرضه می‌گردد و به همین دلیل نمی‌دانیم که آیا دایملر در مایباخ GLS از پیشرانهٔ V12 استفاده خواهد کرد یا روند ساده‌ای را با ارائهٔ صرفاً موتور V8 پیش خواهد گرفت.

اسپرینتر

شاید بپرسید یک ون با برند مایباخ؟! بله درست است مایباخ می‌تواند یک ون تولید کند چراکه امروزه خریداران به‌طور فزاینده‌ای برای حمل‌ونقل‌های لوکس به‌ویژه برای مسافت‌های طولانی به ون‌ها لوکس روی آورده‌اند. از سوی دیگر ون مرسدس بنز اسپرینتر ثابت کرده است که گزینهٔ محبوبی برای چنین کاری است زیرا توسط شرکت‌های مختلفی مانند برابوس نسخه‌های فوق لوکسی از این ون تولید شده است؛ بنابراین چرا دایملر باید شاهد این باشد که سود حاصل از ساخت و فروش ون‌های لوکس به جیب شرکت‌های دیگری برود درحالی‌که خود توانایی ساخت چنین خودروهایی را دارد؟ نگرانی عمده در این مورد این است که انجام چنین کاری ممکن است به ارزان شدن برند مایباخ و تغییر شخصیت آن منجر گردد؛ اما وقتی پای پول وسط باشد این مورد اهمیت چندانی نخواهد داشت و اگر دایملر در آینده یک ون اسپرینتر لوکس را تحت برند مایباخ عرضه نمود نباید تعجب کرد.

اسمارت

در بین خودروهای این لیست، تولید نسخهٔ مایباخ از اسمارت فورتو کمترین احتمال را دارد اما نه در آن حدی که بتوان به‌طور کامل آن‌را رد کرد. این یک استراتژی است که چند سال پیش آستون‌مارتین با ساخت مدل سیگنت بر اساس تویوتا IQ مطرح نمود اما به دلیل عدم موفقیت آن‌را کنار گذاشت؛ اما یک اسمارت لوکس به‌صورت تئوری می‌تواند برای صاحبان محصولات مایباخ به‌عنوان یک خودروی شهری کوچک اما کمتر لوکس نسبت به دیگر ساخته‌های مایباخ ارائه گردد تا از آن در مناطق شهری با ترافیک و تراکم فزاینده استفاده کنند.

 

منبع: CarScoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. madjid

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ون مایباخ ایده ی بسیار جالب و به نظر من موفقیه ، میتونه یه جور اصالت هم واسه مایباخ فراهم کنه ، چون رولزرویس و بنتلی تا الان همچین کاری نکردن.
    منتظر GLS مایباخ هستم که بیاد و یک درس حسابی به بنتایگا بده.
    جالبه برعکس سبک طراحی چینی و ‌ هندی که رینگ های فرقونی دوست دارن ، در سبک طراحی غربی و بویژه آلمانی رینگ های بزرگ و شیک اهمیت زیادی داره.
    همین عکس آخر ، در مدل اسمارت. سایز رینگ ها واقعا نسبت به همچین بدنه ی کوچکی ، بسیاربزرگ، زیبا و دوست داشتنیه. به نظر من که مایباخ اسمارت ، ایده ی جاه طلبانه و جالبیه.

    One man one engine….
    The best or nothing …

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (25 ديدگاه)

      یک مرد یک موتور AMG
      بهترین یا هیچ MERCEDES
      حالا باید یه شعاری هم برای مایباخ در نظر بگیرن
      .
      .
      .
      چیزی به ذهن من نمیرسه…..

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Ace

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        The best of the best خوبه؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. حامد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (188 ديدگاه)

    انصافا SL زیباست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (452 ديدگاه)

      SL یقینا از بهترین های تاریخ بنز هست. با قدمت طولانی خودش…
      خودرویی که میشه گفت روی مرز خودروهای اسپرت و سوپراسپرت قرار داره. یک جنتلمن با شکوه، با سقف بازشونده فلزی
      https://ag-spots-2016.o.auroraobjects.eu/2016/11/26/mercedes-amg-sl-65-r231-2016-c538126112016222831_2.jpg

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. رضا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    این راهبرد مرسدس رو دوس دارم
    مایباخ برای مرسدس مثل آلپینا برای بی ام و داره میشه منتها کمی لاکچری تر و به تدریج دامنه ش به اکثر محصولات مرسدس میرسه و برعکس آلپینا خیلی در قید و بند سگمنت های خاصی باقی نمیمونه
    آخرین کانسپت مرسدس هم که پیش نمایشی از نسل بعدی کوچکترین و ارزونترین سدان مرسدس یعنی آ کلاس هست به شکل واضحی در راستای کانسپت قرمز رنگ کوپه 6 متری مایباخ هست همینطور کانسپت جی تی. همه اینها شروع یک روند هستند
    کسایی هم که فکر میکنن مایباخ باید مثل رولزرویس یا بنتلی به حیات خودش ادامه میداد به نظرم گمراه هستند، شک نکنید رولزرویس و بنتلی هم به تدریج مجبور میشن مثل پورشه محصولات عمومی تر و کاربردی تری تولید کنن البته اگه بتونن توی این بازار داغ و پر از رقیب یعنی در تولید انبوه واقعا خودی نشون بدن. در این مسیر بنتلی با بنتایگا قدم های اول رو برداشته و داره جاپاشو محکم میکنه برای قدم های بعدی از جمله بنتایگای الکتریکی و کراس اوری کوچکتر از بنتایگا. از اون طرف رولزرویس هم خیلی رو کولینان حساب کرده و بعدش هم شک نکنید محصولات عمومی تری رو روانه بازار خواهد کرد. یعنی در حقیقت مجبورن که اینجوری پیش برن و گرنه باید به تاریخ بپیوندند با پیدا شدن این همه رقیب تازه نفسی که از همه جای دنیا دارن سربلند میکنن از تسلا گرفته و تا شرکتای ریز و درشت چینی و …
    دیگه برای ادامه حیات نمیشه خیلی روی لوکس بودن حساب کرد چون اکثر شرکتها دیگه توان تولید محصولات لوکس رو دارند و تنها محدودیتشون برند کم سابقه هست که به تدریج این محدودیت از بین میره
    البته هیچ چیز نمیتونه جای یک سابقه درخشان رو بگیره
    مرسدس مایباخ میتونه آقای این صنعت باقی بمونه با تکنولوژی و سابقه درخشان مرسدس و تم لوکس مایباخ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Ahmad

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    عجیب بود.من فکر میکردم مرسدس ، میباخ رو فقط واسه سدانهای فول سایز و لوکس مثلs650 میخواد و با محدود نگه داشتن مدلهای تحت نام میباخ سعی در خاص نشان دادن آن مدلها خواهد داشت.ولی الان میبینم که فقط مونده موتورسیکلت با نام میباخ تولید کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      بولدوزر هم ممکنه تولید کنه .ون که زد.
      ?

      موافقم 0
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا