مرسدس بنز

مرسدس S کلاس 2020، خودران تر از همیشه!

تکنولوژی سواری خودکار در حال تبدیل شدن به یک فاکتور کلیدی در کلاس خودروهای لوکس بوده و آئودی با معرفی نسل جدید سدان پرچم‌دار A8 که دارای سیستم رانندگی خودکار سطح ۳ می‌باشد گوی سبقت را از رقبا ربوده است.

Mercedes-Benz-autonomous
مرسدس یکی از اولین خودروسازانی بوده که تکنولوژی سواری نیمه‌خودکار را معرفی کرده زیرا سیستم کروز کنترل تطبیقی این کمپانی بیش از یک دهه است که در بازار حضور دارد. به عنوان نتیجه مرسدس دست روی دست نمی‌گذارد تا آئودی از پیشرو بودن خود در این کلاس لذت ببرد.

Mercedes-Benz-autonomous
مدیر تحقیق و توسعه مرسدس در گفت‌وگو با اتوگاید به این نکته اشاره کرده است:

هدف ما در سه سال آینده داشتن اولین تکنولوژی خودران سطح ۴ و ۵ به‌صورت تجاری است. پیش از رسیدن به این هدف ما در سال ۲۰۲۰ اولین خودروی خود با تکنولوژی خودران سطح ۳ را معرفی خواهیم کرد و شما به وضوح خواهید توانست کمی از تجربه رانندگی خودکار را لمس کنید.

Mercedes-Benz-autonomous
سیستم سطح ۳ در مرسدس S کلاس معرفی خواهد شد و مدیر تحقیق و توسعه شرکت گفته که این یک گزینه قابل‌اعتنا برای خریداران سدان پرچم‌دار خواهد بود. هنوز سخنی درباره هزینه این سیستم به میان نیامده اما Källenius گفته این تکنولوژی قیمت مشابهی با دیگر آپشن های S کلاس خواهد داشت. این موضوع کمی مبهم است اما پکیج کمک راننده در سدان S560 هزینه ۲۲۵۰ دلاری داشته و شامل تجهیزاتی چون دستیار فرمان فعال، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و دستیار ترمز فعال با عملکرد ترافیکی است.

Mercedes-Benz-autonomous
موسسه بین‌المللی SAE سیستم خودران سطح ۳ را به عنوان اتوماسیون مشروط تعریف کرده و می‌گوید خودرو باید بتواند تمامی جنبه‌های رانندگی دینامیک را انجام دهد اما راننده باید در مواقع ضروری کنترل را به دست گیرد.

Mercedes-Benz-autonomous
مرسدس همچنین در حال کار بر روی سیستم سطح ۴ و ۵ نیز بوده اما Källenius قبلاً گفته که این سیستم‌ها در ابتدا برای بازار تاکسی توسعه خواهد یافت زیرا در این زمان گران‌تر بوده و احتمالاً چند ده هزار دلار هزینه خواهد برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    قصر متحرک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یاس ی

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    ای بابا این کفار چه اهمیتی به تاکسیها و مسافرانش میدن !!!!!!!!!!!!! تاکسی باید لگن باشه تا مسافر قدر عافیت را بدونه،!!!!!!!!!!!!!!! شاید مطلبم یکم بی ربط باشه ولی بعضی روزها مثل امروز خسته میشم از اینهمه اختلاف بین دنیا و ما و بدتر از اون اینهمه اختلاف بین استانهای دیگه و استان به شدت دچار تبعیض شده ما.
    اگه یک سری به استان سیستان و بلوچستان بزنید تنها شهری که تعدادکمی تاکسی زرد داره مرکز استان هست، در بقیه شهرها مردم باید سوار ماشینهای شخصی بشن که احتمال هر اتفاقی هست یا با هزینه بیشتر با آژانس تردد کنن، اونوقت اونا رانندگی خودکار واسه تاکسی در نظر میگیرن، من ی وقتایی شک میکنم که ما داریم راهو اشتباه میریم یا نکنه راه ما درسته اونا دارن اشتباه میرن،

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      دلیل توس اولویت بودن طرح های رانندگی خودکار واسه تاکسی ها اینه که با حذف راننده درامد شرکت هایی مثل اوبر چندین برابر میشه و میتونن بخشی از این درامد رو به عنوان تخفیف به مشتری برگردونن و بخشی رو ( بسته به سطح رقابت اگه بتونن کلشو برمیدارن ) برای شرکت بردارن،
      تهران شهریه که از نظر اقتصادی اندازه فعلی اش توجیه زیادی نداره و به همین نسبت انتقال بخش بزرگ تری از سرمایه به اونجا هم، مثلا شرکت های نفتی که خودشون در جای دیگه هستن و دفاترشون توی تهران یا تعدادی از صنایعی که بخشی از بهره وری شون به خاطر حمل مواد خام از نقاط دور و یا دوری از دریا برای صادرات زیر سوال میره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Saeed Boroomand

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    درباره ی سطوح مختلف خودران ها:
    سطح ۰ : کنترل ماشین به جز در موارد گذرا به عهده ی راننده است، سیستم ترمز اضطراری رو مثلا میشه به عنوان اتوماسیون سطح صفر در نظر گرفت.
    سطح۱ : ( دست راننده روی فرمان هست همیشه) کنترل ماشین بین کامپیوتر ماشین و راننده به اشتراک گذاشته شده، به عنوان مثال سیستم کروز کنترل که فرمان رو راننده کنترل میکنه و پدال گاز و ترمز توسط کامپیوتر کنترل میشن تا فاصله با ترافیک یا ماشین جلویی راحت تر صورت بگیره. یا دستیار پارک خودرو که کنترل فرمان رو کامپیوتر به عهده میگیره و پدال ها رو راننده.
    سطح ۲ : ( دست راننده میتونه از روی فرمان برداشته شه) توی این حالت کنترل فرمان و پدال ها توسط کامپیوتر صورت میگیره اما راننده موظفه که جلوی خودش رو نگاه کنه و در شرایط اظطراری بتونه واکنش منتسب نشون بده مثلا در صورتی که سرعت یا نوع جاده توسط کامپیوتر نتونه هندل بشه. بسیاری از پلتفرم های تست های خودرو های خودران و سیستم آتو پایلوت تسلا به عنوان پیشقراول خودران ها از این جمله هستن.
    سطح ۳ : ( چشم راننده نیازی نیست به جاده دوخته شه ) کامپیوتر توی این سطح میتونه در شرایط اضطراری واکنش سریع نشون بده اما باز هم راننده باید بتونه طی مدت معقولی ( و نه واکنش سریع ) در صورت نیاز کنترل رو به عهده بگیره ، اولین خودروی خودران سطح ۳ که هنوز عرضه نشده آیودی ای ۸ مدل ۲۰۱۸ هستش که توی سرعت های کمتر از ۶۰ کیلومتر و توی ترافیک و همین طور توی اتوبان های دارای گارد بلوکی بین دو سمت جاده میتونه کنترل کامل ماشین رو داشته باشه، بدیهیه که راننده باید بتونه مثلا در خروج از اتوبان کنترل زو به عهده بکیره.
    سطح ۴ : ( راننده میتونه به رانندگی کردن فکر هم نکنه ) توی این حالت علاوه بر مواردی مثل تماشای فیلم که متعلق به سطح سه هست راننده میتونه صندلی اش رو ترک کنه یا بخوابه و در محدوده هایی که سیستم کامپیوتر توانایی کنترل رو داره و نقشه شون مشخصه توجهی به رانندگی نکنه، بر خلاف سطح سوم که مثلا اگه سرعت ماشین بیش از یه محدوده بود لازمه که راننده طی مدت مشخصی واکنش نشون بده برای کنترل ماشین، توی این سطح ماشین میتونه خودش رو به شرایط سیف برسونه و در صورت کنترل نشدن ماشین توسط راننده اون رو به صورت ایمن متوقف کنه. در واقع توی رانندگی سطح چهار نیازی به راننده نیست. مگه در جاده های خاصی که کامپیوتر برای اونها تعلیم ندیده.
    سطح ۵ : ( فرمان و پدال ها اختیاری ) : توی این سطح کامپیوتر باید بتونه در تمام جاده ها و شرایط کنترل ماشین رو به عهده داشته باشه. البته ماشین های با سطح خودران ۴ رو هم میشه بدون فرمان متصور شد، مثلا اتوبس ها یا تاکسی هایی که مسیر های تعریف شده و مشخصی رو قراره طی کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. قاسم

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نه راه ما کاملا کجه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    ایودی a8 زیباترین و فوق لوکسترین سدان جهان است که توانسته بنز سری اس و بی ام و سری۷ روشکست بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reventon

      ۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (282 ديدگاه)

      همینکه از ازرا رسیدی به A8 جای شکرش باقیه
      ولی در مورد A8 باهات موافقم رفیق

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. امیر

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    ولی حریف سوناتا نمیشه net

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. #ali.m#

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    واقعا یه قصره متحرک
    ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ستار

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    ما هم در نگاه اول شانس اوردیم تو ایران به دنیا اومدیم
    خوشحال بودیم اولش که تو کشور پر از سرمایه و نفت و معدن و…به دنیا اومدیم
    کمه کمه ش باس مثه عربا میخوردیم و میخابیدیم
    ولی نگو سرمایه این خاک مال ما نبود
    ما لیاقت شو‌نداشتیم
    بعد جالبه خیلی از ایرانی ها هنوز خودشون از عربا بهتر میدونن ،همه رو مسخره میکنن،نژاد پرستی‌میکنن عرب فلان افغانی فلان چینی..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا