بی ام و

احتمال تولید ب‌ام‌و ویژن M NEXT وجود دارد

مدیر ارشد مهندسی ب‌ام‌و آقای کلاوس فرولیش می‌گوید در صورتی که خریداران بالقوه‌ی مناسبی برای کانسپت ویژن M NEXT وجود داشته باشد شاید باواریایی ها آن را تولید کنند.


او در مصاحبه با اصحاب رسانه گفته است:

ما آنچه که قولش را داده بودیم ساختیم. در نهایت باید از مدیران برای حمایت از این پروژه تشکر کنم؛ اما راه احتمالی برای تولید این خودرو در دستان همه‌ی ماست، البته مهم‌تر از همه خریدارانی هستند که به این خودرو علاقه نشان می‌دهند. بینبار ما به شما تکیه می‌کنیم. شما باید نظرات خود درباره‌ی این خودرو را ابراز کنید.

مدیر ب‌ام‌و در ادامه به جزئیات بیشتری اشاره کرده است. در ابتدا باید گفت این خودرو باید یک پلاگین هیبریدی سبک‌وزن باقی بماند. فرولیش تخمین می‌زند وزن ایده آل یک کوپه‌ی پلاگین هیبریدی باید بین ۱۵۸۸ تا ۱۶۷۸ کیلوگرم باشد. وزن i8 فعلی برابر با ۱۵۳۹ کیلوگرم می‌باشد. البته مدیر ب‌ام‌و می‌گوید یک خودروی تمام الکتریکی باید وزنی نزدیک به ۱۹۰۰ کیلوگرم داشته باشد.


نسخه‌ی تولیدی ویژن M NEXT همچنین از برخی قطعات i8 فعلی در صورت تولید استفاده خواهد کرد. مونوکوک کربنی i8 مهم‌ترین وجه اشتراک این دو خودرو خواهد بود اما لاستیک‌های فعلی i8 به درد محصول جدید M نخواهند خورد. ویژن M NEXT از لاستیک‌های پهن‌تری استفاده می‌کند و در نسخه‌ی تولیدی هم چنین وضعیتی برقرار خواهد بود.


این کانسپت در نگاه اول کاملاً متمایز نشان می‌دهد. استایل تیز با بدنه‌ای دو رنگ همراه شده است. قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی این خودرو نیز قدرت ۶۰۰ اسبی داشته و نشان می‌دهد که ویژن M NEXT چیزی بیش از ظاهر زیباست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    زمانی که bmw ، کانسپت i8 را تولید کرد داد بیرون ، همه تو شوک بودن که این خودرو برای آینده طراحی شده و مَگه میشه با این دیزاین فضایی و مشخصات فنی ارائه بِشه ، اما دیدیم که قدرت این کار را داشت و کرد .
    پس مطمئناً از bmw هر کاری بر میاد و قبلاً امتحان خودش را پس داده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parvaz

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (395 ديدگاه)

      هنوزم که هنوزه i8 رقیب مستقیمی از هیچ خودروسازی نداره… تک تنها داره دلبری میکنه و اشک منو در میاره :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۷ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        i8 اگه براش لاستیک های پهن انتخاب بشه وسپر عضلانی تری با طراحی M براش نصب بشه طراحیش اونقدر خیره کننده میشه که اوج طراحی یک خودرو رو نشون میده.
        اولین عکسی که i8 رو کنار یه لامبورگینی هوراکان بودش رو دیدم واقعا هیچ کمبودی طراحیش درکنار لامبونداشت.مدل اسپایدرi8 که خیلی جذاب ترم هست!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Sajjad

        ۷ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        یدونه i8 با کاور مشکی مات توی ایران هست
        در یک کلام بی نظیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۷ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          i8 های مختلفی با کاورهای متفاوت دیدم که اتفاقاً با شما موافقم و مشکی ماتش زیباست ، اما یه مدل ارتشی دیدم که زده دیزاین ماشین رو نابود کرده و طراحی خودرو در پَس کاور گُم شده .

          اینقدر دیگه همه خودروهای وارداتی را کاورهای مختلف میزنند که گندشو در آوردن .
          قبلاً هرکسی کاور میکرد خاص و زیبا جلوه میکرد ، اما امروزه پا در خیابان میگذاریم زیاد دیده میشوند .
          فقط جالب اَفرادی هستند که خودروهای ایرانی را کاور میکنند ، چرا که کاورها از حدود ۱۰ میلیون شروع میشه تا بالا و فول کاور مثلاً سوناتا میشه حدود ۳۰ میلیون مارک هگزیس فرانسه در نمایندگیها .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Bilbo

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    کانسپت i8 زیبا بود، اما تو معدود دفعاتی که من دیدم، خودروی تولیدی از کانسپت هم زیباتر بود.جالب اینجاست که i8 بعد از ۶ سال که از معرفی نسخه تولیدیش میگذره هنوز حتی یک درصد هم گرد پیری روش ننشسته و همچنان در اوج زیبایی و کمال هست.
    این کانسپت اما عجیبه، زشت نیست اما قشنگ هم نیست، ترکیب رنگ ها ابدا فلسفه مشخصی رو القا نمیکنن و چهره کلی کانسپت هم از المان های طراحی ب‌ام‌و پیروی درستی نکرده.
    کوچیکتر شدن چراغها یه حرکت رو به عقب کامل و فرم جلو پنجره هم کاملا بی احساسه.
    نمای جانبی اما احتمالا بهترین نمای کانسپت هست، نمای عقب هم با اون چراغها و اون تفاوت رنگ به طور کامل ناامید کننده هست اما با این وجود نمیشه اونها رو زشت خطاب کرد!
    باید امیدوار بود در صورت تولید وضعیت مثل i8 رقم بخوره و محصول تولیدی زیباتر باشه.

    ولی کانسپت موتوری که معرفی شد، فوق العاده جذاب بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان یک هفته است از درگ جدید CARWOW داره میگذره چرا شما مطلبش رو نذاشتید.درگE63S وتسلا3 پرفومنس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    سال 1991 ItalDesign Nazca c2 برای – ب ام و – طراحی کرد که هنوز نزدیک به اون رو – ب ام و – نتونسته طراحی کنه / این و i8 نه طراحی قرص و خفنی دارن و نه بعد از چند سال موندگارن / خوف بودن با قشنگ بودن خیلی فرق میکنه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پیام

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (283 ديدگاه)

    لامصب ی سوپرکار موتور وسط با اون موتور معرکه هشت سیلندر بده بیرون پوکیدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا