بی ام و

معرفی نسخه سفارشی ب‌ام‌و سری 3

مدل‌های مخصوص خودروهای مختلف معرفی شده و چندی بعد از یاد می‌روند اما ب‌ام‌و این بار کار متفاوتی را انجام داده زیرا تصمیم گرفته تا ملاقاتی دوباره با سری ۳ ادیشن اورجینال داشته باشد و شروع تولید آن را با الهام گرفتن از منبع اصلی خود گرامی بدارد. اولین نسل سری ۳ (E21) اولین خودروی کلاس خود بود که از پیشرانه‌های ۶ سیلندر استفاده می‌کرد. مدل ۳۲۰ تولید شده در پاییز ۱۹۷۷ قدرت ۱۲۲ اسبی داشت و چندین ماه بعد مدل قدرتمندتر ۳۲۳ با خروجی ۱۴۳ اسب بخار به بازار آمد.


اولین نسل این خودرو در ابتدا با رنگ نارنجی Inca و سپس با رنگ نارنجی فونیکس عرضه شد بنابراین جای تعجبی ندارد که سدان F30 امروزی نیز از رنگی برجسته و مشابه با نام نارنجی سان ست بهره برده است. شما می‌توانید این خودرو را در فرم‌های سدان و تورینگ و تریم های اسپورت لاین ادیشن، لاکچری لاین پیوریتی ادیشن و M اسپورت ادیشن سفارش دهید.


مدل‌های اسپورت با جزئیات مشکی خود در چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره مشکی، رینگ‌های ۱۸ اینچی دو پره و جزئیات تیره‌تر در ورودی‌های هوا و اگزوز متمایز می‌شوند. مدل M اسپورت ادیشن نیز دارای رینگ‌های M و پکیج آئرودینامیک می‌باشد.


اما مدل لاکچری لاین که در تصاویر نیز دیده می‌شود دارای جزئیات آلومینیومی در اطراف پنجره‌های کناری، جلوپنجره، ورودی‌های هوای و پوشش سپر عقب است. این مدل از رینگ‌های ۱۷ اینچی با طراحی ویژه سود می‌برد.


کابین خودروها نیز بسته به مدل انتخابی متفاوت است اما تمامی آن‌ها دارای دوخت‌های متضاد در داشبورد بوده و از نشان‌دهنده‌های ارتقا یافته با عملکردهای بیشتر بهره می‌برند. همان‌گونه که حدس می‌زنید، نسخه‌های اسپورت دارای برخی ویژگی‌های M هستند درحالی‌که مدل لاکچری دارای پوشش چرم مرغوب و تریم چوبی و کروم است.


هر سه مدل به‌صورت استاندارد با چراغ‌های جلو و مه شکن‌های LED عرضه می‌شوند. شما می‌توانید سری ۳ الهام گرفته از نسل نخستین خود را با پیشرانه‌های متنوعی سفارش دهید که با نسخه دیزلی ۱۱۶ اسبی شروع شده و به ۳۲۶ اسب بخار در مدل ۳۴۰i می‌رسد.


موفق‌ترین مدل ب‌ام‌و که در تابستان سال ۱۹۷۵ و به عنوان جانشین سری ۲ معرفی شد تاکنون بیش از ۱۵ میلیون دستگاه فروش داشته است. انتظار می‌رود هفتمین نسل این خودرو با کد G20 تا پایان سال ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹ معرفی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ستاره های بی فروغ(Daniel)

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (952 ديدگاه)

    دوستان ی مطلبی در باره تاثیرگذارترین BMWهای تاریخ خوندم و گفتم بد نباشه برای شما هم به اشتراک بزارم.
    یکی از این جواهرات نایاب BMW، ب‌ام‌و E30 M3 هستش.
    بدون شک پر آوازه‌ترین و افتخارآورترین خودرو در دنیا با بیشترین تعداد پیروزی، M3 اتاق E30 است. از سال ۱۹۸۷ که این قهرمان وارد مسابقات شد، تا ۱۹۹۴ تعداد ۱۴۳۶ پیروزی را به نام خود ثبت کرد ((۱ برد در هر روز کاری به طور متوسط)).
    هیچ تفاوتی برای خاک و آسفالت قائل نمی‌شد و فقط پیروز مسابقه می‌شد! این خودرو عناوین قهرمانی مسابقات آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی، استرالیایی و جهانی زیادی را از آن خود کرده بود. M3 در سال آخر حیات خود، قهرمانی مسابقه‌ی ۲۴ ساعته‌ی پیست نوربرگ‌رینگ را نیز تصاحب کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشاد

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    این نسل سری ۳ واقعا قدیمی شده، بهتره هر چی سریع‌تر نسل جدیدش معرفی شه؛ ادیشن‌های جدید چاره ساز نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (459 ديدگاه)

      عجب!!!!….

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا