تجربه و آزمایشتویوتا

اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید تویوتا لندکروزر، ورود به دوره‌ای تازه

شبه‌جزیرهٔ سِردنی در روسیه مکانی وحشی و اسرارآمیز است. اینجا توسط گردشگران کمی کشف شده و در آن واقعاً تنها خواهید بود. بازدید از این مکان هنوز هم باید با اطلاع مقامات دولتی انجام شود و گردشگران باید از یک پاسگاه مرزی عبور کنند. این جزیره برای طرفداران آفرود خشن مکان بسیار محبوبی است زیرا در اینجا آسفالتی وجود ندارد و آفرود از صد متری درب خانه آغاز می‌شود. نسل جدید تویوتا لندکروزر مدل ۲۰۲۲ تنها خودروی مناسب برای این شرایط خواهد بود.

یک عنصر مهم در نسل جدید لندکروزر، تغییر اساسی پیشرانهٔ آن است. در اینجا دیگر V8 وجود ندارد و تا قبل از رسیدن مدل‌های دیزلی، لندکروزر ۳۰۰ با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو راهی روسیه شده است؛ اما این پیشرانهٔ پیشرفته هم هنوز تشنه بوده و با هر بار فشردن پدال گاز، بنزین را می‌بلعد. لندکروزر ۲۰۰ در هر صد کیلومتر بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر بنزین مصرف می‌کرد و شرایط نسل ۳۰۰ بهتر نشده است. حتی استفاده از گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم نتوانسته عطش بی‌پایان این ماشین برای بنزین را کمتر کند.

البته از سوی دیگر، این موتور علیرغم مصرف سوخت بالا، هنگام مواجهه با وزن ۲.۵ تنی لندکروزر به‌خوبی توانایی‌های خود را نشان می‌دهد. با ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور که از دور تنها ۲ هزار rpm در دسترس است، لندکروزر ۳۰۰ بسیار سریع بوده و با شتاب صفرتاصد ۶.۸ ثانیه، کراس‌اوورهای اسپرت کوچک‌تر را تحقیر می‌کند. نکتهٔ اصلی در این رابطه این است که هیچ‌کس انتظار چنین شتاب ناگهانی و وحشیانه‌ای را از یک اس‌یووی فول سایز که شبیه یک چمدان بزرگ است ندارد.

نسل قبلی لندکروزر از ترمزهای نه‌چندان جالب و پویایی ضعیف هندلینگ به خاطر مرکز ثقل بالا رنج می‌برد و شاسی لندکروزر جدید هم با فریم طولی، سیستم تعلیق مستقل با بازوهای عرضی در جلو و اکسل یک‌تکه با میله‌های طولی در عقب، واقعاً مثل قبل است. حتی اندازهٔ دیسک‌های ترمز هم تغییر نکرده است؛ اما علیرغم این شباهت‌ها، تویوتا در ساختار همهٔ اجزای شاسی خودرو تجدیدنظر کرده و از این طریق توانسته وزن قابل‌توجهی را کم کند. درنتیجه، رانندگی در سرعت‌های بالا با لندکروزر ۳۰۰ بسیار آسان‌تر است تا جایی که حتی می‌توان کمی از لذت رانندگی در چنین خودروی بزرگی صحبت کرد.

در این نسل، پیشرانه بیشتر به پشت محور جلو کشیده شده و در مکان پایین‌تری نصب شده، فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها بیشتر شده و صندلی‌ها عقب‌تر رفته‌اند. این اقدامات، توزیع وزن بهتر و مرکز ثقل پایین‌تری را فراهم کرده که این موضوع کلید کنترل لندکروزر جدید در سرعت‌های بالاتر است. در ۳۰۰ حتی ترمزها هم بهتر کار می‌کنند. برای آزمایش، دو لندکروزر ۳۰۰ در اختیار داشتیم که یکی از نسخهٔ ویژهٔ هفتادمین سالگرد و دیگر نسخهٔ کامفورت پلاس بود.

نسخهٔ هفتادمین سالگرد با رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های فاق کوتاه، دیفرانسیل عقب قفل شونده و حالت رانندگی سفارشی، بیشتر برای آسفالت مناسب است اما کامفورت پلاس از لاستیک‌های گوشتی‌تر و سیستم E-KDSS برخوردار است که اساساً یک آنتی‌رول بار فعال محسوب می‌شود و می‌تواند آنتی‌رول بارهای جلو و عقب را قطع کند تا توانایی خودرو در آفرود بهبود یابد و درعین‌حال با فعال کردن آن‌ها، موجبات بهبود هندلینگ روی جاده را فراهم کند.

هنگام رانندگی در مسیرهای هموار، نسخهٔ هفتادسالگی دقیق‌تر و متمرکزتر عمل می‌کند اما اگر یک دست‌انداز یا چاله زیر چرخ‌ها قرار گیرد، تعادل خودرو از دست می‌رود درحالی‌که در کامفورت پلاس این مشکل به چشم نمی‌خورد و کمک‌فنرهای تطبیقی تلاش می‌کنند تا بادی‌رول را کنترل کنند. برای لندکروزر ۳۰۰ تیپ سومی هم وجود دارد که فاقد سیستم E-KDSS و کمک‌فنرهای تطبیقی است اما این تیپ فعلاً برای آزمایش در دسترس نیست.

هرچند شاید تفاوت بین نسخهٔ هفتادمین سالگرد و کامفورت پلاس در آنرود خیلی زیاد به نظر نرسد اما در آفرود این تفاوت بسیار زیاد است. شبه‌جزیرهٔ سردنی مکانی گول زننده برای خودروهای آفرودی محسوب می‌شود. زمین ناهموار اینجا پوشیده از مسیرهای صخره‌ای است و در بسیاری نقاط بسته به شرایط آب و هوایی آب‌گرفتگی‌های زیادی دارد. بااین‌حال، در نگاه اول شیب‌ها، ناهمواری‌ها و صخره‌ها چندان ترسناک به نظر نمی‌رسند اما وقتی در اینجا یک کامیون گاز ۶۶ (که برداشت شوروی از یونیماگ محسوب می‌شود) تا پنجره در آب فرو می‌رود، می‌توان متوجه شرایط سخت و خطرناک سردنی شد.

بنابراین، نسخهٔ هفتادمین سالگرد شانس بسیار کمی برای عبور از این مسیرها دارد. مقصر اصلی این موضوع را می‌توان کیت بدنهٔ پرزرق‌وبرق آن دانست که زاویهٔ حمله را از ۳۲ درجه به ۲۴ درجه کاهش می‌دهد. به همین دلیل، مهم نیست راننده چقدر باتجربه و حرفه‌ای باشد و چقدر با دقت از روی موانع عبور کند زیرا نسخه‌های هفتادمین سالگرد بدون استثنا در اینجا آسیب دیدند. در هنگام آزمایش، باران شدید زمین را خیس کرده و با تبدیل کردن خاک به گِل، لاستیک را چرخ‌های ظریف ۲۰ اینچی این نسخه جدا کردند.

اما تیپ کامفورت پلاس با اعتمادبه‌نفس بیشتری به جنگ مسیرهای خشن سردنی رفت. لاستیک‌های یوکوهامای این تیپ با فاق بلندتر بهتر می‌توانند با دشواری‌های اینجا مقابله کنند و به لطف طراحی درست بدنه، هیچ‌چیز برای شکستن یا آسیب دیدن وجود ندارد (به‌جز جا پلاک جلو هنگام ورود به آب). سیستم E-KDSS نیز دامنهٔ حرکتی فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند که حتی از لندکروزر افسانه‌ای سری ۸۰ هم بهتر است. به لطف این سیستم، به هوا بردن یکی از چرخ‌های لندکروزر در شرایط واقعی کاملاً دشوار است و بنابراین نیاز چندانی به استفاده از قفل دیفرانسیل نیست.

ویژگی مشترک بین هردو نسخهٔ لندکروزر برخورداری از پیشرانهٔ قدرتمند و یک گیربکس کمکی قوی با کنترل الکترونیکی است. به لطف این گیربکس، خودرو به‌راحتی بدون هیچ تکان یا معطلی در حالت ضریب سنگین قرار می‌گیرد. برای مسیرهای سخت، موتور V6 توربوشارژ لندکروزر با پاسخ پدال گاز روان و قابل پیش‌بینی و همین‌طور گشتاور کافی در دورهای پایین، ابزار مناسبی است به‌گونه‌ای که خودرو بدون هیچ تنشی به‌راحتی از قسمت‌های صخره‌ای تپه‌ها بالا می‌رود؛ اما بااین‌حال اگر کمک بخواهید، تویوتا سیستم‌های آفرودی نسل ۲۰۰ مثل کرال کنترل را در اینجا هم ارائه کرده است. در این نسل حتی حالتی بنام برف عمیق هم وجود دارد.

اما همه‌چیز این پیشرانهٔ V6 با القای اجباری خوب نیست زیرا بالا و پایین رفتن‌های مداوم از صخره‌ها موجب شد پیشرانه پیامی مبنی بر از دست دادن کنترل کشش را روی داشبورد به نمایش درآورده و هشدار دهد که به نمایندگی مراجعه کنیم. پس‌ازاین هشدار، پرفورمنس پیشرانه به‌طور چشمگیری کاهش یافت تا جایی که گویی هردو توربوشارژر از کار افتادند. این مشکل فقط در یک لندکروزر اتفاق نیفتاد بلکه در چندین نمونهٔ آزمایشی شاهد آن بودیم. البته خوشبختانه با یک‌بار خاموش و روشن کردن موتور همه‌چیز به حالت عادی بازگشت اما بالاخره این ایرادی است که نمایندگی‌های تویوتا باید پاسخی برای آن داشته باشند.

در داخل لندکروزر ۳۰۰ انقلابی صورت نگرفته و همین‌طور هم انتظار می‌رفت زیرا مردم این خودرو را به خاطر کاربردی بودن آن خریداری می‌کنند و تویوتا با در نظر گرفتن این موضوع، با استفاده از دکمه‌ها و سوئیچ‌های بزرگ که در جاهای مناسب نصب شده‌اند، کارایی را به حداکثر رسانده است. من شخصاً از این محافظه‌کاری خوشم می‌آید اما تویوتا در برخی جاها زیاده‌روی کرده است. به‌عنوان‌مثال، نمایشگر لمسی خودرو مثل همان نمونهٔ نسل قبلی است که فقط اندازهٔ آن به ۱۲.۳ اینچ رسیده و رابط کاربری آن تقریباً بدون تغییر باقی‌مانده است. وقتی این سیستم را حتی با تلبت کودکان هم مقایسه کنید، برای تویوتا شرم‌آور خواهد بود.

با وجود کاهش اندک ارتفاع بدنه، لندکروزر ۳۰۰ عرض یکسانی با نسل قبلی داشته و فاصلهٔ محوری آن‌را هم حفظ کرده است. حتی صندلی‌های عقب هم مشابه نسل ۲۰۰ است زیرا من چند بار از نسل قبلی به داخل نسل جدید رفتم و هیچ تفاوت قابل‌توجهی پیدا نکردم. کابین لندکروزر ۳۰۰ جادار است اما در ردیف دوم صندلی‌ها برای سرنشینان قدبلند کمی تنگ به نظر می‌رسد؛ بنابراین، هرچند سیستم تعلیق نرم، عایق‌های صوتی زیاد و ویژگی‌های مطلوبی مثل کنترل‌های مجزای تهویه برای صندلی‌های ردیف دوم، آرامش را برای سرنشینان به همراه دارند اما از چنین خودروی بزرگی انتظار راحتی و آرامش بیشتری می‌رود.

صندلی نیمکتی ردیف سوم با یک حرکت سریع، تا شده و در کف صندوق پنهان می‌شوند تا فضای بار بزرگ و کاملاً مسطحی را ایجاد کنند. همچنین حالا بیرون آوردن اشیاء از داخل صندوق هم راحت‌تر صورت می‌گیرد زیرا در این نسل درب صندوق دوقسمتی وجود ندارد. البته از سوی دیگر، علاقه‌مندان به سفرهای خارج شهری از این خبر خوشحال نخواهند شد زیرا حالا دیگر از قسمت پایینی درب صندوق خبری نیست تا به‌عنوان نیمکت عمل کند.

درمجموع، نسل جدید تویوتا لندکروزر خودرویی کاملاً تطبیق‌پذیر است به‌گونه‌ای که با آن می‌توان از خانه به پیک‌نیک رفت، از کویر عازم قطب شمال شد و پس از پایان یک جلسهٔ کاری سری به مسیرهای آفرودی گل‌آلود زد. این خودرو همچنین در مسیرهای طولانی بزرگراهی هم کاملاً مطلوب است؛ بنابراین، لندکروزر ۳۰۰ را باید یک آفرودر همه‌کاره دانست اما این تطبیق‌پذیری بالا، هزینهٔ زیادی هم دارد و به همین دلیل است که قیمت لندکروزر جدید با پیشرانهٔ بنزینی در روسیه از ۵.۶ میلیون روبل معادل ۷۶ هزار دلار آغاز می‌شود.

مشخصات فنی

Toyota Land Cruiser LC300

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۱۵ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۶.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۱ لیتر ترکیبی
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
حجم صندوق بار ۹۱۰ لیتر
وزن ۲۶۰۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳.۵ تن
قیمت پایه ۷۶,۳۳۶ دلار
قیمت تست‌شده ۹۳,۳۱۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۸ دیدگاه‌ها

  1. Hamid

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    باز بیاین بگین پدال دژمن آمریکایی هاست و فقط نقد های منفی نسبت به آمریکایی ها رو ترجمه میکنه.
    در کل نمیشه از لندکروز گذشت هر چند انتظار بیشتری ازش میرفت …

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      این بزرگوار نازنین را از نزدیک تماشا کردم و آنجا بود که فهمیدم نظرها هنگام دیدنش ۱۸۰ درجه تغییر میکند و دل‌بسته‌اَش میشوند .

      حالا فهمیدم که چرا عرب‌های حوضه‌ی خلیج فارس برایش سر و دست میشکنند و در همه‌جای دنیا برای خریدش از شرکت و نمایندگی باید ماه‌ها در صف انتظار باایستند .

      تویوتا در نسل جدید یک چیز را مطمئناً درست ارزش‌گذاری کرده و اون هم تفاوتش با نسل جدید لکسوس LX هست که تصاویر جاسوسی‌اَش را دیده‌اید و حالا راحت‌تر میشه تصمیم گرفت چه کسانی لندکروزر میخرند و چه کسانی LX .

      نسل جدید تویوتاها خوب توانستند طراحی معقول را به همراه سادگی تلفیق کنند و این همان چیزیست که از ژاپنی‌ها و بخصوص تویوتا انتظار میره !

      در کشور ما که هیچ و فقط نگاهی از حسرت برای جوانان و مردمانمان با آشغال‌هایی که به خوردمان میدهند ، اما خوش به سعادت مردمان کشورهایی که دسترسی مستقیم جهت خرید خودروهای روز
      بین‌‌المللی را دارند و خوب میفهمند و درک میکنند که چرا تویوتا میخرند و تویوتا در باطن خودش چه را پنهان کرده که دیگران با هر تلاشی هنوز نتوانستند به اعتماد و ارزش بالای که برند خودروسازی در سطح جهانی برسند .

      امیدوارم روزهای زیبا برگردد و ما هم از وجود چنین ساخته‌های زیبای صنعتی لذت ببریم و استفاده کنیم که حَقِمان در شرایط بد روزگار ایران بیش‌تر این هست و نه عقب‌گردی به تاریخی ضعیف و وَبا گرفته !

      یا حق !

      موافقم 32
      مخالفم 1
      1. بچه مشهد

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (101 ديدگاه)

        کاش لندکروز جدید می آمد ایران

        موافقم 16
        مخالفم 1
        1. زیزیگولو

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4444 ديدگاه)

          یه دونه لندکروز جدید گذر موقت آووردن تهران رنگشم مشکی هستش …. میتونی تو گوگل سرچ بزنی و عکسها و فیلمش رو ببینی

          موافقم 11
          مخالفم 0
      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        اونجا لندکروز صفر براشون اقتصادی حساب میشه و ۲۰ هزارتا میخرن اینجا لندکروز ۲۰۱۰ با یه طرف رنگ سوپرلوکس حساب میشه ، چرا ما نباید لندکروز داشته باشیم ؟ چیمون از اونا کمتره

        موافقم 12
        مخالفم 4
        1. " Swedish Arrogant Tiger "

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          قطعا یه ماشین با پرچسب قیمتی حدود هشتاد هزار دلار تو نسخه پایه اقتصادی نیست!

          موافقم 15
          مخالفم 0
        2. نمایشگاه زرتوج

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1 ديدگاه)

          چی شون از ما بیش تره؟

          موافقم 7
          مخالفم 0
      3. امین

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (496 ديدگاه)

        نوید بار سوم خداخافظی رو شکستی باز اومدی
        مگه مجبوری اخه هی خداحافظی کنی؟؟؟

        موافقم 5
        مخالفم 3
      4. قاسم

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (218 ديدگاه)

        عِه دو صفر ۹۸ برگشته 😂😂 کجا بودی دلمون تنگ شده بود پسر 😂😂 جدی میگم

        موافقم 6
        مخالفم 3
      5. Karl Benz

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        آقا نوید همونی که اومده ایران و رنگش سیاهه رو از نزدیک دیدید؟

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. R@m!n

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      حمید جان و دوستان سایت motor 1 و road and track از معدود منابع خودرویی هستن که منصفانه و نزدیک به واقعیت نظر میدن.
      برای مثال سایت موتورترند تو بررسی محصولات جیپ اغماض عجیبی می کنه و حتی از الفاظ حضرت و والامقام تو خط اول بررسی استفاده می کنه. مقایسه رانگلر و برانکو رو از سایت موتورترند یه مرور کنی خیلی جالبه. یا سایت کارانددرایو به طرز عجیبی جوری از ماشین های کره ای تعریف می کنه که دیگه وارد قلمرو تخیل میشه. در کل اکثریت سایت ها حقوق بگیر برندها هستن اما خب تعداد محدودی هم مستقل و بی طرف بررسی می کنن.

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. Hamid

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        بله آقا رامین بنده کاملا با حرف های شما موافقم … متاسفانه یه سری از مجلات برده پول هستن و کلا در اختیار ی سری برند!
        در کل نمیشه به حرف های ی مجله اعتماد کرد … نظر خریداران بنظرم خیلی مهم تر از چنتا مجله هست اگرچه نظر مجلات میتونه واقعا هنگام خرید یه ماشین به آدم کمک کنه (اگر چه تو ایران تقریبا بی فایدس )

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. Sina10

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        آقا رامین درباره بررسی های کار اند درایور گفتن منم یه چیز عجیبی یادم اومد
        درباره بررسی جنسیس GV80 ، درباره بررسی های این ماشین کلی حرف بود.
        اولش یه بررسی از کار انددرایور ازش دیدم ، بطور عجیبی بهش نمره ۱۰ از ۱۰ دادن!!
        در اقدامی عجیب تاپ گیر که خب اونم نمیشه گفت همه بررسی هاش عادلانه هستن یا نه ، اومد بهش نمره ۵ از ۱۰ داد!! ۵ نمره کمتر !!
        این حجم از تناقض عجیبه واقعا
        حالا ما نمیدونم این ماشین بنجل و آشغاله یا شاهکار بی‌نظیر؟؟؟😂

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          فکر کنم یه دوئل بود چند ماه پیش از کارانددرایو بین لینکلن ناتیلیوس و جنسیس که اونجا به لینکلن 5 داده بود جالبه حتی به یه مورد منفی هم اشاره نکرده بود از اون ور به جنسیس 9 یا 10 داده بود صرفا به قیمت کمترش اشاره کرده بود و پاراگرافی راجب بحث فنیش حرفی نزده بود.

          در کل برای سنجش کیفیت سراغ فروم های خودرویی که تجربه مالکین هست باید مراجعه کرد.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. محمد امین

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          کار اند درایو برسی هایی که انجامومیده فلسفه اش با بقیه فرق داره ، دلیلش این هست که ویژگی های ماشین رو برسی میکنه و ایرادات رو هم میگیره و اگر ماشینی ایراد نداشته باشه بهش ده میده ، اما معمولا بقیه مجله ها برای نمره دادن اون سگمنت و رقبا رو در نظر میگیرن
          و فکر می‌کنم اگر مجله ها ی معروف و قدیمی و مورد اعتماد نسبت به ماشینی نقد مثبت یا منفی کنن شاید در اون مسئله حتما مشکل یا ویژگی خوبی داشته باشه ، آخه قاعدتا نمی‌شه گفت مجله ای با بعضی از ماشین ها مشکل داشته باشه و لی بعضی موقع ها واقعا درست برسی نمیکنن ، مثل جرمی که تا یه جگوار و یه استون میدید میگفت وای این ….. هست و سه روز تعریف می‌کرد، اما وقتی یه ماشینی میدید که انگلیسی نباشه کلی ایراد های الکی میگرفت ، دیکه فکر نکنم مثال از این بهتر باشه که گفت لافراری و ۹۱۸ آشغال و کثافت بار هستند در صورتی که وقتی کریس هریس سوار ۹۱۸ و لافراری شد ، زبونش بند اومده بود ، و مخصوصآ گفت لافراری باهاشون فرق داره و لذتش یه چیز متفاوت هست
          یا جرمی که میگه همه‌ی ۹۱۱ ها فولکس بیتل هستن ، یا مثلا ریچارد که گفت جگوار e تایپ بهترین ماشین دهه خودش
          جرمی میگفت استون مارتین بهترین خودرو ساز دنیاست در حالی که الان بهترین ماشین جاده ایشون از m3 میبازه با موتور v12 اش
          در کل میخوام بگم که بعضی مواقع نمی‌شه به مجلات اعتماد کرد و این بیشتر در مجلات سروتمند ک رسانه ای اتفاق میفته

          موافقم 6
          مخالفم 2
      3. مانی

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        یه مجله آمریکایی‌ هست که اسمش رو فراموش کردم هرچی‌ هم گشتم پیدا نکردم!
        این مجله برای اینکه به خودرو ساز وابسته نشه و هرچی‌ دوست داره بی‌ طرف بنویسه
        برای تست از کمپانی ماشین نمیگیره بجاش میره ماشین میخره میاره تست میکنه بعد دست دوم میفروشه
        خودشون یه پیستی هم فکر می‌کنم دارن،کسی‌ میدونه خوبه که آدرس سایتشون رو بگه

        موافقم 5
        مخالفم 0
    3. ممد ژانگولر

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      بچه ها ی سوال فنی و بقول ترول اعظم که برگشته و به سبک قصه گویان بیان صحبتهایش را آغاز کرده نقطه.
      آیا ماشینی مثل تویوتا لندکروز که در گرمای بالای ۴۰ درجه ثابت شدست در شرایط سرد ر‌وسیه هم میتونه دوام بیاره و ثابت شده باشه یا مطمئنا فرقهایی بوجود خواهد آمد نقطه .🤓
      لوطفا پاسخ بدهید نقطه.
      پیشاپیش سپاس گذارم نقطه.😏

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. کیان

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1412 ديدگاه)

        من یه مستند از بی بی سی خیلی وقت پیش دیدم، از “سر دیوید فردریک اتنبرو” همون پیرمده با صدای خیبی ملایمش ک تو خیلی از مستندها هست و …
        رفته بود تو قطب ایستاده بود و اینجور شروع کرد که فکر میکنید کدام ماشین میتونه تو این شرایط کار کنه و استارت بخوره و …
        بعدش دوربین تویوتا لندکروز و نشون داد و ادامه ماجرا

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. ممد ژانگولر

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3454 ديدگاه)

          داداش کیان حرفت صحیح
          لندکروز مرگ نداره البته بیشتر در شرایط گرما و رطوبت
          ولی فکر کنم یک سری ماشینا هست طبیعتشون برای جاهای سرد سیری ساخته شده
          مثلا حضرت جمس یوکان دنعلی که میگن تو تست دمای منفی ۳۰ قسمتهای پلاستیکیش تاب بر نداشته
          یا الخصوص سلطان مرسدس جی هم همینطور

          موافقم 0
          مخالفم 3
        2. مازیار

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          خوب این که یک پلان تبلیغاتی از پیش برنامه ریزی شده بود

          وگرنه تمام ماشینهای روسی هم خیلی خوب در سرمای قطب کار میکنن

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. Iman99

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          کیان مستند بی بی سی که یه تبلیغ ویژه بود و اصلا ربطی به مسائل فنی نداشت.
          یعنی تویوتا چند تا لندکروز‌ در اختیار این تیم قرار داد و مثل یک اسپانسر بود تا وقتی که اون تیم فیلم خودشون رو بسازن اون خودرو هم توش نشون بدن و بعبارتی واسشون یه تبلیغ ویژه حساب بشه.
          وگرنه تو سرما و قطب آفرودر های روسی از هر لحاظ خیلی بهتر عمل میکنن یا مرسدس یونیماگ که از چوب کشی تو جنگل های استوایی و امداد و نجات بگیر تا تو قطب و نیرو های نظامی و ارتش ها ازش استفاده میشه که خیلی بهتر و در از همه نظر بهتر و سطح بسیار بالاتری هم هست یا خودروی تاکتیکی میدان نبرد ارتش امریکا jltv که یه هیولای آفروده و همه فن حریفه و از همه نظر خیلی بهتر تو هر مسیری بهترین عملکرد رو داره و یه چیزی مثل لنروز مثل یه شوخی در برابرشون میمونه اینهایی که گفتم بهترین هستن از همه نظر

          ولی لندکروز معمولیه چون تو سگمنت خودش هم که در نظر بگیری شاسی بلند و آفرودر هایی دیگه ای هست که از همه نظر خیلی بهتر هستن مثل مرسدس جی کلاس و هامر و فورد و هاموی و کلا آلمانی ها و امریکایی ها اینها از همه نظر خیلی بهتر هستن

          موافقم 2
          مخالفم 3
      2. امین

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (568 ديدگاه)

        چندتا نکته… تنظیمات فنی یک ماشین بعلاوه آپشنها برای بازار هدف تنظیم می‌شوند.. ولی در کل خودرو سازان بزرگ نمونه شون در خیلی از جاها تست میکنن.
        مطمئن باش اون مشکلی که مد نظر ت پیش نمی آید

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. Iman99

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        از خود متن میگیم که بعضیا … پیچ نشن بخصوص یکی مثل همون که گفتی بعد ۳ بار خداحافظی سر .. کج کرد پرید تو پست لندکروز‌.

        «اما همه‌چیز این پیشرانهٔ V6 با القای اجباری خوب نیست زیرا بالا و پایین رفتن‌های مداوم از صخره‌ها موجب شد پیشرانه پیامی مبنی بر از دست دادن کنترل کشش را روی داشبورد به نمایش درآورده و هشدار دهد که به نمایندگی مراجعه کنیم. پس‌ازاین هشدار، پرفورمنس پیشرانه به‌طور چشمگیری کاهش یافت تا جایی که گویی هردو توربوشارژر از کار افتادند. این مشکل فقط در یک لندکروزر اتفاق نیفتاد بلکه در چندین نمونهٔ آزمایشی شاهد آن بودیم»
        ؛موتور توربو؛ هرکی تجربه داشته خودش میدونه داستان چیه
        همه چیز واسه من طبیعیه ممکن بدون اشکال ۵۰۰ تا هم کار کرد داشته باشه طبیعیه باید هم همینطور باشه
        بگذریم درهر حال فروتن بودن بهتره

        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/09/probitoe-koleso.jpg
        این از لندکروز بعیده

        نه اینکه نباید باشه بله میدونم لاستیک فاق کوتاه داشت ولی این نکتش یه چیز دیگس
        ضمن اینکه این وضع یعنی تو اون مسیری که رفته ضربه ای که به چرخ وارد شده به اتاق هم وارد شده نه اینکه نباید اینطور باشه ولی انتظار من ازش بیشتر بود

        لندکروز شاسی بلند قابل قبولی هست ولی خیلی بهتر از لندکروز هم داریم

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. Iman99

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          حالا اون هایی که از لندکروز که یه شاسی بلند معمولیه خیلی بهتر هستن چه گزینه هایی هستن در ادامه میگم : ابتدا کزینه های و سپس شرح :
          مرسدس جی کلا و هامر و فورد و هاموی با احتساب مدل ها و نسخه های مختلف که شامل جدید ترین مدل های الکتریکی شده هم میشه یعنی تک تک اینهایی که میگم هم نسخه های درون سوز دارن و هم نسخه های جدید الکتریکی که همه از همه نظر خیلی بهتر از لندکروز هستن.
          جی کلاس نسخه هیولای آفرودر ۴×۴² squared با بیش از ۳ تن وزن رو قبلا ساخته اگه معنای آفرودر رو میخوای بدونی برید اون رو ببینید تا لندکروز رو فراموش کنید با مرسدس جی کلاس مدل از شیب های صد در صد هم عبور کردن تو همه پارامتر ها عملکر بالاتری از لندکروز داره جی کلاس نسخه های مختلفی داره که باهاش همه کاری میکنن یکی دیگش جی کلاس پیکاپه که تو جهان ارتش های کشور های زیادی از اون استفاده میکنن نه اینکه فقط واسه خاور میانه باشه نسخه های آتشنشانی و جنگلبانی و امداد و نجات و … هم از جی کلاس هست کهه همه فن حریفش میکنه.
          هامر رو هم ویدئوهاش تو یوتیوب هست که یکیش هم معروف تره اون رو در مقابل همه شاسی بلند های معروف از جمله لنکروز قرار دادن هامر از اول تا آخرش تمام موانع رو که رد کرد ولی بقیه شاسی بلند های دیگه تو اون موانع همه گیر کردن تازه هامر ماشینای دیگه رو هم که گیر کرده بودن رو بکسل می کرد هامر هم با بیش از ۳ تن وزن یه چیز سطح بالاتری از لندکروزه و کلا آفرود بسیار بهتری داره و از همه نظر خیلی بهتره
          فورد رپتور و رم تی آر ایکس هم تا دلتان بخواد باهاش آفرود های خشن و پرش های خفن و آفرود های سنگین رفتن بعلاوه اون رم تی آر ایکس که اونم با وزن بیش از ۳ تن آفرودی ترین پیکاپ تراکه کلاس خودشه یه ویدئوی دیگه هم از فورد رپتور هست که اون رو در کنار همه پیکاپ های مطرح بازار مقایسه کردن فقط اینو بگم که تو اون جایی که مقایسش کردن بقیه ماشین ها همه با زحمت و کشش کم و تلاش زیاد از اون قسمت ها رد شدن و بعضیا رد نشدن ولی فورد رپتور اومد مثل آب خوردن راحت اون قسمت ها رو رد کرد اونجا مشخص بود که چقدر توانایی بالاتری تو آفرود داره نسبت به لندکروز حالا فکر کن واسه آفرود تیونش کنن که دیگه لندکروز هیچوقت به پاش نمیرسه.
          هاموی ارتشی هم که دیگه خدای آفروده با موتور دیزلی ۸ سیلند و بیش از ۳ تن وزن از دیوار راست بالامیره اصل آفرود با موتور دیزلی معنی داره هاموی توانایی های آفرود بسیار بالایی داره و بهترین و خفن ترین آفرودر سگمنت خودشه و همه فن حریفه و توانایی هایی داره که از لندکروز هیچوقت بر نمیاد.
          بهترین آفرودر ها همین ها بودن که گفتم یعنی مرسدس جی کلاس و هامر و فورد و هاموی اینها بهترین آفرودر هایی هستن که رقیبی در حد خودشون نیست و بهترین و بزرگترین هم هستن تو کلاس خودشون.
          اینهایی که گفتم کلاس های های بالاتر و بهتری هم دارن که از ریشه خودشون هستن که فقط همین کلاس های بالاتر از های خودشون هستن که میتونن بهتر از خودشون باشن

          موافقم 2
          مخالفم 4
  2. سهند

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    توانایی های آفرود این بیشتر است یا لندرور دیفندر؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ehsan fa

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      اندازه این دو خودرو خیلی فرق داره قطعا دیفندر بهتره تو افرود به خاطر جثه مناسبترش

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. Audi rs e_tron gt

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        آره قطعا انتخاب منم بین این دو قطعا دیفندر هستش

        موافقم 2
        مخالفم 3
  3. مهراد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (755 ديدگاه)

    ممد ژانگولر

    اینو بگیرم تا خشتک آب معدنی میچینم ، میام دنبالت بریم شمال صیتی صفا زنگوله

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. R@m!n

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    محافظه کاری افراطی تو تک تک اجزای این ماشین به چشم میاد. از آپشن های رفاهی گرفته تا پرفورمنس که باعث شده نسل جدید انتظاراتو آنچنان براورده نکنه.

    البته به نظر میاد همچنان همون لندکروز سگ جونه قبلی هست اما با این قیمت ؟!! دیفندر و بقیه گزینه بسیار ارزشمندتری هستن حتی با شاسی یکپارچه.

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. mos

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      قیمتش رو نباید با رنگلر و برانکو مقایسه کنی چون تو این کلاس نیستن و برای هدف دیگه ای ساخته شدن. نزدیک ترین رقیبش دیفندر جدید که تو روسیه از ۷۱ هزار دلار شروع و تا ۱۲۰ هزار دلار میره. و جی کلاس هم که نیاز نیست قیمتش رو بگم خودت میدونی چقدر گرونه.

      در مورد آپشن هم به نظر میاد تویوتا میخواد تفاوت لندکروزر و لکسس LX رو از چیزی که هست بیشتر کنه برای همین خیلی رو آپشن و طراحی داخلی کار خاصی نکرده (هر چند بنظرم چیزی کم نداره)

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        نمایشگر 20 سال پیش، دکمه های فیزیکی پلاستیکی، قطعات مشترک با نسل قبل، آپشن های حداقلی هیچ توجیهی برای یه ماشین 70 هزار دلاری نداره که بخواد مثلا تو مدل لوکس ترش اینارو درست کنه.

        حرفی هم از رانگلر و برانکو و جی کلاس نزدم چون ربطی به این ماشین ندارن. جیپ گرند چروک L، دیفندر، شورولت تاهو، جی ام سی یوکان ماشین هایی به مراتب ارزشمندتر هستن.

        لندکروز هیچوقت لوکس نبوده بلکه ترکیبی معقول از توانایی آفرود و کابینی مناسب سفرهای شهری بود که با این قیمت نیش دار که نمی دونم به چیه این ماشین باید داد، دیگه اون لندکروز ارزشمند گذشته نیست.

        موافقم 5
        مخالفم 10
        1. R@m!n

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          نیسان آرمادا و فورد اکسپدیشن هم هست

          موافقم 1
          مخالفم 3
        2. حسن

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (304 ديدگاه)

          ***اون اشغالایی که اسم میبری هیچ کدومشون قدمت و مورداطمینان بودن لنکروزو ندارند

          موافقم 5
          مخالفم 9
        3. mos

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          نمایشگرش با هایلندر جدید مشترکه و تنها ایرادی که موتور وان تو بررسی هایلندر ازش گرفت چیدمان عجیب بود، اینجا هم تقریبا همین ایراد رو گرفتن. دکمه فیزیکی هم نقطه ضعف نیست مخصوصا برای آفرودر

          اون ماشین هایی که نام بردید به غیر از دیفندر هیچ کدومشون آفرودر نیستن. مطمئنا نیاز های کسی که لندکروزر میخره با کسی که گرند چروکی L میخره خیلی متفاوته

          موافقم 7
          مخالفم 1
        4. R@m!n

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          اتفاقا اکثرشون آفرودرای سطح متوسط یا بالا هستن. همون چروکی با سیستم تعلیق بادی جدید جیپ آفرودری فوق العاده شده.

          “به‌عنوان‌مثال، نمایشگر لمسی خودرو مثل همان نمونهٔ نسل قبلی است که فقط اندازهٔ آن به ۱۲.۳ اینچ رسیده و رابط کاربری آن تقریباً بدون تغییر باقی‌مانده است. وقتی این سیستم را حتی با تلبت کودکان هم مقایسه کنید، برای تویوتا شرم‌آور خواهد بود.” این واقعا هیچ توجیهی نداره دیگه تعصب و علاقه رو بزاریم کنار. 70 هزار دلار قیمت این ماشینه !!!

          موافقم 4
          مخالفم 4
        5. محمد امین

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          حسین جان ، خارج از این مسئله، یعنی میگی اون ماشین هایی که اقا رامین نام بردن آشغال هستند ؟!!!!!!!! 🥶🥶🥶🥶🥶

          موافقم 4
          مخالفم 0
        6. mos

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          مشکلی نیست قبول میکنم infotainment سیسمتش قدیمیه

          ولی گرند چروکی L هر چقدر قابلیت آفرود خوبی داشته باشه بازم یه کراس اووره و قابل مقایسه با یه SUV با شاسی مستقل نیست. تاهو و اکسپدیشن هم بخاطر فاصل محوری زیاد و ارتفاع کم اصلا به درد آفرود نمیخورن.

          موافقم 5
          مخالفم 0
        7. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          آشغالِلللللللل؟؟؟ مرد حسابی تو رولز رویس سوار میشی که به اونا میگی آشغال ؟ چرا فکر کردین لندکروز انقد خاصه ؟ بخدا انقدم خاص نیست که بعضیا حضرت حضرت از دهنشون نمیوفته ، درسته که با دوامه و با کیفیته ولی خدایی انقد گندش نکنین

          موافقم 2
          مخالفم 3
        8. Iman99

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اگه به آشغال بودن باشه لندکروز دربرابر اونها آشغال به تمام معناست تو هیچ زمینه ای هم به پای اون آفرودر ها نمیرسه.

          موافقم 1
          مخالفم 3
      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        من از طراحی ماشین خوشم اومد هر چند که خیلی تغییر نکرده ولی قشنگ شده ، کابینشم بد نیست فقط یکم ذات خشنش رو کم کرده ولی اونم خوبه ، موتوری هم واقعا خوبه و قدرتش مناسبه و البته دوامشم احتمالا خیلی بالاس ولی تنها چیزی که تو ذوقم زد این بود که گفت توانایی آفرودش به خوبی نسل قبل میست

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          منظورم زاویه ورود و خروجشه وگرنه تو بقیه چیزا واقعا خوبه

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. SF90 STRADALE

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    بی شک تویوتا لندکروزر ماشینی توانا در خارج از جاده هست
    آفرودری قهار و درجه یک که خودشو ثابت کرده 💪💪
    ای کاش تویوتا یک نسخه TRD PRO هم برای لندکروزر داشت تا یک خط و نشان برای همه بکشه
    جیپ و فورد پکیج های آفرود فوق العاده ای دارن که تفاوتشون در آفرود خیلی زیاده با نسخه های پایه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. محمد امین

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    به نظرم اون انتظاراتی رو که خریدار از این ماشین داره برآورده میکنه ، و تطبیق مزیری بالای این ماشین خیلی خوبه ، من نکته ی منفی درش ندیدم ، فقط اینکه کابین ساده است یکم و اون مشکل موتور که در متن گفت ..
    صرفا خودروی خوبی هست ، اما باید با رقبای هم قیمت هم مقایسه بشه ، فکر می‌کنم در جایگاه خوبی در سگمنت خودش باشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. Sina10

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    ماشین خوبیه و نسبت به نسل قبل که واقعا فرسوده شده بود خیلی بهتر شده
    تنها عیب این ماشین قیمت الکی گرونشه ، همین باعث میشه کسی که افرودر بخواد ، برونکو یا رانگلر ماشین بهتری باشه ، اگه دنبال ماشین لوکس باشه کراس اوور های زیادی میشه خرید که لوکس ترن ، در کل این ماشین واسه یه سلیقه خاصی از خریدار هاست
    ولی باید گفت پیشرفت چشمگیری داشته ولی هنوز جای کار داره

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      نمیخام طرف قیمت بالاش رو بگیریم ولی وقتی لندکروز خریدی پول دوتا ماشین دادی هم یک suv آفرود همه کاره با قابلیت اطمینان و هم یک شاسی بلند جذاب و نیمه لوکس شهری که میتونه نظر همه رو جذب کنه

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. Sina10

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        از این لحاظ که اره ولی کابینش یه مشکل بزرگ ایجاد میکنه
        در مقابل رقبای آفرودیش کابین خیلی خوب و لوکسی داره ولی همین کابین در مقابل کراس اوور های شهری و هم قیمت هیچ حرفی برای گفتن نداره
        یکی از مهم ترین مزایای این ماشین اینه که قابلیت اطمینان خوب و مقاوم و جون سختی بسیار بالایی داره ، که تقریبا هیچ کراس اووری نداره و به اندازه ای لوکس هست که تقریبا هیچ افرودری نداره ( البته بجز یکی دو نمونه محدود و گرونتر)
        ولی بازم ۷۰ هزار دلار؟!

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Mohammadreza

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (870 ديدگاه)

          کیفیت هیچوقت ارزون نیست.
          برای کسایی که بودجه محدودتری دارن نسخه لندکروزر پرادو هست.
          خودرویی که در نسخه 4سیلندر پایه هم قیمت یک هاچبک شهریه.

          موافقم 5
          مخالفم 2
  8. امیر

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    با اینکه 300 رو دوست دارم ولی با این پول یه لندکروزر سری 80 می خریدم. چون حس
    می کنم نسل های قبلی تناسب بهتری توی طراحی داشتن.
    مثلا اون گوشه چراغ های عقب رو نگاه کنید چندان با نمای جانبی نمی خونه و حس
    فتوشاپ به آدم میده. ولی در کل طراحی بدی نداره و کابین هم که عالی هست.
    تکنولوژی آفرود هم که داره و بیشتر نسخه GR مناسب آفرود هست. موتور هم V8
    نیست ولی باز هم توانایی بدی نداره. در کل خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mos

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    بهتر بود motor1 نسخه جی آر اسپورت که لاستیک فاق بلند و سپر کوتاه تر داره رو برای بررسی می‌آورد هر چند همین مدل هم تمام انتظارات آفرودی رو برآورده میکنه.

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Mohammadreza

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (870 ديدگاه)

      لندکروزر نسخه جی ار اسپرت نداره
      احتمالا لندکروزر جی ار منظورته.
      احتمالا بخاطر معرفی فرچونر جی ار اسپرت این دو پسوند رو باهم قاطی کردی.
      بین نسخه های جی ار و جی ار اسپرت تفاوت هست.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Amir Machine

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        داری برعکس میگی
        نسل جدید لندکروزر نسخه GR Sport داره اما GR نداره فعلاً
        https://www.pedal.ir/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7/2022-toyota-land-cruiser-gr-sport/

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. mos

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        همون‌طور که دوستمون Amir Machine گفتن لندکروزر فعلا نسخه GR نداره، نسخه GR اسپورت داره که سپر کوتاه تر و لاستیک فاق بلند تر داره و جلو پنجره متفاوت از لندکروزر عادی

        موافقم 1
        مخالفم 0
  10. حسین

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    شتاب خوب، مصرف سوخت قابل قبول، و مهم تر از همه عملکرد خوب هم در آفرود و هم آنرود. فکر نمی کنم گزینه دیگه ای این موارد رو با این قیمت ارائه بده

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Nima

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      تاهو
      یوکان
      اکسپدیشن
      دورانگو
      پاترول

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. حسین

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1066 ديدگاه)

        تاهو، یوکان، اکسپدیشن، دورانگو، هیچ کدومشون قابلیت ها و توانایی های آفرود لندکروز رو ندارن.

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Nima

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          تاهو پکیج Z71 رو ببین ، فقط ببینش تا ببینى بازم دارن یا ندارن.

          موافقم 1
          مخالفم 4
        2. حسین

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1066 ديدگاه)

          لندکروزر gr sport

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          اکسپیدشن توانایی آفرودش در حد این هست تا حدودی یوکان هم اوکیه ولی بقیشون پایین تر از اینن

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. Sina10

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        در واقعیت هیچکدوم از اینا افرودر نیستن
        واسه آفرود سبک خوبن ولی هیچکدوم رقیب لندکروزر نمیشن در افرود
        مخصوصا دورانگو که اصلا افرودر نیست
        ولی در کل لندکروزر مخصوص سلیقه خاصیه

        موافقم 4
        مخالفم 0
  11. MjM

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (718 ديدگاه)

    به طور کلی
    قطعا نسل جدید تمام خودروها با امکانات بیشتر و تکنولوژی پیشرفته تر و پرفورمنس بالاتری پا به بازار رقابت گذاشتن در این ک شکی نیست.
    و از نظر طراحی(علم طراحی) هم پیشرفتهایی داشتن و بروز شدن

    ولی در کل تمامی طراحی ها افول داشته و توی این 2 3 سال از 10 تا ماشین جدید شاید فقط 2 تا ماشین طراحی گیرا و بهتر و دلنشین تری نسبت ب نسل قبلش داشته و با انتقادات کمتری مواجه شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    نسل قبلی ینی انقد بد بود ؟؟
    توربو شدنش به دوامش لطمه نزنه یه وقت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مازیار

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    واگنییر جدید اومد
    لندکروز جدید اومد
    دیگه وقتشه که رنجروور جدیده هم بیاد و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یانکی

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    خوب اون جاپونی بازا کجان که گرند واگونیر جیپ رو میکبیدن در حالی که جزئ 3 suv برتر دنیاست یعنی اسکالید نویگیتور و گرند واگونیر.حالا داریم میبینیم لندکروز نصف ماشین رو تویه آفرود ساده جا گذاشته تو جزیره.چرخش شکسته بدتر اینکه موتورش از کار افتاده.چقدر بده آخه پراید هم موتورش جوری نمیشه که مجبور بشی خاموش روشنش کنی.انقدر فاجعه بوده که حوصلم نمیکشه بنویسم.تویوتای بی شرف خجالت نمیکشه نزدیک 100 چوب اخازی میکنه از مردم.البته اعراب نازنین چون پول هیچ ارزشی براشون نداره میخرن و اسقاط میکنن ولی جایی مثل بازار آزاد آمریکا نگاه هم نمیکنن به این ببو گلابی.لندکروز خوبه ولی نهایت 28 چوب تو بهترین حالت 32 چوب.اونم چی بخریش بعد بری یه انجین کار باد مثل 6.4 همی روش ببندی.جاپونی نبینم اینجا بدو بینیم.دفعه بعد بیای میگم برو پایین چی چی شعر نگو سرمون دَد گرف باووو

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. Sina10

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      مقایسه پراید و لندکروزر؟؟
      تویوتا بیشرف؟؟
      از نحو نوشتار شما میشه سطح دانش خودرویی رو تشخیص داد
      همون امریکایی ها سالی هزاران هزارتا ماشین از همین تویوتای بیشرف خریداری میکنن😂

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Sina10

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        فقط اینجاش:(ولی یه جایی مثل بازار آمریکا نگاه هم نمیکنن به این ببوگلابی)
        همین شرکت به قول شما بیشرف
        سالی کلی از این ببوگلابی ها رو به مردم آمریکا میفروشه و همین مردم جای ۶.۴ لیتری همی از همین ماشینای به قول شما اسقاطی مثل این میخرن!!
        تویوتا نزد آمریکایی از محبوب ترین شرکت هاست و نامش همیشه به معنای اعتماد و اطمینان بوده تو اونجا
        شما هرچقدر این شرکتو تخریب کنی هیچ فایده ای نداره

        موافقم 5
        مخالفم 2
    2. Ninja

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      واقعا این جمله رو باس به خودت گف
      برو پایین چی چی شعر نگو سرمون دَد گرف باووو

      موافقم 4
      مخالفم 0
    3. mos

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      دفعه قبلی گفتم سنت احتمالا حدود ۱۰ سال باشه الان می‌بینم اشتباه کردم
      یه کودک ۵ ساله بیشتر می‌فهمه

      موافقم 4
      مخالفم 0
    4. RezaRs

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      جاپون
      بوی شایان و مهدی میاد

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Hamid

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        مهدی اهل این حرفا نیس.
        شایان هم اینقدر بی کار نیس.
        درسته جاپون جاپون میکنن ولی دلیل نداره ی نفر اینقدر جوش بیاره!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. RezaRs

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          اوم اره از بچه ها خودمون نیست این عمو

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. MOHAMMAD.n.r

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      فعلا که تو قابلیت اطمینان دراز مدت همه امریکایی ها رو رو مالیده….
      امار فروش هم تا اینجای سال اوله تو امریکا.
      چرا عربا حتی بابت مدل های دهه نود تویوتا و نیسان کلی پووول میدن ولی حاضر نیستن با همین پول مدل های بیشتر از ده سال کار امریکایی بخرن؟؟؟ جوابش سادس قابلیت اطمینان!!!
      چرا تویوتا بزگترین خودروساز دنیا هست؟؟؟ قابلیت اطمینان!!! چیزی که شرکت های امریکایی غیر از فورد(فورد هم از تویوتا قابلیت اطمینان کمتری داره ولی در مقابل جنرال موتور و بقیه شاه حساب میشه!!!) ندارن!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. حسین دهمرد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    هیچ توجیهی واسه توربو شدنش و جود داره؟ مصرفش که اندازه هشت سیلندره. قابلیت اطمینان هم بعدا معلوم میشه

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. mos

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      با توربو شدنش گشتاور خیلی بیشتری گیرت میاد از طرفی ممکنه اون دوام V8 رو نداشته باشه.
      مصرف سوخت ترکیبیش هم طبق عدد اعلامی تویوتا ۹.۶ لیتر و تو واقعیت ۱۲.۱ لیتر که خیلی بهتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  16. نوید محمد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    لندکروز مثل درازگوش تو گل گیر کرد
    لاستیک رو درب و داغون کرد
    نفساش به شماره افتاد

    موافقم 1
    مخالفم 3
  17. SF90 STRADALE

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    وقتی نظرات رو درباره این ماشین خوندم ، فهمیدم که لندکروزر بیشتر از چینی ها مخالف (دشمن) داره
    همه دنیا این اسطوره ژاپنی رو می شناسن و برای همه ثابت شده که جزء بهترین SUV های تاریخه در بحث آفرود
    اما بعضی ها دلشون نمیخواد واقعیت ها رو قبول کنن !!
    شاید با اسم تویوتا مشکل دارن یا کشور سازنده
    به هر حال نام لندکروزر در تاریخ جاودانه شده

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      ایمان جان
      اینکه از نظرات اینطور برداشت کردید که لندکروز بیشتر از چینی ها دشمن داره نتیجه کل کل هاست که خوب ارزشی نداره
      و دیگه اینکه بله لندکروز یکی از بهترین SUV هاست در بحث آف رود اما توجه داشته باشیم اون ذهنیتی که از آف رود لندکروز در جامعه هست بیشتر مربوط به لندکروز های اتاق کوچیک یا همون کالسکه ای هست 2F و 3F و قطعا لندکروزهای اتاق بزرگ اون قابلیت رو ندارن البته بجز بالا رفتن از تپه های شنی عرب😉
      اما این رو قبول دارم که لندکروز نسبت به اغلب SUV های موجود که فقط اسم آف رود رو دارن عملگرا تر ظاهر میشه

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. SF90 STRADALE

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        آقا مازیار
        نام لندکروزر با آفرودهای سخت و خشن پیوند خورده
        هم به چشم دیدم هم فیلم های زیادی از اعجاز لندکروزر در آفرود دیدم که توصیه میکنم حتماً تماشا کنید
        شما فقط سیستم تعلیق رو نگاه کن حالشو ببر
        از هر جهت که شما فکرشو بکنی این ماشین در آفرود حرف های زیادی برای گفتن داره
        شن و ماسه ، سنگ و صخره ، برف و گِل و لای

        موافقم 4
        مخالفم 2
  18. RezaRs

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    حقیقت امر جالب عمل نکرد دیگه واضحه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. Mohsen990

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دمش گرم ژاپن.هرچند که میتونست بهتر ازینم باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. یوسف

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (923 ديدگاه)

    یه آفرود رفت زپرتش در رفت که…. واقعا که

    موافقم 3
    مخالفم 3
  21. Farzad

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    به به ، بعد از این همه الکتریکی کسل کننده یه مقاله خوب درباره حضرت .
    حقیقت اینه که هیچ کدوم از رقباش نمیتونن چیزایی که باهم داره رو ارائه بدن ( اگه هست بگید 🙂 )
    ابعاد بسیار بزرگ ، فضای بار و سرنشین فوق العاده و همچنین یه آفرودر شگفت انگیز و بی نقص . امپراطوری تویوتا کارش رو بلده .

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Silent

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      لینک گذاشتم رفت تایید!
      نه این ماشین نه هیچ اتاقی از این دست در قامت آفرودر نیست و صرفا برا جاده خاکی و جایی دور از آسفالت! آفرود آفرود نکنید زشته :))
      ماشینی که توو امریکا شمالی نیاد معلوم الحاله چی هست.
      اشتباه بزرگشون هم قیمت! کردن این ماشین با دیفندر اتاق جدید هست که بلحاظ سطح ملزومات بی راهه نوردی و اتاق احتمالا شانسی نداره توو بازار مشترک مگر بلطف آفرهای همیشگی تویوتا

      موافقم 0
      مخالفم 5
      1. mos

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        سایلنت داداش ۱۵ روز دیگه ایشالا مدارس باز میشه بعد اون میخوای چیکار کنی :)))

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. RezaRs

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          درس می خونه از کتاب iq ۶ ام میزنه قلمچی ازمون میده ایشالام تیزهوشان در میاد برا سال ۷ ام 🤲

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. حسین

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1066 ديدگاه)

        ***کاپوت سازی آمریکا اگه رقیب داره واسش بیا نظر بده وگرنه یه متر بگیر دستت طول و عرض کاپوت جوج چلنجر اندازه بگیر #رینگ_فرغون_چسب_رازی_ترکیب_ایده_آل_هر_فرغون_آمریکایی

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Silent

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (625 ديدگاه)

          این “””بچه ماکت ای که اسکی از اسکالاید کبیر هست””” چی حس که بخوام بات بحث کنم خوش باش 😂

          موافقم 0
          مخالفم 3
  22. مهدی خوش قلب

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین خیلی زیبایی هست ولی فک نکنم تو آرزو هام یا خواب هم سوارش بشم
    متاسفانه مردم ایران خیلی اقتصادی بدی دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. samurai

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (535 ديدگاه)

    باز پشت مانیتور فلان بهتره فلان قشنگتره شروع شد
    سازمان ملل با اون همه منابع و گزینه خرید ماشین سازمانیش لندکروزه
    بعدیارو که تهش پراید و 405 و سی جی 125 سوار شده چهار تا اسم یاد گرفته این بهتر این قشنگتره ://
    کسی که پول به این ماشین میده واسه سگ جونی و متریال ساخت موتورش و قدرت افرودش این پولو میده نه واسه چهار تا اپشن بدرد نخور

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      یهنی از نظر تو هر کی رقبای لندکروزو بیشتر دوست داشته باشه یا مثل یانکی که هر کی ماشینی بجز آمریکاییا رو دوست داشته در واقع یه آدمیه که هیچی از ماشینا نمیدونه ولی شما متخصصین در ضمن احتمالا شما فانتوم دارین که از نظرتون ۴۰۵ سوار شدن افت داره ، کاش قبل کامنت گذاشتن اول یه بار کامنتمونو بخونیم

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        👍👍👍

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. Hamid

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        همینو بگو
        ی طوری حرف میزنه انگار 4 تا گرن کابریو تو پارکینگ خونش پارکه!
        والا توی تست اصلا جالب عمل نکرد و تازه خرابی هم داشت …
        اما در کل ماشین عالی هست

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. حسین

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1066 ديدگاه)

          اصلا جالب عمل نکرد؟ دقیقا کجای مطلب به این موضوع اشاره شده؟ اون چیزی ک ما خوندیم تعریف بود از عملکردش.
          ((به لطف طراحی درست بدنه، هیچ‌چیز برای شکستن یا آسیب دیدن وجود ندارد (به‌جز جا پلاک جلو هنگام ورود به آب). سیستم E-KDSS نیز دامنهٔ حرکتی فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند که حتی از لندکروزر افسانه‌ای سری ۸۰ هم بهتر است. به لطف این سیستم، به هوا بردن یکی از چرخ‌های لندکروزر در شرایط واقعی کاملاً دشوار است و بنابراین نیاز چندانی به استفاده از قفل دیفرانسیل نیست.))

          ((درمجموع، نسل جدید تویوتا لندکروزر خودرویی کاملاً تطبیق‌پذیر است به‌گونه‌ای که با آن می‌توان از خانه به پیک‌نیک رفت، از کویر عازم قطب شمال شد و پس از پایان یک جلسهٔ کاری سری به مسیرهای آفرودی گل‌آلود زد. این خودرو در مسیرهای طولانی بزرگراهی هم کاملاً مطلوب است؛ بنابراین، لندکروزر ۳۰۰ را باید یک آفرودر همه‌کاره دانست))

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          ″اصلا جالب عمل نکرد؟ دقیقا کجای مطلب به این موضوع اشاره شده؟ اون چیزی ک ما خوندیم تعریف بود از عملکردش.″
          اونوقت میگین ما تعصبی نداریم! آره ندارین! نسخه ۷۰سالگیش پودر شد بعد میگی کجای مطلب اشاره کرده؟ تازه کلا از لحاظ مانیتور هم قدیمیه و فضای داخلیش هم توی ردیف دوم تنگ! امان از تعصب….

          موافقم 1
          مخالفم 0
  24. Roham

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    به نظرم این لندکروزر در حد اعتبار تویوتا نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. کیوان

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اون روز که من تو جنگ عراق سال ۱۳۶۲لندکروز ۲اف سوار بودم عربهای جنوب خلیج فارس شتر سوار میشدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    این لندکروزری بود که همش می‌گفتین!😂😑 این که نسخه ۷۰سالگیش نابود شد همه جاش شکست لاستیک داغون شد موتورم که علی برکت الله خاموش!😐 انتظار خیلی بیشتری داشتم با وجود موتور کوچیکتر و توربو شدنش بازم مصرفش بالاست ترمزاش چندان بهتر نشده و….
    ″اما در ردیف دوم صندلی‌ها برای سرنشینان قدبلند کمی تنگ به نظر می‌رسد″
    بعدش آقایون ژاپنی فن میگن ماشینای آمریکایی الکی درازن!خوبه یه عده کاردرست ماشینارو تست میکنن،مورد بعدی هم مثل همیشه محافظه کاری تویوتا و سیستم مانیتور قدیمی برای همچین ماشینیه،حتی خود تست کننده هم از محافظه کاری تویوتا خوشش نیومده! عجب!
    بگذریم بیشتر از این نمیشه انتظار داشت از نسل مثلا جدیدش…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. علی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    چه ابهتی داره !!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. Shayan

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    عجب چیزیه!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا