جیپ

اعلام مشخصات کامل فیس‌لیفت جیپ رنگید مدل 2019

چند هفته پیش جیپ نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کوچک‌ترین محصول خود یعنی مدل رنگید خود را در تورین رونمایی کرد و حالا مشخصات کامل آن‌را منتشر کرده است. رنگید ۲۰۱۹ به لطف ظاهر جدید خود به‌راحتی از نسخهٔ پیشین قابل‌تشخیص است. ازجملهٔ واضح‌ترین تغییرات ظاهری این خودرو می‌توان به دماغهٔ جدید با چراغ‌های تجدیدنظر شده و جلوپنجرهٔ اصلاح‌شده اشاره کرد.

علاوه بر این، رنگید جدید همچنین از گلگیرهای تجدیدنظر شده و چراغ‌های عقب متفاوت هم بهره‌مند شده است. جیپ می‌گوید چراغ‌های جلوی جدید رنگید به همراه مه شکن‌ها و چراغ‌های روشنایی در روز، موجب افزایش ۵۰ درصدی دید نسبت به چراغ‌های هالوژنی سنتی شده است؛ اما علاوه بر این، رینگ‌های جدید ۱۶ تا ۱۹ اینچی با هفت طرح مختلف نیز تکمیل‌کنندهٔ تغییرات ظاهری این کراس‌اوور کوچک هستند.

رنگید ۲۰۱۹ اما صرفاً در ظاهر تغییراتی را تجربه نکرده چراکه فیات-کرایسلر بیشتر وقت خود را صرف توسعهٔ پیشرانه‌های سه و چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ برای این کراس‌اوور کرده است. این موتورهای جدید شامل یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور و یک واحد ۱.۳ لیتری چهار سیلندر با ۱۵۰ یا ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود.

اما در لیست بروز شدهٔ پیشرانه‌های رنگید جدید علاوه بر این موتورهای بنزینی، پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری مالتی‌جت II دیزلی هم حضور دارند. موتور دیزلی اول ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که دومی با دو سطح قدرت مختلف ۱۴۰ یا ۱۷۰ اسب بخار ارائه می‌شود. برای انتقال نیروی تمامی موتورها نیز سه گیربکس شش سرعتهٔ دستی، هفت سرعتهٔ دوکلاچه و نُه سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده که خریداران بسته به تیپ خودرو می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

خریداران همچنین می‌توانند برای رنگید خود سیستم‌های انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک را انتخاب کنند. این در حالی است که رنگید ۲۰۱۹ به سیستم کمک به آغاز حرکت در سراشیبی‌ها و همین‌طور سیستم کنترل پایین آمدن از شیب‌ها هم مجهز شده است. این کراس‌اوور کوچک آمریکایی در چهار تیپ مختلف ارائه خواهد شد که شامل تیپ‌های اسپرت، لونگیچیود، لیمیتد و تریل‌هاوک می‌شود. از بین این چهار تیپ، تیپ آخری (خودروی زردرنگ در تصاویر) بیشترین تمرکز را بر آفرود دارد. این مدل که در ظاهر با ویژگی‌هایی چون نوار مشکی‌رنگ روی کاپوت و رینگ‌های منحصربه‌فرد از دیگر تیپ‌ها متمایز شده است، از حداکثر ارتفاع از سطح زمین برابر با ۲۱ سانتیمتر برخوردار است.

در داخل نیز جیپ قصد داشته رنگید ۲۰۱۹ کمی راحت‌تر از قبل گردد. به همین دلیل کنسول مرکزی خودرو مورد تجدیدنظر قرار گرفته و حالا به یک نگه‌دارندهٔ گوشی هوشمند مجهز شده درحالی‌که نگه‌دارنده‌های لیوان آن نیز دوباره طراحی شده‌اند و فضای بیشتری هم برای قرار دادن اشیاء در آن فراهم شده است. رنگید ۲۰۱۹ همچنین به پورت‌های USB بیشتری هم مجهز شده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect فیات-کرایسلر که قابلیت پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو را دارد نیز از طریق نمایشگرهای ۷ یا ۷.۴ اینچی ارائه می‌گردد.

علاوه بر این، ایمنی رنگید هم ارتقاء پیدا کرده است به‌نحوی‌که حالا تمامی تیپ‌های آن به‌صورت استاندارد به تجهیزاتی چون هشدار خروج از خط با دستیار سرعت و سیستم شناسایی علائم ترافیکی مجهز شده‌اند درحالی‌که در تیپ میانی لیمیتد سیستم هشدار برخورد جلو با ترمز اتوماتیک اضطراری هم ارائه می‌شود. رنگید جدید اولین محصول جیپ است که در کارخانهٔ فیات-کرایسلر در ایتالیا به تولید می‌رسد. فروش این ماشین از ماه سپتامبر امسال در اروپا آغاز شده و تا پایان سال جاری در سایز بازارهای نیز عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (856 ديدگاه)

    درسته که اون اصالت و ابهت جیپ رو نداره ولی باز یه جورایی دوسش دارم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Amirbnd

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقا اصالتشو داره جیپ چروکی رو ببین چقد تفاوت داره با نسخه های اصیل این ماشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hossein.gh

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (313 ديدگاه)

    هم اصالتشو حفظ کرده،هم یه طراحیه بروز و زیبا و (نسبتا با ابهت )مناسب این سایزش داره.بنظرم اگه سپرش بزرگتر بود خیلی بهتر میشد یا اون قسمت مشکی رنگ سپر جلوش بزرگتر میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    لطفاً یک رنگ زرد رو بزارید کنار شاید طی ۵۲ سال آینده پولم رسید بتونم بخرمش ( ای خدا چه جایی گیر کردیم )

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. saeed

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کوچولوی دوسداشتنی…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Omid622

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بهترین گزینه در کلاس خودش
    فسقلی ،جیگریه واسه خودس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سام

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    جیپ رنگید به نظرم یکی از جذاب ترین کراس اوورهای کامپکت در دنیاست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (172 ديدگاه)

    دوستان یادمه خیلی وقت پیش شاید یک دو سال قبل یه مطلبی تو خود پدال خوندم که یه ماشین موقع ترمز یهویی رو دوتا چرخش بلند میشد میخواستم ببینم این مدل بود یا مدل دیگه یا اصلا از یه برند دیگه بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    ماشین فانتزی و زیبایی برای یه خانواده ۳ نفرست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ابهت نداره واسه بچه دبیرستانایی خوبه که تازه می خوان برن کالج واقعا هم مشتریاش همین قشرن …………البته بماند که اینجا ایرانه و ما در حسرت همینم هستیم و کلا معادلات فرق دارن …………

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا