جیپ

معرفی فیس‌لیفت جیپ چروکی و خداحافظی با استایل بحث‌برانگیز سابق

فیات-کرایسلر با انتشار چهار تصویر، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ جیپ چروکی را معرفی کرده است. همان‌طور که پیش‌تر از طریق تصاویر جاسوسی مشخص شده بود، جیپ در چروکی جدید چراغ‌های جلو را به‌طور کامل تغییر داده و دیگر خبری از آن نمای بحث‌برانگیز سابق نیست. نسل کنونی چروکی از زمان معرفی به دلیل طراحی نسبتاً عجیب قسمت جلو همواره با انتقاداتی مواجه بوده است و به همین دلیل حالا در این فیس‌لیفت این قسمت تغییرات زیادی را تجربه کرده و نمای معمول‌تری پیدا نموده است.

در چروکی جدید چراغ‌های دوتکهٔ قبل با نمونه‌های کاملاً جدیدی جایگزین شده‌اند که نمای یکپارچه‌تری به خودرو بخشیده‌اند و آن‌را به جدیدترین نسخه از مدل‌های گرند چروکی و کامپس نزدیک کرده‌اند. تغییرات نمای عقبی چروکی ۲۰۱۹ اما بسیار کمتر است به‌گونه‌ای که از موارد برجستهٔ آن می‌توان تنها به اضافه شدن نوار LED به قسمت پایینی چراغ‌ها و سپر تجدیدنظر شده با تریم فلزی بزرگ‌تر اشاره کرد. در داخل نیز به‌روزرسانی‌هایی نسبتاً جزئی صورت گرفته است تا جایی که طرح کلی کابین همانند سابق است اما تریم کرومی بیشتری در آن بکار رفته که نمایی لوکس‌تر به این قسمت بخشیده است.

در تصاویر منتشر شده از چروکی جدید دو طرح جلویی متفاوت دیده می‌شود؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد نمونهٔ قرمزرنگ، مدل تریل‌هاوک است چراکه درون سپر جلوی آن دو قلاب دیده می‌شود و چراغ‌های مه شکن جلو نیز در مکان بالاتری نصب شده‌اند. علاوه بر این، ارتفاع مدل تریل‌هاوک نیز به جهت ارائهٔ توانایی‌های بهتر در مسیرهای ناهموار بیشتر است. این در حالی است که نمونهٔ نقره‌ای‌رنگ دماغهٔ معمول‌تری داشته و فاقد قلاب است. فعلاً جزئیات و مشخصات بیشتری از چروکی جدید در دست نیست اما جیپ همراه با انتشار این چهار تصویر اعلام کرده است که چروکی ۲۰۱۹ از پیشرانهٔ کارآمدتر و کم‌مصرف‌تری بهره‌مند خواهد بود که اشاره به ارائهٔ یک پیشرانهٔ جدید برای آن دارد. احتمالاً این همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدیدی است که برای نسل جدید مدل رانگلر هم ارائه شده است.

از سال ۲۰۱۴ یعنی اولین سال حضور کامل نسل کنونی چروکی در بازار تا پایان سال گذشته، جیپ به‌طور متوسط سالانه تعداد ۲۰۰ هزار دستگاه از این کراس‌اوور را در ایالات‌متحده به فروش رسانده است و حالا قصد دارد با نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن این موفقیت را ادامه دهد. اولین نمایش عمومی و رسمی جیپ چروکی جدید در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ در تاریخ ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) صورت خواهد گرفت و جزئیات کامل آن‌هم در همان زمان اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. کارل شلبی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hemichan

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    چقد خوشگل شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    گل بود به سبزه نیز آراسته شد. مگه چی میشه ایرانیها هم بتونن از ماشینهای روز دنیا با قیمت منصفانه استفاده کنند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامين

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حرفی زدیا اون موقع کیه که ماشین های با مجوز خاص بیارن ۶-٧-٨ میلیارد سوار شن اون موقع درامد دولت کم میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Sam

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    جیپ برند خیلی دوست داشتنی هست و خیلی خوب داره کار میکنه… امید وارم بزودی مثله فراری از زیر سایه فیات بی کیفیت بیاد بیرون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SAEED

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (279 ديدگاه)

      به نظرم باید امیدوار بود با یه برنامه ریزی عاالی و مدیریت بهتر کل مجموعه FCA به موفقیت برسه چون لایقشه
      زیبا شده ولی نسبت این تغییرات در فیس عقب خودرو بیشتره چرا؟!
      چرا جلوشو هم یکم بیشتر تغییر ندادن؟!
      ولی خب در هر صورت زیباتر شده و مطمعنم فروشش بیشتر خواهد شد.
      مرسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ASTON

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (213 ديدگاه)

    خدا پدرت رو بیامرزه آخیش دلمون باز شد به خدا
    ولی کاش داشبورش یخورده سنگین و رنگین تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا