خودروهای چینی

ملاقات با پیکاپ چینی LDV T60 در استرالیا

برند چینی LDV متعلق به سایک موتور چین، با ورود خود به استرالیا مستقیماً خودروهایی همچون میتسوبیشی تریتان، تویوتا هایلوکس و فورد رنجر را در این بازار پر رقابت پیکاپ‌های دو کابین، هدف خود قرار داده است.

LDV T60
این روزها، بزرگ‌ترین سازنده خودرو در چین، پیکاپ T60 را روانه بازار استرالیا نمود و از قیمت‌گذاری هوشمندانه آن پرده برداشت. این خودرو با دو سطح از تجهیزات در بازار استرالیا عرضه می‌شود: تیپ PRO به هدف جذب مشتریان سنتی‌تر و نیز تیپ LUXE برای مشتریانی که طالب سطح لوکس‌تری از رانندگی هستند. هر دو تیپ از همان پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری نیرو می‌گیرند که توانی معادل ۱۵۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۶۰ نیوتن متر را تولید می‌کند. و بسته به گزینش خریدار با گیربکس‌های ۶ سرعته دستی و یا اتوماتیک عرضه می‌شود.

LDV T60
همانند ون‌های L10، کمپانی سازنده، پیکاپ T60 را با دو بهای مجزا و متفاوت برای مصرف‌کنندگان شخصی و دارندگان شماره ABN پیشنهاد می‌دهد. مثلاً نسخه دستی تیپ PRO این خودرو با رنج قیمتی معادل ۲۸,۹۹۰ دلار برای دارندگان ABN و ۳۰,۵۱۶ دلار برای مشتریان شخصی عرضه می‌شود. بهای تیپ LUXE هم از ۳۲,۹۹۰ دلار برای دارندگان ABN و ۳۴,۷۲۶ دلار برای افراد فاقد ABN، استارت می‌خورد (ارقام به دلار استرالیا است).

توضیح: ABN مخفف عبارت AUSTRALIN BUSINESS NUMBER است که در فارسی به معنای شماره حرفه‌ای شاغلان کسب و کار در استرالیاست. این شماره توسط اداره مالیات استرالیا برای صاحبان بیزینس در آن کشور صادر می‌شود و شامل یک کد یازده رقمی است.

LDV T60 Pro
تیپ PRO این پیکاپ به‌طور استاندارد از تجهیزاتی همچون رینگ‌های آلومینیمی ۱۷ اینچی، کفی محل بار، سامانه تهویه مطبوع، کروز کنترل، تریم پارچه‌ای صندلی‌ها و نیز یک صفحه نمایش لمسی اطلاعات – سرگرمی به سایز ۱۰ اینچ بهره می‌برد که این صفحه شامل سامانه‌های اپل کار پلی و اندروید نیز می‌شود.

LDV T60 Pro
از حیث ایمنی، تیپ PRO به‌طور استاندارد از ۶ عدد کیسه هوا از جمله پرده‌ای که سرنشینان عقب را محافظت می‌کند، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب و سامانه مانیتورینگ نقاط کور، برخوردار است.

LDV T60
تیپ LUXE از تجهیزات دیگری از جمله پوشش چرمی صندلی‌ها، سامانه ورود بدون کلید و استارت، میله‌های اسپرتی در بدنه، آینه داخلی ضد نور یا الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن و سامانه کنترلی تهویه مطبوع برخوردار است.

سامانه فنربندی تیپ LUXE پیکاپ LDV T60 در وضعیت نرم‌تری تنظیم شده تا پاسخگویی رانندگانی با کاراکتری متفاوت باشد. این در حالی ست که سامانه فنربندی نسخه PRO برای کارهای سنگین و بارگیری زیاد طراحی شده است. همچنین، ظرفیت بارگیری تیپ PRO نیز بهبود یافته است. تیپ PRO در نسخه با دنده دستی ۱۰۲۵ کیلوگرم و در نسخه با دنده اتوماتیک ۹۹۵ کیلوگرم بار را می‌تواند حمل کند. در مقام مقایسه، این ارقام برای تیپ LUXE به ترتیب معادل ۸۷۵ و ۸۱۵ کیلوگرم است. ظرفیت یدک کشی برای هر دو تیپ PRO و LUXE معادل ۳۰۰۰ کیلوگرم است.

LDV T60
کمپانی LDV برای پیکاپ T60 یک وارانتی ۵ ساله و یا ۱۳۰,۰۰۰ کیلومتری را پیشنهاد می‌دهد که این شامل مواردی چون خدمات امداد جاده‌ای و همچنین یک خودروی قرضی به راننده در طول این بازه زمانی نیز می‌گردد (در صورت نیاز به تعمیر، نمایندگی یک خودروی جایگزین را به مالک آن قرض می‌دهد تا در زمان تعمیرات، بدون وسیله نقلیه نباشد).

LDV T60
همچنین توزیع‌کننده این پیکاپ در استرالیا به نام خودروسازی آتکو (ATECO)، این مطلب را تأیید نمود که در حال اجرای اقداماتی در راستای معرفی یک قیمت محدود شده برای برنامه سرویس دوره‌ای این خودروست. البته جزییات آن هنوز اعلام نشده است. فروش پیکاپ LDV T60 از اول ماه اکتبر سال جاری در استرالیا آغاز شد.

قیمت تیپ‌های مختلف این خودرو در بازار استرالیا به شرح ذیل است:

  • تیپ PRO با دنده دستی: ۲۸,۹۹۰ دلار برای دارندگان ABN و ۳۰,۵۱۶ دلار برای مشتریان شخصی
  • تیپ PRO با دنده اتوماتیک: ۳۰,۹۹۰ دلار برای دارندگان ABN و ۳۲,۲۶۱ دلار برای مشتریان شخصی
  • تیپ LUXE با دنده دستی: ۳۲,۹۹۰ دلار برای دارندگان ABN و ۳۴,۷۲۶ دلار برای مشتریان شخصی
  • تیپ LUXE با دنده اتوماتیک: ۳۴,۹۹۰ دلار برای دارندگان ABN و ۳۶,۸۳۱ دلار برای مشتریان شخصی
منبع: DRIVE.COM.AU

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    طراحیه خوبى داره
    ولى قیمت بالایى داره
    که اگر تو ایران بیاد به صرفه تر که سراغ هایلوکس دسته دو بریم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    ممنون از آقای کاویانی بابت این مقاله خوب.
    فکر میکنم شما خیلی به شرکتهای نوپا علاقه دارید چون خیلی از شما در مورد شرکتهای نوپای چینی مقاله دیدم. حس میکنم شما شیفته پیشرفت فوق العاده این شرکتها با وجود نداشتن سابقه و تجربه هستید و این موارد براتون خیلی جالبه. برای منم خیلی جالبه که یک شرکت نوپا با باور توانایی های خودش، میاد با شرکتهای بزرگ رقابت میکنه و اونا رو به چالش میکشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALI

      ۱۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (42 ديدگاه)

      وارانتی قولی است که معمولا بین فروشنده و خریدار – یا تولیدکننده و مصرف کننده – گذاشته می شود و فروشنده – از طرف تولیدکننده – تاکید می کند که محصول او در مدت زمان مشخص – که معمولا از دوره گارانتی بیشتر است – با همان مشخصات اولیه کار می کند. تولیدکننده معمولا در مدت زمان وارانتی در صورت بروز مشکل برای محصول هزینه تعمیر یا تعویض قطعات را به عهده می گیرد و به این طریق به مصرف کننده اطمینان می دهد که در طول مدت وارانتی نیازی به انجام هزینه تعمیرات ندارد. از این رو در مدت گارانتی می توان به اصل پول خود رسید اما در مدت وارانتی این امر میسر نیست. خدماتی مانند وارانتی یا گارانتی هر دو به دلخواه تولیدکننده یا حتی درپاره ای موارد به دلخواه فروشنده برای جلب بیشتر رضایت مشتری به یک کالا اختصاص پیدا می کند و در واقع الزامی در ارائه آنها وجود ندارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام

      ۱۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      خواهش می کنم ،انجام وظیفه بود.
      بحث شیفتگی مطرح نیست دوست عزیز.اولویت اصلی من در تهیه مطالب،نخست مربوط به خودروهایی است که یا در ایران تردد می کنند و یا احتمال حضور آنها در کشور وجود دارد.این وانت هم چندی پیش توسط یکی از شرکت های داخلی جهت تست به ایران آورده شد ولی هنوز از تولید قطعی آن خبری نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    طراحی معقول و پخته ای به همراه کابین مرتبط با سگمنت داره.
    نسبت به پیکاپای چینی که اومدن ایران خیلللی بهتره(فوتون,کاپرا,گریت وال…)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MehdiTurbo

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1973 ديدگاه)

    به نسبت چینی بودنش گرون نیس ? خیلیم گرون تو مدل اتومات فول ۳۴ هزار دلار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۱۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (347 ديدگاه)

      به دلار آمریکا میشه 26هزار دلار … نسبت به پیکاپ های دیگه قیمتش بد نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MehdiTurbo

        ۱۴ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (1973 ديدگاه)

        فک کنم گزینه های ژاپنی با این قیمت موجود باشه نسبت به چینی بودنش کمتر کسی میره سمتش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. .....::::LAST VIPER::::.....

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    فیسش خیلی شبیه کراسی او ور بورگوارد شده
    بهمن که ون مکسوس ازین برندو وارد میکنه
    احتمالا تا چند وخت دیگه برا اینم برنامه داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    کمپانی LDV برای پیکاپ T60 یک وارانتی 5 ساله و یا 130,000 کیلومتری را پیشنهاد می‌دهد که این شامل مواردی چون خدمات امداد جاده‌ای و همچنین یک خودروی قرضی به راننده در طول این بازه زمانی نیز می‌گردد (در صورت نیاز به تعمیر، نمایندگی یک خودروی جایگزین را به مالک آن قرض می‌دهد تا در زمان تعمیرات، بدون وسیله نقلیه نباشد). دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با اون همه امکانات ممکنه فروش خوبی رو تجربه کنه مثلا سالی صد تا دستگاه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا