رنو

فیس‌لیفت کلی رنو کوئید برای مدل 2020

رنو کوئید حدود چهار سال بعد از اولین معرفی جهانی در هند، برای مدل ۲۰۲۰ نخستین فیس‌لیفت کلی خود را تجربه کرده است. به‌روزرسانی اصلی کوئید در این فیس‌لیفت در بخش جلویی آن صورت گرفته و تأثیر زیادی از کراس‌اوور الکتریکی KZ-E در آن دیده می‌شود که اوایل امسال در چین معرفی شد. کوئید در این قسمت به چراغ‌های دوبخشی مجهز شده که از دی‌لایت‌های LED در کنار جلوپنجره و چراغ‌های اصلی در مکانی پایین‌تر در سپر تشکیل است.

ازجملهٔ دیگر تغییرات بیرونی این کراس‌اوور ارزان‌قیمت نیز می‌توان به جلوپنجرهٔ جدید با خطوط افقی، سپرهای جدید با شبرنگ‌های عمودی در طرفین سپر عقب و استفاده از LED در چراغ‌های عقب اشاره کرد. بالاترین تیپ کوئید که Climber نام دارد نیز به ریل‌های روی سقف، رینگ‌های آلیاژی ۱۴ اینچی خاکستری و تریم نارنجی‌رنگ مجهز شده است. فاصلهٔ ۱۸۴ میلی‌متری خودرو از سطح زمین اما بدون تغییر باقیمانده است.

کوئید فیس‌لیفت شده حالا در داخل به صفحه‌نمایش لمسی بزرگ‌تر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه صفحه آمپر دیجیتالی با دورسنج موتور مجهز شده که هردو از رنو تریبر گرفته شده‌اند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MediaNav Evolution این خودرو نیز از اندروید اتو، اپل کارپلی، تشخیص صدا و دوربین دید عقب برخوردار است. در کابین کوئید مدل ۲۰۲۰ غربیلک فرمان جدیدی هم دیده می‌شود درحالی‌که در نسخه‌های مجهز به گیربکس AMT، شیفتر دوار دنده از داشبورد به روی کنسول مرکزی منتقل شده است. روکش پارچه‌ای جدید صندلی‌ها و تریم جدید رو دری‌ها هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات داخلی این ماشین هستند.

در بخش پیشرانه‌ها اما تغییراتی صورت نگرفته و کوئید مدل ۲۰۲۰ همچنان با همان موتورهای سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی شامل ۰.۸ لیتری ۵۴ اسب بخاری و ۱ لیتری ۶۸ اسب بخاری ارائه می‌شود. انتقال نیروی موتور کوچک‌تر فقط توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما برای موتور بزرگ‌تر گیربکس پنج سرعتهٔ AMT هم قابل سفارش خواهد بود. هند اولین بازاری است که کوئید فیس‌لیفت شده در آن عرضه خواهد شد. قیمت پایهٔ کراس‌اوور کوچک رنو در این کشور از ۲۸۳ هزار روپیه معادل حدود ۴ هزار دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    درسته قیمتش خیلی خوبه ولی قدرت موتورش تو ذوق میزنه . با این قیمت هم قیمت پراید هست ولی ایران بیاد بالای صدتومن میفروشن که با این حجم موتور فک نکنم موفق باشه
    ایمنی خوبی هم نداره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. Yashar

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این ماشین با همین موتور از پراید تیبا۲ ساینا تیبا ۴۰۵ هم خوشگل تره هم بروز تره هم مطمعن تره این اگه با قیمت ۶۰ میلیون هم بیاد همه میخرن ولی سود تو اون ماشین های ساخت داخله فقط

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Aden

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این ماشین بدرد جاده های کفی میخوره نه ایران که بیشترش کوهستانیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Peiman56

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (137 ديدگاه)

    ۴۰۰۰دلار میکنه به عبارتی زیر پنجاه میلیون.یعنی هم قیمت پراید خودمون.ن۶ تنها زه بغلش آپشن خاص نیست بلکه صفحه نمایشش هم بزرگ تر و بهتر،ظاهرش بروزتر و جذابتر و تازه پشت آمپرش هم دیجیتال وال سی دی.پس چرا ما پراید رو همه امکانتش رو بر داشتیم و با همون قیمت میدیم و بازم میگیم صرف نداره و ورشکستیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    این فقط رنو ساخته حال سایپا رو بگیره فقط جلو پنجره و کابین با پراید مقایسه کنید البته شاید این نسخه فولش باشه مشکل سطح درآمد و ارزش پول ملی و گرنه خرید خودرو یا اجازه اون انقدم کار سختی نیست تو دنیا بر عکس ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Saeed

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    حالا اگه این رنو بیاد ایران:
    ۴ سیلندر ۱۸۰۰
    گیربکس فوق پیشرفته CVT
    ۵ ستاره ایمنی
    به آخریش شک دارم موفق باشه?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این ماشین از همون اول با اپشن های خیلی زیادی عرضه شد برعکس داتسون که اصلا چیزی به اسم امکانات رفاهی نداشت ولی هر دو بی نهایت در تست های تصادف بد عمل کردن که خوب باید اول به اون سرعت میرسیدی که با این قدرت اساسا رسیدن به سرعت بالا خیلی سخته

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. Saeed

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهتر است بگیم جایگزین تندر نود میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاشار کزیلو

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ایمنی رو چکار کردن؟ هنوزم بدون هیچ ستاره ایمنیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا