سایر خودروهای آمریکایی

پیش‌نمایش پیکاپ الکتریکی نیکولا بَجِر

نیکولا از پیکاپ تمام الکتریکی خود که بجر (Badger) نام دارد پیش‌نمایشی را ارائه کرده است. بجر که در ماه سپتامبر امسال رسماً رونمایی خواهد شد، پیکاپی تهاجمی و جسورانه با سپر آفرود و نوار LED یکپارچه است. این پیکاپ الکتریکی همچنین از جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد و دی‌لایت‌های C شکلی هم برخوردار است که جی‌ام‌سی سی‌یرا را به یاد می‌آورند. با نگاه به پروفیل جانبی بجر، کاپوتی برآمده و بچه گلگیرهای پلاستیکی جلب‌توجه می‌کنند. در این قسمت همچنین طراحان از خطوط خمیده‌ای استفاده کرده و طرح زاویه‌داری را برای درهای عقبی ارائه کرده‌اند.

رکاب‌های چراغ‌دار، رنگ متفاوت قسمت بالایی بدنه، درب عقبی متمایز با لوگوی بزرگ نیکولا و دستگیره‌های بیرون‌آی درها نیز از دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه این پیکاپ الکتریکی هستند. بجر ۵,۹۰۰ میلی‌متر طول، ۲,۱۶۰ میلی‌متر عرض و ۱,۸۵۰ میلی‌متر ارتفاع دارد که این یعنی کمی کشیده‌تر و عریض‌تر از شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ خواهد بود اما ارتفاع کمتری نسبت به آن دارد.

در کابین بجر، مقابل راننده غربیلک فرمان متمایزی با صفحه آمپر دیجیتالی قرار می‌گیرد درحالی‌که یک صفحه‌نمایش بسیار بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم در سمت راست جای گرفته است. زیر این نمایشگر نیز دکمه‌های ساده، کنسول مرکزی شناور و تریم‌های فلزی به چشم می‌خورد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب‌توجه بجر نیز استفاده از دوربین‌هایی بجای آینه‌های جانبی است که تصاویر آن‌ها در نمایشگرهای کوچکی روی ستون‌های A به نمایش درمی‌آیند.

نیکولا فعلاً مشخصات دقیق بجر را منتشر نکرده اما گفته است که در دو نسخهٔ الکتریکی و هیدروژنی به بازار عرضه خواهد شد. نسخهٔ الکتریکی این پیکاپ به باطری‌های لیتیوم یون ۱۶۰ کیلووات ساعتی مجهز خواهد بود که بُردی بیش از ۴۸۰ کیلومتر را برای آن فراهم می‌کنند درحالی‌که بُرد نسخهٔ هیدروژنی به بیش از ۹۶۰ کیلومتر می‌رسد. این بُرد چشمگیر به این دلیل است که نسخهٔ هیدروژنی بجر به قوای محرکهٔ الکتریکی هم مجهز است و راننده می‌تواند با لمس یک دکمه خودرو را بین حالت هیدروژنی یا الکتریکی جابجا کند.

به گفتهٔ نیکولا، حداکثر قدرت بجر ۹۰۶ اسب بخار است اما قدرت مداوم آن ۴۵۵ اسب بخار خواهد بود و ۱۳۳۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های برجستهٔ بجر برخورداری از یک خروجی برق ۱۵ کیلوواتی است که می‌تواند برای ابزارآلات، چراغ و کمپرسور مورداستفاده قرار گیرد. این پیکاپ الکتریکی همچنین می‌تواند تا بیش از ۳۶۰۰ کیلوگرم را هم یدک بکشد.

مدیرعامل نیکولا «تِروور میلتون» در بیانیه‌ای در مورد بجر گفته است:

من سال‌ها است که روی برنامهٔ این پیکاپ کار می‌کنم و باور دارم بازار اکنون به خودرویی نیاز دارد که بتواند کارهای روزانهٔ تمام‌وقت را بدون تمام شدن انرژی انجام دهد. بجر می‌تواند برای کار، استراحت آخر هفته، یدک کشی، آفرود یا تردد در مسیرهای شیب‌دار اسکی بدون کاهش پرفورمنس مورداستفاده قرار گیرد. هیچ پیکاپ الکتریکی دیگری نمی‌تواند در این دما و شرایط کار کند

متأسفانه فعلاً هیچ حرفی در مورد قیمت نیکولا بجر زده نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. فرهنگ

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    واقعا جذابه
    اگر سیاست درستی بکار گرفته بشه در مورد فروش
    حتما بازار رو میگیره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      این نیکولا مگه تو جریان سایبر تراک نگفته ما وانت تولید نمی کنیم ؟
      خبرش تو همین پدال هم بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      تا یک دهه اینده خودرو الکتریکی فراگیر میشه .
      من موندم ما که الان نمیتونیم نفت بفروشیم و کلی نفت استخراج نشده داریم .این همه منابع استفاده نشده باقی میماند.
      میدونم اگه هم استفاده بشه پولشو خودشون بالا میکشن و به مردم چیزی نمیدن ولی حداقل کسری بودجه پیدا نمیکردند که ملت رو با مالیات سرکیسه کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Enzo

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    واقعا عالیه.هم بدرد خیابون میخوره هم بیابون هم جنگل .استیلو قیافشم که میزونه طراحیه داخلیش هم خوشگله همون برد نزدیکه پونصد کیلومترشم خوبه بنظرم .بعد اینجا ماهم احمق‌های نادونی داریم که ورمیداره میگه فلان کشور مثلاً فلان برجو داره پیشرفتس؟؟
    آدم وقتی این پیشرفتها رو تو دنیا میبینه وبعدش این اراجیفو از این کفتارها میشنوه حس جنون ودیوانگیه محض بهش دست میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. FLANKER

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    آینده خیلی زود داره میرسه ما تو ایران ههههههههه?????? رفیقم تسمه تایم 207 عوض کرده 800 هزار تومن ?اورجینال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    زیباست واقعا….
    یک طراحی آینده نگر و جسورانه با ترکیبی از داج RAM Rebel و جمس سییرا .
    اگر همانند ریویان نظر سرمایه‌گذاران بزرگ را جلب کنه و به اعداد ادعایی برسه مطمئنا موفق خواهد بود…البته ابتدا باید قیمت را کنترل کنه که برای یه استارتاپ غیر ممکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا