سایر خودروهای اروپایی

اولین تصاویر جاسوسی از شاسی‌بلند اوروس کُمندانت، بدل روسی کولینان!

چند وقتی است میدانیم که خودروساز لوکس روسی اوروس موتورز برنامه‌های بزرگ‌تری از صرفاً ساخت سدان سنات S600 و لیموزین سنات L700 دارد. این شرکت ساخت خانواده‌ای از خودروهای لوکس شامل مینی‌ون آرسنال و شاسی‌بلندی بنام کُمندانت (Komendant در زبان روسی به معنای فرمانده) را در برنامه دارد که هرچند اولی در کاروان موتوری رئیس‌جمهور روسیه «ولادیمیر پوتین» دیده شده است اما دومی تاکنون فقط در حد تصاویر تیزری و رندها بوده است.

حال اما اوضاع تغییر کرده زیرا یک دستگاه کُمندانت پروتوتایپ با پوشش‌های استتاری در حال حمل روی یک تریلر در اسکاندیناوی دیده شده است. رانندهٔ کامیون حامل این خودرو در یک پمپ‌بنزین متوقف شده بوده و بدین ترتیب عکاسان جاسوسی توانسته‌اند تصاویری از بیرون و داخل این اس‌یووی بزرگ بگیرند. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، پوشش‌های استتاری خودرو بسیار سبک بوده و بنابراین می‌توان عناصر طراحی اصلی کمندانت را تشخیص داد که اصلی‌ترین آن‌ها جلوپنجره‌ای مشابه رولزرویس و چراغ‌های LED در طرفین آن است؛ بنابراین نمی‌توان این اس‌یووی لوکس روسی را دید و به یاد رولزرویس کولینان نیفتاد.

بااین‌حال درهای کمندانت برخلاف کولینان به شیوهٔ معمول باز می‌شوند. در عقب خودرو نیز در این پروتوتایپ از چراغ‌های موقت استفاده شده اما جای چراغ‌ها مشخص بوده و از این طریق می‌توان به فرم کلی چراغ‌های عقب پی برد. در داخل کمندانت ظاهراً داشبورد با سدان سنات یکسان است که البته تعجبی هم ندارد زیرا در این اس‌یووی از همان پلت‌فرم سنات استفاده شده و به غیر از ارتفاع تقریباً ابعادی هم‌اندازهٔ برادر سدان خود دارد.

به همین دلیل، انتظار می‌رود کمندانت هم به همان پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V8 هیبریدی سنات مجهز باشد که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما هرچند فروش سنات به خریداران معمولی از سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود، شهروندان روسی برای خرید کمندانت باید تا سال ۲۰۲۲ صبر کنند زیرا اوروس موتورز قصد دارد در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰۰ دستگاه خودرو تولید کند که همگی به مقامات دولتی اختصاص دارند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    از ماشین های روسی بیشتر مطلب بزارین لطفاً
    کشوری عجیب با ماشین هایی عجیب تر !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3498 ديدگاه)

    این ماشین برندش روسیه ولی کل ماشین از صفر تا صدش چینیه.
    به هم نون قرض میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا