سایر خودروهای اروپایی

آغاز تولید هایپرکار دیوانه کننده آپولو IE

شرکت آپولو اعلام کرد تولید هایپرکار سفارشی و تولید محدود Intensa Emozione (IE) را پس از تکمیل مراحل توسعه‌ای آغاز کرده است.


زیرساخت این هایپرکار آماده‌ی تولید شاسی فیبر کربنی کاملاً جدیدی است که با همکاری شرکت HWA AG و گروه Capricorn توسعه یافته است.


این خودرو نه تنها از شاسی مونوکوک فیبر کربنی برخوردار است بلکه ساب فریم‌ها و ساختارهای مقاوم در تصادف نیز از این متریال سبک‌وزن ساخته شده و آپولو گفته ساختار خودرو به قدری قوی است که قوانین ایمنی LMP2 فیا را نیز پاس می‌کند. شرکت Capricorn استاد ساخت شاسی بوده و حتی شاسی خودروی برنده‌ی لمانز یعنی پورشه ۹۱۹ هیبریدی را ساخته است.


همان‌گونه که می‌دانیم بخش اعظم فرایند توسعه‌ای IE توسط HWA AG انجام شده است. متخصصان این شرکت موتور اسپورت احیا شده مسئول تولید مرسدس بنز CLK GTR نیز بوده‌اند. یکی از بخش‌های کلیدی خودرو که HWA نقشی اساسی در توسعه‌ی آن داشته درب‌های پروانه‌ای جدید است که از سیستم لولای فعال شونده‌ی دستی برخوردار بوده و در زمان چپ کردن غیرفعال می‌شود. HWA همچنین به تولید سلول سوخت کربن/کولار یکپارچه با مونوکوک کمک کرده است.


تمامی نسخه‌های این هایپرکار با سیستم سرکوب آتش کاملاً یکپارچه عرضه می‌شوند. این سیستم توسط راننده یا سرنشین فعال شده و از کاکپیت و محفظه پیشرانه حفاظت می‌کند. آپولو تلاش‌های زیادی نیز برای بهبود راندمان آئرودینامیکی IE داشته است. ترمزهای سرامیک کربنی برمبو نیز در دسترس مالکان خودرو بوده و روتورهای فولادی AP ریسینگ نیز برای استفاده‌ی سنگین در پیست قابل انتخاب می‌باشند.


نیروبخش این هایپرکار پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری تنفس طبیعی برگرفته از محصولات فراری است که قدرت ۷۶۹ اسبی و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند. البته آپولو قبلاً گفته بود می‌توان از این پیشرانه قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری نیز گرفت.


تنها ۱۰ دستگاه از آپولو IE و با قیمت پایه‌ی ۲.۷۱ میلیون دلاری ساخته خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3896 ديدگاه)

    ماشین خفنی میشه با وزن کم و قدرت زیادی که داره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. Amirferrari

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    مکلارن سنا با قیمت ۱ میلیون دلار به مراتب خودرو کارآمد تر و خاص تریه،یه قیمتی میزدید که خریدار کمتر گزینه ای تو رنج قیمتیش پیش روش باشه،یه ماشین ۸۰۰ اسبی رو که معلوم نیست چی قراره از آب دربیاد رو با قیمتی نزدیک به بوگاتی شیرون میدن دست خلق الله!!! همش قراره ازش ده تا تولید بشه و هنوز دنبال مشتری میکردن،!!!یادش بخیر یه زمانی بازار هایپرکارا رو یه سری خودرو تاپ تشکیل میداد نه مثل الان که فلان کمپانی از راه نرسیده و هنوز یه سوپرکار تولید نکرده صاف رفته زده تو کار ساخت هایپرکار اونم با قیمت برابر با بهترین های این سگمنت،کاش میشد زمان رو برگردوند به اون دوران طلایی و اون خودروهای بی همتا…

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      این از مکلارن خیلی خیلی خیلی خاص تره

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. عطا

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (110 ديدگاه)

      وقتی من میتونم برم اورست رو فتح کنم چرا برم مثلا دماوند رو فتح کنم؟
      اینا نشانه بدی نیست اینا نشون میده علم و تکنولوژی چقدر پیشرفت کرده و ما چقدر عقب منده ایم!

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. Infinite

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (452 ديدگاه)

      دوست گرامی، آپولو شرکت تازه از راه رسیده نیست. این شرکت سابقا “گامپرت” نام داشت و خودرویی به نام “آپولو” داشت و گامپرت آپولو سوپر اسپرت معروف و ثابت شده ای هست. حالا این شرکت عنوان آپولو رو برای خودش برگزیده و سوپر اسپرت جدیدش هم فارغ از برند خوش سابقه اش، با همکاری نام های بزرگی در حال توسعه بوده.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. mg

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (139 ديدگاه)

    فیلم شتاب گیریش رو چند وقت پیش دیدم صداش اگر بهتر از پاگانی نبود و بلند تر اصلا کمتر از اون هم نبود

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    برید کلیپشو ببینید
    دیوانه ی صدای موتورش میشید
    بعد از سالها دوباره یک هایپرکار خوش صدا از آلمان به دنیا معرفی شد. ( بعد از کاررا جی تی)

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا