شورلت

به‌روزرسانی جزئی شورولت کامارو مدل 2021

شورولت کامارو دیگر به اندازه‌ی سال‌های گذشته محبوب نیست اما این به معنی رها کردن میدان نخواهد بود.

شورولت در حال به‌روزرسانی این خودرو برای مدل سال ۲۰۲۱ بوده و احتمالاً از اواخر سال جاری کاماروی تازه‌نفس‌تر را روانه بازار خواهد کرد. اگرچه فیس لیفت این خودرو به گستردگی عمل‌های جراحی قبلی نخواهد بود اما بازهم شاهد تجهیزات و رنگ‌های بدنه جدید خواهیم بود.

کار را بدنه شروع می‌کنیم که طبق شنیده‌ها شاهد حذف رنگ‌های قرمز و سبز خواهیم بود. جایگزین این رنگ‌ها نیز رنگ جدیدی با نام گیلاسی خواهد بود.

داخل کابین هم تغییرات ملایمی رخ خواهد داد اما طرفداران از دیدن سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقا یافته، اندروید اتو و اپل کارپلی خوشحال خواهند شد. در تریم های فول تر از جمله ۳LT و ۲SS نیز شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند نصب خواهد شد.

تغییری در پیشرانه‌ها رخ نمی‌دهد و نسخه پایه دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر خواهد بود. مشتریان همچنین می‌توانند پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۳۳۵ اسبی و گشتاور ۳۸۵ نیوتون متری را سفارش دهند.

مدل پرفورمنس کامارو SS به نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ۴۴۵ اسبی مجهز خواهد شد اما مدل ZL1 هم دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۰ نیوتون متر خواهد بود.

اگرچه پیشرانه‌ها همچنان مشابه مدل‌های قبلی هستند اما یک تغییر مهم در بخش گیربکس رخ داده است. کامارو SS 2021 با پکیج ۱LE پرفورمنس هم‌اکنون با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک در دسترس است. این مدل قبلاً فقط با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه می‌شد.

فعلاً قیمت مدل‌های گوناگون کامارو ۲۰۲۱ مشخص نیست اما انتظار می‌رود قیمت پایه آن از حدود ۲۵ هزار دلار شروع شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    هرچی کامارو و موستانگ برزورسانی میکنند ، دوج چلنجر بیشتر به دلم میشینه با تمام سادگیش .
    باور کنید دوج میتونه تا سالهای سال و با بروزرسانیهای کوچک و ریزه کاری کم در طراحی تولید داشته باشه و اصلاً نیازی به نسل جدید نداره ، دقیقاً برعکس موستانگ و کامارو که نیاز به عوض کردن نسل دارند .
    این هم بگم که به روزرسانی کامارو بد نشده اما با اون هیبت و جبروت نسخه اولیه داره فاصله میگیره و قِرتی میشه به جای اینکه خوفناک باشه .

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. امیر

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره
      دوج حسابی میدونه چکار کنه
      حتی رم کلاسیک هم فروش بسیار بالایی داره و همینطور محبوبیت زیاد البته چارجر بنظرم باید بهتر بشه و اصالت دهه ۶۰ و ۷۰ رو فراموش نکنه اما بازم فروش بالاش یعنی اینکه مشکلی نداره

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Zonda R

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      هر 3 ساخته میشن تا همه ی سلایق رو پوشش بدن
      کسی که یه پونی کار با چهره ی اصیل و وحشی خاص درونی میخواد و… قطعا چلنجر رو انتخاب میکنه
      اما اگر انتخاب استفاده روزانه باشه موستانگ و یا کامارو

      موافقم 1
      مخالفم 3
    3. رزیتا

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (418 ديدگاه)

      حس میکنم یه نفر داره لایکها و دیسلایکها رو دستکاری میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. رزیتا

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    “شورلت کامارو و شورلت کوروت و فورد موستانگ” ، هر سه تا کوپه ی آمریکایی معرکه هستن ولی بین این سه تا من کوروت رو بیشتر از اون دوتای دیگه میپسندم

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      رزیتا عزیز
      اینجور که مشخصه شما عاشق خودرو هستید اما از رقابتها ، کلاسها و دسته بندیها به دور هستین .
      کروت شاخه ای جدا و نزدیک به اسپرتهای اروپائیست مثل r8 یا ۹۱۱ یا بنز gtگران قیمت یا لکسوس lc که فقط بخاطر قیمت کمترش نسبت رقبا ، میشه گفت فاصله بین ماسل کارها و اروپاییها را پر کرده اما کروت کجا و سه رفیق ناخلف (( موستانگ ، کامارو ، چلنجر )) کجا .
      کروت لوآپشن و ارزانترینش را باید با فول آپشنها و خاص های این ماسل ها مقایسه کرد مثل دیمون ، شلبی ، zl1 و….. .

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. رزیتا

        ۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (418 ديدگاه)

        شرمنده ولی این فقط نظر شماست چون این کلاسها و دسته بندیهایی که مد نظرتون هستش برای اکثریت علاقه مندان به دنیای خودرو قابل قبول نیستش

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. Hamidreza

          ۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          با نوید موافقم
          هر چند GT350 رو به همشون ترجیح میدم

          موافقم 0
          مخالفم 2
  3. Elmiraj

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    با ظهور کراس اور ها روز به روز از محبوبیت کوپه ها و سدان ها کاسته میشه .
    بلیزر جدید برای شورولت هم خوبه و هم بد….چون از طرفی درآمد کم حاصل از افت فروش کامارو را برای شورولت جبران می‌کنه و از طرفی هم باعث افت بیشتر فروش کامارو می‌شه !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      Elmiraj عزیز
      این مدت تو آمریکا و بقیه دنیا نفت و بنزین اینقدر مفت شده که همه رو میارن به خرید ماشینهای ۸سیلندر به بالا? و شاسی بلند .

      فقط نمیدونم رئیس جمهور روحانی که قیمت پائین بنزین رو میزد تو سرمون و منت میزاشت چرا نمیاد بکشه پائین فیتیله قیمتهارو .
      هر گالن بنزین تو آمریکا رسیده به زیر دو دلار و این را مقایسه کنید با سطح درآمدیشون و نه با ریال ما .

      خودم بشخصه آمریکا باشم ، این روزها ۱۲سیلندر میخرم حالشو میبرم و سلفی میگرم برای آقای روحانی با اون مدریتش ، خاک تو سر همشون کنم ، روی دریای نفتیم و حسرتی همچون همیشه بر باد رفته .

      خداوکیلی خاک تو سرتر از ایرانی فقط خودِ خودشه با چنین ثروتی و چنین مدیریتی و چنین محصولات لجنی همچون تیبا …..رهام??? .

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        درسته امروز قیمت نفت خام ۲۱.۳ دلار بود ( پیش بینی میشه به زیر ۱۰ دلار هم سقوط کنه!!! ) که با قیمت ۶۰ دلاری چهار ماه قبل بسیار تفاوت داره و همین افت قیمت که بدلیل کاهش ۷۰ درصدی حمل و نقل و افزایش تولید نفت بوجود اومده روز شنبه گذشته ( ۲۱ مارس ) باعث شد که قیمت بنزین معمولی در ایالت کنتاکی به ۲۶ سنت به ازای هر لیتر برسه که در بیست سال گذشته بی سابقه بود ( نکته این که قیمت بنزین در آمریکا لحظه ای تغییر می‌کنه و بسته به ایالت های مختلف و قیمت جهانی نفت همیشه در نوسان هست ) ، ولی متأسفانه این قرنطینه ها نه تنها بر فروش هشت سیلندر ها و شاسی بلند ها تاثیر می‌گذاره بلکه دشمن اصلی صنعت خودرو در سال ۲۰۲۰ خواهد بود و فروش کلی خودرو را امثال ۴۰ درصد کاهش خواهد داد ، طوری که پیش بینی میشه امثال ۱۳.۲ میلیون خودرو در آمریکا فروش بره…
        .
        از مسولین هم که حرف زدی…
        در حالی که آمریکا بودجه ۲.۲ تریلیون دلاری و اتحادیه اروپا بودجه ۷۵۰ میلیارد دلاری و….. را برای مقابله با بحران کرونا تصویب کردن ما اینجا مسولینی داریم که بجای تصویب بودجه و راه حل موثر :::
        یکیشون میگه کار دشمن و جن هاست…
        یکی میگه قرنطینه برای جنگ جهانی اول هست…
        یکی میگه عذاب الهی هست…
        آخر علم داروسازی شون هم که گفت روغن بنفشه بمالین…!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. lamborghini

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    بهتر شده کامارو در مدل 2010 یه شروع خوب داشت ومحبوب شد ولی نسل جدید یه خورده خراب کرد فکر می کنم کامارو به نسل اول شبیه باشه بهتره البته الان هم هست یا برای یه تغییر به نظرم بیان شبیه مدل 1970 طراحی کنن هم خوب باشه در کل موفقیت چلنجر فکر میکنم به خاطر ظاهر رترو باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      میدونی منو یاد چی انداختی ¿
      اون کاماروی زرد رنگ توی فیلم تبدیل شوندگان .
      واقعا کجا رفت اون طراحی ؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. امیر

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (771 ديدگاه)

    فروش بالا دلیل برتری نیست گرنه پراید هم از خیلی ماشینا بهتر بود دوج فقط یه موتور قوی گذاشته روی یه بدنه نه ایرو دینامیک نه شاسی مهم نبوده براش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمید

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سبک ترین و اصولی ترین ماسل کار بازار کامارو ، وزن حدود ۱۵۰۰ کیلو خیلی شبیه به ماشین های مدرن دنیاست ، اصلا با دوج ۲ تنی مقایسش نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مرتضی

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    هنوزم قشنگه ولی یجورایی مثل سرنوشت ائودی r8 شده، ماشین های زیبا ولی 10 – 15 ساله که روی یک پلتفرم تولید میشوند!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا