شورلت

رؤیت نسخهٔ نهایی کوروت C8 Z06 با پوشش‌های سبک‌تر

تصاویر جاسوسی جدیدی از کوروت C8 Z06 منتشر شده که بدنهٔ تولیدی آن‌را با پوشش‌های استتاری کمتری نشان می‌دهد و بنابراین حالا می‌توانیم برخی از ویژگی‌های طراحی این سوپراسپرت جدید را مشاهده کنیم. در جلوی خودرو اسپلیتر تهاجمی‌تری دیده می‌شود که در گوشه‌های سپر با باله‌هایی همراه است. علاوه بر این، ورودی‌ هوای میانهٔ سپر هم بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

در پروفیل جانبی Z06، ورودی هوای روی گلگیر عقب به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر شده تا بتواند هوای بیشتری را به پیشرانهٔ قوی‌تر کوروت برساند. چشمگیرترین ویژگی در بخش عقبی این ماشین بال بزرگی است که در طرفین ارتفاع بیشتری دارد. در پایین هم سپر اصلاح شده و خروجی‌های هوای کوچکی در گوشه‌های آن دیده می‌شود. تغییر مهم دیگری که در اینجا صورت گرفته است هم چهار سر اگزوز است که از طرفین حالا به مرکز سپر منتقل شده‌اند.

شایعات و گزارشات قبلی نشان داده‌اند که C8 Z06 به پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 میل‌سوپاپ بالای کوروت مسابقه‌ای C8.R مجهز خواهد بود. گفته شده این پیشرانه که از نوع میل‌لنگ تخت است، حدود ۶۲۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. ردلاین این موتور نیز رقم چشمگیر ۹ هزار rpm گزارش شده که این یعنی باید صدای فوق‌العاده‌ای هم داشته باشد.

شورلت چندی پیش انتشار تیزرهای کوروت C8 Z06 را آغاز کرده تا طرفداران را برای رونمایی رسمی در پاییز آماده کند. ممکن رونمایی این سوپراسپرت جذاب آمریکایی در ماه نوامبر در نمایشگاه لس‌آنجلس صورت گیرد. بااین‌حال، فروش Z06 تا پیش از سال ۲۰۲۳ آغاز نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2466 ديدگاه)

    حدس میزنم حرفهای خوبی برای گفتن داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. جناب ایکس

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      از اگزوزاش خیلی خوشم اومد. شده شبیه C7 و قبلیا که چهارتا وسط داره. اون C8 که اگزوزش کنار بود رو خیلی دوست نداشتم. این یکی خیلی خوب شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Reza Waffen SS

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    یواش یواش داره خوشگلتر میشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    امیدوارم انجین باحالی از کار دراد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    نباید بد باشه. Zo6 یکی از نسخه های خوب کوروت بوده. تو این هم باید خیلی جذاب
    باشه.
    ولی پدال امروز و دیروز خبر های شیک میذاری.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. جناب ایکس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    یه سوال. چرا ماشین های استتاری رو شاسیشون رو بالاتر میبرن؟ شاسیشون خیلی وقتا بلند تر از نسخه رونمایی هست… همینم اگه عکس اول رو نگاه کنید میبینید که جلوش چقدر بلنده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      جناب ایکس جان، ماشینای اسپرت و سوپر اسپورت (البته جدیدا اس یو وی ها هم) چند حالت رانندگی دارن که بر اساس اون حالتا، سیستم تعلیق میاد ارتفاع خودرو رو کم و زیاد میکنه. مثلا یادمه قبلا توی همین سایت یه ویدیو از سیستم تعلیق مگناراید کادیلاک دیدم، که خیلی قشنگ حد اقل ۶-۷ سانت ارتفاع ماشینو بالا پایین میکرد. یا اگه یادت باشه جرمی کلارکسون که داشت فورد جی تی جدید رو تست میکرد، همون قسمتی که هموند و می با هواپیما مسیری رو طی کردن تا به آبشار برسن و جرمی با جی تی رفت، اونجا کلی با ارتفاع ماشین بازی بازی کرد :))
      حالا از اونجا که این عکسای مثلا جاسوسی موقع رانندگی از این خودروهای تست گرفته میشه، معمولا ارتفاع بالاتری دارن، اما عکسای رسمی که میاد، ماشین پارک شده هست یا در حالت ریس هست که پایینترین ارتفاع رو داره، که خیلی شیک و مجلسی تر بنظر میاد 😅 امیدوارم قانع شده باشی :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جناب ایکس

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        آره عالی، خیلی خیلی ممنونم.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Mad.z.Max

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          فدات

          موافقم 1
          مخالفم 0
  6. AMIR / ARMI

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    اوف اگزوز هارو
    یه انجین که از موتور اسپورت شاید برگ برنده این ماشین در مقابل همه باشه
    مشخص از سیستم آیرودینامیک فعال هم برخوردار هستش
    ولی فکر میکنم نسخه نهایی این نیست
    به نظرم باید گلگیر های جلو یکم بیرون تر باشه
    تو نسخه نهایی

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      یه سوال مگه نگفته بودین این نسخه 1000 اسب قدرت خواهد داشت؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. hssn

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (477 ديدگاه)

        نه اون نسخه زورا هستش که قراره حدود هزار اسب باشه که بالاترین نسخه کوروت میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. AMIR / ARMI

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        نه Z06 حکم ۹۱۱ gt3rs رو داره برای خانواده کوروت
        سریع ترین و قوی ترین نیست ولی سعی شده Z06 خالص ترین لذت یه خودروی اسپورت رو ارائه بده همیشه

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Reza Waffen SS

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5338 ديدگاه)

          آها ممنون

          موافقم 3
          مخالفم 0
  7. بهنام

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (984 ديدگاه)

    عالی شد
    بخصوص بخش عقب و اگزوز ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    بالاترین و قویترین نسخه کوروت c8 چه مدلی خواهد بود ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Silent

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      ZORA چیزی حدود 120 تا 150 هزار دلار 1000HP ترکیبی از سنت و مغناطیس… 2025 تحویل هست که خوب زمان خوبی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. mos

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    دیروز چند تا عکس منتشر شده بود که جنرال‌موتورز داشت سه چهار تا کوروت رو کنار آکورا NSX تست می‌کرد.
    واقعا تو معیار قرار دادن (…) به هیچی رحم نمیکنن از فراری و پورشه گرفته تا آکورا
    البته دفعه اولشون هم نیست طبق گفته یکی از مدیران جنرال‌موتورز از نسل اول NSX هم واسه توسعه کوروت C5 خیلی چیزا یاد گرفتن.

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. AMIR / ARMI

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      وقتی دراری یه رقیب برای بقیه میسازی
      باید بدونی رقبا در چه سطح و چه عملکردی هستن
      این اتفاق در همه کلاس ها میوفته
      و چیز عجیبی نیستش همه سعی میکنن از هم بهتر باشن
      Corvette c8 E ray که قرار هیبریدی شده از خانواده کوروت باشه
      با سوپر اسپورت های هیبریدی موجود در بازار قرار
      مقایسه بشه و NSX جز معدود سوپر اسپورت های هیبریدی بازار هستش .
      کوروت قرار ۸ سیلندر هیبرید باشه
      آن اس ایکس شش سیلندره
      کوروت قرار قوی تر و یه سطح بالا تر از نظر پرفرومنس باشه از nsx
      هیچ نکته اشتراکی بین کوروت و آن اس ایکس نیست
      صرافا دارن سعی میکنن از رقیب بهتر باشن

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. mos

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        صرفا مقایسه نیست
        جنرال‌موتورز تو تمام مراحل توسعه کوروت از دستاوردهای بقیه شرکت‌ها مخصوصا پورشه و فراری استفاده می‌کنه.
        بار ها هم خودشون اینو گفتن

        مارک رئوس یکی از مدیران جنرال‌موتورز:
        GM bought on the first NSXs to arrive in America and Mark Reuss said “That car blew us away.” The automaker “learned a lot” from the model and some of that knowledge was incorporated into the Corvette C5.
        میگه وقتی نسل اول NSX به آمریکا اومد یکیش رو خریدیم و برای توسعه کوروت C5 خیلی چیزا ازش یاد گرفتیم.

        در مورد C8 هم گفتم عکساش منتشر شده سرچ کنی میاره
        New spy photos show Corvette prototypes, possibly hybrid, testing alongside Acura NSX

        این کارا فقط برای جنرال‌موتورز عادیه.
        فراری و مک‌لارن هم سوپر اسپورت هایبرید ساختن ولی خودشون همه چیز رو توسعه دادن چیزی رو معیار قرار ندادن.
        حتی خود هوندا ۳ سال برای توسعه NSX وقت گذاشت.

        در آخر از این حرفا ناراحت نشید
        وقتی خود جنرال‌موتورز به این کار افتخار میکنه چه دلیلی وجود داره طرفداراش ناراحت بشن

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. AMIR / ARMI

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          کی میگه وقتی یه ماشین جدید توسعه داده میشه
          همه چی رو خود کمپانی توسعه میده
          هیچ چی nsx به هیچ جای کوروت نمیخوره
          اصلا چجوری میتونی از یه ماشین موتور وسط برای توسعه c5 استفاده بکنی ؟؟
          یه دنیا افتخار موتور اسپورت پشت کوروت خوابیده .
          اصلا می‌دونی توی تیم موتور اسپورت کوروت چه کسایی هستن که
          بخش زیادی از توسعه نسل هشت کوروت بر عهده داشتن ؟
          این محصول موفق هستش که باید الگوی توسعه یه خودروی بشه تا اون رو موفق بکنه
          نه یه محصول شکست خورده در بازار
          شما بخوای سنگ پرت بکنی یه جایی رو نشونه میگیری بعد پرت می‌کنی
          بخوای یه ماشین جدید توسعه بدی
          یه هدف مشخص می‌کنی بعد پرت می‌کنی
          Nsx مجموعه ای از اشتباهاتی بود که
          تیم مهندسی کوروت دارن ازش درس میگیرن تا اون اشتباهات نکن صرفا

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. R@m!n

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          از شما بعید بود همچین کامنتی.

          مطمئنم اینو خوب می دونی که همه کمپانی ها از دستاوردهای هم دیگه الگو برداری می کننف این نه مسئله بدیه و نه تمسخر آمیز قبلا هم سر این موضوع بحثی داشتیم با دوستمون مهران 911 سر همین کوروت و همین قضیه. تو هر کلاسی یه خودرویی برای یه مدتی شاخصه و به طبع رقبا تلاش می کنن تا رصد عوامل موفقیتش خودشونو برسونن و محصولی با دی ان ای مخصوص خودشون در یک سطح یا بالاتر ارائه بدن. کجای این موضوع دستمایه تمسخره ؟؟
          چون یکی کاری انجام داده دیگه بقیه نباید انجام بدن ؟؟؟
          همون فراری مک لارن هم رقباشونو رصد می کنن حالا چون نمی گن شدن حق و بقیه ناحق ؟؟

          موافقم 3
          مخالفم 0
        3. mos

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          این حرف خود یکی از مدیران جنرال‌موتورزه سرچ کنی مطلبش رو کامل میاره حتی پدال هم ترجمش کرده بود

          در مورد تیم توسعه کوروت، tadge juechter یکی از مهندس های جنرال‌موتورزه که تو توسعه کوروت سی ۸ نقش داشته
          تو بعضی از مصاحبه هاش خودش اعتراف کرده که برای توسعه سی ۸ از پورشه و فراری استفاده کردن. اینم میتونی صحتش رو سرچ کنی

          موافقم 3
          مخالفم 0
        4. mos

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          درسته آقا رامین
          همه این کارو میکنن
          ولی ماشینی ندیدم که تو مراحل توسعه انقدر وابسته به رقبا باشه
          یه موقع هست یه شرکتی بعد ساخت و توسعه خودرو میاد اونو با رقبا مقایسه می کنه. این مشکلی نداره
          اما کوروت سی ۸ در تمام مراحل توسعه بخش های مهم مثل موتور و گیربکس و….. از بقیه الگو گرفته
          این کار برای برندی مثل جنرال‌موتورز اونم تو قرن ۲۱ جالب نیست.
          اگه هیوندای و کیا اینکارو می کردن مشکلی نبود تازه اول راه هستن ولی کوروت ۶۰ ساله داره تولید میشه.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        5. AMIR / ARMI

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          من در مورد اینکه این حرف ها گفته شده یا نه بحث نکردم
          در مورد این دارم بحث میکنم که
          برداشتت از این حرف ها اشتباهه
          چیزی که واضحه این که سعی داری بحث الکی راه بندازی
          اگه مثل خودت بخوام نتیجه گیری بکنم
          معیار NSX هم P1 و ۹۱۸ بودن
          موفقیتی که کوروت در طول تاریخچه خودش کسب کرده هیچ خودرو ساز ژاپنی در هیچ محصول اسپورت خودش حتی پتانسیلش رو هم ندیده
          سال هاس اخبار خودرویی رو دنبال میکنم
          هنوز هیچ ماشینی در این سگمنت رو ندیدم
          برای یک سال که هیچ برای چند ماه جز خوش فروش ترین ماشین های بازار آمریکا باشه
          و چنان خوب باشه که برخی مجلات هم سطح و حتی در خیلی موارد بهتر از ۹۱۱ اعلامش کنن

          موافقم 3
          مخالفم 0
        6. R@m!n

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          همه حرفات درست اما بنظرم این بیشتر یه حربه تبلیغاتی برای ایجاد هایپ بیشتر هست. همه قبول دارن پورشه و فراری در سطح بالایی هستن حالا کوروت بیاد خودشو کنار اینا یا حتی بهتر قرار بده دستاورد مهمیه. بنظرت عجیب نیست انقدر رو بازی کردن جنرال موتورز ؟؟؟

          راجب توسعه موتور و بقیه اجزا هم درسته اما زمانی می تونیم یه برندو متهم به کپی کاری کنیم که عملا یه طرح یا تکنولوژی رو عیناً کپی کنه تو محصول خودش.

          برای مثال سیستم تعلیق مگنه باید حاصل یه دهه کار خوده جنرال موتورزه، گیربکس ترمک که حق و امتیازش توسط جنرال موتورز خریداری شد بنظرم با توجه به ضریب دنده هاش از پورشه الهام گرفته شده اما تو سطح بالاتر کار می کنه و بشدت با موتور مچ هست. موتور هم از فراری F-458 که خب با هر متر و معیاری بهترین موتور هشت سیلندر دنیاست مخصوصا از لحاظ بازده و موتور کوروت کنونی و مدلای بالاتر با الگو برداری از این موتور هست اما چیزی که وعده داده شده و می بینیم ارائه پرفورمنس تو سطح بالاتر هست که دیگه نمیشه به این گفت کپی. درسته ردپای رقبارو میشه حس کرد اما هیچ شباهتی نمیشه پیدا کرد.
          اینکه بیای یه تکنولوژی رو ارتقا بدی خودش یه نوآوری به حساب میاد، تو طول تاریخ هم همیشه همین بوده یه تکنولوژی معرفی میشه رقبا یا ابداع کننده اونو ارتقا میدن.

          صنعت خودروسازی کره هم که هیچی در حد این بحث نیست.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        7. mos

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          من نظر خودمو با منبعش گفتم شمایی که بحث الکی راه انداختی
          پی وان و ۹۱۸ هایپرکارن NSX سوپرکار این دو تا چه ربطی دارن با هم؟
          بعدشم مدرکی داری یا از رو هوا حرف میزنی؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. یانکی

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      کوروت چقدر بد بخت شده یه پروژه شکست خورده رو الگو کنه.اونی که تو دیدی رقیب نسخه هیبرید پایه کوروت حساب میشه و فقط جهت مقایسه عملکرد استفاده کردن.

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. mos

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        فعلا که همین پروژه شکست خورده شده معیار کوروت
        البته اصلا عجیب نیست کوروت همیشه آویزون بقیه بوده حتی فراری ۱۰ سال پیش

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. Amir Machine

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          بعضی دوستان مثل ایشون اینقدر از موفقیت‌های کوروت C8 اذیت شدن که معیار قرار دادن فراری و بقیه رو کردن پیرهن عثمان و مدام تکرارش میکنن!
          با شما نمیشه منطقی حرف زد، باید مثل خودتون بود
          آره دادش جنرال موتورز دلش خواسته اصلاً از فراری کپی کرده، تونسته و کرده، هرچی باشه بهتر از تویوتاس که برای احیای سوپرا رفته گدایی ب‌ام‌و رو کرده، کوروت لااقل موتور و گیربکس و پلت‌فرم و همه‌چیزش مال خود جنرال موتورزه، نرفتن یه ب‌ام‌و Z4 رو بگیرن بدنه‌شو عوض کنن و لوگوی شورلت بزنن روش
          برای ساخت GT86 هم که دست به دامن سوبارو شدن!!
          با منطق این چنینی، باید گفت تویوتا با اون عظمت عُرضه ساخت یه ماشین اسپرتو نداره

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. mos

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          هر جور راحتی حرف بزن مشکلی نیست.

          خودم بار ها از این کار تویوتا انتقاد کردم و کسایی هم که منو میشناسن میدونن چقدر از سوپرای جدید بدم میاد!
          اما حداقل رفته موتور و گیربکس و پلتفرم رو مستقیم از بی ام و گرفته
          اگه میخواست مثل جنرال‌موتورز عمل کنه می‌رفت یه زد ۴ می‌خرید ازش کپی می‌کرد یا به قول بعضی دوستان معیار قرار می‌داد!

          موافقم 2
          مخالفم 3
        3. یانکی

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          با تمام احترامی که برا هوندا قائل هستم ولی برندیه که موتور وی6 بالاتر نداره.اونم که یه وی6 معمولی رو محصولات خانوادگیش هست که توربو قویتر روش گذاشته و گیربکسش هم همینطور.بدتر اینکه این موتور گیربکس برای پلتفرم دف جلو هست و این بیچارها سوپر کارشون رو جوری ساختن که این موتور گیربکس رو همونجور عرضی قرار بدن تو ماشین.یعنی توان ساخت ماشینی که موتور گیربکسش طولی باشه ندارن.مثل اینکه موتور گیربکس پراید رو بزاری تو قسمت عقب یه سازه دست ساز و ماشین دف عقب ازش در بیاری.کوروت قدیمیترین برند سوپر اسپرت دنیاست سیلافدون

          موافقم 1
          مخالفم 2
        4. datsun

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3478 ديدگاه)

          یانکی دوست عزیز هوندا یکی از بهترین انجین ساز هاس دهه شصت یه موتور v12 روی RA271 داشت موتور وی هشت داشته موتور ۵ سیلندر شش و ده هم ساخته تو فرمول وان حضور داشته و اینکه ژاپن هم یکی از قدیمی ترین سوپر اسپورتها رو داره gtr با قدمت ۵۰ سال و اسپورتهای فیرلیدی زد مربوط به دهه ۵۰ ان.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        5. mos

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          آدم از سطح سواد بعضیا خندش میگیره
          کسی که توهم توطئه دشمنی پدال رو داره…

          هوندا ۶۰ ساله انواع موتور از وی ۱۲ و وی ۱۰ گرفته وی ۶ واسه فرمول یک میسازه
          در مورد هوندا HSV هم تحقیق کن موتور وی ۱۰ داشت
          موتور و گیربکس NSX هم با هیچ چیزی مشترک نیست! اینو میتونی با یه سرچ ساده بفهمی!
          هوندا از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده می کنه NSX گیربکس ۹ سرعته دوال کلاچ داره!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        6. Mad.z.Max

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          آدم خوب نیس انقد حسادت کنه. کوروت C8 بینهایت موفق عمل کرده و اونم با قیمت عجیب پایین. شما معلومه اهل تحقیق هستی، شک ندارم خودت میدونی خیلی جاها با پورشه مقایسه شده این نسل و حتی گزینه بهتری از ۹۱۱ خطابش کردن.
          بجای حسادت لذت ببریم ازین پیشرفت تکنولوژی..
          ان اس ایکس جدید هرچقدرم عالی، ولی بواسطه قیمت گذاری و موارد کوچیک و بزرگ دیگه شکست خورد! شاید اگه اونم قیمتش در حد ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار میبود، مثل ستاره میدرخشید.
          همین کوروت آویزون بقیه از یه کلاس قیمتی و رقابتی خودت بهتره و سوپر اسپورتیه واسه خودش! دیگه نسخه های ارتقا یافتش که بماند..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Mad.z.Max

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          جالبه جایی که به نفعته از سطح سواد حرف میزنی، ولی خب به همین کامنتت میشه همون لفظ “سطح سواد” خودتو چسبوند!

          جوابی طبق منطق خودت:
          آکورا و هوندا ان اس ایکس محصول شکست خورده بازار که نسخه پایانیش غزل خدافظی رو خوند! جالب اینجاس که هایبرید بود، و توی این عصر تکنولوژی الکتریک، اگه قیمت عادلانه داشت، جا داشت سالها بفروشه..
          اینم واسه شما که انگلیسی دوست داری
          Why is the new Acura NSX a sales failure (no one is buying it)? Short answer is that it’s severely overpriced. It’s in price range of many exotics which are much better cars in many respects

          واقعا متاسفم که بخاطر جواب دادن به یه آدم بی منطق، باید از هوندایی که دوسش دارم بد بگم. البته تنها راه صحبت با شما مقابله به مثل هست. چون روزنه ای برای منطق ندارین.((

          موافقم 1
          مخالفم 0
        8. mos

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          mad.z.max
          هر چقدر بحث رو عوض کنی و خودتو به در و دیوار بزنی چیزی از اصل موضوع عوض نمیشه

          همون‌طور که بالاتر گفتم جنرال‌موتورز از کوروت سی ۵ تا سی ۸ بقیه رو معیار قرار داده و خودشون هم بارها به این موضوع اعتراف کردن.

          حالا من نمیدونم کجای این بحث به قیمت nsx ربط داره
          ولی چون حرفشو زدی جوابت رو میدم.

          چرا nsx گرونه؟
          چون هوندا برعکس جنرال‌موتورز *خودش بدون معیار قرار دادن چیزی* رو ماشین کار کرده و سال ها براش وقت گذاشته. از طراحی گرفته تا موتور.
          چند نمونش رو اینجا میگم:
          طراحی ستون c و خطوط بدنه داون فورس ایجاد میکنه و همین باعث میشه به اسپویلر نیاز نداشته باشه. حتی تو مدل تایپ اس هم اسپویلر نذاشتن
          حتی هوندا رو ستون a هم کار کرد تا با حفظ استحکام نازک تر بشه و دید بهتری داشته باشه.
          همچنین nsx پایین مرکز ثقل رو بین رقبای خودش داره

          در مورد ترمزش هیچ اتصال مکانیکی بین ترمز و پدال وجود نداره
          ترمزش سیمی هست (brake-by-wire) و هر چقدر که پدال ترمز رو فشار بدی کامپیوتر ماشین عملکرد ترمز رو مشخص میکنه و حتی هوندا سیستم شبیه ساز گذاشته تا همون حس ترمز معمولی رو بده!

          میریم برای انجین و ۳ تا موتور الکتریکی که تو ژاپن ساخته میشه و به کارخونه آکورا تو اوهایو فرستاده میشه تا اونجا اسمبل میشه. به دلیل پیچیدگی اسمبل کردن انجین و موتور های الکتریکی با دست و توسط تکنسین هایی که واسه این کار آموزش دیدن انجام میشه.

          موتور هم فقط برای nsx ساخته شده و با هیچ چیزی مشترک نیست ( برخلاف کوروت) و نصب موتورش تو نوع خودش خاصه
          اکثر سوپرکار های وی ۶ زاویه موتورشون ۶۰ یا ۹۰ درجه هست ( مثل مک‌لارن آرتورا مزراتی mc20 فراری ۲۹۶ gtb و….) اما زاویه موتور هوندا nsx برای پایین تر اومدن مرکز ثقل ۷۵ درجه‌س

          اون ۳ تا موتور الکتریکی هم علاوه بر اینکه شتاب اولیه ماشین رو بهتر میکنن، میتونن در لحظه گشتاوری که به چرخ های جلو میفرستن رو کم زیاد کنن و ماشین رو تو مسیر نگه دارن. چیزی شبیه دیفرانسیل لغزش محدود (lsd) اما خیلی پیشرفته تر.

          اینا فقط بخشی از تکنولوژی های nsx بود خیلی چیزای دیگه هم بود که وقت و حوصله گفتنش رو ندارم

          حالا جناب با سواد کدوم یک از اینا رو کوروت داره؟
          اگه کوروت اینا رو داشت بازم قیمتش ۶۰ هزار تا می بود؟؟
          اگه جنرال‌موتورز مثل هوندا تمام مراحل توسعه رو بدون معیار قرار دادن چیزی انجام میداد بازم قیمتش ۶۰ هزار تا بود؟؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
        9. Mad.z.Max

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          کامنتتو تا اونجا خوندم که گفتی خودتو به در دیوار میزنی..
          جمله آخرشم خوندم که گویا به ارزون بودن کوروت انتقاد داری.
          مطمئنم، اصلا شک ندارم که خودت میدونی کوروت اونم تازه نسخه پایه توسط هر مجله و هر کانالی تست شده، اونو فراتر از کلاسش دونستن و میدونم که میدونی حتی گفتن از پورشه ۹۱۱ با ارزشتره.
          از طرفی اگه هوندا که هیچ، هر کمپانی دیگه ای توانشو داشت، محصولشو با قیمت رقابتی وارد بازار میکرد.
          نکته بعدی اینکه نسل هشتم کوروت داره مثل هلو میفروشه ولی ان اس ایکس شکست خورد در نسل دوم و غزل خدافظی رو خوند.
          حالا آقای باسواد و فرهیخته، کی خودشو به در دیوار میزنه؟ :)
          هرچند که میدونم قانع شدنی واسه شما وجود نداره، واسه همین در انتها میگم:
          نرود میخ آهنین در سنگ..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. Mad.z.Max

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          اصلا من نمیدونم چرا باید یه خودروی شکست خورده رو کنار یه خودروی پرفروش که توی نسل هشتمشه و همه دوسش دارن بذاری و ازش تعریف کنی! شورلت کپی کرده از هوندا؟ از فراری؟ دمش گرم، نوش جونش، حلالش با این کپی که از ۹۱۱ بهتره، شتابش در حد سوپر اسپورتای رده بالای بازاره، هندلینگش فوق العادس، کابینش عالیه و نهایتا قیمت فقط ۶۰ هزارتاس! قیمت آکورا و هوندا ان اس ایکس چند بود؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. z

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        به سلیقه ها احترام بذاریم
        فرقی نداره ساخت امریکا یا ژاپن باشه مهم اینه ازش لذت ببرین
        کوروت و اکورا جفتشون عالین
        کسی هم از دیگری کپی نکرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. R@m!n

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    همچنان منتظر ZR1

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    عاشقشم عجب کوروتی شده😍، از اگزوزاش و قسمت جلو و عقبش خیلی خوشم اومد، جلوش یه لبخند خیلی ترسناکی داره مثل مال جوکر میمونه،امیدوارم چیز قابلی از آب دربیاد…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا