فورد

عزل مارک فیلدز از مدیرعاملی فورد

فورد دست به تغییرات در مدیران رده بالایی خود زده و مارک فیلدز را از سمت مدیرعاملی این شرکت برکنار کرده است.

Mark Fields
طبق خبری که از سوی فوربس منتشر شده، مدیرعامل این برند به دلیل کاهش سود، سهم بازار و قیمت سهام تحت فشار قرار گرفته و مدیریت او زیر سؤال رفته است.

Jim Hackett
جانشین فیلدز در سمت مدیرعاملی این برند جیم هکت است که رئیس فورد اسمارت Mobility می‌باشد. هکت قبلاً مدیرعامل Steelcase و مدیر ورزشی موقت در دانشگاه میشیگان بوده است.

دوره مدیریت مارک فیلدز در فورد تقریباً کوتاه‌مدت بود. پس از بازنشستگی آلن مولالی در پایان دوران ریاست ۹ ساله، فیلدز در سال ۲۰۱۴ جانشین او شد. بیل فورد از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ عهده‌دار این سمت بود اما بعد از آن مولالی به سمت مدیرعاملی انتخاب شد.

هکت گزارش کارهای خود را به بیل فورد که هم‌اکنون رئیس اجرایی است ارائه خواهد کرد. تمرکز این دو مدیر بلندپایه روی سه موضوع اصلی شامل مدرن سازی و دگرگون کردن کمپانی برای مقابله با چالش‌های آینده تمرکز خواهند کرد. این دو مدیر همچنین برای افزایش کیفیت محصولات تلاش خواهند کرد.

William Clay Ford
بیل فورد در یک بیانیه گفته است:

جیم هکت مدیرعاملی مناسب برای هدایت فورد در این دوران گذار صنعت خودرو است. دید صحیح او به همه‌ی موضوعات باعث باز شدن قفل‌های احتمالی تجارت ما خواهد شد.

اگرچه در خبرها آمده بود که مارک فیلدز از سمت مدیرعاملی کنار گذاشته شده اما فورد می‌گوید فیلدز خودش تصمیم به بازنشستگی گرفته است. سهامداران این برند چندان از کار او راضی نبودند اما بیل فورد گفته است:

مارک فیلدز یک مدیر متمایز بوده و شایسته‌ی قدردانی زیادی برای نقش‌های زیادی است که در فورد داشته است. رهبری قوی او برای ساختار آمریکای شمالی فورد ضروری است.

فورد در خبری مرتبط چندین تغییر مدیریتی دیگر را نیز اعلام کرده که در آن جیم فارلی به سمت معاونت اجرایی و رئیس بازارهای جهانی فورد گمارده شده و جو هنریکس نیز معاون اجرایی و رئیس عملیات جهانی این برند شده است. همچنین مارسی کلوورن معاون اجرایی و رئیس شرکت Mobility شده و مارک تروبی نیز سمت معاون ارتباطات را به دست آورده است. در نهایت پاول بالو به سمت مدیر ارشد داده‌ها و تحلیل‌های جهانی فورد رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. پرهام

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    قیافه جیم هکت میخوره سنش بیشتر باشه
    خدا کنه به خاطر سنش یا هر چیز دیگه یکم بیشتر به طراحی عضلانی علاقه داشته باشه و دوباره ماستنگ رو خوشگل کنه😕
    به همون سبک طراحی ۲۰۱۱
    (نظر شخصی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hemichan

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    خب مث اینکه دعاها مستجاب شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hemichan

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (715 ديدگاه)

      امیدوارم ماستنگ مورد بازنگری قرار بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Omid.BM

        ۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (27 ديدگاه)

        اگه منظورت طراحیش هست باید بگم ماستنگ ماشینیه که یکم طول میکشه باهاش ارتباط برقرار کنی و هر نسل جدیدیش که میاد یکم طول میکشه تا همه دوستش داشته باشن ولی وقتی هم باهاش ارتباط برقرار کنی عاشقش میشی از لحاظ فنی هم که تنها ماسل کاری هست که توی اروپا هم رقابت میکنه و بهبودای خوبی خواهد داشت (به امید معرفی هرچه زودتر gt500)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Mahdi US CARS

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    فقط امیدوارم هر کسی میاد کارش درست باشه
    (قابل توجه ایران خودرو و سایپا با مدیریتشون)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mojtabaaston

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    من از باطن قضیه خبر ندارم اما تو ظاهر مدیریت فورد در چند سال اخیر عالی بود و چند تا رکورد فروش به جا گذاشت تغییر مدیرعامل میتونه یه ریسک و شوک برای هر کارخونه ای باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا