لامبورگینی

ملاقات از نزدیک با لامبورگینی اوراکان STO

زیبایی خلق یک سوپرکار این است که می‌توانید از محدودیت‌های خود فراتر روید. این موضوع هم از نظر زیبایی‌شناسی و هم از نظر فنی درست است.

لامبورگینی اوراکان STO جدید نشان دهنده‌ی این موضوع است که عشق و علاقه چگونه می‌تواند ایده‌های طراحان و مهندسان را به رده‌های بالایی برساند. ما مفتخریم که این ایده‌ها را مستقیماً از زبان افراد دست‌اندرکار این پروژه در اختیار شما بگذاریم تا بفهمیم این هیولا چگونه در سنت آگاتا متولد شده است.

در ویدئویی که به تازگی منتشر شده نگاهی عمیق‌تر به اوراکان STO خواهیم داشت. میتجا بورکرت به عنوان مدیر طراحی لامبورگینی مشغول به فعالیت بوده و در سال ۱۹۷۴ به دنیا آمده است. او از سال ۲۰۱۶ هدایت بخش طراحی این برند ایتالیایی را بر عهده داشته و مسئول طراحی کانسپت ترزو میلنیو و همچنین چندین نسخه از آونتادور و البته اوراکان بوده است. بورکرت در این ویدئو به تغییرات و بهبودهای متعدد STO اشاره داشته است.

ترکیب عملکردهای موردنیاز در پیست با ویژگی‌های مناسب جاده کار آسانی نیست. مسئول تنظیم توانایی‌های اوراکان STO لورنزو رینالدی بوده که مدیر بخش دینامیک خودروی لامبورگینی است. با وجود تجربه‌ای شاخص در موتور اسپورت، رینالدی و تیمش از دانش به دست آمده در پیست و جاده برای تولد STO استفاده کرده‌اند.

این هیولا در نوامبر سال ۲۰۲۰ معرفی شد و وحشی‌ترین نسخه از سوپرکار ۱۰ سیلندر لامبورگینی محسوب می‌شود. با استفاده سخاوتمندانه از فیبر کربن و دیگر روش‌های کاهش وزن، اوراکان STO حدود ۴۵ کیلوگرم سبک‌تر از اوراکان پرفورمنته می‌باشد. ترمزهای ارتقا یافته و حالت‌های رانندگی جدید باعث شده‌اند دینامیک و آئرودینامیک این خودرو نیز بهبود یابند.

پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی اوراکان STO همچنان قدرت ۶۳۰ اسب بخاری داشته اما گشتاور آن که ۵۶۵ نیوتون متر است اندکی کمتر از قبل شده است. البته این روی عملکرد خودرو تأثیر منفی نگذاشته به گونه‌ای که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن ۳ ثانیه می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. parsa_ashgh.mashine

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    جذاب نبود

    موافقم 12
    مخالفم 47
    1. ??Amin_sto??

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      قشنگ ترین مدل اوراکان همین اوراکان sto هستش
      در طراحیه قسمت جلویی و کاپوتش از لامبورگینی میورا الهام گرفته شده و شبیه میورا شده
      اون ورودی هوا روی سقف هم خیلی زیباست و ماشین رو خیلی خاص میکنه ، ترکیب رنگش هم عالیه
      اوراکان sto برای پیست ساخته شده و قطعا در جهنم سبز عملکرد خیلی خوبی رو به نمایش میزاره

      موافقم 24
      مخالفم 8
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      جذاب ننننبود !!!
      دارم فکر میکنم اگه یه پولداری باشم تو آمریکا با اون همه خودروهای اعجوبه ، چطور میتونم خودم را کنترل کنم و نخرمشون و چطور باید به نَفسَم قَلَبه کنم تا ورشکست نشم !

      ببینید چقدر ایران خوبه !!! ، حداقل انتخاب زیادی نداریم تا مدام پول ماشین بدیم و بدبخت بشیم !

      مِرسی مسئول وظیفه‌شناس نازنازی ?

      موافقم 23
      مخالفم 5
      1. زیزیگولو

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (4444 ديدگاه)

        خیلیا هیچوقت این شانسو پیدا نمیکنن تا لامبورگینی اوراکان STO رو بخرن ولی مطمئناً همه دوست دارن واسه یه بارم که شده این ماشینو برونن!!! بهترین جا هم واسه این کار دنیای بازیای کامپیوتریه!!!

        موافقم 20
        مخالفم 0
  2. Farzad

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    فراری ، لامبورگینی ، پاگانی
    این سه در طول تاریخشون ماشین نساختن بلکه اثر هنری خلق کردن .
    لطفا‌ درباره پاگانی هم مطلب بزارید چرا اصلا چیزی ازش نمیزارید !

    موافقم 32
    مخالفم 3
    1. abdi_porsche fan

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      پاگانی که خیلی عشقه

      موافقم 19
      مخالفم 2
  3. ارشیا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    به نظرتون از SVJ سریعتره؟
    SVJ??
    STO??

    موافقم 46
    مخالفم 9
  4. Reza

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    مرسی از لامبورگینی

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. Khosrow

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    الان این زیبا شده؟ / شب عیدی سمنو مالش کردن / چتونه / ماشین با طراحی مرررد پسند مثل SLR و ENZO رفتن توی تاریخ ..

    موافقم 11
    مخالفم 21
    1. porsche

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (749 ديدگاه)

      Enzoو SLR هنوز عشقن???

      موافقم 13
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      این خودرو برخلاف SLR و Enzo پیست محوره، تو خودرو های ریسینگ بیشتر به وزن و آئرودینامیک اهمیت میدن که این باعث بهم ریختگی طراحی پلتفرم میشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  6. Carbonado Aventador

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    فراتر از ماشین?
    .
    خیلی از خودرو سازا زیبایی رو فدای پرفومنس میکنن ولی لامبو از معدود خودرو سازاییه که هرچی پیش میره هم زیباتر میشه هم پرفومنس تر..

    موافقم 10
    مخالفم 2
  7. Porsche

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    اصلا خوب نشده بین لامبو ها من اونتادور SVJ و هورکان اوو رو می‌پسندم

    موافقم 5
    مخالفم 8
  8. سرزمین آفتاب

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    بنظرم همون هوراکان پرفورمنته و evo بهتره طراحی زیباتری داره خدایی با طراحی این حال نکردم همه طراحی پیست محور میزنن اصلا چرا راه دور بریم هوراکان پرفورمنته و آونتادور svj و sv و مورسیه لاگو sv
    گالاردو سوپر تروفی استرادل اینا طراحی های خیلی عالی داشتند ولی این نه به هر حال با طراحی این حال نکردم

    موافقم 4
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا