مک لارنهفته نامه

نبرد جذاب مک‌لارن اسپیدتیل و جنگنده F35 با ویدئوی دوبله فارسی

در جدیدترین فصل برنامهٔ تاپ گیر، کریس هریس این فرصت را پیدا کرد که با یک پروتوتایپ مک‌لارن اسپیدتیل رانندگی کند. تا آنجایی که میدانیم، هریس فعلاً تنها روزنامه‌نگاری است که تجربهٔ رانندگی با اسپیدتیل را داشته و از این فرصت تکرارنشدنی استفادهٔ ویژه‌ای کرده زیرا تهیه‌کنندگان تاپ گیر مسابقه‌ای بین این هایپرکار بریتانیایی و یک جت جنگندهٔ F35 ترتیب داده‌اند. برای این مسابقه، هریس با اسپیدتیل در سه باند به شکل مثلث دور زد و در همین حال جت جنگنده نیز همان مسیر را تنها چند متر بالاتر از زمین و با سرعتی بیش از ۸۸۰ کیلومتر بر ساعت طی کرد.

البته این اولین باری نیست که در تاپ گیر یک خودرو در برابر یک جت جنگنده قرار می‌گیرد زیرا در سال ۲۰۰۷ هم ریچارد هموند بوگاتی ویرون را در برابر یک جنگندهٔ یوروفایتر قرار داد و علیرغم آنکه در ابتدا خوب عمل کرد و جلو افتاد اما درنهایت این یوروفایتر بود که پیروز شد. اسپیدتیل اما خودروی بسیار متفاوتی نسبت به ویرون است زیرا این هایپرکار بریتانیایی از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. این سیستم مجموعاً ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این یعنی اسپیدتیل از ویرون ۱۰۰۰ اسب بخاری، ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد اما گشتاور آن ۱۰۰ نیوتن متر کمتر است. بااین‌حال هایپرکار بریتانیایی تنها ۱۴۳۰ کیلوگرم وزن دارد که نزدیک به نیم تن از بوگاتی سبک‌تر است. به لطف این ویژگی‌ها، اسپیدتیل می‌تواند به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند؛ اما آیا این برای مغلوب کردن F35 کافی است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ویدئوی زیر را تماشا کنید که به‌طور اختصاصی با دوبلهٔ فارسی توسط مجلهٔ پدال منتشر شده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. JDM

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    یه لحظه یاد شبکه مستند افتادم?

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. M سابق

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      نوشته بود اختصاصی پدال !
      یه لحظه فکر کردم دوبله رو میگن !
      خخخخخ
      یه لحظه گفتم الان شاهین احمدزاده فراره کریس هریسو بگه !

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      یه اطلاعاتی هم درباره نسل ۵ جنگنده ها بهتون بگم که این F35 آنچنان گنده هم نیست که دارن اینطوری بزرگش میکنن چون چند ماه پیش بود که کمپانی Hensoldt آلمانی تونست مسیر مبدأ و مقصد و کل مقصد حرکت این F35 رو ردیابی کنه.
      رقیب این جنگنده هم Su-57 روسی هستش که حتی پیشرفته تر از این F35 هم هستش .
      اینم بگم آمریکایی ها به بلند شدن نقطه ای این جنگنده میبالن ولی تاریخچه اولین جت های نقطه ای هم بر میگرده به دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی که آلمان از پیشتازان این عرصه بود از جمله نسخه‌ های آنها این می توان به « یاک ۳۸ و هارییر و نوع خاصی از میگ و سوخوی روسی » اشاره کرد. خواستم بگم این آمریکا نبود که این ایده رو عملی کرد.
      اولین جت جنگی رو هم که میدونید کی اختراع کرد دیگه ، نسخه Messerschmitt Me 262 آلمانی که توسط مخترع آلمانی ویلهلم مسراشمیت اختراع و تولید شد.بعد جنگ هم این مخترعین توسط آمریکایی ها و شوروی دزدیده شدند و اولین جت های جنگنده رو واسه این ۲ قدرت شرق و غرب ساختند که اولین نبردشون برمی‌گرده به جنگ سرد.

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. Carbonado Aventador

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        اینو قبول دارم آمریکایی ها که خیلی جاها تجهیزاتشونو بهتر از چیزی که هستن نشون میدن..
        و اینکه تو میدون نبرد اون بازدهی مورد انتظار رو نداشته.
        .
        ولی الان گل سر سبد جنگنده های امریکایی f22 raptor هست ، اون واقعا از f35 هم خفن تره!!!
        .
        ولی خب بازم خوبِ مطلق نیست ، بعضی جاها از خجالتش در اومدن?

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. حسن

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (326 ديدگاه)

          کاملا درسته.اگر دقت کنید امریکا f35رو به خیلی از کشورها فروخته ولی f22 فقط مختص به خود آمریکاست.قیمتش هم چند برابرf35 هست.
          F14هم در زمان خودش همچین وضعی داشت.تنها در خدمت آمریکا بود و سنا تصویب کرده بود که فروشش ممنوعه.با اصرار و هزینه زیاد ایران تنها کشور خارجی بود که موفق به خریدش شد.

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. دانیال_Surrey،England

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        اون سوخو که میگی که یه جنگنده ی شکست خوردس که فکر کنم حتی هندیا هم نخواستنش!!!
        ..
        منظور از بلند شدن نقطه ای جت های vtol هست؟؟
        دهه ی 60 -70 میلادی که آلمانی اصلا تو این کار نبودن و مشغول بازسازی کشورشون بودن.
        یاک آلمانی؟؟
        هریر آلمانی؟؟
        یاک که روسی بود هریر هم انگلیسی.
        تو بحث موتورهای vtol هم انگلیسی ها اولین بودن.
        از اولینهاشم شخص Alan Arnold Griffith بود.
        ((مراجعه کن به موتور Thrust Measuring Rig))
        ..
        حداقل اینو درست گفتی.
        اولین جت جنگی رو آلمانی ها به پرواز دراووردن اولین موتور جت هم انگلیسی ها ساختن.
        ..
        ولی بعید میدونم اونقدرا تو حداقل موتور جت به آلمانی ها مدیون باشن.
        چون بیس اصلی موتورهای جت های جهان برمیگرده به رولز رویس.
        دیگه از ge که بزرگتر نداریم؟؟
        روسیه و سوئد و بقیه هم مطالعه داشته باشی همینه.
        اتفاقا من یکی دوسال پیش در این باره کامل توضیح داده بودم.
        خواستی بازم تاریخچشو کامل میگم.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. مهراد

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (755 ديدگاه)

          آقا دانیال عزیز ممنون از اینکه مثل همیشه اطلاعات درست رو گفتید ??

          نظرم در پایین مربوط به جواب دوست خوبمون آقا رضا هستش نه آقا دانیال

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Reza

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (5323 ديدگاه)

          نه جناب دانیال شما فکر میکنی که سوخو شکست خوردس.
          اولاً من نگفتم یاک یا هرییر مال آلمان هستش من گفتم آلمان از فلان دهه فعالیتش رو شروع کرده که درست هم هستش و فقط به اسم های این نسخه ها اشاره کردم چون فکر کردم اهل فن میشناسنشون.
          دوماً زمانی که مسراشمیت آلمان داشت سال ۱۹۴۴ یا یکم اینور اونور موتور جت تولید می‌کرد انگلیس اصلا نیرو هوایی نداشت که بخواد جت بسازه، و از نیرو هوایی آمریکا به عنوان نیرو هوایی خودش استفاده میکرد. واسه همین متفقین وقتی تو میدون نبرد جت های آلمانی رو می‌دیدند انگشت به دهن میموندند.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. شلبى

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (685 ديدگاه)

          دانیال جان اطلاعات شما کامل و درست و جنگنده هاى وروسى هیچوقت در مقابل جنگنده هاى امریکایى هیچ حرفى براى گفتن نداشتن و ندارن عمده مشکلات جنگده هاى روسى بر میگرده به الیاژ بدنه و سیستم هاى الکترونیکى کاکپیت که خیلى از امریکایى ها عقب ترن روس ها هنوز نتونستن الیاژى بسازن که گرماى موتور اون رو خراب نکنه و وقتى شما همین سوخو ۵٧ رو نگاه کنید بر رو فلز محفظه احتراق موتور هیچ چى نیست و یکه دلیل رادار گریزیه ضعیف هواپیماهاشون همین ولى وقتى شما مثلا به f22 نگاه میکنید چیزى از فلز موتور نمیبینید
          در مور تاریخچه موتور جت و مسائل دیگر بارها در این سایت توضیحات داده شده منتها از دید دوستان المانى باز همه چیز در این کره خاکى از مغز المانى ها دراومده و بقیه مردم دنیا کلا تعطیل بودن به همین دلیل بحث بى فایدست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Zonda R

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        یکی از زیباترین لحظات زندگیم دیدن پرواز جنگنده ها بوده
        اینکه تو فیلم ببینید تا از نزدیک واقعا تفاوتش به پهنای در قطب کره ی زمینه
        سال 91 من سرباز ارتش بودم رژه ی روز ارتش 29 فروردین بود و من هم یکی از بیسیم چی های یه جیپ بودم روز رژه دوتا f14 رو دیدم واقعا انگار گودزیلا رو تو نیویورک دیدم انقدر ظریف و با وقار هوارو میشکاقت و صدایی کهتا حالا نشنیده بودم و طراحیی ک از تفکر من خارج بود
        تا اون f14 بود(اگر اشتباه نکنم) ببینید f22 یا همین f35 چه خواهند بود

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. حسن

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (326 ديدگاه)

          اره واقعا صدای جت مهیبه.چند سال پیش تو دزفول یک f5 با ارتفاع بسیار پایین از بالای سرمون رد شد اول اینکه فرصت نکردیم سرمون رو بلند کنیم و ببینیمش دوم اینکه صداش چنان مهیب بود که زمین زیر پا رو لرزوند.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      4. مهراد

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (755 ديدگاه)

        اطلاعاتی که دادین از بیخ غلط هستش و پر از اطلاعات سطحی

        هر چند در رابطه با اطلاعاتتون در زمینه خودرو نقدی ندارم و نظری ندارم

        موافقم 1
        مخالفم 0
      5. Ferrari

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        دوست عزیز زیر دماغه f35 یک قطعه از جنس یاقوت کبود هستش و به سیستمهای زمینی اجازه میده تا بتونن اونو رهگیری کنن. اگر اون شرکت المانی تونسته f35 رو ببینه بخاطر این بوده که خلبان امریکایی میخواسته که دیده بشه.شماهم یکبار یوروفایتری که المانی ها در ساختش نقش داشتن با f35 مقایسه کنید حساب کار دستتون میاد.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. احمدعلی

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          طبق اعلام رسمی وزارت دفاع آمریکا بر اساس ارزیابی هایی که انجام دادن،بدنه اف۳۵ بسیار بیشتر و زودتر از اونچیزی که انتظار داشتن دچار شکاف و ترک میشه و این هواپیما اصلا به سطح قابلیت اطمینان مورد انتظار نرسیده و فاصله زیادی داره.علاوه براین،چند وقت پیش حدودا ۹۰۰تا ایراد جدید در اف۳۵ کشف شد از جمله ایراد اساسی پیشرانه؛به دلیل برخی مشکلات پیشرانه این هواپیما کمتر از حالت پیشبینی شده میتونه با سرعت فراصوت پرواز کنه.همچنین به علت اینکه فقط یک موتور داره،قاعدتا قابلیت اطمینان و بیشینه سرعت کمتری هم داره و به علت شکل و طراحی بدنه و بالها و ساختار نازل،مانورپذیری بسیار پایینی داره.اهمیت مانورپذیری در عصر رادارگریزها و موشکهای دوربرد چیست؟چون کشورهای مختلفی از جمله چین و روسیه هم جنگنده های رادار گریز دارن یا درحال آماده سازی برای تولید انبوه هستند و همه این جنگنده ها دارای سامانه های راداری و الکترواپتیکی قدرتمند و موشکهای هوا به هوای دوربرد و کوتاه برد هستند،بنابراین هواپیماها در فاصله نزدیک میتونن همدیگر رو شناسایی کنند(چون هردو رادارگریز و دارای رادارهای قوی هستند) پس نبردهای هوایی از فاصله نسبتا نزدیک خواهند بود که مانورپذیری نقش مهمی داره.همینطور مانورپذیری برای فرار از دست موشکهای پدآفندی هم خیلی مهمه.به هرحال پنتاگون امسال سفارشهای اف۳۵ رو کمی کاهش داده و در عوض،سفارشاتی رو برای مدرن سازی اف۱۵ در دست داره که حرکت هوشمندانه ایست،چون با وجود اینکه اف۱۵ رادارگریز نیست ولی توانایی حمل مهمات بیشتر،برد بیشتر،مانورپذیری بیشتر و قابلیت اطمینان بیشتر(با توجه به دو موتوره بودن)داره نسبت به اف۳۵ که ترکیبش با رادارگریزی و سامانه های راداری و الکترواپتیکی توانمند اف۳۵،ترکیب بی نظیری رو به وجود میاره.البته ناگفته نماند که اف۲۲ تقریبا از هرجهت(به جز ظرفیت حمل سلاح و سامانه های اپتیکی) از اف۳۵ و باقی جنگنده ها بسیار پیشرفته تره و ترکیب بی نظیری از رادارگریزی،مانورپذیری،رادار قدرتمند و پیشرانه های قوی و توانایی بالا در پرواز فراصوت هست.در حقیقت میشه گفت یه شاهکار مهندسی بی نظیر و یا لااقل کم نظیره

          موافقم 1
          مخالفم 0
      6. JDM

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (126 ديدگاه)

        اطلاعاتت غلطه.
        همون سال ها انگلیسی ها و امریکایی ها جت جنگنده داشتن اما چون تو دوره ازمایشی بودن و موستانگ ها نبض پیروزی رو بدست داشتن از اوردنشون به میدون جنگ امتناع کردن
        امریکا جنگنده جت p80 رو داشت و البته انگلیس اولین موتور جت رو توسط فرانک ویتل ساخت،ولی در اواخر جنگ موقعی که ME 262 وارد میدان شدند مشکلات فنی موتور ها و شکستن تیغه کمپرسور از ضعفای مهمش بود که البته شکست رو تاخیر انداخت ،سوخو 57 هم یه جنگنده نسل پنج هست با این حال بازم از یکسری جهات از F35 عقبه(f22 که اصن حرفشو نزن)خوده روسیه تولید اتبوهش رو متوقف کرد،رادار گریزی ضعیف،رانش ضعیف موتور ها و ایونیک ضعیف باعث شد حتی هندی ها هم نخرنش،درضمن این نسل 5 هستش ولی اف35 4.5هستش

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Reza

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (5323 ديدگاه)

          اطلاعات غلط نیست بلکه شما نمی‌خواهید باور کنید. P80 مال سال ۱۹۴۵ بعد جنگ‌ هستش درحالی که فعالیت آلمان از ۱۹۴۰ به بعد شروع شده .
          دوماً اون زمان انگلیس اصلا نیرو هوایی نداشت چون آلمان زده بود همشو با خاک یکسان کرده بود و انگلیس از خلبانان آمریکایی برای جبران کاستی نیرو هوایی خود استفاده‌ میکرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. احمدعلی

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          طبق مشخصاتی که اعلام شده و ازش اطلاع داریم،سوخو ۵۷ تقریبا از هر جهت به شدت از اف۳۵ برتره ولی در مورد اف۲۲،از لحاظ رادارگریزی عقبتره ولی از نظر برد،ظرفیت حمل مهمات و توانایی مهمات و موشکهای تهاجمی واقعا جلوتره.توی این مسائل اصلا نباید با تعصب و دخالت دادن تعصبات و علاقه شخصی اظهارنظر کنیم.حالا شما بدت از روسیه میاد و عاشق آمریکایی؟خیلی خوب ولی دلیل نمیشه که چشماتو ببندی و بدون توجه به حقایق میدانی و اسناد و اطلاعاتی که موجوده حرف بزنی.البته اینم مدنظر داشته باشید که بیشتر اطلاعات و جزییات این جنگنده ها طبقه بنده شده و سِریه و ممکنه اطلاعاتی که منتشر شده ناقص و یا حتی کاملا غلط و گمراه کننده باشن ولی به هر حال تنها اطلاعاتی هستند که راجع بهشون میدونم و میتونیم بهشون استناد کنیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. احمدعلی

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          اتفاقا اوینیک و پیشرانه های این هواپیما دقیقا نقاط قوتش هستن و اویونیکش تقریبا کاملترین و در نوع خودش بی نظیره.تولید انبوهشم لغو نشده بلکه صرفا تاخیر خورده.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      7. Yaser

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سوخو ۵۷ در حد یک ماکته هنوز مخفظه سلاح ندار ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ارشیا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    من از مسابقه ماشین و هواپیما یا هلیکوپتر خوشم نمیاد چون یکم بی معنیه رقیب هم که نیستن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. رزیتا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    در آینده رویای ساخته شدن ماشینای پرنده که هم تو خیابونای شهرا و جاده ها کاربرد دارنو هم قابلیت پرواز دارن به حقیقت میپیونده ، همونطوری که وقتی صدو پنجاه سال پیش ژول ورن نویسنده فرانسوی رمان‌ سفر به کره ماه و رمان بیست هزار فرسنگ زیر دریا رو نوشت و تو اون زمان ساختو پرتاب سفینه فضایی به ماه و قدم زدن روی سطح ماه و ساخته شدن زیردریایی و سفر به اعماق اوقیانوسها فقط یه فکرو خیالو رویا بودش ولی امروز سفر به کره ماه و رفتن به اعماق اوقیانوس به یه چیز عادی واسه بشر تبدیل شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M سابق

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      در آینده رویای ساخته شدن ماشینای پرنده که هم تو خیابونای شهرا و جاده ها کاربرد دارنو هم قابلیت پرواز دارن به حقیقت میپیونده.
      امکان نداره سفر به ماه و این صحبتا سخت بود ولی ممکن بود خیلی سخت بود ولی ممکن بود!
      به خاطر این که ما رو زمین که میرونیم انقدر تصادف میکنیم وای به حال پرواز !
      شاید بشه مثلا اتو پایلوت بسازن ولی اکه قرار باشه صبر کنیم اتو پایلوتی بیاد که بتونه این کار غیر ممکنو هندل کنه اقلا 300 سال دیگه باید منتظر بمونیم!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. آسپیران دودکار

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (5 ديدگاه)

        کی گفته فرستادن فضا پیما به ماه فقط یکبار انجام شده؟ میدونی تا حالا چند با این کار توسط چند کشور انجام شده؟ اولین کشوری هم که این کار را حدود ۵۰ سال پیش انجام داد آمریکا بود و حتی یک زن ثروتمند ایرانی به اسم انوشه انصاری به کره ماه سفر کرده

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. M

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          چرا قیمت هارو می ریزی تو ماستا؟
          من کی حرف از تعداد سفر زدم؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. احمدعلی

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          یکبار نبوده بلکه آمریکا ماموریتهای متعددی رو انجام داد ولی همشون طی بازه زمانی ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۲ رخ دادند و بعد از اون متوقف شد و دیگه ادامه پیدا نکرد.یعنی حدود ۴۸ ساله که هیچ انسانی به ماه نرفته

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Hamed

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (212 ديدگاه)

      رفتن به ماه برای “بشر” عادی شده؟؟!
      کلا یکبار این اتفاق افتاده تازه اگر اونم واقعا قدم گذاشته باشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. آسپیران دودکار

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (5 ديدگاه)

        کی گفته فرستادن فضا پیما به ماه فقط یکبار انجام شده؟ میدونی تا حالا چند با این کار توسط چند کشور انجام شده؟ اولین کشوری هم که این کار را حدود ۵۰ سال پیش انجام داد آمریکا بود و حتی یک زن ثروتمند ایرانی به اسم انوشه انصاری به کره ماه سفر کرده

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. O

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (51 ديدگاه)

          دوست من فقط یک بار انسان به ماه رفته
          خانم انصاری هم در جو بسیار بالایی از زمین به اصطلاح “پیاده روی فضایی”داشته اند
          این روز با یک سرچ کمتر از ۱ دقیقه ای میشود به هر اطلاعاتی رسید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (10061 ديدگاه)

          چه جالب
          من نمیدونستم ، واقعاً فقط یکبار روی ماه پا گذاشته اند ؟!!!
          فکر میکردم سالی چند بار فضانورد میفرستن و در آنجا کارهای تحقیقاتی انجام میدهند .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. آسپیران دودکار

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (5 ديدگاه)

          در جواب به دوستی که گفته انسان تا به حال فقط یکبار توانسته بره ماه!!!!!! باید بگم که این همه خبر رو که اعلام میکنن فضانوردها روی کره ماه دارن تحقیقات انجام میدنو نشنیدی!!؟؟ این همه سفینه از زمین رفته کره ماه نشنیدی!!؟؟انگار از دنیای پیرامونت بی خبری!؟ میگی اون خانم در فضای بالاتر از جو زمین پیاده روی داشته!!!!! یعنی روی چه چیزی راه رفته و پیاده روی کرده!!؟ میشه دقیقتر توضیح بدی؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. O

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    کلارکسون رو بیرون کردن کریس هریس رو اوردن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Reza

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    ممنون از پدال که به نظر مخاطب هاش احترام می‌ زاره. حالا ما یه چیزی خواستیم ولی شما راستی راستی رفتید فیلم دوبله پیدا کردید واسمون ، خلاصه ممنونیم ازتون ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mohammad

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    دم لاکهید مارتین گرم چه چیزی ساخته F35 مهندسی فوق العاده ای داره بخصوص نسخه ی عمود پروازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایمان

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    از اینکه این ویدیو رو با دوبله گذاشتین ممنونم
    امیدوارم این کار همچنان ادامه داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Farzad

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    پروژه طراحی و تولید ۳۵ F بزرگترین و پرهزینه‌ترین در نوع خود در تاریخ نظامی جهان است. دولت آمریکا هزینه نهایی این پروژه را یک تریلیون دلار برآورد کرده‌ است .
    بهترین ساخته مکلارن در مقابل بهترین جنگنده جهان ، باحال بود .
    جالبیش این بود که فقط یه مسیر مستقیم رو نرفتن چون اون طوری بی مزه می شد .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بله پروژه F35 بیش از 1 تریلیون دلار یعنی بیش از 1000 میلیارد دلار براش هزینه شده. که البته هنوزم از دید خلبانان و کارشناسان خودشون نقص هایی داره. در هرصورت هزینه نگه داری این هواپیما اونقدر زیاده که حتی واسه ارتش آمریکا هم سخته!!!!
      در مورد رادار گریز بودنش هم چندبار رادارها رهگیری اش کردن!!!!
      (بعضی ها هزینه این پروژه رو خیلی خیلی کمتر میدونن در حالی که واقعیت اینه بیش از 1تریلیون دلار براش هزینه شده!!!)

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. نامجو

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        منکر این نمیشه شد که هزینه بسیاری زیادی داشته و انتقاد فراوانی به مشکلات فنی و آمادگی این هواپیما وارده ولی دقیقا کی گفته شده در رادارها رهگیری شده؟؟؟ بجز یک شرکت آلمانی که این ادعا رو بدون مدرک پیش کشیده دیگه کی از رهگیری اف 35 سخنی به میان اومده؟ در ضمن برای اف 35 تا حالا 1 تریلیون دلار هزینه نشده بلکه در کل حیات عملیاتی این جنگنده قراره یک و نیم ترلیون دلار هزینه بشه. کل بودجه تحقیق و توسعه ارتش امریکا در سال فراتر از 50 میلیارد دلار نیست اونوقت چطور در عرض ده سال یک ترلیون دلار هزینه شده باشه؟!
        حتی کشورهایی مثل سنگاپور هم در حال سفارش این هواپیما هستن! تایوان هم که مسئله خرید این هواپیما رو مطرح کره سر و صدای چین بلند شده چون چین میدونه اگر متحدین امریکا در شرق آسیا این هواپیما رو داشته باشن فوق العاده آسیب پذیره.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. احمدعلی

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          رهگیری شد ولی نه به اون صورت که فکر میکنید.اول اینکه این گروه اطلاع دقیقی از زمان عبور هواپیما از بالای اون قسمت به خصوص حین انجام مانور و نمایش هوایی داشتند که قاعدتا دشمن در زمان جنگ چنین اطلاعاتی نداره.مسئله بعدی اینه که اصولا سامانه راداری به صورت معمول نبوده بلکه یه دستگاه بوده که امواج الکترومغناطیسی رو در کل اون محدوده پخش میکرده و با عبور هواپیما از اون ناحیه و در نتیجه آشفته شدن امواج،و البته با دونستن دقیق زمان عبور هواپیما،تونستن شناساییش کنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. نامجو

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تو بازی GTA هم بین هواپیما و اتوموبیل مسابقه نمیذارن. کلا مقایسه بسیار اشتباهیه ولی جذابه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. مهدی اکرمی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (88 ديدگاه)

    جا داره بابت آپلود فیلم دوبله شده از سایت پدال تشکر کنم. البته شخصا زیرنویس رو بیشتر ترجیح میدم ولی بازم دوبله از زبان اصلی بدون زیر نویس بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Khosrow

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    بیارینش اسمون ایران / اگر سپاه نتونست ردیابی کنه برید یه مدت حال کنین ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Elmiraj

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      آره مثل اون کروناهایی که با سر قابلمه ردیابی کردن……

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Khosrow

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2282 ديدگاه)

        دیدن نمیشه وایتکس تزریق کردن ..

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Elmiraj

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (3088 ديدگاه)

          این فقط یه شوخی بامزه بود که اون خبرنگار شل مغز باورش شد…!!!!
          .
          و اون CNN که چشم دیدن ترامپ را نداره .

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. مهراد

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (755 ديدگاه)

      باید بگم این همون جنگنده ای هستش که تمام مواضع گروه مطلبتون تو سو…. رو با خاک یکسان کرده و شخم زده ، حالا میشه تو کل خاک اون منطقه بذر آب شنگولی کاشت . نظرته ؟؟ ?

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Khosrow

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2282 ديدگاه)

        باریک لا – چه کارا بلدن / عمویی مال ترامپ پیش خودشه / اون ماله باقربود ? ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهراد

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (755 ديدگاه)

          منکه نمیفهمم شما چی میگی مگر اینکه یه مترجم زبان میخی بیاد حرفای شمارو ترجمه کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Farzad

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          داش خسرو چرا رمزی حرف میزنی ؟ ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. احمدعلی

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (121 ديدگاه)

        خب نتیجه میدانی و روی زمین چی شد؟عقده داری،خیلی خوب ولی دیگه بی انصاف نباش.حالا خوبه گروههای تحت حمایت آمریکا خودشون از جنایتهاشون فیلم میگیرن.تحریرالشام کارهایی کرد که داعش نکرد؛مثل جنایتشون در حی الوعر که مریضهای بیمارستانو از تختاشون کشیدن پایین و سربریدن و باهاشون سلفی گرفتن،یا سربریدن پسربچه مبتلا به تالسمی در حالی که سرم به دستش و لباسهای بیمارستان تنش بود.به جرم اینکه با نیروهای اسد همکاری کرده!اگه اینا تروریست نیستن پس دقیقا چین؟این چه مردم انقلابی و مظلومین که بیشترشون خارجین و از مرز ترکیه وارد میشن و از حمایت مستقیم ترکیه،آمریکا،عربستان و قطر برخوردارن؟چطور برای رفع محاصره داریا یقشونو جر دادن(در صورتی که مواد غذایی و اقلام ضروری و حتی اسلحه و مهمات مرتبا بهشون میرسید)ولی در برابر محاصره وحشیانه نبل و الزهرا و فوعه و کفریا(که مردمش از گرسنگی علف میخوردن)سکوت کردن؟این چه جور مبارزه با تروریسمه دقیقا؟چطور بشار اسد دیکتاتوره و مخالفین و حتی تروریستهای مسلح وحشی،مردم انقلابی و مظلومن ولی منصور هادی رییس جمهور قانونی یمنه(درحالی که اسد و هادی،هر دو به یک شیوه سر کار اومدن)و انصارالله و ارتش یمن و مخالفان،شورشی و تروریستن؟فرق اسد و هادی چیه؟چرا بمباران روسیه در سوریه(من اصلا کشتار غیرنظامیان رو تایید نمیکنم)جنایته ولی بمبارانهای عربستان در یمن(با جنگنده ها و مهمات آمریکایی و اروپایی)حمایت از دولت قانونی و مبارزه با تروریسمه؟چطور ایران در سوریه فعالیت تروریستی میکنه و به خشونت دامن میزنه ولی ترکیه که آشکارا از تروریستها حمایت میکنه،غیرنظامیان کرد سوریه و عراق رو بمباران میکنه،خاک سوریه رو اشغال کرده و هزاران نیروی نظامی ادوات جنگی وارد ادلب و حلب کرده،کارهاش تروریستی نیست و آمریکا ازش دفاع میکنه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. U.N.C.L.E

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (58 ديدگاه)

      باوا نگو بیاد ایران
      باز دوباره به هواپیما مسافربری ازمون تیکه پاره میکنن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Mehdi TuRbO

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1925 ديدگاه)

        اونو از عمد زدن یه درصدم شک نکن

        موافقم 1
        مخالفم 0
  12. مهراد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (755 ديدگاه)

    بعضیا یه نظرایی میدن که مرغ پخته تو قابلمه خندش میگیره

    اینکه در مورد چیزی اطلاعات ندارید مشکلی نیست ، اینکه اطلاعات غلط و اشتباه رو بدون تحقیق به اشتراک میذارید خیلی بده ، بابا لطفا اطلاعات غلط ندید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. Khosrow

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    پیداش کردیم / بیا تست بده / ولی زیر 18 نو نیاز / دو نات نگران ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. JDM

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    @REZA
    P80 در زمان جنگ در حال تست و ازمایش بود سال 43 به موتور جت مجهز شد و در سال 44 پروازش رو انجام داد و سال 45 رونمایی شد.
    ME262 سال 43 مجهز به موتور جت شد ولی باز هم سقوط کرد ولی بدلیل از دست رفتن برتری هوایی نازی ها سریع به میدون اومد و رونمایی شد ولی بازم تا اخره جنگ سراسر مشکل بود و موتور میپکوند،انگلیسی ها هم Gloster Meteor داشتن که فرانک ویتل انکلیسی و شرکتش power jets طراحی و تولید موتور رو بر عهده داشتن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا