مینی

عملکرد مینی جان کوپر ورکس GP در جهنم سبز را تماشا کنید

مینی جان کوپر ورکس GP اخیراً در جهنم سبز حضور یافته است. این خودرو بخشی از برنامه ابر تست مجله اسپورت اتو بوده و توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۸ دقیقه و ۳.۸۶ ثانیه طی کند.

این خودرو که اواخر سال پیش معرفی شده از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۳۰۱ اسب بخار استفاده کرده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیه‌ای دارد. برخلاف برخی از هاچبک های داغ حاضر در بازار همچون هیوندای i30 N و هوندا سیویک تایپ R، مینی با پیشرانه دستی در دسترس نبوده و تنها با گیربکس ۸ سرعته استپ ترونیک عرضه شده است.

راننده خودروی تست شده متخصص پیست نوربرگ رینگ یعنی کریستین گبهارت بوده است. این خودرو از لاستیک‌های هانکوک ونتوس TD استفاده کرده است.

شاید رکورد مینی در روی کاغذ خیلی احساس‌برانگیز نباشد مخصوصاً اینکه می‌دانیم رکورددار کنونی هاچبک‌های داغ رنو مگان R.S. تروفی R با زمان ۷ دقیقه و ۴۰.۱۰ ثانیه است. این خودروی فرانسوی توانسته رکورد ۷ دقیقه و ۴۳.۸ ثانیه‌ای هوندا سیویک تایپ R را بشکند.

البته باید گفت این رکوردها توسط خود رنو و هوندا ثبت شده‌اند و خودروسازان معمولاً چند روزی را در پیست حضور می‌یابند تا خودروهای خود را تنظیم کنند و از این نظر مزیتی نسبی دارند. در مقام مقایسه باید گفت اسپورت اتو فقط یک دور را در پیست ثبت می‌کند. گفته می‌شود مینی در زمان توسعه جان کوپر ورکس GP تیمی را به جهنم سبز فرستاده و آن‌ها زمان ۷ دقیقه و ۵۶.۶۹ ثانیه را ثبت کرده‌اند اما چنین چیزی هرگز تائید نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    من اصلا خودروسازهایی که هاچبک داغ دیف جلو میسازن نمیفهمم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. AMG///

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    مینی خدایی هاچبک های باحالی می سازه
    دمش گرم????

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحی بامزه و جذابی داره مینی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. آریا ماشین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    پس هوندا سیویک تایپ r لیمیتد ادیشن چی بود که می گفت رکورد مگان رو زدم؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا