هیوندای

دردسرهای استقبال زیاد از هیوندای آیونیک!

استقبال غیرمنتظره از هیوندای آیونیک باعث شده این برند با چالش‌هایی در پاسخ به تقاضاها مواجه شود و ظاهراً با کمبود باتری‌های ساخت LG Chem روبرو شده است.


به گزارش Inside EVs هیوندای در ابتدا سفارش ساخت ۷ هزار باتری را به کمپانی چینی داده اما پیروی تقاضای زیاد و غیرمنتظره برای این خودروی الکتریکی، ظاهراً این خودروساز کره‌ای از LG Chem خواسته تا باتری‌های بیشتری را بسازد.


نشریه کره‌ای بیزینس گفته است:

هیوندای با مشکلاتی در تولید مواجه شده زیرا تقاضا برای آیونیک الکتریکی دو برابر بیشتر از انتظارات بوده است. کمپانی LG Chem در حال افزایش ظرفیت تولید به منظور پاسخ به تقاضاها است اما با چالش‌هایی برای تأمین باتری‌های هیوندای و دیگر خودروسازان مواجه شده است.


آیونیک الکتریکی از زمان عرضه در کره جنوبی به سرعت به پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی این کشور تبدیل شده و لیست انتظار برای تحویل آن به حدود ۵ ماه رسیده است. این امر باعث شده هیوندای ظرفیت تولید را از ۱۲۰۰ دستگاه در ماه به ۱۸۰۰ دستگاه برساند اما نبود باتری باعث شده این کمپانی نتواند ظرفیت تولید را بیشتر از این گسترش دهد.


هیوندای آیونیک که با آغاز سال ۲۰۱۶ عرضه شده در سه مدل هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی در دسترس است. آیونیک هیبریدی از باتری لیتیوم-یون-پلیمر ۲۸ کیلووات ساعتی و واحدی الکتریکی استفاده کرده و خروجی ۱۱۸ اسب بخاری دارد. هیوندای حداکثر برد ۲۵۰ کیلومتری و سقف سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت را برای این خودرو اعلام کرده است.

منبع: insideevs

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    واقعا ماشین زیبا و با ارزشیه، مطمئنم اگر تو ایران بود، از پریوس فروش بیشتری داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشاد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کره جنوبی با ژاپن رابطه دوستانه‌ای نداره وگرنه هیوندای می‌تونست علاوه بر ال‌جی، به پاناسونیک هم سفارش تولید باتری بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ACR VIPER

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوبیه که اینقدر ملت ازش استقبال کردن تازه اونم تو خاک کره
    اگه این چالش سد راه حل بشه احتمال داره امسال هیوندا درسطح جهانی بیشتر از بقیه هیبریدیها بفروشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      داداش چه جوری به این نتیجه رسیدی؟؟؟ اصلا قابل مقایسه نیست فروش هیبریدی های هیوندای با تویوتا. نه تنها هیوندای بلکه هی برند دیگه ای. تو هیبریدی های تویوتا، فقط یه پریوس سال پیش 391 هزارتا فروخت تو دنیا و 31 امین ماشین پرفروش دنیا شد. جالبه بدونید سال پیش پریوس از سورنتو، ریو، سراتو، اپتیما، سوناتا، سانتافه، i20، اکسنت و … بیشتر فروخت.
      در 5 ماه اول امسال هم باز پریوس از همه ی ماشینای کیا به جز اسپورتیج و از همه ی ماشینای هیوندای به جز الانترا و توسان بیشتر فروخته. آیونیک حتی جزو 100 برند پرفروش هم نیست. بعد چه جوری از نظر شما احتمالش هست بیشتر بفروشه؟؟؟!!!! داداش آمار فروش که یه چیز حدس و گمانی نیست. یه چیز مشخصه. برید تو سایتی مثل focus2move یا سایتای دیگه ببینید.
      ضمنا هیچ کدوم از ماشینای هیبریدیه هیوندای فروشش از رقیب هم سگمنت تویوتاش خیلی کمتره. نه هیوندای بلکه همه ی برندها. سلطان ماشینای هیبریدی تویوتاست. (لبته هایپرکارهای هیبریدی رو کاری ندارما)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۳۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        اصلاح می کنم: ((آیونیک حتی جزو 100 ماشین پرفروش هم نیست)) و ((ضمنا هرکدوم از ماشینای هیبریدیه هیوندای فروشش از رقیب هم سگمنت تویوتاش خیلی کمتره))
        آخه من اول این کامنتو گذاشتم بعد ویرایشش کردم ولی نمیدونم چی شد حذف شد. از اونجا که این اتفاق بارها افتاده برام، هروقت یه کامنت طولانی میذارم یه کپی با کیبرد میزنم که اگه احتمالا حذف شد دوباره بزنم. دفعه بعد که گذاشتم کامنمتو ویرایشش یادم رفت :))

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ACR VIPER

        ۳۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (589 ديدگاه)

        برادر عزیز من با نظرم ،عقیده شخصیمو بیان کردم
        لازم نیست اینطور باشدت جواب کامنت بذاری
        شمام جای این همه کامنت های متعصبانه
        یاد بگیر به نظر دیگران احترام بذاری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حامد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اگر هیوندائی ایونیک توسط آسان موتور وارد بشود ؛
    طرفدارهای هیوندائی ایونیک لایک رو بزنند ،
    طرفدارهای تویوتا پریوس دیس لایک رو بزنند .
    من خودم هیوندائی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      داداش نیاز به این کارا نیست. چند وقت پیش دوئل این دوتا بود که نهایتا پریوس پیروز شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. charger

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (396 ديدگاه)

      خداییش از نظر من پریوس با اختلاف زشت ترین ماشین تاریخه یعنی من طراحی کوﺋیک رو به طراحی پریوس ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۳۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        فکر کنم طرز تفکر خودروسازای ما هم مثل شما باشه که هیچ غلطی تو زمینه ی طراحی هم نمیتونن بکنن. چون حتما اونا هم فکر میکنن ماشیناشون از ماشینای روز دنیا قشنگ تره و تغییری نمیدن :))
        داداش این از سطحی نگری شماست که فکر میکنید طراحی ماشین فقط اون چیزیه که به چشم یه عده میاد. اگه اینطوره بدن به من یه نقاشی ماشین میکشم از بنز هم قشنگ تر :)) . نه داداش هرچیزی حساب کتابی داره. بی خود حدود سه سال برای طراحی هر ماشین زحمت نمیکشن که شما با یه حرف خنده دار زحمتشون رو به باد بدین. اینکه زشته پریوس به نظر شما خوب سلیقه ی شماست و قابل احترامه. ولی اینکه با کوییک مقایسه کنین نشون دهنده ی چیز دیگه ایست!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir Schumacher

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          نقاشی ماشین بکش که از بنز قشنگ تر باشه عکسش رو‌ بفرست .

          شکر خدا الان اینترنت و امکانات هست و شما میتونی ادعات رو به راحتی ثابت کنی.

          حرفی رو که زدی ثابت کن تا قبول کنیم رو هوا حرف نمیزنی.

          پاشو برو نقاشیتُ بکش و عکسش رو برامون بفرست. تا ساعت ۶ بعد از ظهر هم وقت داری :-)))))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فقط تویوتا و هوندا

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          متاسفم از اینکه حرف و منظور آدمو نمیفهمید. پس معلومه شما هم طراحی ماشینو در حد یه نقاشی ساده میدونید :)) ضمنا بی کار نیستم برای شما نقاشی کنم. مگه شما کی هستید که وقتمو برای شما تلف کنم. بابای منی که اینجوری باهام حرف میزنی؟ اگه خود بنز خواست براشون میکشم :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir Schumacher

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز بنز که بیکار نیست از شما نقاشی بخواد !!!
          مگه برنامه کودکه !!!؟؟؟
          طراحی ماشین یک‌ هنره و دقیقا همون چیزی هست که به چشم میاد ، چه در نمای داخل و‌ چه در نمای خارج. چون در غیر اینصورت اسمش دیگه هنر نمیشه ، بلکه بهش میگن مهندسی . فرق بین مهندسی و‌ هنر همینه.
          جون برداشت درستی از طراحی نداری فکر میکنی طراحی ماشین زیبا خیلی آسونه و لابد تویوتا هم در پریوس زحمت کشیده تا یک کار متفاوت از بقیه انجام بده و با عرق جبین ماشین زشت طراحی کنه !!!!!
          شما میگی میتونی یک ماشین زیباتر از بنز طراحی کنی ( قبل از اینکه کامنتت رو ویرایش کنی بیانت حتی صریح تر از این بود)
          2 حالت داره ، یا واقعی میتونی و استعداد عظیمی در طراحی خودرو داری که تا الان کشف نشده ! و یا اینکه داری بلوف میزنی.
          با این ادعات ارزش کار شرکت هایی مثل بنز رو که در هر سال میلیارد ها یورو صرف طراحی خودرو میکنن در مقابل تویوتا که طراحی پریوس رو به یک یچه مدرسه ای سپرده پایین میاری.
          البته جز این هم از شما انتظار نمیره.
          خیلی وقته به این نتیجه رسیدم با کسی که میگه ( فقط ماشین فلان کشور ) یا ( فقط فلان ماشین ) نمیشه بحث کرد ، چون این افراد کرکره رو پایین کشیدن و به هیچ عنوان بحث کردن باهاشون فایده نداره. ( فقط وقت تلف کردنه)

          در ضمن دلیل عصبانیت شما رو اصلا درک نمیکنم. این عصبانیت رو در هنگام بحث کردن فقط میشه در افراد متعصب دید و در واقع بهترین کلید تشخیص افراد متعصب همینه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فقط تویوتا و هوندا

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          یه چند تا نکته رو بگم:
          1-من تو کامنتم گفتم طراحی ماشین فقط اون چیزی که ظاهر قضیست نیست. چندین چیز دیگه پشتش هست. و اتفاقا علاوه بر بخشیش که هنره، مهندسی هم داره. امیر جان مطمئنم شما بهتر از من اینو میدونی. دلیل مخالفتت رو درک نمیکنم. به کلمه فقط توجه کن. گفتم فقط این نیست. نه اینکه این نیست.
          2- میگی من فکر میکنم طراحی ماشین زیبا آسونه! به من داری این حرفو میزنی؟؟ من که کلا از اون اول که اومدم تو این سایت دارم همینو به افرادی میگم که فکر میکنن طراحی ماشین یه چیز سادست. فکر میکنن کار مثلا یه هفتست طراحی یه ماشین. منی که بارها گفتم افرادی که طراحی میکنن کلی درس خوندن، کلی زحمت میکشن. طراحی یه ماشین حدود 3 سال طول میکشه به طور متوسط. من که کلا حرفمم این بود.دوستمون charger طوری صحبت کرد که انگار طراحای تویوتا رو از بقالی سر کوچه اوردن که از کوییک هم به قول ایشون زشت تره. امیر جان من از شما عذر میخوام. این حرف ایشون توهین به خیلی از مردم عزیزمون نیست که این همه پولی که واسش زحمت کشیدن و پریوس خریدن؟؟ یکی از اونا بیاد این سایت این نظر رو ببینه ناراحت نمیشه؟؟
          ۳- به پیر به پیغمبر من بنز رو به شوخی گفتم. هم کامنت اولم هم کامنت دومم علامت خنده گذاشتم. نمیدونستم شما بد برداشت میکنید. اون جمله رو گفتم که فقط بگم طراحی ماشین فقط (تاکید میکنم فقط) یه چیز روی کاغذ نیست. به خدا اون جمله یه شوخی با اغراق بود. تهش خنده بود. ضمنا منظورتون رو از ویرایش نفهمیدم. من ویرایشی نکردم. شایدم یادم نیست. به هرحال منظورم این بود.
          ۴- امیرجان به خدا اسم پروفایل من فقط تویوتا و هونداست چون اینا رو به علاوه زیر مجموعه ی لکسوس از همه بیشتر دوست دارم. نه اینکه فقط اینارو قبول دارم. همونطور که خودتون آئودی و لامبورگینی و ماشینای آلمانی رو از همه بیشتر دوست دارید و بارها تو اسمتون لامبورگینی و آئودی اومده. ولی فقط رو نذاشتید. حالا من یه فقط گذاشتم تنها به دلیل علاقه بیشترم. همین. متعصب هستم. قبول دارم. همونطور که اغلب افراد این سایت متعصب رو یه برند هستن. ولی تعصبم مطمئن باش الکی و کورکورانه نیست. تویوتا و هوندا رو دوست دارم چون دلایل برتریشون دلیل انتخاب هرچیزی تو زندگیم بوده.
          ۵- خیلی جاها عصبانی شدم و اعتراف میکنم. ولی اتفاقا اینجا اصلا عصبانی نشدم. مطمئن باش دوست عزیزم. جاهایی هم که عصبانی میشم جاییه که توهینی توش باشه. مثل بحثی که تو دوئل رنجروور و بی ام و به وجود اومد.
          البته از این کامنت شما هم خیلی ناراحت شدم. اصلا نمیخواستم جواب بدم اولش و میخواستم بی سر و صدا دیگه برم از این سایت. چون دوست ندارم جایی باشم که دوستام توش فکر میکنن من متعصب عصبانیه بی منطق هستم. یه لحظه با کامنت شما شک کردم به خودم.
          امیرجان به خدا قسم من متعصب بی منطق نیستم. همه ی ماشینای دنیا رو دوست دارم. یکی رو بیشتر یکی رو کمتر. ماشینای آلمانی و ژاپنی رو از همه بیشتر دوست دارم. بارها تو خیلی از زمینه ها هم اعتراف کردم آلمانی ها تک هستن تو دنیا. من همیشه پس زمینه تبلتم ماشینای مختف میذارم. خیلی وقتا هم از علاقه زیادم به بنز و بی ام و، عکسای اونا رو گذاشتم. نه فقط به خاطر ظاهرشون بلکه به خاطر همه چیشون. باور کن علاقم به ماشینای آلمانی از خیلی از آلمانی دوستان سایت بیشتر نباشه کمتر نیست. اتفاقا اگه بدونی تو جمع اطرافیان و فامیلامون چه قدر از علاقم بهشون گفتم، دیگه منو متعصب نمیدونی. بازم میگم ماشینای ژاپنی رو کمی بیشتر دوست دارم. واین حق منه که حق انتخاب داشته باشم.
          به هرحال امیرجان، حرفای شما منو تو فکر فرو برد. اولین نفری هم نیستید که این حرفو میزنید بهم. ولی حرفای شما برام ارزش دیگه ای داره. اولش همونطور که گفتم میخواستم دیگه برم از سایت، ولی الان تصمیم گرفتم بمونم و بیشتر حواسم به خودم باشه تا شما و دوستان رو اذیت نکنم. ضمنا اگه اسم پروفایل من، شما و دوستان رو اذیت میکنه و منو متعصب بد نشون میده سریع بهم بگین عوضش کنم.
          مخلصتم داداش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. نوید جهرمی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    نشون میده اگ پریوس هم با قیافه درست و حسابی عرضه میشد میتونس خیلی بیشتر از چیزی ک الان هس بفروشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      همین الانشم پریوس پرفروش ترین هیبریدیه دنیاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۳۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        هرکی دیس لایک داده، مرد هستش بیاد ثابت کنه پریوس پرفروش ترین هیبریدیه دنیا نیست. البته که خوب حقیقت تلخه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نوید جهرمی

        ۳۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        پرفروش ترین باشه. اما بهترین نیس. پریوس پرایم و پریوس C و V رو با هم برای فروش در نظر میگیرن. تا حالاش رقیب جدی نداشته. امیدوارم زودتر مثل کمری و سی اچ آر یه دست اساسی روی سروگوش این کلاس مهم بکشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فقط تویوتا و هوندا

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          اولا که شما بحث فروش رو پیش کشیدید. دوما اینکه بهترین هست یا نیست رو من و شما تعیین نمی کنیم. فعلا که تو اکثر سایت ها جزو بهترین ماشینای هیبریده. به عنوان خودروی سبز سال هم معرفی شد پریوس پرایم. سوما نه خیر داداش. فروش پریوس معمولی رو جدا از بقیه در نظر میگیرن. تو ویکی پدیا یا سایتای دیگه هست میتونی ببینی. پریوس معمولی در سال 2016 حدود 354 هزارتا فروخته طبق ویکی پدیا. وبقیه ماشینای خانواده ی پریوس یعنی اونایی که شما نام بردید رو هم حدود 249 هزارتا فروخته. ضمنا حالا حالا ها حداقل از لحاظ فروش رقیبی جدی نخواهد داشت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. شاهین یزدین

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    چقدر پیشرفت کرده این هیوندای و کیا ،البته با جهان اول بتونی ارتباط داشته باشی و باهاشون تعامل کنی همه جوره برنده ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جواد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    این ماشینای هیبرد چرا اینجورین؟ شرکتا همه تلاششونو میکنن تا زشت و عجیب غریبشون کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرهاد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مهمترین قسمت این خبر به نظرم اونجاییه که کمپانی نگران شده که تقاضای زیاد رو بتونه سریعتر جواب بده، این چیزا در صنعت ما واقعا جایی نداره! اینجا پیش فروش ۵ یا ۶ ماهه عادیه بعدشم یکی دوماه تاخیر! خودروسازی نداریم، همشون شدن وارد کننده، وقتی پژو ١٠ تومن سود داره ولی وارد کردن کپچر ۶٠ تومن، خوب مشخصه چی میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. delport_b

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    هیچ جایه دنیا دکمه نمیبرن بگن واسش کت بدوز.(اونایی که عقیده دارن تویوتا نمیتونه طراحی کنه دارن بی انصافی میکنن)یه پلت فرم وجود داره که باید متانسب با اون طراحی کرد.والا همه استعداد طراحی دارن.همیشه گفتم طراحی یه چیز سلیقه ایه.نمیگم طراحی‌ پریوسو دوس دارم یا عالیه .نه.ولی با توجه به فروش بالاش یا باید نظرمو راجع به طراحیش عوض کنم(رو سخنم به دوستانیه که میگن زشته)یا باید قبل از نظر دادن یهویی به اینکه زشته یه این نکته فکر کنم که شرکت با برنامه ای مثه تویوتا همه چیو در نظر گرفته تو طراحی پریوس =قیمت تمام شده برای مشتری.دوستانی که با این فروش خوب میگن زشته. منم‌ میگم جایی که نشسم وسط دنیاس.قبول نداری؟بیا ثابت کن.(در ضمن من اصلا طرفدار کمپانی تویوتا نیستم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Sami

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    لیست انتظار برای تحویل آن به حدود 5 ماه رسیده است!!
    اگه ایران بود حداقل لیست تحویل 5 سال طول میکشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    دلیل زشتی پریوس و دیگر ماشینای ژاپنی بر میگرده به فرهنگ اونا در ژاپن بعد از جنگ کم کم میل به زندگی غربی بیشتر شد و در نتیجه همه چیز حالت خشن و در هم و بی ربط پیدا کرده در حالی که در امریکا و اروپا در کنار توسعه صنعتی به هنر در جنبه های مختلف توجه میکنند در نتیجه طراحی های زیبا و هنری در تمام محصولاتشون دیده میشه بر عکس ژاپنی های خشن و تند و بی ربط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Omid622

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    دوستان نمیدونم چه کاریه سر بحث ماشین این همه میفتید به جون هم ما اومدیم سایت پدال مطالب جدید خودرویی جهان رو بخونیم و از دید مشخصات و تصاویر و ویدیویی ماشین های به روز لذت ببریم حالا این ماشین آسیایی باشه یا آمریکایی یا اروپای دیگه چرا اعصاب خود و دیگران رو با نظراتمون می ریزیم به هم ماهای که الان سوار ماشین های سه چهل سال پیش رو سوار میشیم مطمئن این ماشین های به روز رو اصلا تو عمرمون نمیتونیم سوار شیم حالا چرا باید چنگ اعصاب درس کنیم و همدیگر رو ناراحت و اذیت کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا