هیوندای

معرفی اولین سیستم ایربگ چند برخوردی توسط هیوندای

گروه خودروسازی هیوندای در حال کار روی اولین سیستم ایربگ چند برخوردی است که بنا به ادعایش باعث بهبود قابل‌توجه حفاظت از سرنشین‌ها در زمان وقوع چندین تصادف خواهد شد.


بنا به داده‌های NHTSA، حدود ۳۰ درصد ۵۶ هزار تصادف خودرویی رخ داده بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ در آمریکای شمالی با تصادف دومی هم همراه بوده، به این معنی که پس از تصادف اول تصادف دوم با موانع دیگر همچون درخت‌ها، پست‌های برق و حتی خودروهای دیگر نیز رخ داده است.


برخلاف سیستم‌های ایربگ کنونی که حفاظت ثانویه‌ای را پس از برخورد اول ایجاد نمی‌کند، سیستم ایربگ چند برخوردی هیوندای باعث خواهد شد ایربگ ها در زمان تصادف دوم نیز دوباره باز شوند.

هیوندای می‌گوید این تکنولوژی باعث پایش موقعیت سرنشین در کابین پس از تصادف اولیه می‌شود. مهندسان این شرکت شدت تصادف موردنیاز برای باز شدن ایربگ را تنظیم کرده و به آن‌ها اجازه داده‌اند تا در زمان وقوع تصادف دوم سریع‌تر باز شوند و باعث بهبود ایمنی سرنشینان گردند.


رئیس مرکز تکنولوژی شاسی هیوندای موتور می‌گوید:

با بهبود عملکرد ایربگ در تصادف‌های چندگانه، ما انتظار داریم ارتقای چشمگیری در ایمنی رانندگان و سرنشینان محصولاتمان ببینیم. ما به تحقیق خود به عنوان بخشی از تعهدمان برای تولید خودروهای ایمن‌تر ادامه خواهیم داد.

گروه خودروسازی هیوندای با پایان مراحل توسعه، این سیستم جدید را در محصولات آتی هیوندای و کیا ارائه خواهد کرد اما فعلاً چارچوب زمانی نصب این سیستم اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. aston martin

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    بهترین سیستم ایمنی خواهد شد اگر فراگیر بشه
    قابل توجه مخالفان متعصب هیوندای

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا