هیوندای

هیوندای توسان اسپورت، کراس‌اووری شرقی با حس جوانی!

هیوندای بازهم کراس اوور توسان اسپورت را در بازار آفریقای جنوبی عرضه کرده و این بار برای آن پیشرانه‌ی دیزلی را نیز در نظر گرفته است.


این خودرو که به عنوان پرچم‌دار خانواده‌ی توسان فیس لیفت رونمایی شده از کیت بدنه‌ی برجسته‌ای سود می‌برد که ظاهر آن را مشابه مدل N Line کرده است. قطعاً این خودرو خشن‌تر از توسان اسپورت بازار آمریکا به نظر می‌رسد.


در نمای جلو شاهد سپری با اسپویلر لبه‌ای هستیم درحالی‌که بخش عقب این خودرو نیز پذیرای دیفیوزری جدید و سیستم اگزوزی با چهار خروجی می‌باشد. در بخش جانبی رکاب‌های جدید و رینگ‌های ۱۹ اینچی منحصربه‌فرد به چشم می‌خورند. با تمامی این تفاسیر مشخص است که قطعات یاد شده بعداً روی خودرو نصب شده‌اند و حس خودرویی تیون شده را به بیننده القا می‌کنند.


توسان اسپورت با دو پیشرانه عرضه می‌شود که یکی از نوع بنزینی ۱.۶ لیتری توربو و دیگری از نوع ۲ لیتری توربودیزل می‌باشد. هر دو پیشرانه قدرت ۲۰۴ اسبی را به چرخ های جلو منتقل می‌کنند اما با گیربکس‌های متفاوتی همکاری دارند. پیشرانه‌ی بنزینی به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل بوده درحالی‌که پیشرانه‌ی دیزلی با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جفت شده است. حداکثر گشتاور این دو پیشرانه نیز به ترتیب ۳۰۰ و ۴۶۰ نیوتون متر می‌باشد.


توسان اسپورت بر پایه‌ی تریم الیت شکل گرفته و از جمله تجهیزات استاندارد آن می‌توان به چراغ‌های جلوی LED، پوشش چرم کابین، سانروف پانورامیک، صفحه‌نمایش ۷ اینچی، دوربین دنده‌عقب و پایش نقاط کور اشاره کرد.


قیمت مدل بنزینی و دیزلی این کراس اوور کره‌ای به ترتیب از ۴۲۲۵۰ و ۴۶۹۵۰ دلار برای بازار محلی آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    حس استفاده از خودروی اقتصادی خوب در خارج
    حس بچه لاکچری با عینک ریبن در ایران

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. The best or nothing

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    حس جوونی ما تو پراید گذشت با زل زدن به صفحه اپلیکیشن اسنپ واسه سه تومن کرایه اونم با منت ? تازه بنزینم داره سهمیه بندی میشه دیگه چه شود .. بهترین حس دنیا ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. سجادی

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    بسیار خوب فقط با این همه پیشرفت هیوندا و کیا ولی تا بحال کراس اووری ندیدم از این کشور که مثل برندهای یک اروپایی لاستیک (عقب)بیشتر بدنه رو در بر بگیره(یا داخل بدنه فرو رفته باشه) که اگر اشتباه نکنم علاوه بر جذابیت بیشتر این سبک طراحی مطمنا هندلینگ بهتر رو هم در پی داره. برام سوال هست چطور که طراح این خودرو سازها اروپایی و بخصوص آلمانی هستند اما همچنان ازهمچین سبک طراحی در هیچ کدوم از مدل های خبری نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. هومن

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نظری ندارم، مبارک صاحبانش باشه و چرخش تا زمانی که دلشونو نزده ماشین براشون بچرخه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا