ولوو

جدیدترین جزئیات از ولوو XC100 جدید

وقتی که چند ماه پیش خبرهایی درباره برنامه‌ی ولوو برای معرفی یک شاسی‌بلند پرچم‌دار منتشر شد برخی طراحان دست به طراحی رندر این خودروی لوکس زدند. هم‌اکنون به نظر می‌رسد حداقل یک ویژگی طراحی رندر یاد شده یعنی دو خروجی اگزوز آن نادرست است. چرا؟ چون موتور ترند مدعی شده XC100 بدون پیشرانه‌های درون‌سوز تولید خواهد شد و بنابراین نیازی به سیستم اگزوز نخواهد بود.

موتور ترند می‌گوید شاسی‌بلند پرچم‌دار ولوو نام XC100 را به خود خواهد گرفت و از دومین نسل معماری SPA این خودروساز استفاده خواهد کرد. اگرچه این پلتفرم در ابتدا برای پذیرا شدن پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی سنتی و همچنین مجموعه‌های هیبریدی طراحی شده بود اما نسخه بازنگری شده آن می‌تواند قوای محرکه تمام الکتریکی را نیز پشتیبانی کند.

انتظار می‌رود نام کامل این خودرو XC100 Recharge باشد تا روند الکتریکی شدن محصولات ولوو مشابه برادر کوچک‌تر XC40 Recharge ادامه یابد. اگرچه کراس اوور XC90 کنونی به‌صورت ۵، ۶ و ۷ نفره عرضه می‌شود اما گفته شده برادر بزرگ‌تر به‌طور انحصاری با دو ردیف صندلی و تنها ۴ صندلی عرضه خواهد شد تا از این نظر نیز مشابه مدل نسبتاً کمیاب XC90 Excellence با قیمت ۱۰۴۹۰۰ دلار باشد.

Volvo XC90 Excellence

انتظار می‌رود حتی مدل پایه این خودرو نیز به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه شود زیرا آرایش دو پیشرانه الکتریکی به‌صورت استاندارد در تمامی نسخه‌های XC100 وجود خواهد داشت. مجموعه باتری هم زیر کف خودرو و بین محورها نصب خواهد شد و طراحی خاص آن ظاهراً به ولوو اجازه خواهد داد وارد کلاس شاسی بلندهای کوپه مانند نیز شود.

گفته شده XC100 در سال ۲۰۲۳ و به عنوان مدل سال ۲۰۲۴ عرضه شود و قیمت پایه حدود ۸۵ هزار دلاری داشته باشد. از طرفی سومین نسل XC90 نیز سال آینده پدیدار خواهد شد و نسخه الکتریکی آن نیز بعداً معرفی می‌شود.

XC100 تنها عضو خانواده‌ی رو به رشد محصولات ولوو نخواهد بود زیرا یکی از مقامات این برند سال‌ها قبل به عرضه سری ۲۰ هم اشاره کرده است. احتمال دارد این گفته‌ها به معنی تولید XC20 باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. VIPER

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    دیگه کم کم داره ازین روند الکتریکی سازی بدم میاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (12 ديدگاه)

      با این که میدونم نمیتونم داشته باشمش ولی از این که گفت قرار نیست اگزوز داشته باشه حس خوبی بهم دست داد

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      کاش چراغ عقب به هم وصل نمیشد یاد استیشن می افتم .
      ولی صندلی های ولوو رو خیلی دوست دارم .خیلی جذاب و راحت هست .امتحان کردم

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. Farzad

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    یه بررسی از ولوو دیدم که میگفت صندلی هاش انقدر راحته که دوست داری بکنیشون ببری خونه به جای مبل راحتی استفاده کنی !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    بعیده تا سال ٢٠٢۵ دیگه شرکتی موتور احتراقی طراحی کنه ، همه شرکتا متوجه برتریهای تکنولوژی برقی شدن ، حتی ترکیه ماشین ملیشو قراره سال بعد فقط برقی عرضه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا