هفته نامهولوو

ولوو XC40 خودروی سال 2018 اروپا شد

سال ۲۰۱۸ با سورپرایز جالبی برای ولوو همراه است و آن انتخاب کراس‌اوور جدید و جمع‌وجور این شرکت یعنی XC40 به‌عنوان خودروی سال اروپا می‌باشد. این خودرو با وجود زمان کوتاه عرضه از ماه سپتامبر گذشته و حضور در یکی از رقابتی‌ترین کلاس‌ها و رقبای داغ توانسته است این عنوان را به دست آورد. این انتخاب مهم تنها چند ساعت پیش از آغاز به کار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ صورت گرفته است.


جایزه بهترین ماشین سال اروپا (ECOTY) از سال ۱۹۶۴ برقرار بوده و توسط ۷ نشریه معتبر اروپایی و ۶۰ داور از روزنامه‌نگاران خودرویی از ۲۳ کشور از سراسر قاره اروپا انتخاب و اهدا می‌شود. سایر نامزدها شامل سئات ایبیزا با ۲۴۲ امتیاز، ب‌ام‌و سری ۵ با ۲۲۶ امتیاز، کیا استینگر با ۲۰۴ رأی و سیتروئن C3 ایرکراس با ۱۷۱ رأی بودند. دیگر فینالیست‌های رقابت امسال عبارت بودند از آلفارومئو استلویو و آئودی A8. این خودروها از میان لیستی که در ابتدا شامل ۳۷ خودرو بودند انتخاب شده و سپس فینالیست‌ها مشخص شدند.


برنده سال ۲۰۱۷ نیز پژو ۳۰۰۸ و قبل از آن اوپل آسترا و فولکس واگن پاسات بودند. واجدین شرایط برای انتخاب خودروی سال باید در اروپا در دسترس بوده و لااقل ۵ هزار دستگاه از آنها به فروش رسیده باشند. بنابراین برخی از خودروهای سوپراسپرت یا سوپرلوکس از این فهرست خارج می‌شوند. مهم نیست که کلاس خودروهای این جایزه از چه نوعی باشد و خودروهای اسپرت، سدان، هیبریدی یا شاسی‌بلند تنها به‌واسطه امتیازات دریافتی رده‌بندی می‌شوند.

موضوع قابل‌توجه اینکه اگرچه ولوو XC90 و XC60 در دو سال گذشته برنده جایزه خودروی کاربردی/تراک آمریکای شمالی شده‌اند اما این اولین باری است که ولوو برنده جایزه ECOTY می‌شود و البته مدیرعامل این خودروساز سوئدی نیز کاملاً از این موضوع خرسند است.

هاکان ساموئلسن می‌گوید:

برنده شدن این جایزه با خودروی جدید XC40 فوق‌العاده است. ولوو هم‌اکنون سه شاسی‌بلند جهانی را برای اولین بار عرضه می‌کند. XC40 یک خودروی مهم برای رشد بیشتر بوده و ما را وارد کلاس شلوغ و رقابتی شاسی بلندهای کوچک کرده است.

XC40 اولین خودروی این کمپانی است که از معماری مدولار کامپکت جدیدی استفاده می‌کند که با همکاری جیلی توسعه یافته است. این پلتفرم در تمام مدل‌های سری ۴۰ ولوو از جمله محصولات الکتریکی بکار خواهد رفت.

ساموئلسن در ادامه می‌گوید:

ما استراتژی واضحی برای رشد داشته و به پیشرو بودن در زمینه ایمنی، سرویس‌های ارتباطی و الکتریکی سازی متعهد هستیم. XC40 نشان دهنده تعهد ما بوده و کسب این جایزه نشان می‌دهد که در مسیر صحیحی قرار داریم.

XC40 توانسته درمجموع ۳۲۵ امتیاز به دست آورد. طراحی ظاهری زیبا، کابین با جزئیات زیاد و دسترسی ساده و آسان، کروز کنترل مؤثر با رانندگی نیمه خودران، هدایت مناسب و ابعاد جمع‌وجور و همچنین قیمت معقول از امتیازات ولوو XC40 بوده‌اند. رقبای اصلی XC40 را باید آئودی Q3 و لندروور دیسکاوری اسپرت و البته تعداد زیادی از خودروهای کراس‌اوور دیگر در این کلاس دانست.

ولوو می‌گوید که بیش از ۲۰ هزار سفارش اولیه برای XC40 از ایالات متحده و اروپا دریافت نموده است. این خودرو به‌زودی در چین نیز در دسترس خواهد بود جایی که بزرگترین بازار خودرویی بوده و SUV های کوچک نیز بسیار محبوب‌اند. بنابراین می‌توان انتظار داشت تا ولوو به واسطه این خودرو از جهشی بزرگ در فروش سود ببرد. در حال حاضر ولوو سه خودروی SUV مختلف را تولید می‌کند که در کنار سدان‌ها و واگن‌های معروف این شرکت نقشی تعیین‌کننده در استراتژی آینده این شرکت سوئدی بازی می‌کنند.

ولوو XC40

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. رامين

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ولوو بازم تاریخ ساز شد دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    با وجود همچین شرکتایی توی کشورای پیشرفته هست که رشد اقتصادی بالا دارن مثل شرکت اپل که ارزشش 4 برابر بودجه ی ایرانه , تو ژاپن که فراوون هست,شرکتایی که محصول رو برای 7 میلیارد نفر تولید میکنن , اقتصاد مقاومتی اینه نه اینکه هدف فقط بازار داخل باشه مثل برند glx تو زمینه گوشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فکر میکنی برای مردم شعار میدن؟
      مگه میشه بالا دستی ها بی خبر باشن؟ مگه میشه اختلاس بشه کسی نفهمه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (202 ديدگاه)

      بودجه ایران واسه سال ۹۷، ۱۲۰۰ تریلیون تومنه و دارایی های اپل ۳۲۱/۶ میلیارد دلار. گفتی ژاپن یاد یه متنی افتادم که میگفت شما اقتصادو مثل ژاپن کن ما جمعیتو مثل چین میکنیم?. آخه تنها مشکل فعلی ما اینه که جمعیت داره پیر میشه، باید تعداد جوونارو زیاد کنیم، حالا بیکار و علاف هم بودن اشکالی نداره فقط زیاد باشن.
      و اینکه اگه خارجیا بفهمن گوشی های glx اینقدر راحت از جیب در میاد دیگه کسی سراغ اپل و کمپانی های ژاپنی نمیره که، فقط باید تبلیغاتمونو تو شبکه های خارجی هم پخش کنیم. به همین سادگی میشه پیشرفت کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mohsen

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سال پیش ولیعصرو با پراید میومدم پایین یهو کنار خیابون چند تا ولوو ی خوشگل مشکی دیدم با چراغای روشن که از صد متری کاملا خودنمایی میکردن
    واقعا برام تعجبه خیلیا میگن عقب ولوو زشته ولی منکه اون چندباری از عقب دیدم به نظرم یکی از زیباترین طراحی ها رو تو قسمت عقب خودرو داره
    من که دیگه کاش نمیگم، فقط وضعمون از این خرابتر نشه
    ما رو به مرگ گرفتن که به تب راضی بشیم. من که راضی شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Kamran

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    عاشق برند ولوو ام

    میدونستم بهترین ماشین سال اروپا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (259 ديدگاه)

    اخه ولوو هم ماشین شد ماشین فقط مزدا.باید شما ببینید ارزش پولی که میدید می ارزه یا نه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کیوان

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    سدان های ولوو هم بی نظیره کراس اوورها که بهتر سید ولوو رو با مزدا مقایسه نکن xc90رو با مزدا میخاه مقایسه کنی هیچوقت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمید ع

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    دقیقا xc90رو میشه با مزدا cx9 مقایسه کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مزدا در قواره ای نیست که با ولوو مقایسه بشه ، حریف ولوو همیشه آئودی و بنز و بی ام و بوده داداچ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا