ولوو

پکیج آئرو فیبرکربن برای ولوو S60 و V60 پولستار

زمان نسبتاً زیادی از حضور ولوو S60 و V60 در بازار می‌گذرد و این خودروها حداقل یک سال دیگر نیز در بازار جولان خواهند داد. پلتفرم جدید CMA در خودروهای کوچک کمپانی بکار خواهند رفت و عرضه کراس اوور کامپکت XC40 بزرگ‌ترین اولویت کنونی ولووی تحت تملک جیلی چین به شمار می‌رود.


سوئدی‌ها ثابت کرده‌اند دو مدل یاد شده در تریم اسپورت پولستار هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند زیرا این خودروهای پرفورمنس برای مدل ۲۰۱۸ با تغییرات قابل توجهی روبرو شده‌اند.


کیت بدنه آئرودینامیک این خودرو به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده و شامل اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی و اسپویلر عقب قرار گرفته روی لبه صندوق است. این پکیج نه تنها باعث بهبود ظاهری خودرو شده بلکه راندمان آئرودینامیکی آن را نیز ارتقا داده و نیروی رو به پایین هر دو خودرو ۳۰ درصد افزایش یافته است. ولوو می‌گوید هندلینگ و پرفورمنس این خودروها هم‌اکنون بهتر است.


این تغییرات جدید ماحصل توسعه و تست خودرو در زمان حضور پولستار در نوربرگ رینگ برای ثبت رکورد سریع‌ترین خودروی خیابانی چهار درب است. این موسسه توانسته به رکورد یاد شده دست پیدا کند اما شکستن آن زمانی زیادی نبرد. جدای از پکیج آئرودینامیک موردبحث، هر دو مدل S60 و V60 با پوشش فیبر کربنی آینه‌های جانبی، رینگ‌های جدید پولستار و رنگ جدید آبی متالیک عرضه می‌شوند.

هنوز تصاویر مربوط به کابین منتشر نشده‌اند اما ولوو می‌گوید این مدل‌ها دارای دوخت‌های آبی در پوشش صندلی‌ها هستند. در کل، مدل‌های پرفورمنس ولوو در مقایسه با مدل‌های استاندارد بیش از ۲۵۰ بهبود را شاهد بوده‌اند.


دوقلوهای پولستار از قلب آهنین ۲ لیتری توربو و سوپرشارژردار با قدرت ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۴۷۰ نیوتون متر استفاده می‌کنند. مدل سدان در ۴.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده درحالی‌که مدل کمی سنگین‌تر V60 پولستار یک دهم ثانیه دیگر برای ثبت این رکورد نیاز دارد. سقف سرعت هر دو خودرو به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

ولوو می‌گوید تنها ۱۵۰۰ دستگاه از این خودروهای ویژه را تولید خواهد کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Serial Winner

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ولوو اگر همین روند خوبش رو حفظ کنه به زودی تبدیل به یک خاطر جدی برای فروش لکسوس و سایر برند های نسبت نوپای بازار آسیا (نسبت به رقبای آلمانی و امریکایی )خواهد شد.

    ولوو سابقا یک گوشه در شمال اروپا نشسته بود و به فروش در همون اروپا قانع بود ، اما الان افق های بسیار روشنی در پیش چشمشه.

    محصولاتش از نظر قابلیت اطمینان ممکنه ۵ درصد از لکسوس عقب تر باشن اما از نظر ایمنی و‌ طراحی و … کاملا جبران میکنن.

    سال قبل هم فروشش در امریکا فاصله ی کمی با لینکلن داشت و در ظرف ۵ سال آینده می‌تونه رقیب قدرتمندی برای کادیلاک در بازار امریکا باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    خیلی محصولات دل‌فریبی داره ولوو؛ چهره‌های شیکِ بدون اغراق، کابین‌های دنج، قدرت کافی، ایمنی و امنیت درجه یک. . ‌. با همین فرمون بره جلو، روز به روز موفقیت‌های بیشتری به دست میاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohammad_FM 480

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    به به .خیلی عالی شده .
    طراحی های ولوو بدون شلوغی زیاد در نمای بیرونی و طراحی های واقعا دلربا چه در کابین و چه در طراحی بیرونی خیلی جذاب و در عین حال سنگین هست . و زیبایی به مراتب بیشتری از هیوندای تویوتا و … با طراحی ساختار شکن داره
    به امید پیشرفت هر چه بیشتر ولوو…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا