چشم اندازهفته نامه

آمار فروش برندهای لوکس در بازار ایالات‌متحده در سال 2020

سال ۲۰۲۰ سالی بود که اکثر خودروسازان از پایان یافتن آن خوشحال هستند زیرا به دلیل شیوع جهانی بیماری کرونا، تقریباً همهٔ خودروسازان با کاهش فروش مواجه شدند و این موضوع در بخش برندهای لوکس بیشتر نمود کرده است. بااین‌حال در این سال رقابت برای کسب تاج پادشاهی پرفروش‌ترین برند لوکس در بازار ایالات‌متحده همچنان بین سه شرکت مرسدس بنز، لکسس و ب‌ام‌و ادامه داشته و بین آن‌ها اختلاف فروشی در حد تنها چند هزار دستگاه وجود دارد.

۱-ب‌ام‌و

فروش: ۲۷۸,۷۳۲ دستگاه

کاهش: ۱۷.۵ درصد

ب‌ام‌و علیرغم تجربهٔ کاهش ۱۷.۵ درصدی، با فروش ۲۷۸ هزار دستگاه بار دیگر عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس بازار آمریکا را از آن خود کرده است. این در حالی است که این شرکت به دلیل بیشتر اعلام کردن آمار فروش خود بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ۱۸ میلیون دلار جریمه شد. پرفروش‌ترین محصول ب‌ام‌و در آمریکا طی سال ۲۰۲۰ مدل X3 با فروش نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه بوده است.

۲-لکسس

فروش: ۲۷۵,۰۴۱ دستگاه

کاهش: ۷.۷ درصد

لکسس با فروش ۲۷۵ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰، با اختلاف بسیار جزئی فقط ۱۲۵ دستگاه، به‌سختی از مرسدس عبور کرده و خود را به جایگاه دوم رسانده است. برند لوکس تویوتا همچنین سال بهتری را نسبت به دو رقیب آلمانی تجربه کرده زیرا فروش آن فقط ۷.۷ درصد کاهش داشته است که این بیشتر به خاطر اُفت فروش مدل‌های ES و RX بوده است. بااین‌حال، RX با ۱۰۱ هزار دستگاه، همچنان پرفروش‌ترین محصول لکسس در آمریکا محسوب می‌شود.

۳-مرسدس بنز

فروش: ۲۷۴,۹۱۶ دستگاه

کاهش: ۱۳.۰ درصد

مرسدس بنز که دو سال پیش پرفروش‌ترین برند لوکس بازار آمریکا بود، سال گذشته با کاهش فروش ۱۳ درصدی به رتبهٔ سوم سقوط کرده است. البته فروش ۲۷۴,۹۱۶ دستگاهی این شرکت بدون احتساب ون اسپرینتر است زیرا این مدل به‌عنوان خودروی تجاری و کاری شناخته می‌شود. با احتساب فروش ۲۷ هزار دستگاهی اسپرینتر، مجموع فروش این شرکت به نزدیک ۳۰۲ هزار دستگاه می‌رسد. در سال ۲۰۲۰ فروش سدان‌های مرسدس کاهش چشمگیری داشته به‌گونه‌ای که فروش C کلاس ۴۶.۵ درصد و فروش مدل‌های E کلاس، CLS و S کلاس ۳۰ درصد کمتر شده است. از سوی دیگر، کراس‌اوور GLC با ۵۲,۶۲۶ دستگاه، پرفروش‌ترین محصول این برند لوکس آلمانی در آمریکا بوده است.

۴-تسلا

فروش: ۲۳۵,۰۰۰ دستگاه

افزایش: ۲۲.۲ درصد

درحالی‌که در سال ۲۰۲۰ تقریباً همهٔ خودروسازان کاهش فروش قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند، فروش تسلا با افزایش چشمگیر ۲۲ درصدی، بیش از دو برابر رشد داشته و حالا برای اولین بار خود را به رتبهٔ چهارمین برند لوکس پرفروش آمریکا رسانده است. مثل سه سال گذشته، بخش عمده‌ای از فروش ۲۳۵ هزار دستگاهی تسلا متعلق به مدل ۳ است که در سال ۲۰۲۰ در آمریکا ۱۶۷ هزار دستگاه فروش داشته است.

۵-آئودی

فروش: ۱۸۶,۶۲۰ دستگاه

کاهش: ۱۷.۰ درصد

در سال ۲۰۲۰ فروش آئودی با ۱۷ درصد کاهش به ۱۸۶ هزار دستگاه رسیده است. بازندگان بزرگ این شرکت سدان‌های A4، A6 و A7 بوده‌اند که فروش همهٔ آن‌ها بین ۳۰ تا بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر، فروش کراس‌اوور Q3 با افزایشی ۸۴ درصدی سر به فلک کشیده است. پرفروش‌ترین مدل این شرکت در آمریکا کراس‌اوور Q5 با فروش ۵۰ هزار دستگاه و کم‌فروش‌ترین، سدان فول سایز A8 با تنها ۲,۳۷۵ دستگاه بوده است.

۶-آکورا

فروش: ۱۳۶,۹۸۳ دستگاه

کاهش: ۱۳.۵ درصد

آکورا با فروشی نزدیک به ۱۳۷ هزار دستگاه، در جایگاه ششم قرار گرفته است. این کاهشی ۱۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد که می‌تواند به خاطر کاهش تقاضا برای مدل‌های قدیمی TLX و MDX باشد. البته نسل جدید هردوی این مدل‌ها امسال راهی بازار می‌شود. پرفروش‌ترین محصول آکورا در بازار آمریکا هم طبق معمول کراس‌اوور کامپکت RDX با فروش ۵۲,۷۸۵ دستگاه بوده است.

۷-کادیلاک

فروش: ۱۲۹,۴۹۵ دستگاه

کاهش: ۱۷.۱ درصد

در سال ۲۰۲۰ فروش کادیلاک با ۱۷ درصد کاهش به ۱۲۹,۴۹۵ دستگاه رسیده و با اختلافی در حدود ۷ هزار دستگاه نسبت به آکورا، در جایگاه هفتم قرار گرفته است. طبق رویهٔ بازار، پرفروش‌ترین محصولات کادیلاک هم شاسی‌بلندها بوده‌اند به‌گونه‌ای که مدل XT5 با ۳۵ هزار دستگاه در جایگاه نخست و اسکالید علیرغم قیمت بالا، با فروش ۲۴ هزار دستگاه در رتبهٔ دوم قرار گرفته‌ است. البته سدان CT5 هم با فروش ۱۴,۷۱۱ دستگاهی، اوضاع نسبتاً خوبی داشته است.

۸-ولوو

فروش: ۱۱۰,۱۲۹ دستگاه

افزایش: ۱.۸ درصد

بعد از تسلا، یکی دیگر از معدود برندهای لوکسی که سال ۲۰۲۰ در آمریکا افزایش فروش داشته‌اند، ولوو است. فروش این برند لوکس سوئدی با ۱.۸ درصد افزایش به ۱۱۰ هزار دستگاه رسیده است. پرفروش‌ترین مدل این شرکت در آمریکا کراس‌اوور XC90 با فروش ۳۴ هزار دستگاه بوده و مدل کوچک‌تر XC60 هم با ۳۲ هزار دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفته است.

۹-لینکلن

فروش: ۱۰۵,۴۱۰ دستگاه

کاهش: ۶.۱ درصد

فروش لینکلن در سال ۲۰۲۰ در آمریکا ۶.۱ درصد کاهش یافته و به ۱۰۵,۴۱۰ دستگاه رسیده است. فروش این شرکت احتمالاً امسال هم کاهش خواهد یافت زیرا برند لوکس فورد به‌تازگی به تولید سدان‌های MKZ و کانتیننتال خاتمه داده است. این دو مدل در سال ۲۰۲۰ مجموعاً ۱۷,۷۸۰ دستگاه فروش داشتند. بااین‌حال کراس‌اوورهای لینکلن فروش خوبی دارند به‌گونه‌ای که مدل‌های کُرسیر با ۲۶ هزار دستگاه، اویاتور با ۲۳ هزار دستگاه و ناتیلوس با ۲۲ هزار دستگاه، پرفروش‌ترین محصولات این شرکت در سال ۲۰۲۰ بوده‌اند. مدل سالخوردهٔ MKT که همچنان تولید می‌شود هم سال گذشته تنها ۳۲۹ دستگاه فروش داشته است!

۱۰-لندروور

فروش: ۸۰,۰۳۴ دستگاه

کاهش: ۱۵.۵ درصد

فروش لندروور طی چند سال اخیر در آمریکا افزایش قابل‌توجهی داشته و سال گذشته حتی به نزدیک صد هزار دستگاه رسید اما بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ جلوی رشد این برند لوکس بریتانیایی را گرفت و فروش آن‌را با ۱۵ درصد کاهش به ۸۰ هزار دستگاه رساند.

۱۱-اینفینیتی

فروش: ۷۹,۵۰۲ دستگاه

کاهش: ۳۲.۵ درصد

بیشترین کاهش فروش در بین همهٔ برندهای لوکس حاضر در بازار ایالات‌متحده را اینفینیتی داشته که فروش آن با کاهش چشمگیر ۳۲ درصد به ۷۹ هزار دستگاه رسیده است. این کاهش بیشتر به خاطر مدل‌های Q50 و QX60 بوده که فروش آن‌ها به ترتیب ۳۶ و ۴۷ درصد کمتر شده است. بااین‌حال امسال با عرضهٔ کراس‌اوور جدید QX55 و همین‌طور نسل جدید QX60 احتمالاً اوضاع اینفینیتی بهتر خواهد شد.

۱۲-پورشه

فروش: ۵۷,۲۹۴ دستگاه

کاهش: ۷.۰ درصد

پورشه سال نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشته زیرا فروش آن در ایالات‌متحده تنها ۷ درصد کاهش یافته و به ۵۷ هزار دستگاه رسیده است. پرفروش‌ترین محصولات این شرکت مدل‌های کاین و ماکان بوده‌اند که مجموعاً ۳۶ هزار دستگاه فروش داشته‌اند. پس از این کراس‌اوورها هم ۹۱۱ و تایکان بیشترین فروش را داشته‌اند. فروش سدان الکتریکی پورشه در سال ۲۰۲۰ در آمریکا ۴۴۰۰ دستگاه بوده است.

۱۳-جگوار

فروش: ۲۱,۷۸۶ دستگاه

کاهش: ۲۹.۸ درصد

برعکس پورشه، اوضاع جگوار در سال ۲۰۲۰ هرگز خوب نبوده زیرا بیشترین کاهش فروش در بین برندهای لوکس بازار آمریکا بعد از اینفینیتی متعلق به این برند بریتانیایی است. در این سال فروش سدان‌های جگوار در آمریکا بشدت کاهش یافته است به‌گونه‌ای که مدل XE فقط ۱۲۸۶ دستگاه و XF تنها ۵۴۹ دستگاه فروش داشته‌اند. کراس‌اوور F-Pace با نزدیک ۸ هزار دستگاه نیز پرفروش‌ترین محصول جگوار در آمریکا بوده است.

۱۴-آلفارومئو

فروش: ۱۸,۵۸۵ دستگاه

افزایش: ۱.۶ درصد

آلفارومئو با سبد محصولات محدودی که فقط از سه مدل جولیا، استلویو و ۴C تشکیل شده، فروش بسیاری پایینی در آمریکا دارد اما بااین‌وجود در سال ۲۰۲۰ همین فروش اندک حفظ شده و حتی افزایش جزئی ۱.۶ درصدی را تجربه کرده است. بخش عمدهٔ فروش ۱۸ هزار دستگاهی آلفارومئو در آمریکا را کراس‌اوور استلویو با فروش ۱۰ هزار دستگاه تشکیل داده است.

۱۵-جنسیس

فروش: ۱۶,۳۸۴ دستگاه

کاهش: ۲۲.۸ درصد

برند نوپای جنسیس بیشترین فروش خود در آمریکا را در سال ۲۰۱۹ با ۲۱ هزار دستگاه تجربه کرد اما این رقم در سال گذشته با کاهش قابل‌توجه ۲۳ درصدی به ۱۶ هزار دستگاه رسیده تا جنسیس دوباره قعرنشین شود. البته دلیل اصلی فروش پایین برند لوکس جنسیس نداشتن کراس‌اوور در سبد محصولات خود بوده و امسال با عرضهٔ مدل‌های GV70 و GV80 به‌احتمال‌زیاد فروش آن افزایش خواهد داشت.

آمار فروش برندهای لوکس در بازار ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۰

برند

فروش

تغییر

۱ ب‌ام‌و ۲۷۸,۷۳۲ دستگاه -۱۷.۵ درصد
۲ لکسس ۲۷۵,۰۴۱ دستگاه -۷.۷ درصد
۳ مرسدس بنز ۲۷۴,۹۱۶ دستگاه -۱۳.۰ درصد
۴ تسلا ۲۳۵,۰۰۰ دستگاه +۲۲.۲ درصد
۵ آئودی ۱۸۶,۶۲۰ دستگاه -۱۷.۰ درصد
۶ آکورا ۱۳۶,۹۸۳ دستگاه -۱۳.۵ درصد
۷ کادیلاک ۱۲۹,۴۹۵ دستگاه -۱۷.۱ درصد
۸ ولوو ۱۱۰,۱۲۹ دستگاه +۱.۸ درصد
۹ لینکلن ۱۰۵,۴۱۰ دستگاه -۶.۱ درصد
۱۰ لندروور ۸۰,۰۳۴ دستگاه -۱۵.۵ درصد
۱۱ اینفینیتی ۷۹,۵۰۲ دستگاه -۳۲.۵ درصد
۱۲ پورشه ۵۷,۲۹۴ دستگاه -۷.۰ درصد
۱۳ جگوار ۲۱,۷۸۶ دستگاه -۲۹.۸ درصد
۱۴ آلفارومئو ۱۸,۵۸۵ دستگاه +۱.۶ درصد
۱۵ جنسیس ۱۶,۳۸۴ دستگاه -۲۲.۸ درصد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. ツSAMURAIツ

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    ممنون از پدال بابت این پست عالی ???‌

    چند روز پیش می گفتیم جنسیس فقط ۱۶ هزار تا ماشین فروخته بعضیا میگفتن نه آمار دروغه
    حالا بفرما آمار رو ببین ?
    به قول یکی از دوستان تنها چیزی که نمیشه با رشوه و پول خرید آمار فروشه

    موافقم 14
    مخالفم 22
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      فقط آمار فروش جنسیس ???? !

      رستگار شدید !

      موافقم 8
      مخالفم 23
      1. سلمان

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (161 ديدگاه)

        فروش ۱۶ هزارتایی اون هم در بازار به شدت رقابتی آمریکا برای جنسیس که دو سال از عمرش میگذره خیلی هم عالیه ، جنسیس تازه اول راهه بنده خدا حالا فعلن از این چیزهایی که نوشتی اسکرین شات بگیر آنوقت سال دیگه همین موقع ببینم بازم اینطوری میگی ؟

        موافقم 15
        مخالفم 10
      2. معین م

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        همین جنسیس رو بیارید بزارید تو فروش فوق‌العاده با قرعه کشی
        ملت غیور ایران اندازه ده سال فروش جنسیس تو کل دنیا رو یجا میخرن ازش ?

        موافقم 9
        مخالفم 14
      3. پدر خودروسازی جهان

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (44 ديدگاه)

        فقط تسلا و ولوو افزایش فروش داشتند !

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. پدر خودروسازی جهان

          ۲۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (44 ديدگاه)

          به همراه آلفارومئو

          موافقم 5
          مخالفم 0
    2. کیان

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      حیف شد واقعا جنسیس ته لیست هستش !!!
      ای بابا
      اصلا ادم هم نخواد چیزی بگه این اسناد و مدارک نمیذاره
      من یه پیشنهادی دارم، بیام یه لیست درست کنیم تعداد جایزه ها رو توش بنویسیم، مطمئنم اونجا کره ای ها یه رتبه قابل قبولی کسب میکنن،
      هرچند تعداد جایزها خب سودی نداره به فرض واقعی بودنشون ولی حداقل حسن و داره بعضیا اینجا یکم دلشون خوش میشه و شاد میشن، پدال اینقدر اذیت نکن فیکهای بازهای اینجارو.

      موافقم 7
      مخالفم 20
      1. حسین

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1094 ديدگاه)

        کیان جان شما لطفا برو توی اون مطلب پایین مربوط به هیوندای کنا N نظر جناب احمد رو بخون ببین چی گفته. میگه خودروسازهای ژاپنی و آلمانی و آمریکایی بدرد نمیخورن و ضعیفن و باید از برند افسانه ای هیوندای الهام بگیرن تا موفق بشن. این عین چیزیه که خودش گفت
        به نظرم ادامه بحث با این ها باطله

        موافقم 6
        مخالفم 9
        1. Hadi

          ۲۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          بنازم فقط سه تای اول ??
          سه تا از بهترین لوکس سازان در رتبه 1 تا 3 قرار گرفتن…
          این یعنی نشون میده که مردم کدوم برند ها رو بیشتر دوست دارن و کدوم رو بیشتر میخرن…
          آمار کاملا واضحه و جای هیچ بحثی نداره…

          موافقم 6
          مخالفم 2
      2. پدر خودروسازی جهان

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (44 ديدگاه)

        لطفا طرفداران جنسیس و هیوندای خودشون برن تو افق محو بشن حرف الکی هم نزنند
        آخه چیه اون جنسیس لوکس ترین محصول تاریخ جنسیس با پایین ترین مدل مرسدس c کلاس ۲۰۱۷ قابل مقایسه نیست ، لیست هم مشهود هست
        اصلا جنسیس در برابر ژرمن ها لوکس به حساب نمیاد
        جمع کنید لطفا
        اللخصوص آقا احمد

        موافقم 6
        مخالفم 13
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۲۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          وقتی امار فروش ارائه میشه بی سر و صدا محو میشن و پیداشون نمیشه?? ولی وقتی هیوندا یدونه شکلات جایزه بگیره پیداشون میشه و…???

          موافقم 3
          مخالفم 4
    3. Farzad

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      آخه ۱۶ هزارتام زیاده براش ! ، تو آمریکا باشی و جنسیس بی ریخت بخری ، عقلم خوب چیزیه .

      موافقم 10
      مخالفم 11
    4. پدر خودروسازی جهان

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (44 ديدگاه)

      مرسدس باید سال بعد جبران کنه
      نباید بزاره از این پایین تر بیاد

      موافقم 6
      مخالفم 0
    5. AMG///

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      امسال تسلا اول میشه
      لکسس دوم
      بنز و بیمر هم پشت سر این دو

      موافقم 5
      مخالفم 3
    6. سلطان EF-7

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بعد ایران خودرو فقط تو یک مرحله 10,000 تارا پیش فروش کرده

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. Abbas.Lambo

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    جایگاه لکسس واقعا ستودنیه،دمش گرم??
    ولی یه سوال که برام همیشه پیش میاد اینکه چرا آئودی اینقدر فروشش کمتر از مرسدس و بی ام و هس اونم با توجه به این همه محصول فوق العاده و زیبا؟

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. Ahmedreza2002

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      شاید چون ائودی زیادی اروپاییه طراحیاش
      و همین طور فلوکس
      اون پی پروایی که تو اسیایی ها و امریکایی ها وجود داره رو ائودی نداره
      و خب بنز و بیمر دارنش به نظر

      موافقم 8
      مخالفم 1
  3. احمد

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    رولزرویس و بنتلی هم فروششون کمه دلیل نمیشه که بد باشن . جنسیس جی ۹۰ امسال بهترین خودروی سال شد همچنین جنسیس بخاطر امکانات و کیفیت بالا یه لول بالا تر از لوکس ساز های عادی قرار میگیره و وارد سگمنتی بین لوکس و سوپر لوکس قرار میگیره در نتیجه فروشش کمتره .
    معلومه هر کسی توانایی خرید ماشین لوکس رو نداره

    موافقم 14
    مخالفم 10
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      خب خداروشکر دلیل فروش پایین جنسیس رو هم فهمیدیم???

      موافقم 9
      مخالفم 13
    2. R@m!n

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      سم خالص ???

      موافقم 4
      مخالفم 6
  4. SF90 STRADALE

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    آمار گویای همه چیز هست و جای هیچ بحثی نمیزاره

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. سهند

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      نظرسنجی
      طرفداران بنز: لایک?

      طرفداران بی ام و: دیسلایک?

      موافقم 5
      مخالفم 9
      1. پدر خودروسازی جهان

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (44 ديدگاه)

        این نظر سنجی آخرش به جایی نمیرسه داداش چون هر دو اکثر مواقع برابر هستند
        من مرسدس را انتخاب میکنم ? لایک
        این سخت ترین نظر سنجی جهان خودرو است

        موافقم 6
        مخالفم 0
      2. MOHAMMAD.n.r

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        خیلی سخته
        در حال حاضر با ب ام و بیشتر حال میکنم.
        فقط امیدوارم طراحی نسل جدید خودروهاش نا امیدم نکنه.

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. SF90 STRADALE

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3898 ديدگاه)

      طرفداران کره ای زیاد به خودتون فشار وارد نکنید
      با دیسلایک هایی که اینجا میدین به آمار فروش جنسیس چیزی اضافه نمیشه باور کنید راست میگم ??

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        ???

        موافقم 6
        مخالفم 1
      2. قاسم

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (219 ديدگاه)

        پس اگر اینطوره لایکهای تو هم دستکاری شده هست

        موافقم 1
        مخالفم 5
  5. احمد

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    من تو مقایسه TLX و جنسیس گفتم که جنسیس پر فروش ترین لوکس ساز آمریکاست.

    الآن دارم میسوزم.

    موافقم 6
    مخالفم 4
  6. کیان

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    “بیشترین فروش خود در آمریکا را در سال ۲۰۱۹ با ۲۱ هزار دستگاه تجربه کرد اما این رقم در سال گذشته با کاهش قابل‌توجه ۲۳ درصدی به ۱۶ هزار دستگاه رسیده تا جنسیس دوباره قعرنشین شود.”

    ممد ژانگولر نوشته رو بخون، نوشته دوباره قعر نشین شود، یعنی دفعه اول قعر نشینی نیستا، چندمین دفعه هستش.

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      سال ۲۰۱۸ افت فروش ۵۰ درصدی داشت و کلا ۱۰ هزارتا فروخت!
      لینک هم میفرستم.

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. Ahmedreza2002

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      یه نکته جالب
      Rx پر فروش ترین محصول لوکس غیر الکتریکی امریکاس که خب واقعا برازندشه
      (من هنوز عاشق نسل قبلشم)

      موافقم 7
      مخالفم 0
  7. AMG///

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    رقابت بین رتبه اول و دوم و سوم شونه به شونه هستش

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. AMG///

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    آقا جنسیس که این همه جایزه گرفته بود؟؟
    چی شد بعد?

    موافقم 5
    مخالفم 0
  9. ツSAMURAIツ

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    احتمال اینکه تو آمریکا یه آلفارومئو که تو یه شرکت کوچیک و کاملا دست ساز ساخته میشه ببینی بیشتر از دیدن یه جنسیسه تولید انبوهه ?
    تازه جنسیس داره با تبلیغات خودشو پاره می کنه هر وقت به IP آمریکا وصل میشم میرم یوتیوب تبلیغات تخیلی کیا و جنسیس برام میاد

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. Ahmedreza2002

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      البته الفا هم دست ساز نیستن ماشیناش مگه رولز رویسه سامورایی جان

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. ツSAMURAIツ

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        چرا داداش دست سازه
        یه مستند تو یوتویوب بود که کارخونه آلفارومئو رو نشون میداد و ماشین ها با دست اسمبل می شدند
        اگه ویدیو رو پیدا کردم لینکش رو میفرستم

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Ahmedreza2002

          ۲۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          عجیبه واقعا
          با این قیمت دست ساز باشن
          رفقا از این به بعد من آلفا فن شدم ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mazda3

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      اون تبلیغاتی که واسه تو میاد واسه همه نیست این تبلیغات مختص شما میاد و هدفمنده دلیلش اینه که الگوریتم های گوگل تشخیص دادن که مانور شما روی این موضوع بیشتره و در ارتباط با اون تبلیغش پخش میشه ربطی هم به ip نداره فقط درصدش واسه هر منطقه متفاوته.

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        والا برا منم روی سرور امریکا جنسیس میاد.
        هر موقع روی سرور فرانسه یا انگلیس میزارم لندروور برام میاره

        موافقم 5
        مخالفم 0
      2. R@m!n

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        راس میگه خیلی تبلیغاتشون زیاده

        موافقم 4
        مخالفم 0
      3. Mazda3

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        ممکنه ولی واسه من آئودی بیشتره و تبلیغات دیگه ولی جنسیس تبلیغش ندیدم یا اگه بوده خیلی کم بوده با اینکه تو بیشتر شبکه ها از فیس بوک تا گیت هاب عضو هستم تو بعضی هاش هم که کلا تبلیغی درکار نیست فقط از اطلاعات شما استفاده میکنن و با این اطلاعات بیزینس میکنن.

        موافقم 0
        مخالفم 1
  10. Benz

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    نگو اینو ! الان کره ای ها با چماق میریزن اینجا

    موافقم 6
    مخالفم 5
  11. MOHAMMAD.n.r

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    سه تای اولی خیلی بهم نزدیک هستن.
    ماشالا ب ام و???? با اینکه افت فروشش نسبت به لکسس و بنز بیشتر هست ولی همچنان صدرنشین هست.
    فقط امیدوارم طراحی های جدیدش کار دستش نده.
    جنسیس کو؟؟؟!!??

    موافقم 5
    مخالفم 4
  12. MOHAMMAD.n.r

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    رشد تسلا ۲۲۲٪ !!!!
    پس بگو چرا سهامش اینهمه رشد کرد!!!

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ایلان ماسک روز دوشنبه 13.5 میلیارد دلار ضرر کرد.و در برآوردهای فوربس در جایگاه دوم بعداز جف بزوس مدیرعامل آمازون دوباره قرار گرفت. از جمعه هفته گذشته در جایگاه اول بود.

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        فکر کنم در نهایت بزوس رو هم پشت سر بزاره.
        امسال این اتفاق نیوفته سال های اینده شاید اتفاق بیوفته.

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. Elmiraj

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        بادر معاملات دوشنبه سهام تسلا همزمان با S&P و نزدک ۷.۸ درصد افت کرد که منجر به این افت دارایی ایلان ماسک شد .
        اما طی معاملات دیروز سه شنبه سهام دوباره ۴.۷۲ درصد رشد کرد و ارزش تسلا به ۸۰۵ میلیارد دلار بازگشت و ثروت ایلان ماسک هم به بالای ۱۹۰ میلیارد رسید و به جایگاه نخست جهان بازگشت .

        موافقم 3
        مخالفم 2
  13. حسین

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1094 ديدگاه)

    رتبه لکسس جالبه به این دلیل تنوع سبد محصولات لکسس کمتر از بنز و بی ام و هست. سبد کراس اور ها و سدان های بنز و بیمر متنوع، فشرده و کامل هست و تریم ها و تیپ های گوناگون هم برای هر مدل دارن. اگر لکسس سبد محصولاتش رو مخصوصا کراس اوور هارو کامل کنه (که البته کراس اوور فول سایز LQ در راه هست) میتونه فروس بهتری از این هم داشته باشه.
    هرچند با این رشد فروش تسلا یحتمل امسال تسلا پر فروش ترین میشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Ahmedreza2002

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      همین طوره
      لگسوس تو هیچ کلاسی نسخه های با پر فورمنس بالا نداره (منظورم رقیبی برا نسخه های M powerو Amg هست)
      همین طور کراس اوور کوپه نداره
      به نظرم با اراعه نسخه جدید برا اس یو وی هاش پتانسیل اول شدن رو داره

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. ツSAMURAIツ

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      نسل جدید RX و NX و LX تا آخر ۲۰۲۱ رونمایی میشن
      و کراس اور کوپه LQ و یه کراس اور الکتریکی هم به محصولات لکسوس اضافه میشه و قطعا تو فروش تاثیر مثبت میزاره
      به نظرم سال دیگه تسلا اول میشه و لکسوس دوم

      موافقم 3
      مخالفم 0
  14. MAHDI

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    لکسوس فروش خیلی خوبی داشته?

    موافقم 4
    مخالفم 0
  15. MOHAMMAD.n.r

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    فقط نظاره گر دیسلایک ها باشید???
    با این کارا فروشش جنسیس بالا نمیره خودتون رو اذیت نکنید!!!?

    موافقم 5
    مخالفم 1
  16. محمد رستمی نژاد

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اگر دقت کنید متوجه می شوید که بیشتر شرکت‌ها طرح‌های ماشین‌های خود را کاملاً شبیه یکدیگر می‌زنند واقعاً این جای تاسف دارد اصلاً به این فکر نمی کنند که چه تولید می کنند هر چه باشد فقط تولید کنند و بفروشند مهم نیست اصلاً
    تقریباً از لکسوس و بی ام و و بنز و بنتلی و رولز رویس گرفته و خیلی دیگر از شرکت ها همه کاملاشبیه هم هستند اگر نگاه خودروهای قبل از سال ۲۰۰۰ بیندازید متوجه می شوید که هر خود را واقعاً خودش یک طرح خاص و یک حس خاص را به بیننده موقعی که نگاهش می‌کند القا می‌کند که دیگر چنین خودروهایی تولید نمی شود همین است که ماشین هایی مثل لامبورگینی میورا لامبورگینی کانتاش و مورسیه لاگو و خیلی از فراری ها به اندازه یک دنیا ارزش دارند و معروف هستند این خودش بزرگترین دلیل بر اینکه دیگر دوران تولید خودروهای خوب و عالی و خاطر انگیز و خاطره ساز به پایان رسیده و باید به مدل های کلاسیک فکر بکنیم من خودم نسل سوم یا دوم تویوتا سوپرا را دیدم نمی دونستم که چه ماشینی است ولی بشدت از آن خوشم می آمد به این دلیل است که پشت این خودرو یک فلسفه خوابیده است همانطور که شرکت مزدا می‌گوید به یک ماشین آهنگ نگویید این روح و جسم و جان دارد چون مغز انسان که بزرگترین اختراعات را ساخته و آفریده خداوند هست انرا طراحی و ساخته است بنابراین می‌شود که اگر دقت کرده باشید در خودروهای بنزینی هر شرکت یا گروه بخشی و سهمی از بازار را در دست گرفته و آن را می چرخاند و در آن سگمنت پادشاهی می کنند مافیا برقی چگونه اند مافیای برقی یعنی آقای ایلان ماسک و شرکت‌های ال جی و سامسونگ هستند کار اینها به این صورت است که پیش‌بینی می‌کند که قرار است خودرو های برقی آرام آرام همه‌گیر شوند می آیند حاشیه سازی می‌کنند و جوری بازتاب می کنند که گویا تکنولوژی خودروهای برقی بسیار سخت و پیچیده است و کار کردن برای آن دشوار است همانطور که مرسدس بنز از رقابت در سیستم خودران خود با تسلا دست کشید بنابراین این می‌شود که سرمایه ها و پول ها و نیازها به سوی مافیا همانند ایلان ماسک و تسلا و ال جی و سامسونگ که باتری تولید می‌کنند سرازیر می شود باعث میشود که سرازیر شدن نیاز ها که به صورت عمدی است تمام بازار را در دست بگیرند و بر آن حکمرانی کنند دیگر فرقی ندارد که بروید بنتلی بخرید یا لکسوس بخرید یا رولز رویس همه این می‌شود خرواری از دم همه را یک طور می زنند دلیل اینکه به نظر شما گروه استلا نتیس به وجود آمد چیست �راستی SRT و فیات چه ربطی به هم دارند و خیلی از شرکت‌های دیگر از استون. مارتین با مصرف بالای ۱۵ چطور میخوای پلتفرم برای این ماشین SRT و مازراتی و فیات و پژو و سیتروئن بدهید تمام این به دلیل وجود مافیا است چند وقت دیگر گروه اتلانتیس شکل گیری کامل گیرد تمام سرمایه‌های این گروه و گروه‌های دیگر به سمت تسلا سرازیر می‌شود که با ال جی و سامسونگ هم رقابت دارند ) مافیا )و همین طور می شود که بازار بزرگ مثل خودرو از نوع مزخرفی به نام برقی تماماً مافیا می‌افتد چطور کسی که ادعای اینکه خودروهای برقی تولید می‌کنند تا به مردم دنیا برای آلودگی کمتر کمک ‌کند خودش ثروتمندترین فرد جهان است در کجای تاریخ شخصی وجود داشته که این همه ادعای خوبی و فکر اندیشی داشته باشد انقدر پول داشته باشد تمام افرادی که در تاریخ اثرگذار بوده و کارهای خیلی خوب انجام دادند تمام بیشتر آنها از قسمتهای پایین و ضعیف جامعه بودند وقتی یک شخص از قشر پایین و ضعیف جامعه باشد می توامی‌داند مشکل کجاست چیست از لامبورگینی نمی‌شود از لامبورگینی نمیشود کیفیت فیات را فهمید ولی از فیات می‌شود کیفیت لامبورگینی را فهمید اگر دقت کنید از مدل پایه تا مدل شلبی جی تی ۵۰۰ اشتراکات ظاهری فراوان دارند � جایی که می‌شود یک متستانگ پایه را را با تغییرات سپر و گلگیر به شلبی جی تی ۵۰۰ تبدیل کرد دارم ارزش gt 500 از برقی
    هزار مرتبه بیشتر است که ولی باز هم خودش نشان می‌دهد که وقتی ماستانگ هم به همسان سازی طراحی دچار شده � این دوران خودروهای خوب به پایان رسید از لحظه‌ای که سوپرا با موتور bmw ‏ بنتلی قرار است برقی شود رولزرویس برقی شود و اصالت از دست دهند زمان‌ تولید ماشین‌های خوب به پایان رسیده فقط این را بدان و به شما می‌گویم که صنعت خودروسازی در چند سال آینده به یک صنعت مافیای تبدیل شده و مافیا ی آن هستند آقای ایلان ماسک ال جی سامسونگ تسلا هواوی از شرکت های موبایلی که باتری تولید می کنند همه مافیا هستند واقعاً جای تاسف دارد که ارزش و شرف را به خاطر پول می فروشند

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      راجع به خط اخرتون با ارزش و شرف نمیشه حقوق کارگرا رو داد

      موافقم 2
      مخالفم 0
  17. Ahmedreza2002

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    لکسس خیز برداشته برا اولی
    ولی تسلا داره میاد
    امسال یا نهایتاً سال دیگه تسلا اوله

    موافقم 5
    مخالفم 0
  18. Ramin

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ??????

    تسلا….

    ??????

    تسلا عشقه….
    یعنی عشق بود .

    222 درصد رشد…. اونم تو کرونا….

    ?????

    چی بگم دیگه…

    به نظرم تسلا باید اول باشه. چون 222 درصد رشد داشته. ولی بقیه برند ها افت داشته

    میزان فروش درسته. ولی میزان رشد هم مهمه.

    یعنی اول تسلا
    بعد وولو (1.8 درصد رشد )
    بعد آلفا رومئو ( 1.6 درصد رشد)

    بقیه هم افت داشتن…

    ولی جنسیس رتبش آخره… ???
    چی بگم ….

    موافقم 0
    مخالفم 3
  19. R@m!n

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ماشالا لکسوس چه کرده البته کلا تو آمریکا لکسوس محبوبه. به نظرم آمار بی ام و با این سبک طراحی برعکس شه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. سهند

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (662 ديدگاه)

    چطور آمار فروش هر کدام از مدل های یک برند در کشور های مختلف را میتونیم پیدا کنیم؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1094 ديدگاه)

      سایت focus2move آمار فروش رو به تفکیک قاره، کشور، گروه خودروسازی، برند، سگمنت و مدل های مختلف ارائه میده.
      سایت های دیگه مثل statistia، carsalebaseو goodcarbadcar هم هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. محمد رستمی نژاد

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    همان طور شخصی که وارد یک لامبورگینی می شود میتوانم کیفیت عالی آن را احساس کند ولی نمی تواند کیفیت خودروهای ضعیف را احساس کند چرا چون نیاز این شخص در این ماشین بر آورده شده است ولی در خودروی بی‌کیفیت برآورده نمی شود اما زمانی که وارد یک ماشین بی کیفیت می‌شود چون این خودرو کیفیت مورد نیاز ندارد نیازش برآورده نمی‌شود و به همین دلیل با عمق بیشتری می تواند کیفیت خودروی بالا را یا حتی متوسط را درک کند چگونه شخص پولداری مانند آقای ایلان ماسک می‌تواند یک خودروی خوب برای قشرهای پایین جامع بسازد و اگر هم بسازد خیلی خوب نیست درست است مهندس آن کار می‌کند ولی رهبر شرکت اوست تمام افراد موفق و تاثیر گذار خوب تاریخ از قشرهای ضعیف بودن چنین
    شخصی می‌داند مشکل کجا است
    شما اگر دقت کرده باشید به مدل های قدیمی تر فورد ماستانگ متوجه می‌شوید که هر کدام در طراحی حس خاص خود را دارند ولی اگر به مدل های جدید کنید می‌بینید که دچار همسان سازی طراحی شده البته من خود ماستنگ جدید را دوست دارم ولی خب به نظر من نسبت به مدل های قبلی عقب تر است بگذاریم وقتی چنین ماشینی به این همسان سازی طراحی دچار یعنی خودروهای خوب دیگر تولید نمی شود برقی یعنی مافیا مافیا یعنی تسلا و و شرکت های باطری سازی مرسدس که مادر خودش در خودروسازی جهان است از رقابت با سیستم های خودران تسلا دست کشید واقعا چه معنی دارد �یعنی این کهشخصی خودش لالایی بلد باشد و با شستشوی مغزی اینکه لالایی خواندن سخت است نمی‌توانم لالائی
    بخوانم با شست و شوی مغزی یا جو سازی
    یادش رفت که اصلا خودش لالایی بلد است و رفت و لالایی او را یاد گرفت تا با لالائی او بخوابد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. امیر

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    تسلا!!!!!!!
    تکلیف جنسیس ک مثل همیشه مشخصه…
    مرسدس و الفا چقد بد عمل کردن

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. پدر خودروسازی جهان

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (44 ديدگاه)

      امیر جان یه جوری میگی مرسدس چقدر بد عمل کرده!!!!! که انگار با اختلاف پنجاه هزار تا نسبت به لکسوس تو رتبه سومه!
      بابا کلا ۱۲۵ دستگاه کمتر فروخته که اصلا اختلافی به حساب نمیاد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  23. فرشاد

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    اینفینیتی به ن ظرم برند ب شدت داغون و از مد افتاده ای هست طراحیش هم مال عهد بوقه برام جا سواله چطور جنسیس از اینم کمتر فروخته

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      بعضی محصولا اینفینیتی قدیمی هستن و باید هرچه سریع تر نسل جدیدشون معرفی بشه.
      دلیل فروش بیشترش هم مربوط به کیفیت و استهلاک بهتر و همچنین اصالت طراحی هست.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  24. ماشین

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    یه سوال از همه داشتم بهترین شاستی بلند بازار ایران کدام خودرو هست میشه همه با رتبه بندی بهم بگن ۵ باره این سوال رو مینویسم ولی کسی جواب نمیده فقط میخوام نظر همرو بدونم همین

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      سوالتون ناقص هست.
      در چه رنج قیمتی؟؟؟؟ زیر یک تومن، ۲،۳،۴،۵ تومن؟؟؟؟
      اگر قیمت رو در نظر نگیریم لکسس lx570 و پورشه کاین(نظر شخصی)

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. Mazda3

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      بنز جی کلاس کادیلاک اسکالید فورد رپتور هامر اچ تو اینها شاسی بلند هستن که از هر نظری بالاترین وضعیت هستن قیمت و کلاس و کارایی و همه چی… بالاتر از اینها هم زیاد هست ولی دیگه تو ایران نیستن.
      کراس اوور ها هم که شاسی بلند نیستن ولی پورشه کاین و رنجروور و بنز و چند مدل دیگه مثل اینها هستن تو کراس اوورها.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. Elmiraj

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    امسال ۲۲۲ درصد افزایش….!!!

    برای اول شدن کافیه سال آینده ۷۱ درصد رشد کنه تا فروشش از ۴۰۰ هزار دستگاه در آمریکا رد بشه . ( کە این افزایش برای تسلا یه شوخیه )

    چون رقبا عمران سال آینده به فروش ۴۰۰ هزار دستگاهی برسن .

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. بهزاد

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2413 ديدگاه)

      بنده ریاضیم زیاد خوب نیست اما وقتی حساب میکنم اعداد رشد درست در نمیاد؛
      فروش سال 2019 تسلا 195 هزار دستگاه بوده
      فروش 2020 هم 235 هزار
      افزایش 40 هزار عددی میشه 222 درصد؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. امیر دهقان

        ۲۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (695 ديدگاه)

        سلام
        بله حق با شما است
        سایت منبع، رشد تسلا رو اشباه زده بود، عدد صحیح 22.2 درصد هست

        موافقم 4
        مخالفم 0
  26. Ali

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    بین اینا لکسوس رو ترجیح میدم مدل ES
    چون قابلیت اطمینان خوبی هم دارن

    موافقم 4
    مخالفم 0
  27. SS

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (740 ديدگاه)

    به شخصه با اینکه طرفدار آلمانی ها هستم اما اگر بخوام صفر بخرم قطعا لکسوس رو انتخاب میکنم که راحت ده سال کار میکنه
    احتمالا لیزینگ هم جزو این آمار هست چون معمولا آمریکا ماشین های آلمانی رو لیز میکنن و میدونن بعد 4 سال ارزش نگهداری نداره
    =======
    جنسیس آمار فروش ضعیفی داشته اما باید این رو در نظر گرفت که شاسی بلندهای این برند تازه وارد بازار شدن و این آمار در واقع برای سدان ها هست که افت فروش اونها با توجه به حذف شدن تدریجی سدان ها از بازار آمریکا طبیعی هست ولی قطعا کار راحتی رو در برابر غولهای آلمانی و ژاپنی نخواهد داشت.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  28. میثم

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    من عاشق لکسوسم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  29. sina

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    طراحی تکنولوژی و پرفورمنس سه تا برگ برنده المان ها بود همیشه که فقط اخریش مونده الان
    تا دو سه سال دیگه لکسس اول میشه و اول هم میمونه حالا حالاها

    موافقم 4
    مخالفم 0
  30. MASIHA

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    سه تای اول??
    bmw
    lexus
    mercedes

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا