چشم اندازطراحی

کانسپت ایرانی پیتون (گزارش پدال از مراسم رونمایی کانسپت پیتون)

روز ۲۴ دی خیابان انقلاب ، پژوهشکده فرهنگ ، هنر ومعماری پذیرای کانسپتی  بود ، که زایده ی تفکر و خلاقیت جوانان ایرانی می باشد . در این مراسم که بزرگان عرصه ی طراحی صنعتی و سایرهنرمندان حضور داشتند در ابتدا و پیش از شروع مراسم رونمایی حامیان اصلی پروژه به سخنرانی پرداختند . که توجه شما را به بخشهایی از صحبت های این افراد جلب میکنم که خالی از لطف نیست.

Python Concept

یکی از حامیان اصلی پیتون هفته نامه ی دنیای خودروست به همین جهت جناب آقای حسین نظریان رئیس شورای سیاستگذاری این هفته نامه به روی صحنه رفتند تا صحبتهایی در مورد پروژه داشته باشند . ایشان ضمن اشاره به دو محور اساسی صنعت خودروسازی کشور، یعنی نهضت قطعه سازی در آغاز دهه ۷۰ و رشد در تولید خودرو با ظرفیت های موجود در ایران ، این عوامل را دلیل بر اثبات توانمندی صنعتگران داخلی معرفی کردند . آقای نظریان در ادامه به یک نکته اساسی اشاره کردند و آن ضعف در توسعه و یا دسترسی به توسعه در صنعت خودروسازی کشور می باشد . ایشان با ذکر این موضوع به بررسی شرایط سخت کنونی پرداختند و اذعان داشتند که اگر به توسعه رسیده بودیم نگرانی در رکود فعلی معنایی نداشت . در ادامه آقای نظریان با ورود به حوزه ی طراحی به ضعف خودروسازان داخلی در این زمینه پرداخت . و سپس به توضیحاتی در مورد پروژه پیتون پرداختند : پروژه پیتون که در ابتدا X8 نام داشت کانسپتی است که در آن ردپای شرکت های طراحی خارجی را نمی بینیم و زایده فکر جوانان  ایرانی با رهبری ایمان مقصودی می باشد این پروژه با زیرپا گذاشتن معیارهای موجود تنها در عرض ۸ ماه به سرانجام رسیده است . که نشان دهنده ی توانایی جوانان ایرانی است .

پس از آقای نظریان ، دیگر حامی این پروژه احمدعالی فر رئیس شرکت دنتوس فعال در زمینه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی به سخنرانی پرداخت . همانطور که می بینید حوزه ی فعالیت این شرکت ارتباط کمی با صنعت خودرو دارد اما اعتماد یک سرمایه گذار به جوانان قابل تحسین است . ایشان حمایت از استعدادها را وظیفه ی خود دانسته و اذعان داشتند که این استعدادها هیچ وقت شکوفا نمی شوند مگراینکه به آنها بها داده شود .

و سرانجام نوبت به ایمان مقصودی رسید . سرگروه پروژه پیتون پس از تشکر از تیم طراحی و همسرش صحبت هایی را به زبان آورد که در دل جامعه ی فعال در زمینه طراحی خودروست . در ابتدا و با ابتکاری که از آقای مقصودی انتظار می رفت ایشان در چند اسلاید به اهمیت موضوع طراحی پرداخته شد . در اسلاید اول تصویری از ماشین دست ساز ساخت لیبی برای رهبر سابق این کشور ، قذافی نشان داده شد . در اسلاید بعدی اشاره به این موضوع شد که شرکت هایی همچون کیا که با دیزاین برخورد جدی داشتند توانسته اند به طور متوسط ۴۰ درصد افزایش فروش داشته اند در حالیکه بسیاری از شرکت ها با کا هش فروش روبرو بودند . سپس وی به این موضوع اشاره کرد : سرمایه گذاری درست در دیزاین فروش را تضمین می کند و سلاحی قوی در بازاریابی است . در ادامه آقای مقصودی با انتقاد از جو سنگین صنعت خودروسازی که مانع رشد استعدادها می شود موضوع را به سمت توانایی طراحان ایرانی کشاند و با اشاره به موفقیت های اخیر طراحان ایرانی در مسابقات معتبر جهانی این پیشنهاد رو مطرح کرد : اگر صنعت داخلی نمی تواند از این استعداد بهره ببرد ، جامعه ی طراحان خود نیز می توانند دیزاین و فکر خود را صادر کنند .

پس از پایان مراسم سخنرانی به استقبال رونمایی از کانسپت پیتون رفتیم . اما موضوعی که توجه رو به خودش جلب می کرد حضور نمایندگان کشورهای خارجی از جمله کشور چین بود .

Python Concept

و اما پیتون . کانسپتی که می بینید در کلاس C است . کلاسی که در حال حاضر بیشترین بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد . و بنا بر مصاحبه آقای مقصودی با خبرگزاری ایسنا کانسپت پیتون در عمل یک پیشنهاد طراحی برای یک ماشین خانوادگی در کلاس C است؛ کلاسی که برای مردم استفاده روزمره دارد و پرفروش نیز هست. و اما در مصاحبه با ایسنا این طراح صنعتی درباره نام‌گذاری این کانسپت گفت: کانسپت «پیتون» ظاهر منحصر به فردی دارد و مانند مار پیتون قدرتمند و هیجان‌انگیز است؛ طرحی که در خودروهای فعلی ایران دیده نمی شود. در ادامه مصاحبه ایسنا ذکر شده که طراحی این کانسپت اسپانسرهایی از بخش خصوصی نیز داشته است که به گفته آقای مقصودی با هدف ایجاد تنوع و به دلیل علاقمندی به حوزه طراحی خودرو، هزینه‌های طرح را تقبل کرده‌اند.

طراحی کانسپت خودرو «پیتون» توسط یک گروه ۲۰ نفره طی هشت‌ماه انجام شده است که ایمان مقصودی را در بخش‌های مدل‌سازی، تست آیرودینامیکی نرم‌افزاری، مدل‌سازی رایانه‌یی، گرافیک، اجرا و فینیشینگ، یاری کرده‌اند. که نام بعضی از افراد گروه به شرح زیر می باشد :

ایمان مقصودی ، مینا عشقی پور ، فرشاد عالی فر ، افشین عالی فر ، امیر منصوریان ، امین شاه کرم ، وحید منتظری ، سعید فرگاه ، مهدی زارع ، مجان اخباری ، گل کو حریری ، حسن پورمهابادیان ، مرجان انتظار ، سیروس باقری ، مینا کثیری فر و سیاوش جعفری .

Python Concept
Python Concept

نکته ای که باید به آن اشاره بشود این است که  تا به این لحظه هیچ اقدامی مبنی بر تولید پیتون توسط شرکتهای دولتی صورت نگرفته است که این موضوع ضعف مدیریت را در صنعت خودروسازی می رساند . مدیریتی که تنها به فروش بیشتر طرح های کسل کننده خود فکر می کند و برای کیفیت و از همه مهمتر طراحی ارزشی قائل نیست که این نشانه ی فاصله ی بسیار خودروسازی داخل با دیگر کشورهاست .

در پایان ضمن عرض پوزش از کیفیت بد تصاویر اختصاصی پدال  و با تشکر از صفحه ی HOT ROAD (جادّه داغ)‎ برای عکس های خوبشان شما را به دیدن آلبوم تصاویر از مراسم رونمایی دعوت می کنم .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۲۳۷ دیدگاه‌ها

  1. نوید

    ۲۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به این می گن یه خبر شوک کننده عالـــــــیه برای کشوری مثل ایران که ….. دمشون گرم و آرزوی موفقیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alie

      ۲۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام
      به نظر شما این طرح از خودشونه؟؟!؟؟!؟!
      با ای مقایسه کنید شاید جالب باشه واستون
      (رنگ – عقب – اگزوز)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن

        ۲۷ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (46 ديدگاه)

        ادم وقتی این رو میبینه واقعا ذوق میکنه.اقا علی تقلید ول کن.همین خودشون تونستن چنین چیز محشری بسازن خودش یک دنیا موفقیته.ایشالا از این بهتر هم میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. alie

      ۲۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام
      به نظر شما این طرح از خودشونه؟؟!؟؟!؟!
      با این مقایسه کنید شاید جالب باشه واستون
      (رنگ – عقب – اگزوز)
      http://www.pedal.ir/تویوتا/تویوتا-فیورا-جانشین-کولا/

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. میثم

      ۲۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      طرح قشنگیه.
      ولی حیف که از نظر مسئولین کشور و سایپا و ایران خودرو، ملت ایران به عنوان منفورترین مردم دنیا حق سوار شدن چنین ماشینهایی رو ندارن و غلط میکنن حتی بهش فکر کنن. چرخ پراید هم از سر شما ایرانیا زیاده! شماها لیاقتتون بیشتر از گاری و الاغ سوار شدن نیست!!
      البته اینا همه حرفهای دل سایپا و ایران خودرو هستند که روزانه هموطنان عزیزمون دارن میخرن و کلیم کیف میکنن و با همین ماشینا جونه خودشون رو از دست میدن…
      مرگ بر سایپا، لعنت به ایران خودرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. میلاد

    ۲۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.باعرض سلام به طراحان زحمت کش .اسپانسر های عزیز و خبرنگاران و مدیران سایت پدال.
    واقعا عالیه.امیدوارم که این سمینار ها نتیجه ی مثبت در روند خودروسازی های ما داشته باشه و با یک مدیریت با هدف.برنامه ریزیه صحیح.با دید باز و بدون کپی کاری و تعصب بی جا در مسیر پیشرفت صنعت خودرو سازی باشید.
    اگر مطمئن بودم که سایت عزیز پدال جملات من رو سانسور نمیکند.چنان حرف های ابدار وتکان دهنده ای به کسانی که این طرح رو به مسخره گرفتند و کاری بیهوده خواندند میگفتم که تا اعماق وجود بی خاصیت و انگلشان بسوزد که تا عمر دارند. افراد دلسوز و و با هدف این مرز و بوم را به تمسخر نگیرند.هرچند که این این درس اخلاق و رفتار به گردن خانواده شان است.ولی متاسفم که………………..
    به درد این جور افراد همان پراید 132.131.151.سمند اس ایی و….. میخورد که با تغییر دادن چهره جای پلاک و راهنما و….نسل بعدی اتوموبیل میدانند.
    حرف زیادست و زمان کم.
    V8

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    برای اولین بار عالی هست. ولی اگه یه روز بخواد تولید بشه باید تغیرات زیادی روش انجام شه. جلو پنجره و سپرها و خیلی از قسمتهای دیگه نیاز به تغییر داره باید یه این گروه و گروه های با استعداد دیگه ای مثل این بها داده بشه تا شاهد به تکامل رسیدن این کانسپت و طراحی کانسپتهای جدید دیگه ای باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. omiDesign

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا خسته نباشید می گم به تمامی دست اند کاران این پروژه به خصوص آقای مقصودی
    واقعا جای تشکر از اسپانسر ها رو داره که به بچه های ساخت این پروژه بها دادن و در کنارشون بودن …
    این پروژه نشون میده که وقتی شرکتی خصوصی باشه و به دولت نیازی نداشته باشه این جور کار میشه روش !
    امیدوارم این پروزه رو یه روزی تو خیابون های کشورمون ببینم اینبار مطمئنم که دیگه واقعا طرح بدنه این خودرو ایرانیه
    خیلی خوشحالم که فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی و طراحی خودرو هستم چون می بینم بالاخره کم کم داره شناخته میشه به خصوص در بخش طراحی خودرو …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد.ف

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    بعضی از دوستان خیلی کم لطفی می‌کنند. به قول دوستمون توقع داشتن تبدیل شدن یک شبه به خودروساز برتر جهان با طرح‌های مسحور کننده و عملکرد بی نظیر فنی خیالی واهی است. راه درازی در پیش است.
    درست است که نقدهای زیادی ممکن است که بر این طرح وارد باشد که شاید تعدادی از آنها سلیقه ای باشد اما در کشوری که ««تیبا»» می‌شود «زیبای ایرانی» این طرح حکم لامبورگینی را دارد.
    البته من در این طرح رگه هایی از طراحی میتسوبیشی (نمای جلو) و آئودی (عقب) مرسدس بنز و حتی فراری F12 را هم می‌بینم! اما به هر حال شروع خیلی خوبی است.
    حالا ببینید چند وقت دیگر یک خودروساز چینی این طرح را می‌خرد و پس از ساخت آن، به کشورمان وارد می‌کند و به قیمت خون هفت جد و آبادش می‌فروشد و ما نیز به دیده‌ی تحسین و حقارت فقط آن را تماشا می‌کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      واقعا جلو و عقبش هیچ ربطی به هم نداره.گلگیرهای جلو نصف فضای موتورو اشغال کردن.قبول کنید که با این کارها هیچ انقلابی تو صنعت خودرو رخ نمیده و فقط خودمونو گول میزنیم.کار اساسی میخواد وگرنه من و بجه محلامون از این بهتر طراحی میکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احسان

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نمی دونم چرا ما ایرانی ها (البته نه همه بلکه بعضی از افراد) هرچیزی را که کشورهای آمریکایی و اروپایی تولید می کنند در نگاه اول میگن بــــــــــه بــــــــــه عجب چیزی !!
    ولی اگر همون جنس برای اولین بار داخل ایران تولید می شد می گفتن : ااااااااههههههههههه عجب جنس آشغال و مزخرفی !!!

    حکایت ، حکایته همین خودرو است ….

    اگر همین طرح را شرکتی همچون فراری و لامبورگینی و …
    میدادند ، همین افرادی که در بالا خرده گرفته بودند می گفتند از این بهتر نمی شد ولی چون حالا این طرح رو اونم تو این وضعیت چندتا جوون خلاق و آینده بین دادند میگن مزخرفــــــــــــه !!!!

    بابا آخــــــــــــــه تا کی میخوایم به این رفتارا ادامه بدیم ؟!؟!؟!؟!

    بســـــــــــــه دیگه واسه یه بار هم که شده از هموطنای خودتون حمایت کنید ….

    اینم بدونید که لامبورگینی و فراری و بنز و … از اول اینها نبودنــــــــــــــــد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سپهر

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    هر کی حدس زده باشه جریان از چه قراره جایزه داره به مولا
    یه عوام فریبی تمام عیار
    برای اینکه فروش ماشینهای چینی رو که نه موتور درستی دارند نه امنیت نه کیفیت ، تو ایران بالا ببرن میخوان این کار رو بکنن
    که مردم به هوای ایرانی بودن طرح رگ غیرتشون باد کنه ، برن ماشینی رو بخرن که همون موتور و گیربکس آشغال چینی روشه و قبلا خیلی ها قبولش نداشتن ، این ترفند جدید آقا زاده ها برای انداختن ماشین چینی به مردمه ;-)
    طراحیش هم هیچ چیز تازه و خاص جدیدی نداره ، باور کنید فکر نکنم 10 روز وقت گذاشته باشند ، کپی نیسان اینفینیتیه که از شاسی بلند به سواری تبدیلش کردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سالار

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آفرین به غیرت وشعور جوانان ایرانی به شرطی که این ماشین به دست غولهای خودرو سازی ای سا سپرده نشه.واز اولش هم کلمه پ برداشته بشه.چون از ماشینهای پ دار خسته شدیم.مثلا اسمشو بزارن کیتون یا گیتون یاشیتون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amir

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    صنعت خودروسازی و خودرو ساز داخلی زمانی ارزش حمایت داره که بازار رقابتی باشه اگر مردم مجبور باشند از روی اجبار همین خودروی کانسپتی رو که میبنید خریداری کنند و این خودرو به سرونشت پراید و 405 دچار بشه پیشرفت که نیست عقبگیرد محسوب میشه حمایت از صنعت خودروسازی یا هر صنعتی خوب هست زمانی که بازار رقابتی وجود داشته باشه زمانی که حق انتخابی نیست و تعرفه 110 درصد واردات خودرو وجود داره این خودرو هم مثل خودروهای دیگه با شعار حمایت از تولید داخلی و …. به چند برابر قیمت و در بازار انحصاری داخلی به مصرف کننده فروخته میشه چرا مردم از لامبورگینی و فراری و شورلت و BMW و بنز و کیا و هیوندای و ….. حمایت میکنند چون در یک بازار رقابتی به اینجا رسیدند نه اینکه کشورشون تعرفه 110 درصد برای واردات خودرو خارجی گذاشته باشه و به جایی رسیده باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. معین

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خاک بر سر گلگیراتم…
    الکی خوشحال نباشین،پس فردا 1 موتور EF7 میندازن روش تمام آرزوهاتون نقش برآب میشه.
    از قدیم گفتن گوساله تا گاو شود دل صاحبش خون شود(نمدونم درست گفتم یا نه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. زپلشک

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تولید ملی حمایت ازکار و سرمایه ایرانی اگر به این جمله اعتقاد دارن باید حمایتشون کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. معین

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مدت زمان پروژه پیتون:
    طراحی خودرو 1 هفته
    طراحی آرم خودرو 1 سال
    اون آرمت تو حلقم پیتون جان…
    احتمالا قراره یه کارخونه خودرو سازی جدید بزنیم،اسمشم میگردیم تو حیوونا 1 چیزی پیدا میکنیم.
    جدا بچه ها فک میکنین اگه قرار باشه 1کارخونه جدید بزنن اسمشو چی میذارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مجتبی

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان خواهشا کم لطفی و بی انصافی نکنید
    انصافا این گروه جوان زحمت کشیدن
    بازم دستشون درد نکنه هرچی باشه بهتر از سمند وتیباست که هرتیکش مال یه ماشین
    همین طرح را اگه شرکت هیوندا زده بود همتون میگفتید عجب طرحی زدن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mohammad

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دمشون گرم واقعا عالیه امیدوارم بازم از اینا بسازن (البته بهتر ترشو)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. arash212

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به این جوانان با استعداد که با امکانات کمی که در ایران هست چنین طرحی رو برای اولین بار ارائه کردند باید آفرین گفت و حمایتشون کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. arash.cc

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.به همه اعضای تیم طراحی یه خسته نباشید جانانه باید گفت.البته باید در نظر داشت که کشور عزیزمون از لحاظ وجود طراحان بنام مثل نادر جون!کم نداره.حتی تو کشور فرانسه هم یه شرکت طراحی خودرو وجود داره که به دست یه ایرانی داره میچرخه و……از اینا خیلی زیاد هست ولی به امید اون روزی که از این طراحان بزرگ حمایت بشه.اخر از همه میخوام به اقا معین وعده ی اینو بدم که تا حدود ده سال دیگه یه برند جدید خودرو تو ایرن ظهور پیدا میکنه به نام کارتال.
    البته میدونم یه کم زمان زیادی هست ولی از کارخونه های دولتی حال حاضر هیچ انتظاری نیست پس…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. کماندار

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    هنوز جای کار داره و خصوصا اگه بتونن از پلت فرم سمند در بیارن و یه شاسی پهن تر زیرش داشته باشن عالیه..در هر صورت کار قشنگیه و جالب این که مسلما مدیران خودرو ساز از دیدنش خوشحال نشدن !!!لرزه بر اندام تولیدات تکراری!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مصطفی

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سلام به همه،
    1- اگر که این کار کپی کاری بشه ، بازم خوبه و نباید به طراحانش توهین بشه.
    2- اگر این کانسپت بخواد در ایران تولید بشه حدود 30 سال طوش میکشه و به عمر ما قد نمیده ، تازه بعد از 30 سال دیگه این نسل از خودروها مثه ماشینهای زمان هیتلر میشه. مثلا پراید بعد از 20 سال تولید تازه جلو داشبوردشو عوض کردن و به عنوان نسل جدید پرایدازش نام می برن!!!( وای بر ما).
    3- نتیجه گیری : ما محکوم به استفاده از خودروهای گندیده داخلی هستیم.پس بیایید به جای توهم و ایرادگیری از کار دیگران واقع بین باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Ali Kaveh

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    آلیاژ چوبیه ؟ فیبر پلاستیکیه ؟ چیه ؟ محشرههههههههه.
    ولی خب شاید شروع خوبی باشه. البته امیدواریییییم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر شما شبیه مزدا شیناری نیست بچه های ماشین باز یه سرچ کنید همش تقلید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. H

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شما خیلی چیزا رو می تونین از برند های مختلف پیدا کنید که ته مایه هایی از هم دارند.
      طراحی کار سختی یعنی تو باید چشمت رو همه ی چیزهایی که دیدی ببندی و طرلحی کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. محمد

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خب باشه شبیه مزدا شیناری.بهتره به اصل مطلب توجه کنیم.4تا جوون تونستن یک مدل کامپیوتری رو به سایز واقعی مدل کنند.یعنی هدفشون طراحیه.از این گروه هیچ حمایتی هم نخواهد شد.خدا کمکشون کنه یه شرکت طراحی خودرو میزنند و طرح هاشونو به شرکت های خودروسازی معمولی و در آینده به شرکت های بزرگتر میفروشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ajhiyar

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    محشره…عالیه.واقعا خوشحال کننده است.تو این شرایط و اوضاع چنتا جوون خوش ذوق و با استعداد با یه حمایت مالی خیلی کم(مقایسه کنین با هزینه های طراحی نمونه های فیس لیفت خودرو سازای محترم “مثل رانا”). در ضمن الهام از یک طرح خیلی با کپی ازش فرق داره…انقدر که تو این مملکت از این کارخونه های خودرو سازی کپی های مسخره دیدیم همه کارا را تقلیدو کپی میبینیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. شهروز

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام
    دوستانی میگن تقلید هست اشتباه میکنن.
    ایده گرفتن از طرح های دیگران و گذشته اصل طراحی است.
    موفق یاشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مصطفی

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایول… طرح هرشکلیش قابل ستایشه .البته این پلت فرم ریزنگاهی به تسلا مدل اس شده اما خسته نباشید داره.منم دانشجوی اتومکانیکم طرحهای زیادی در بخش الکترونیکی و موتوری دارم که خوشحال میشم در اختیار شما جهت بهترین شدن این طرح قرار بدم.09372258146

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حسین

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    حداقل از یه لحاظ امیدوار شدم که تو ایران قالب سازی خوبه که این رو ساختن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد رضا

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    در اینکه خودرو سازان معظم!!! الان دارن به خودشون میپیچن شکی نیست!آخه یکی پیدا شد و طرح جدیدی (هر چند ساده) ارائه داد. امید که این آقایون خودروساز(بلانسبت خودرو)این ابتکار جدید جوونای ایرانی را هضم و خفه نکنند. شاید هم اونو جذب کنند و محصول نهایی را با چند برابر قیمت تموم شده به ملت بندازن!مگه تا حالا غیر از این بوده؟!
    مثلا” اگه همین سمند لگن را به قیمت واقعی اش تحویل مردم می دادن (ارزش واقعی آن حدود 10-12 میلیون تومانه)باز قابل تحمل تر بود.
    باید موند و دید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. tv

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    چه فایده ای داره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. rAmin

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ایول داره این ماشین واقعا
    حلال گروه طراحیش

    اون دوستانی هم که گفتن بدرد نمیخوره باید بهتون بگم که
    شماها هیچی نیستین و مطمئنم هیچ هنری ندارید و همش فک میکنید تفاله های غربیاست که همیشه برتره

    بدبختا شماها تا 500 سال هم اگه کار کنید و تملق غربی هارو بورزید یه دونه لاستیک از ماشیناشونو هم نه بهتون میدن و خودت وسعت میرسه بخرید

    پس اضحار نظر نکن و برو با پراید بابات خوشحال باش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود داش رامین.تو که به این قشنگی حرف میزنی لااقل غلط دیکته نداشته باش.
      اظهار.
      V8

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. کیهان

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    طرحش به نظر من که یک خریدار و مصرف کننده عام خودرو هستم و فردا روز امثال من میخوان به این ماشین پول بدن و بخرن خوب و متفاوته. اقلا متفاوت از محصولاتی که در ایران عرضه میشه! ماشین تو این مایه ها در ایران اگه باشه خیلی کمه!
    اینکه این طراحی نسبت به تکنولوژی روز دنیا در زمینه طراحی بدنه خودرو در چه سطحی هست، از دانش من که رشته مکانیک جامدات یا طراحی صنعتی نخوندم خارجه! بسیاری از دوستان عادت دارن بیخودی نظر بدن! یک آقایی به اسم “علی” یک لینک داده بود و گفته بود پشتش شبیه فلان مدل تویوتاست که به نظر من اصلا شبیه نیست! اگه اینجوریه پس بین رنو5 و 206 و I30 تفاوتی نیست!! همشون صندوق انگار عقبشون له شده!!
    قطعا این طراحی مورد حمایت خاصی قرار نمیگیره چون اینجا ایرانه!
    ولی بهتره امیدوار باشید! اینجوری کمتر غصه میخورید و دیرتر پیر میشید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سعید

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از این نظر که یکی اومده اینکارو کرده خیلی خوبه و قابل ستایشه ولی اصلا رو این طرح فکر خاصی نشده ! از نظر طراحی هیچ هماهنگی ای بین طراحی جلو و عقب و حتی کابین و کناره ها وجود نداره ! نمیخام بگم شبیه کدوم ماشینایه ولی اگه بگیم تقلیدی تو طراحیش نیست ولی ایرادای بسیار زیادی تو طراحی اجزاء و هماهنگیه بین اونه وجود داره که باعث شده کل پروزه از نظر طراحی در سطح پایینی قرار بگیره .
    اگه افراد بیشتر و زمان بیشتری صرف این طرحی بشه و مشخص بشه که این طرح فقط کانسپته یا یه خودرویه شهری ! میشه گفت که این طرح خاصیت تجاری شدنو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا