چشم اندازهفته نامه

۱۵ خودروی سریع قرن ۲۱ (تاکنون)

می‌توان‌ گفت که در دوره طلایی سرعت و شتاب هستیم. طوفان خودروهای الکتریکی و گردوخاک هایپرکارها درحال شکل‌گیری است. در لیستی که در ادامه می‌آید، هر کدام از خودروها می‌توانند قبل از اینکه ثانیه‌شمار به عدد ۳ برسد، سرعت ۶۰ مایل یا ۹۶.۶ کیلومتر برساعت را ثبت کنند. با اینکه روند افزوده‌ شدن بر سرعت‌ اتومبیل‌ها در طول دهه‌ها ادامه داشته، امّا تصوّر اینکه این مدل‌ها نیز قرار است در آینده سریعتر و پرشتاب‌تر حرکت کنند، اندکی مشکل است. با این وجود، بسیاری منتظرند که کدام خودرو می‌تواند رکوردهای شتاب‌گیری را باز هم جابجا کند. کارانددرایور بر اساس خودروهایی که تاکنون تست کرده، فهرستی را فراهم نموده است. البته به این فهرست می‌توان خودروهایی دیگر با شتاب خیره‌کننده را افزود که متاسفانه هنوز توسط این مجله معتبر مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

۱۵) تسلا مدل S P90D مدل ۲۰۱۵ – شتاب ۲.۸ ثانیه (جایگاه مشترک)

ایلان ماسک (Elon Musk)، معمار محصولات تسلا احتمالاً در هنگام انتخاب عنوان «سرعت مسخره‌آمیز» برای حالت سریعترین شتاب در مدل S P90D مشغول تماشای فیلم «توپ‌های فضایی» با بازی «مل بروکس» بوده است. به علاوه، کسی باید دل و جرأت از نوع فضایی داشته باشد که از تمام پتانسیل پرفورمنس این خودرو بهره‌برداری کند.

۱۴) پورشه ۹۱۱ توربو S کابریولت – شتاب ۲.۸ ثانیه (جایگاه مشترک)
2014 Porsche 911 Turbo S Cabriolet
تصویر قدیمی شکل گرفته در اذهان از یک پورشه ۹۱۱ به عنوان یک خودروی اسپورت کوچک گران‌قیمت امّا دست‌یافتنی برای افرادی که می‌خواهند پای خود را از یک «کوروت» فراتر بگذارند، چند سالی است که دستخوش تغییر شده است. اول از همه اینکه، ۹۱۱ دیگر خودروی کوچکی نیست و حدود ۱۳ میلی‌متر از یک C7 کوروت کشیده‌تر است. همچنین در دسترس بودن آن، اگر هم زمانی وجود داشته، خاطره‌ای متعلق به گذشته‌های دور است. اگرچه به لطف لیست بلند آپشن‌ها در کاتالوگ‌های پورشه، می‌توان یک نسخه ساده از «کاررا» با قیمت معادل ۸۵ هزار و ۲۹۵ دلار تهیه کرد، امّا در مجموع، داشتن یک ۹۱۱ با مبلغی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار، چیزی قدیمی و نامأنوس به نظر می‌رسد. در اینجا نیز یک نسخه سطح از بالا از ۹۱۱ با عنوان «توربو S کابریولت» را داریم که با قیمت حیران‌کننده ۲۱۰ هزار و ۶۲۰ دلار به فروش می‌رسد؛ قیمتی که به راحتی ۹۱۱ را  از گذشته سنتی خود جدا کرده و در ردیف محصولات لوکس و سطح بالا قرار می‌دهد.

۱۳) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۱ – شتاب ۲.۸ ثانیه (جایگاه مشترک)
2011 Porsche 911 Turbo S
در یک توربو S، پدل کلاچ وجود ندارد. ترمزهای کربن-سرامیکی در سرعت‌های پایین، صدای عجیب و غریبی از خود آزاد می‌کنند و فضای صندلی‌های عقب، تنگ است. با این وجود، این اتومبیل ۵۳۰ اسب‌بخاری، از لحاظ سرعت و شتاب، بسیار تکامل‌یافته عمل می‌کند.

۱۲) پورشه ۹۱۱ توربو کابریولت مدل ۲۰۱۷ – شتاب ۲.۷ ثانیه (جایگاه مشترک)
2017 Porsche 911 Turbo Cabriolet
یکی از کمیاب‌ترین نسخه‌های پورشه ۹۱۱ توربو. در اینجا منظور از ۹۱۱ توربو، نسل کنونی ۹۹۱.۲ است. پورشه ۹۱۱ کابریولت به تعداد انبوه به فروش نمی‌رسد؛ چرا که قیمت آن حداقل برابر ۱۷۲ هزار و ۵۵۰ دلار است که نسبت به مجموعه خریداران ۹۱۱ توربو کابریو، خودروی بسیار ارزانی محسوب می‌شود؛ کسانی که مطابق اطلاعاتی که از پورشه به دست آمده، نسخه ۵۸۰ اسب‌بخاری توربو S را با قیمت ۲۸۹۰۰ دلار بالاتر نسبت به این مدل ۵۴۰ اسب‌بخاری ترجیح می‌دهند. در واقع، تمایل اکثر خریداران ۹۱۱ توربو به طرف مدل‌های کوپه است.

۱۱) مک‌لارن ۵۷۰S مدل ۲۰۱۶ – شتاب ۲.۷ ثانیه (جایگاه مشترک)

تمام سوپرماشین‌های مدرن کنونی به نوعی در زیر سایه لامبورگینی کونتاش زندگی می‌کنند؛‌ یک خودروی افسانه‌ای و دست‌نیافتنی که با تعارف و نزاکت بیگانه است. این خودرو با یک فرم گُوِه‌ای و درهایی که به سمت بالا باز می‌شوند، همچنان به عنوان یک مدل نمادین در این ژانر اتومبیل باقی مانده است. با این وجود، مجموعه سوپرماشین‌ها از آن دسته خودروهایی هستند که پیشرفت‌های شگرفی را پشت‌سر گذاشته‌اند. از جمله این سوپرماشین‌های پیشرفته، ۵۷۰S است که نام و آوازه مک‌لارن را که با مدل اولیه F1 آغاز شده بود (زمانی که مک‌لارن تجارت سوپرماشین را جدّی گرفت)، باز هم ارتقا بخشید. البته این موضوع را نیز باید درنظر داشت که یک سوپرماشین، لزوماً یک خودرو برای مسابقه نیست؛ به‌خصوص زمانی که یک خودروی مسابقه برای رقابت با آن در اختیار نداشته باشید.

۱۰) لامبورگینی اونتادور LP750-4 سوپر ولوچه مدل ۲۰۱۶ – شتاب ۲.۷ ثانیه (جایگاه مشترک)
2016 Lamborghini Aventador LP750-4 SV
در لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه خبری از کفپوش، عایق‌بندی صدا، پورت USB، قابلیت اتصال بلوتوثی گوشی هوشمند یا سیستم کروز نیست. گاهی اوقات (به خصوص در زمان‌هایی که پره‌های خنک‌کننده در‌ آن به کار می‌افتند) این خودرو صداهای نویز مکانیکی‌ای از خود تولید می‌کند که به هیچ‌وجه از چنین سطح قیمتی انتظار نمی‌رود. با این حال، مأموریت خود را به‌درستی و به‌خوبی انجام می‌دهد.

۹) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۱  – شتاب ۲.۷ ثانیه (جایگاه مشترک)
2011 Porsche 911 Turbo S
اگر این چهره و فرم بدنه برای شما آشنا نیست، شاید تا به اینجا به کل مطلب توجه نداشته‌اید. فرم پایه این خودرو از سال ۱۹۶۵ شکل گرفته و از سال ۱۹۷۶ نیز آپشن پیشرانه مجهز به توربوشارژر در آن ارائه شده است.

۸) پورشه ۹۱۱ توربو مدل ۲۰۱۷ – شتاب ۲.۶ ثانیه (جایگاه مشترک)

در مورد خودرویی که بتواند در عرض ۲.۶ ثانیه به سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ثانیه برسد، چه حرفی باقی می‌ماند؟ به جز اینکه این یک خودروی سریع  است و این سرعت «زیبا» ست. از دید کسی که در یک کراس‌اور نشسته، این مدل همانند هزاران ۹۱۱ دیگری است که ممکن است در خیابان‌ها وجود داشته باشند، امّا قلب تپنده‌ی پشت چرخ‌های عقب، چیزی است که از بالا دیده نمی‌شود. این موضوع را شاید بتوان «زیباییِ باطنی» نام نهاد که شاید اهمیت بیشتری نسبت به سایر جنبه‌ها داشته باشد.

۷) پورشه ۹۱۱ توربو S کابریولت مدل ۲۰۱۷ – شتاب ۲.۶ ثانیه (جایگاه مشترک)

به دو طریق می‌توان به ظاهر جدید پورشه ۹۱۱ توربو S کابریولت در مدل ۲۰۱۷ نگاه کرد: به عنوان یک فرزند ناخلف که کاملاً ریشه‌های خود را کنار گذاشته و آن‌قدر قدرتمند، پیچیده و گران‌قیمت است که روح اولیه ۳۵۶ را کاملاً از دست داده است. و یا به عنوان یک نسخه برتر از ۹۱۱، یک هایپرکار کانورتیبل که  گنجایش ۴ سرنشین را در خود دارد. در هر صورت، مدل جدید ۹۱۱ توربو S براساس نسل ۹۹۱.۲ یکی از سریعترین‌ کانورتیبل‌های ۴ نفره‌ای است که تاکنون در دنیای اتومبیل وجود داشته است.

۶) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۷ – شتاب ۲.۶ ثانیه (جایگاه مشترک)

توربو در میان مدل‌های ۹۱۱، حالتی برجسته و سطح بالا دارد. در این مدل، نه خبری از طراحی مسابقه‌ای فاکس است، نه چیزهای پر زرق و برق، نه طرح‌های چشمگیر فیبر کربن در بدنه، نه دیفیوزر آئرودینامیک در عقب و نه درهای احمقانه. مک‌لارن همیشه غرش و نعره‌های خود را دارد، امّا در همین حال، نفس‌های توربوهای پورشه چیزی است که به راحتی می‌توان دلتنگ آن شد.

۵) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۴ – شتاب ۲.۶ ثانیه (جایگاه مشترک)

۲۰۱۴ Porsche 911 Turbo S
آیا تا به حال در زیر کاپوت یک خودروی اسپورت، به دنبال سیستم انتقال قدرت و گیربکس آن بوده‌اید؟ آیا مالک این خودرو را به خاطر استفاده از یک گیربکس اتوماتیک برای مدل اسپورتش ملامت کرده‌اید؟ همه ما ممکن است چنین داوری‌هایی کرده باشیم، امّا اگر یک ۹۱۱ توربو از این مدل را در خیابان ببینید، باید از قبل بدانید که این خودرو صرفاً با یک گیربکس دو کلاچه اتوماتیک ارائه شده است.

۴) لامبورگینی اوراکان LP610-4 – شتاب ۲.۵ ثانیه (جایگاه مشترک)

۲۰۱۵ Lamborghini Huracán LP610-4
احتمالاً تا به حال نام پیست «ناردو رینگ» که یک مسیر ۱۲.۵ کیلومتری است که خودروسازان دنیا برای تعطیلات «پرسرعت» آن به آنجا می‌روند، را شنیده باشید. نادو رینگ یک اتوبان دایره‌ای بدون‌ترافیک است که درست در پاشنه‌ی چکمه ایتالیا قرا گرفته و این پیست آزمایشی متعلق به پورشه، چنان طراحی شده که شما می‌‌توانید در خط بیرونی، با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت، دست خود را از روی فرمان بردارید. این پیست، یکی از معدود مکان‌هایی در دنیاست که مدل جدید ۱۰ سیلندر لامبورگینی، می‌تواند مزیّت‌های آئرودینامیک خود را در رسیدن به سقف سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت به نمایش بگذارد.

۳) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۴- شتاب ۲.۵ ثانیه (جایگاه مشترک)

این خودرو بسیار چابک به نظر می‌رسد و به راحتی از جا کنده می‌شود. از زیر پوسته ۹۱۱، موتور شش سیلندر تخت به همان‌گونه‌ای نعره می‌کشد که مدل‌های قبلی از سال ۱۹۶۵ به آن مشهور بوده‌اند. با این حال، داستان در اینجا کاملاً متفاوت است. در هنگام بوست، توربو S، هوا را به گونه‌ای به داخل خود می‌کشد که می‌تواند محیط اطراف را به لرزه دربیاورد.

۲) بوگاتی ویرون مدل ۲۰۰۸ – شتاب ۲.۵ ثانیه (جایگاه مشترک)
2008 Bugatti Veyron
رانندگی با یک بوگاتی ویرون مانند این است که یک کیف پول بسیار بزرگ با خود حمل کنید که اسکناس‌های ۵۰ دلاری از آن، در حال ریختن باشند. رانندگان دیگر خود را به شما نزدیک می‌کنند تا فقط بتوانند از شما عکس بگیرند. آنها هرگز از شما دور نمی‌شوند؛ چرا که به‌خوبی می‌دانند که  بوگاتی در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۲۱ لیتر سوخت مصرف می‌کنند و بنابراین، نمی‌تواند مسیر زیادی را بدون سوخت‌گیری طی کند. وقتی هم که در ویرون را باز می‌کنید تا از آن خارج، حداقل باید به ۵ تا ۱۵ نفر با دوربین‌هایشان و سؤالاتشان خوشامد بگویید.

۱) پورشه ۹۱۸ اسپایدر مدل ۲۰۱۵ – شتاب ۲.۲ ثانیه
2015 Porsche 918 Spyder
باید اذعان کرد که خودروهای سریعی مانند پورشه ۹۱۸ چندان در محیط‌های عمومی ظاهر نمی‌شوند. در سال ۲۰۰۸، سریعترین و چابک‌ترین محصول تولیدی که در دنیای اتومبیل وجود داشت، بوگاتی ویرون ۱۶.۴ نام داشت. این خودرو می‌توانست در عرض ۲.۵ ثانیه سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند و در عرض ۱۰.۱ ثانیه، مسیر یک‌چهارم مایل را طی نماید. امّا پورشه ۹۱۸ رکورد این خودروی میلیون دلاری را با شتاب ۲.۲ ثانیه به سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت و ثبت مسیر یک‌چهارم مایل در ۹.۸ ثانیه جابجا کرد. برای اینکه بتوانید مقایسه بهتری در اختیار داشته باشید، درنظر بگیرید که ۰.۳ ثانیه، زمانی است که برای یک پلک‌زدن نیاز خواهید داشت. در رکوردهای جدیدی که برای شتاب‌گیری ثبت می‌شوند، فاصله زمان‌های ثبت‌شده نسبت به قبل بسیار کم می‌شود و در نتیجه،‌ ۰.۳ ثانیه شتاب بهتر ۹۱۸ نسبت به ویرون، دستاورد فوق‌العاده برای پورشه محسوب می‌گردد.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    پورشه کولاک کرده کولاک
    یکی دیگه از دلایل تنفرم از ماشین های آمریکایی اینه که در طول تاریخ همیشه با حُقه و کلک کار خودشون رو جلو بردن یعنی در تمام دوره های زمانی و با تغییر رویکرد خودروسازی یه حقه جدید به کار بردن
    در دهه های گذشته حجم موتور همیشه خیلی پایین بود یعنی سی سی کمی داشتن اون جا بود که خودروسازان آمریکایی فورا به فکر به کار بردن یه حقه شدن یعنی ( افزایش حجم موتور) ولی دریغ از ارائه اسب بخار هماهنگ با اون حجم موتور یعنی با این روش مردم گول می خوردن و ماشین رو می خریدن ولی قدرت موتور لازم رو به دست نمی آوردن و فقط مردم می موندن و ضرر کردن های هنگفت هزینه مصرف سوخت زیاد و استهلاک زیاد موتور و آلوده کردن هوا و … کم کم وقتی شرکت های آمریکایی دیدن مردم فهمیدن حجم موتور به این بزرگی فقط به ضررشونه و دیگه دل به خرید این جور خودروها نمی دن تصمیم گرفتن یه حقه جدید دیگه به کار ببرن یعنی حقه (بزرگ کردن خودرو) وقتی خودروهای دیگر کشورها از جمله امپراطور لامبورگینی و ارباب حلقه ها یعنی آئودی و دیگر ماشین ها یه مقدار از نظر جثه کوچیک بودن شرکت های آمریکایی فورا با به کار بردن این حقه به تعداد لازمه چهار چرخ ( به اصطلاح خودرو) تولید کردن و مردم رو با این حقه مضحک گول زدن مردم هم وقتی جثه خودرو رو می دیدن گول می خوردن و می گفتن ببین چه غولیه حتما خیلی خوبه که اینقدر بزرگ درستش کردن ولی غافل از اینکه این جثه بزرگ فرمان پذیری رو داغون می کرد یا استهلاک رو به شدت بالا می برد یا با افزایش وزن ایمنی رو پایین میاورد خلاصه نمی دونستن این جثه بزرگ در اصل به ضررشونه و می رفتن می خریدن کم کم می دیدن این حقه هم داره از مد میوفته و رفتن سراغ حقه های جدید تا رسید به زمان حال و اینک می بینیم که عصر خودرو داره به سمت خودروهای برقی تمایل پیدا می کنه و آمریکا هم ( ای بابا باز یه حقه جدید)
    حقه جدید چیزی نیست جز اسب بخار و گشتاور زیادتر ( چون مردم فکر می کنن قدرت بیشتر یعنی سریعتر بودن بیشتر و لذت بیشتر ) ولی غافل از اینکه اون استفاده درست از قدرته که مهمه نه اینکه قدرت زیادی داشته باشی ولی ندونی چه جوری ازش استفاده بکنی چند روز پیش دیدیم که تسلا می خواد یه خودرو با گشتاور 10 هزار نیوتن متری بسازه و احتمالا قدرت موتورشم بالای 5 هزار اسب بخار خواهد بود ولی خب که چی ؟ مثلا قدرت موتور 10 هزار اسب بخار باشه یا 100 هزار اسب بخار باشه چه تفاوتی داره وقتی از اون قدرت استفاده لازم نشه؟
    مردم هم که باز گول می خورن و می گن 10 هزار نیوتن گشتاور وایییییی خیلی خوبه
    ولی وقتی این تسلا به رقابت پا می زاره به سختی یک ثانیه از مثلا مکلارن720S با 710 اسب بخار سریع تره
    صفر تا 96 کیلومتر تسلا 1.9 ثانیه ( مکلارن720 اس = 2.5 )( چه عالی نیم ثانیه سریعتر)
    طی مسافت 400 متر تسلا 8.8 ثانیه(مکلارن 10.3) وایییییی یک و نیم ثانیه سریعتره
    و اینجاست که حُقه خودشو نمایان می کنه یعنی 9 هزار نیوتن گشتاور بیشتر و بالای 4 هزار اسب بخار بیشتر فقط برای نیم ثانیه شتاب اولیه بهتر و یک و نیم ثانیه شتاب ثانویه سریعتر
    فقط کافیه یکم رو حرفام فکر بکنید تا حقیقت ماجرا دستتون بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (480 ديدگاه)

      خب بین ۰ تا ۲.۵ ثانیه ک نمیشه ۵ ثانیه اختلاف باشه تا بگیم به به عجب حرکتی زد
      الان جدال سر میلی ثانیس و ۱.۹ تسلا رقم فوق العاده ایه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mahdi Chevrolet

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      امیر یا مجید چه فشاری روشه یه وقت سکته نکنیا
      فعلا که ما جلوییم نیازی به بحث با تو هم نیست
      راستی این روزا خیلی تو فضای مجازی معروف شدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ??GERMANY??

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (132 ديدگاه)

      امیر محترم کاملا با حرف های شما مخالفم. بر علیه دوستداران خودرهای المانی جو منفی درست نکن خواهشا. دوستان طرفدار خودروهای امریکایی لطفاً رفتار یک شخص را به همه نسبت ندهند. بعد چندماهی که آمدم متوجه رفتار های بی خردانه اشخاصی در سایت شدم اما ما نباید با آنها هم راه باشیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F۲۲RAPTOR

        ۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2599 ديدگاه)

        جرمن کاملا با واژه بی خردانه موافقم
        همچین از امریکایی ها بد گفته اینگار
        که …
        به قول دوست خوبمون
        سایت رو پر کردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ali

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      همش که پورشه شد!!لافراری ,پی 1 ,رگرا آگرا ………..اینا پس کجان!!فقط که تبلیغ پورشه رو کرده!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. علی

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      حس میکنم به شعورم توهین شده همش ۹۱۱ بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. MOBIN POURMAND

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (78 ديدگاه)

      داداچ مازا فازا؟؟ وات د فاز؟؟؟
      هیچ میدونی داری چی میگی؟؟؟ میدونی اگه همون امریکاییا نبودن طرفدارای ماشینم نبودن(ب غیر از شما ک فن حساب نمیشی)
      فناوریایی ک کادیلاک ۴۰ سال پیش داشت رو الان کدوم شرکتی ک شما میگی داره؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. Hamid...Audi

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      تا حد زیادی موافقم…
      ولی این و میسپرم به سلیقه.به نظر من خودرو ی بزرگ یا با حجم بالا یا شتاب 0-100 خیلی خوب واقعا باید باشه.شاید خیلی ها دوست داشته باشن ولی من نمیپسندم.ژاپن و آلمان رو بیشتر میپسندم.
      ولی سلیقه و علاقه بقیه دوستان هم محترمه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. silver

      ۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دیدگاهت از بیخ و بن اشتباهه
      هر خودرو سازی مکتب مهندسی خودشو داره و این مکتب هم از شرایط و قوانین حاکم بر اون کشور و یا بازار هدف کمپانی و همچنین نوع تقاضا نشات میگیره
      آمریکا تا قبل 1973 بخاطر مناسب بودن قیمت سوخت خودرو با موتورای حجیم تولید میکرد، توی اون بازه زمانی این روش بهتر جواب میداد، بعد ها وضعیت عوض شد و توضیحش اینجا از حوصله دوستان خارجه
      بعد از پایان جنگ آلمان تا مدت ها موتور حجیم تولید نمیکرد مگر در کاربرد های خاص و سفارشی، بعد ها با بهتر شدن اوضاع مردم و پیدا کردن بازار هدف به مرور حجم ها بالاتر رفت.
      اگر با دید شما بخوایم نگاه کنیم و به سایر خودرو ساز های دیگه تعمیم بدیم، کلا صنعت خودرو سازی میره زیر سوال و باید درشکه سوار بشیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    9. morteza

      ۱۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (278 ديدگاه)

      نمیدونم مثبت بدم یا منفی.اینکه قدرت آمریکایی ها با توجه به حجم موتور کم بوده خب مربوط به سالهای خیلی دوره جایی که بیشتر اتومبیل ها تو همین رنج قدرت بودن.بعد اینکه ماشین بزرگ ذایقه ی آمریکاییهاست.اینو همه میدونن همونطور که موتورای بزرگتر هم فقط برای بازار امریکاس (کمپانیهای دیگر رو عرض میکنم).ولی دوام آمریکایی رو زیر سوال نبر.جنس آمریکا اول دوام با قیمت پایینه مثه یه وانت جی ام سی که تو دبی 100 تومن قیمتشه برعکس یه هوندا وانت 2 تا2.5 برابر قیمت بالاتر اونو داره .و ….
      بعد در مورد تسلا من نمیدونم تعریف کردی یا کوبیدیش.اینجا به قول دوستمون بحث سر میلی ثانیس و این واقعا حرف نداره.تو درگ همین میلی هاست که تکلیف رو مشخص میکنه.تو خوبی پورشه هم شک نکن.من خودم عاشق911 ام.ولی قیمت پورشه کجا و قیمت آمریکا کجا!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. datsun

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3503 ديدگاه)

    نیسان gtr این وسط چی شد ؟؟
    شتاب ۲.۸ ثانیه حتی سال ۲۰۱۴ مدل TrackEdition
    موتور ترند شتاب ۲.۷ ازش گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parsa

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (167 ديدگاه)

      دیمن هم نیست، خدایی جذاب تر از دیمن داریم تو این قسمت؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محسن

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    اولا که چرا مک لارن پی وان و لافراری و محصولات کونیک زگ نگفتین؟ ثانیا شتاب اکثرشون اشتباهه مثلا ۹۱۸ شتاب ۲.۶ داره تو سایت رسمی خود پورشه یا مثلا اوراکان ۳.۱ هست مدل پرفورمنتش با ۶۴۰ اسب تازه ۲.۹ شتاب داره. یا شتاب توربو اس مدل ۲۰۱۶ با ۵۸۰ اسب قدرت ۲.۹ هست به نقل از سایت رسمی خود پورشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 (محمدرضا)

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      ببین دوست گرام این شتاب ها تو بهترین شرایط ممکن بدست اومدن و اون شتابی که تو وب سایت ها هست فقط یه میانگین و حد وسط با توجه به شرایطه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کوروش

      ۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      اینا رو خود کار اند درایو تست کرده کاری به شرکت ها و امار دیگران نداره برای تقریبا همه هم امارش ملاکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امیر

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (29 ديدگاه)

    این عدد ها تو شرایط ایده ال تو درگ و تست های سرعتی که من دیدم یه مقدار از این عدد ها بالاتره ولی در کل دمه پورشه گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شهاب حسن پور

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    پس تسلا رودستر-شیرون_هنسی_و…..کوشن

    اصن از اینا گذشته چرا پراید توش نیست؟!!!،،،

    ولی خداییش ببین چند تا پورشه توش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    ۱۰ پورشه
    ۲ لامبورگینی
    ۱ بوگاتی
    ۱ تسلا
    ۱ مکلارن
    با اینکه از منبع معتبری این خبر گذاشته شده من زیاد قبولش ندارم دوستان پدالی هم احتمالاً با بنده هم عقیده هستن ؛ البته در سریع بودن این خودروها شکی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      درسته پورشه کارش درسته اما نصف نامزداش تفاوتشون در حد جنس سقف چی باشه بود …
      و خب قطعا این رنکینگ اشتباهه خیلی خودرو ها نیستن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    این لیست مشکل داره پس گودزیلا کو یا هیچ فراری نمیتونه به این رکوردها برسه یا کونیخگ زگ کجاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mehran911

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    اینکه همش پورشه بود که ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (986 ديدگاه)

      عه کامنتمون مشترکه ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عرفان

        ۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (480 ديدگاه)

        چ تفاهمی ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. کارل شلبی

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    با بوگاتی واقعا حال کردم???همه دنبالتن چون میدونن تو صد کیلومتر ۲۱لیتر میسوزونید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهنام

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (986 ديدگاه)

    این که همش شد پورشه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آرش آمریکایی

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (621 ديدگاه)

    چقد پورشه
    نیسان جی تی آر
    چلنجر دیمون
    اینا چی شدن پس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ایمان

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    یه مدل پورشه توربو اس رو ده بار تو لیست آورده بعد از مدلهای مختلف فراری، مکلارن720، جی تی آر، چلنجردیمونو ….. خبری نیست.این لیست به درد گرد آورندش میخوره فقط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. M.us

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    بچه ها میخواستم جواب امیر رو بدم اما ارزش نداره اما اینو بگم که بازار منتاسب با درخواست مشتری جلو میره نه با درخواست خودش وگرنه الان هر شرکت چند باره ورشکسته میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Hemichan

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    آرش آمریکایی
    داش دمت گرم یه جاهم خالی کن واسه ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش آمریکایی

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (621 ديدگاه)

      فدات حاجی جای شما تو دله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. shirko.mecedesbenz

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (499 ديدگاه)

    خوشحالم واسه پورشه ولی اصلا این مطلب قابل قبول نیست چون شتاب اوراکان و۹۱۸ و چند مورد دیگه رو به اشتباه اعلام کرده ، در ضمن اصلا اسمی از جی تی ار و فراری وخودروهای دیگه تو این لیست نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Mahdi Chevrolet

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    دیمن تو یه لیست هست تو یه لیست نیست
    خود پورشه هم ادعای چنین شتابی برای ۹۱۸ نداره دیگه مسخره بازی شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Khosrow

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    همش پورشه چه جالب – عکس سوم که داره شتاب میگیره مثلا – اون چه قیافه ایه – با این استایل شتاب گیری همون نگیره بهتره براش / چه سنگینی داره رخ اونتادور ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Mahdi Chevrolet

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    وقت کردید این پست رو بخونید
    https://www.pedal.ir/ویژه/پرشتاب‌ترین-خودروها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Sina

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    لیست مسخره و ناقص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ??GERMANY??

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (132 ديدگاه)

    پورشه عزیز من بیشتر این لیست را پر کرده. بسیار خوشحالم. اما نبودن بعضی ماشینها مشکوکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مجید سبزواری

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (82 ديدگاه)

    پس کوش NIO EP9 به اتش کشنده پست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. الف.ی

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    این دیگه چی بود
    بسیار مسخره
    باید بهترین 911 رو انتخاب میکردن
    چرا اسمی از لافراری p1 و کونیگزگ و … نیست؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. تیونینگ تاک

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    ????? همش پورشس ای جونم برو پچ منم تصمیم گرفتم آلمانی بشم چون طرفدار هر برندی به جز آلمانی باشی تو پدال و دنیا تعصب لهت میکنه چرا مقاومت کنم منم خودمو تغییر میدم و المانی میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. hamid

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    جانم پورشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. #ali.m#

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    درسته که فقط ماشین هایی که خودش تست کرده رو نوشته
    ولی میتونست به جای 10مدل پورشه یکی یا دوتا از سریع ترین ها رو میذاشت .
    مخصوصا که 4تا از ماشینای پورشه. شتاب یکسان2.6دارن و 4تای دیگه هم باز دو به دو مشترکن

    من این لیستو اینجوری میبینم :
    5خودروی سریع قرن:
    پورشه918
    بوگاتی ویرون

    لامبو اوراکان
    مک لارن 570 s
    تسلا مدل s

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. sami

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    درود به همه پدالی های عزیز و گرامی
    فکر کنم وقتی یه راننده پاشو روی پدال گاز فورد موستانگ میزاره و طنین صدای 8سیلندر باعث میشه از زندگی و ماشینش لذت ببره به حقه بازی هیچ فکری نمیکنه.یا وقتی یه نفر از کنار یه ایمپالا که کنار خیابون پارکه و اوج زیبایی رو داره به حقه بازی فکر نمیکنه.وقتی که یه جیپ از یه صخره میره بالا کسی به فکر حقه بازی نیست.وقتی که پشت چراغ قرمز توی ماشین نشستی و یه ماسل کار میاد کنارت نمیتونی به صدای اگزوز اون ماشین گوش ندی و به فکر حقه بازی بیفتی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. javad m4

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    هنسی اگرا شیرون لافراری اینا چی؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Jast bentley continentsl

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (540 ديدگاه)

    چقدر مسخده بود این مطلب
    جایی که در موردشتاب باشه و توش gt r نباشه به درد هیچی نمی خوره هیچی
    تا شیرون و لافراری و هنسی و کونیگزگ و r8 هم نیستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. enzo

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (321 ديدگاه)

    از نظر نویسنده مقاله سرعت فقط تو شتاب 0-100 خلاصه میشه ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Saman

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    اول تسلا و بعد لامبوها باقیش هم واسم مهم نیست :D

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا