پورشه

تجربه رانندگی با پورشه 718 کیمن GTS 4.0 جدید

شاید تصمیم پورشه به نصب همان پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری و گیربکس دستی مدل فوق‌العاده‌ی GT4 در ۷۱۸ کیمن GTS جدید عجیب جلوه کند. موضوع دیگر درخواست ۱۱۲۶۰ پوند کمتر برای این خودروست زیرا باعث می‌شود GT4 خودرویی گران‌تر به نظر برسد.

 پورشه 718 کیمن

اما همه‌چیز به این سادگی نیست! در آغاز باید گفت GTS از سیستم تعلیق سنتی در جلو و عقب استفاده کرده درحالی‌که GT4 از همان سیستم تعلیق متمرکز روی پیست و کاراتر ۹۱۱ GT3 استفاده می‌کند.

 پورشه 718 کیمن

دوم اینکه GTS از لاستیک‌های پیرلی پی زیرو استفاده کرده درحالی‌که زیر GT4 لاستیک‌های بهتر میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ بکار رفته‌اند. مورد سوم اینکه GTS فاقد کیت آئرودینامیک برادر قوی‌تر خود بوده و نه تنها بال عقب بزرگ را نداشته بلکه از دریافت دیفیوزر محروم شده و حداقل ۱۰۰ کیلوگرم داون فورس کمتری تولید می‌کند؛ بنابراین در تئوری باید گفت GTS پیچیدگی کمتری نسبت به GT4 دارد.

 پورشه 718 کیمن

با این وجود، در بطن GTS همان پیشرانه‌ای قرار گرفته که در GT4 می‌بینیم و تنها استثنای آن وجود ردلاین ۸ هزار و حداکثر قدرت ۴۱۴ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری در GT4 است؛ اما این پیشرانه در GTS به ۷۸۰۰ محدود شده و بنابراین قدرت آن برابر با ۳۹۴ اسب بخار است هرچند حداکثر گشتاور آن همچنان ۴۲۰ نیوتون متر بوده و همان منحنی گشتاور را دارد؛ بنابراین ما درباره همین پیشرانه صحبت می‌کنیم و همکار آن نیز دقیقاً همان گیربکس ۶ سرعته دستی البته با بازه‌های حرکتی اندکی بیشتر است.

 پورشه 718 کیمن

فرمان نیز مشابه بوده و اگرچه ترمزهای فولادی خودرو کمی کوچک‌تر از GT4 هستند اما می‌توان ترمزهای کربن سرامیکی با قیمت ۵۱۷۷ پوند را سفارش داد. البته این خودرو به‌صورت استاندارد از PASM، پکیج اسپورت کرونو و برنامه رانندگی سه مرحله‌ای موجود در GTS سود می‌برد. این سه حالت را می‌توان با استفاده از کلید چرخشی سمت چپ فرمان انتخاب نمود که آن‌هم مشابه نسل جدید ۹۱۱ است.

 پورشه 718 کیمن

و اگر شما فکر می‌کنید GTS نسخه‌ای کم‌خطرتر از GT4 است پس بهتر از درباره فکر خود تجدیدنظر کنید. ما GTS را کاملاً تست کرده و تا زمانی که خودرو را به‌صورت واقعی تحت‌فشار قرار ندهید تفاوت چندانی بین آن و GT4 نخواهید یافت. مطمئن هستیم اگر چشم‌هایتان بسته شده و در صندلی سرنشین بنشینید نخواهید توانست تشخیص دهید سوار کدام خودرو شده‌اید.

 پورشه 718 کیمن

و مشخصات فنی خودرو نیز این احساس را تقویت می‌کنند. GTS تنها یک‌دهم ثانیه کندتر از GT4 بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز تنها چند واحد کاهش یافته و به ۲۹۳ کیلومتر در ساعت رسیده است.

 پورشه 718 کیمن

البته نکته‌ای وجود دارد و آن اینکه اگر با GTS وارد پیچ شده و در میانه‌ی آن پدال گاز را فشار دهید شاهد تفاوت نهایی پاسخ خودرو مخصوصاً در بخش جلو خواهید شد. همچنین چسبندگی کمتری در اواسط پیچ وجود داشته و دلیل آن‌هم به لاستیک‌ها مربوط می‌شود که نازک‌تر بوده و چسبندگی کمتری نسبت به لاستیک‌های GT4 دارند؛ اما برای متوجه شدن تفاوت‌ها باید خودرو را شدیداً تحت‌فشار قرار دهید و اگر دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی گران‌بها را انتخاب کنید، ترمزها بسیار احساس‌برانگیز ظاهر خواهند شد.

 پورشه 718 کیمن

کابین هم تغییرات بسیار کمی داشته است. فرمان آلکانترا کاملاً زیبا بوده و صندلی‌ها نیز بدن را به خوبی حمایت می‌کنند.

 پورشه 718 کیمن

مخلص کلام اینکه با پرداخت حدود ۱۱ هزار پوند کمتر به نظر می‌رسد GTS گزینه‌ی بسیار معقول و ارزان‌قیمتی در کنار GT4 است. پورشه بازهم گل کاشته و خودرویی تولید کرده که کاملاً بدون رقیب است. البته تنها استثنای این موضوع برادر هم خانواده است.

اگر کیمن GT4 با قیمت ۷۵ هزار پوندی خودرویی بسیار خوش قیمت و استثنایی در مقایسه با پورشه ۹۱۱ GT3 محسوب می‌شود، GTS جدید حتی احساس‌برانگیزتر است. این خودرو از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری و گیربکس ۶ سرعته دستی عالی پورشه استفاده کرده و از لاستیک‌ها و سیستم تعلیق نرم‌تری استفاده می‌کند. موضوع مهم اینکه GTS بیش از ۱۱ هزار پوند ارزان‌تر از GT4 بوده و هیچ خودرویی در این کلاس نمی‌تواند به کیمن GTS نزدیک شود.

مشخصات پورشه ۷۱۸ کیمن GTS 4.0

  • قیمت: ۶۴۰۸۸ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۴ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۹۴ اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۹۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه کیمن فوق العاده است ونسخه GT4 خودش یه بچه 911 GT2 هستش چون واسه پیست طراحی و توسعه داده شده و نسخه های GTS هم در مدل های پورشه لذت رانندگی بالایی دارن در مقابل نسخه های دیگه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Enzo

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    خداییش Porsche محصول متوسط یا خوب نمیده بیرون .
    تمام خودروهایی که آرم Porsche روش باشه عالین.تنها مشکلی که با پورشه دارم به آبشناش برمیگرده که با انتخاب سه چهارتا آبشن باید پول یه تویوتا کرولا رو تقریباً پاش بدی .ما که پولشو نداریم. مطمعنا اونی که Porsche میخره اینجور چیزا فک نکنم براش اهمیتی داشته باشه.از قدیم گفتن پول خوب . ماله خوب

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (353 ديدگاه)

    بد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. Farzad

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    محصولات پورشه حرفی واسه گفتن باقی نمیزارن همشون نامبر وان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. عرفان

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (480 ديدگاه)

    این نسل کیمن فوق‌العاده زیباس و یکی از ماشین های رویایی من شده
    ب امید نشستن پشت فرمونش روزی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    سه تا شرکت هستن که محصول معمولی ندارن … فقط تاپ تولیدن … فراری لامبورگینی پورشه … سلاطین پرچم بالا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. محمدهادی

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2146 ديدگاه)

    کایمن اومد که یه چیزی باشه بین ۹۱۱ و باکسر
    چیز خوبیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Saeed

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ای جااااااان فقط عکس ۶????

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. آرش وان

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (307 ديدگاه)

    کدوم بهتره ؟

    پورشه۷۱۸ لایک
    رنو آلپین A110S دیسلایک

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. sina

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    کیمن قشنگ ترین و دوست داشتنی ترین پورشه هست واسه من

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. امیر.عارف

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    چه حالی میده یک روز غیر تعطیل بری جاده چالوس و باهاش شخم بزنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا