پورشه

قلب تنفس طبیعی به سینهٔ پورشه 911 کاررا بازنمی‌گردد

بازگشت اخیر موتور تنفس طبیعی به مدل‌های پورشه ۷۱۸ باکستر و کیمن GTS باعث شده گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال بازگشت ۹۱۱ کاررای تنفس طبیعی هم مطرح شود اما به گفتهٔ رئیس بخش خودروهای اسپرت GT پورشه «دکتر فرانک اشتفن والایزر»، این شرکت قصد ندارد بار دیگر ۹۱۱ کاررا را با پیشرانهٔ تنفس طبیعی به بازار عرضه کند و این ویژگی منحصربه‌فردی برای مدل ۹۱۱ GT3 باقی خواهد ماند. وی در گفتگو با مجلهٔ بریتانیایی Evo گفته است که به دلیل دلایل سخت‌افزاری، ارائهٔ پیشرانهٔ ۴ لیتری تنفس طبیعی کیمن GTS برای ۹۱۱ کاررا امکان‌پذیر نیست زیرا در محفظهٔ پیشرانهٔ ۹۱۱ فضای کافی برای نصب این موتور وجود ندارد.

والایزر در این رابطه توضیح داده است:

پیشرانهٔ ۴ لیتری GTS را نمی‌توان ۱۸۰ درجه چرخاند تا در سینهٔ ۹۱۱ جای گیرد. ما دیگر مدل‌های کاررای تنفس طبیعی را نخواهیم دید و من از این بابت متأسفم. هزینه‌های تحقیق و توسعه و مهندسی پیشرانه‌ای تنفس طبیعی که سازگار با کاررا باشد بسیار زیاد است و به تغییراتی فراتر از خود موتور نیاز دارد. کاررا برای همیشه توربوشارژ خواهد بود

وی با این اظهارات به همهٔ شایعات و گمانه‌زنی‌ها پایان داد.

هرچند علاقه‌مندان پورشه از شنیدن این خبر خوشحال نمی‌شوند اما والایزر برای آن‌ها خبر خوبی هم داشته و گفته است برای زنده نگه‌داشتن گیربکس دستی تلاش خواهد کرد. به گفتهٔ وی، هرچند روزی خواهد رسید که ۹۱۱ پدال کلاچ خود را از دست بدهد اما پورشه تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد ارائهٔ گیربکس دستی را ادامه خواهد داد.

والایزر دراین‌باره گفته است:

گیربکس دستی بازخوردی را ارائه می‌کند که خریداران ما هنگام رانندگی با خودروی خود از آن لذت می‌برند. من فکر می‌کنم هفت بار باید به هیئت‌مدیره بروم تا توضیح دهم چرا ما باید همچنان گیربکس دستی را ارائه کنیم. ما این گیربکس‌ها را تا حد امکان ارائه خواهیم کرد اما روزی بالاخره انجام این کار امکان‌پذیر نخواهد بود که امیدواریم این روز خیلی دور باشد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Enzo

    ۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    خداییش پورش فقط GT3 .هرچیزی که از یه پورشه انتظار می‌ره رو مثل شتاب قدرت سرعت راحتی و…. از هرکودومش به اندازه کافی تو این مدل جمع کردن .من بشخصه عاشق موتور تنفس طبیعیش هستم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    آقا تنفس طبیعی چه فرقی داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ♤Angus_812♤

      ۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      بدون توربو شارژر
      یعنی هر چی قدرت داره از خود موتور و مهندسی شرکته
      صدا های طبیعی تری دارن و برای رسوندن قدرت به چرخ فرایند ساده تری نسبت به توربو و سوپر شارژر دارن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Farzad

    ۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    هیچی صدای تنفس طبیعی نمیشه …
    عشقم gt3rs ❤ بهترین ۹۱۱ هستش از نظر من …

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا