کادیلاک

بررسی کادیلاک CTS مدل ۲۰۱۴

نسل سوم کادیلاک CTS سدان با موتور V6 توربو، می‌توانست نظر هر علاقه‌مندی را به خود جلب کند. امّا در طراحی دوباره نسل جدید CTS، خودرویی که قرار است رقیبی برای سری ۵ بی ام و و دیگر خودروهای مطرح در این کلاس باشد، با یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ و چهار سیلندر عرضه شده است. البته این موضوع، کمک زیادی به پایین نگه داشتن قیمت نسل جدید این خودرو کرده است؛ با این وجود، CTS مدل ۲۰۱۴ با موتور ۲ لیتری و قدرت ۲۷۲ اسب‌بخار، قیمت پایه‌ای برابر با ۴۶ هزار و ۲۵ دلار دارد و هنوز هم نسبت به مدل سال قبل، ۶۰۳۵ دلار، گران‌تر است. باید درنظر داشت که مدل سال قبل دارای یک موتور ۳ لیتری V6 با قدرت ۲۷۰ اسب‌بخار بود. با این حال، موتور ۲ لیتری چهار سیلندر عملکرد بهتری در گشتاوری تولیدی دارد. این موتور که در سدان کوچکتر ATS نیز استفاده شده است، در دور موتور ۱۷۰۰ دور بر دقیقه، می‌تواند گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتن‌متر ایجاد کند. این مقدار، ۱۰۰ نیوتن‌متر بیشتر از مدل قبلی با V6 و یک اگزوز است و همچنین، ۲۷ نیوتن‌متر بیشتر از مدل جدید CTS با موتور ۳/۶ لیتری غیر توربو با قدرت ۳۲۱ اسب‌بخار است.

2014 Cadillac CTS Vsport
۲۰۱۴ Cadillac CTS Vsport
همان‌طور که در ATS نیز دیده می‌شود، خروجی موتور به سرعت در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه به حداکثر اسب‌بخار خود می‌رسد. موتور به آرامی، سرعت خودرو را افزایش می‌دهد و با صدایی که از خود ایجاد می‌کند، راننده را برای فشار بیشتر پدال گاز، وسوسه می‌کند.

2014 Cadillac CTS 2.0t
۲۰۱۴ Cadillac CTS 2.0t
در یک بررسی محدود، مصرف سوخت ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شد. همچنین، طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، کادیلاک CTS با موتور ۲ لیتری توربو در هر ۱۰۰ کیلومتر، به صورت ترکیبی، ۱۰/۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند که حدود نیم لیتر بهتر از موتور ۳/۶ لیتری است. خودرویی که در این تست استفاده شد، دارای سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک و دیفرانسیل عقب بود؛ این درحالی است که استفاده از دیفرانسیل چهارچرخ، ۲ هزار دلار دیگر برای مشتری هزینه دارد و ۶۸ کیلوگرم نیز به وزن خودرو خواهد افزود.

2014-cadillac-cts-20t-turbocharged-2.0-liter-inline-4-engine
در تست شتاب بین سرعت صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت یا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، و همچنین تست عبور از یک‌چهارم مایل، CTS با موتور ۲ لیتری توربو، ۰/۲ ثانیه از موتور V6 جلوتر است و برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، ۶/۲ ثانیه و برای گذر از مسافت یک‌چهارم مایل ۱۴/۸ ثانیه زمان نیاز دارد. سرعت نهایی خودرو نیز در عبور از یک‌چهارم مایل، ۱۵۲/۹ کیلومتر بر ساعت است. سرعت نهایی به ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و این در حالی است که سرعت نهایی موتور V6، ۲۳۱/۷ کیلومتر بر ساعت است. با این وجود، عملکرد هر دو خودرو در کنترل و ترمز، بسیار خوب است. بنابراین، سرعت نهایی کمتر، دلیلی بر عملکرد پایین این مدل کادیلاک نیست و می‌تواند برای راه‌های پر پیچ‌وخم، مناسب‌تر نیز باشد.

ب ام و ۵۲۸i با قدرت ۲۴۱ اسب‌بخار یکی از رقبای کادیلاک CTS است که از موتوری مشابه آن استفاده می‌کند. البته ب ام و از چابکی بیشتری برخوردار است و در یک مسیر مستقیم، از کادیلاک جلو می‌افتد. امّا در همین حال، قیمت بالاتری دارد و همین‌طور، نمی‌توان از شاسی کنترلی فوق‌العاده کادیلاک به سادگی گذشت. اول از همه، CTS با موتور ۲ لیتری، ۸۶۰۰ دلار نسبت به CTS با موتور V6(۵۴۶۲۶ دلار با پکیج‌های لوکس استاندارد)، صرفه‌جویی ارزی! دارد. البته باید گفت که بسیاری از تجهیزات لوکس V6 در مدل پایه ۲ لیتری ارائه نمی‌شوند.

اگر CTS با موتور ۲ لیتری را به بسته تجهیزات لوکس مجهز کنید، شرایطی مانند V6 تجربه خواهید کرد و این در حالی است که باز هم ۲۷۰۰ دلار نسبت به V6 کمتر پول پرداخته‌اید. خودرویی که در این بررسی استفاده شده، از پکیج پرمیوم ۱۶ هزار و ۷۰۰ دلاری استفاده کرده که در این پکیج، تجهیزاتی مانند سپر مغناطیسی (جذب ضربه به کمک مایع جذب‌کننده مغناطیسی) و کنترل انطباقی حرکت خودرو (تصمیم‌گیری خودکار در سرعت برای عبور ایمن در مسیر) دیده می‌شود. همچنین برای خودرو تست، تریم چرمی داخل کابین همراه با طرح‌های کربنی به ارزش ۱۶۵۰ دلار و چرخ‌های ۱۸ اینچی به ارزش ۷۵۰ دلار، تهیه شده است. در نهایت، خودروی تست به قیمت نفس‌گیر ۶۵ هزار و ۱۲۵ دلار رسید.

کادیلاک در عرضه CTS با موتور ۲ لیتری توربو، تا حدودی موفق عمل کرده است، ولی با این حال مواردی مانند کاهش تجهیزات داخل کابین و عملگرهای ضعیف کنترل صفحه‌نمایش لمسی از نقاط ضعف آن به شمار می‌رود. در واقع، با خرید این مدل، به خط خودروهای لوکس نزدیک می‌شوید.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۶۵۱۲۵ دلار(قیمت پایه: ۴۶۰۲۵ دلار)
  • نوع موتور:  DOHC 16-valve inline-4توربوشارژ و خنک‌کننده داخلی ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی انژکتور مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۷۲ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۹۹/۹ نیوتن‌متر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۹۱ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۷ متر.
  • عرض: ۱/۸۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۵ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۹۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۳۲/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۸ ثانیه با سرعت ۱۵۲/۹ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۹/۹۸ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۸۳ g.

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در بزرگراه.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۳/۸ لیتر در صد کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. km

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    از نظر طراحی واقعا شاهکاره، چه طراحی داخلی چه خارجی. قیمت و مشخصات فنیش هم واقعا مناسبه. بهترین رقابت رو امسال ماشین های تو این رده دارند. ای کلاس و A6 و سری 5 و ES

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جلال

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      سلام
      دوستان ببخشید یه سوال بیربط
      میلاد فقط آلمان فقط بنز
      محسن فقط المان فقط پورشه
      محمد فقط ژاپن فقط لکسوس
      xفقط ایتالیا فقط منصوری
      یارو فقط المان فقط فولوکس
      محمد فقط کره فقط هیوندای
      و…
      قضیه چیه؟
      یه مدت ما نبودیم از اخبار عقب افتادیم
      چرا پدال اینقدر شیر تو شیر شده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. carbonado aventador

        ۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (4460 ديدگاه)

        من و سینا رو بأهم قاطى کردى و نام بردی ، علتش رو هم ……..!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.

        جلال جان شیر تو شیر نشده!!!!

        بلکه رقابت های کاربران پدال وارد فاز جدیدی شده!!!!

        شما هم میتونی به این گروه بپیوندی !!!!

        تازه دو نفر رو جا انداختی :

        امین . فقط المان . فقط ب ام و .

        حمید . فقط المان . فقط ب ام و .

        موفق باشی.

        ((( ایران و المان )))

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Reza

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      دوستان ببخشید که به نظر شماها پاسخی میدم ربطی نداره از همه پوزش میخوام.
      دلیلم این بود که بگم پدال جان انتظار ما از تو بیشتر از اینا بود .خوب چرا از اون موتورهای قویتری ک براش گذاشتن نگفتی ک دوستان هم اشاره کردن و قیمتش به 71.857می رسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. saied

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    زیباست . من که دوس دارم . از نزدیک دیدنشم واسه خودش عالمی داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. alireza

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    طراحیش بینظیره . فقط کاش می شد تو ایران هم نمایندگیشو داشتیم تا بتونیم بخریمش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیدبرتر

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (108 ديدگاه)

      اگه تو ایران بیاد از 100میلیون بالاتره!کی این همه پول داره واقعا؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (77 ديدگاه)

        عزیزم از 200 میلیون هم بالاتره بلکه هم از 300 میلیون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. towncar

      ۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      70000دلار فولش با دلار 3000تومنی 210 میلیون وبا توجه به موتورش گمرک 90درصد میخوره که میشه 400 میلیون تومان ناقابل البته میشه 6میلیون تومان دیگه هم بابت تریم چوب یا فیبر کربن با رنگهای پریمیم اضافه کرد
      به نظر شما می ارزه ؟ گه می ارزه لایک و اگه نمی ارزه دیس لایک بزنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    از کادیلاک خیلی خوشم میاد.

    مخصوصا اون خط اتویی که در طراحی داره!!!!!

    طراحیش خاصه.

    بین ازمایش ها و تست هایی که بین این کادیلاک و بنز E کلاس و ب ام و سریه

    5 و ائودی آ6 انجام شد ، ائودی مقام اول و کادیلاک مقام دوم بنز مقام

    سوم و ب ام و مقام چهارم را کسب کرده بود.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      میلاد جان
      اون کادیلاک،ats بود
      منبع سایت موتورترند و مجله ماشین بهمن ماه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.

        کاملا در اشتباهی .

        دوباره تیتر مطلب رو نگاه کن .

        صفحه ی 64 .

        کادیلاک CTS .

        گیریم هم که حرف شما درست باشه . ATS رقیب ب ام و سری3 و

        ائودی آ4 و بنز C کلاس است.

        ((( ایران و المان )))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          F.A
          درسته cts بود الان دیدم:-o

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. مصطفی

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    خیلی قشنگه.پدال جان یه فیلمی هم ازش میذاشتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رهگذر

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    از پهلو بخصوص شباهتهایی به مرسدس داره دقت کنین!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      دیگه وقتی ایرادی تو یه ماشین پیدا نمیکنن میان میگن از پهلو شبیه فلان ماشینه!!
      مثل اینکه بگی جنیفر لوپز از پهلو شبیه منه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (513 ديدگاه)

        زیگما جان منم با نظر رهگذر یه جورایی موافقم
        این ایراد نیست اتفاقا یه نقطه قوته
        به نظر منم طراحی جلو و کنارش دقیقا آدم رو به یاد مرسدس بنز میندازه. کادیلاک چند سالی هست که طرح های بی نظیر و چشم گیری میده بیرون

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.

        واقعا زیگما؟؟؟

        فدات شم .

        تا حالا کجا بودی؟؟؟

        ((( ایران و زیگما )))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. carbonado aventador

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (4460 ديدگاه)

          نظر من کو?????? (super veloce)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. امید

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    کادیلاک روح داره ادمو جذب خودش میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ESI

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (387 ديدگاه)

    درسته محصولات کادیلاک زیبا هستند ولی این مدل با توجه به مشخصات ظاهری و فنی و البته قیمتی که براش تائین کردند خرید این خودرو به صرفه نباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. توفیقی

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    فول آپشنش با قویترین موتور و مرغوبترین چرم و رنگ سفید سفارشی 995 دلار
    میشه 74950 دلار با موتور 313 کیلو واتی.خوبه لااقل از بنز C63 فول آپشن که میشه 85000 دلار بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. pentagon usa

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (65 ديدگاه)

    و ما همچنان اندر خم ایربگ پرایدیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. جلال

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    بسیار زیباست
    ولی هنوز جای یه سوپر لوکس سلطنتی تو محصولاتش خالیه
    چون با سابقه ای که کادیکاک داره باید یه سر آمد هم داشته باشه تا بتونه با بزرگان رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    عاشق این ماشینم بخصوص با اون تکنولوژی های عجیب غریبش که نمیدونم چی چی مغناطیسی و ضربه گیر و هر چی هست بهش میاد خوب باشه!داخل و خارج این ماشین عالی طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. towncar

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    ماشینه خیلی خوبیه ولی هنوز خیلی مونده که به lincoln برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4460 ديدگاه)

      خندیدیم!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. towncar

        ۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (33 ديدگاه)

        کجاش خنده دار خیلی هم جدی گفتم وقتی لینکلن زمان کندی سقف شیشه ای داشت کادیلاک کجا بود الان هم 365mks اسب با موتور 3500 لینکلن در برابر فقط 320 اسب بخار اون هم باموتور 3600 قدرتی کمتر داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    کادیلاک خیلی خوب داره پیش میاد.
    جزو معدود شرکتهایی هم هست که سعی میکنه خودروهاش رنگ و بوی امریکایی داشته باشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ali

    ۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    از نظر ظاهری طراحی خوبی داره چه داخل چه خارج .. ولی از نظر هندلینگ . کیفیت بعیده در حد رقیبهای آلمانیش باشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ali

    ۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    کلا ماشین های امریکایی برای ما ایرانی ها خیلی ماشینه !… در حالی که در بقیه گشورها رتبه بندی ماشین ها از لحاظ کیفیت و اینا 1. آلمان 2.ژاپن 3. آمریکا بعدش کره و فرانسه و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه پول وامکانشو داشتم حتما کادیلاک رو به جای رقبا می خریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. saed

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    انگار امریکای ها دارن به دوران اوج بر میگردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. شایان . فقط ایران . فقط پراید

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من عاشق کادیلاکم حرف نداره

    ((ایران سایپا))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سینا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    این ماشین تو یکی از سایت ها 170مایل رفت چیزی حدود 280 کیلومتر ما بعد پدال مینویسه 215 سرعت نهایی این ماشینه سمند ما تو قم باهاش 220 تا رفتیم بهد این 215 تا بره دمت گرم پدال یه خورده اطلاعاتتو به روز کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. shahin

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس این موتور v8چی شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا